20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Coca-Cola Championship 2009-2010  (Lest 93080 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Coca-Cola Championship 2009-2010
« Svar #75 på: 23. Mai 2009, 22:38 »
Dyer ville vekk da, men Parker ville ikke vekk - men han måtte tydeligvis selges dersom vi skulle ha råd til Barton...
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Mats

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #76 på: 23. Mai 2009, 22:41 »
Ja, det var veldig smart av klubben. Selge Parker for og få rad til Barton. Parker er ikke bare bedre, men han spiller også fotballkamper regelmessig. Fy faen, jeg blir forbanna bare jeg tenker over det :P
Alan Shearer. Ingen over, ingen ved siden.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #77 på: 23. Mai 2009, 22:47 »
Ja, jeg hadde planer om å ha enten 17 Parker eller 16 Milner på ryggen den gang...
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

Peter

• Gjest
« Svar #78 på: 23. Mai 2009, 22:50 »
Lurer på hvor vi hadde vært i dag hvis vi hadde Milner og Shay Given. Sansynligvis over streken.

Mats

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #79 på: 23. Mai 2009, 22:55 »
Vi hadde nok ikke ligget under streken da nei.

Øyvinden

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #80 på: 23. Mai 2009, 23:58 »
Et salg vi ikkje kan klage på er då salget av Dyer, har jo knapt spilt fotball sidan han forlot oss. Synd korleis det har gått med han, var jo rett og slett sinnsjuk til tider før alle skadeproblema. Barton inn Parker ut var jo et sjansespel, som tydeligvis gjekk til helvete. Meinar likevel Barton er en bedre fotballspelar enn Parker, men kva hjelper det når han aldri er speleklar. Uansett vi trenger ei skikkelig opprydning på midtbana, for 5 år sida kunne vi stille med ei midtbane av Solano-Speed-Dyer-Robert, då er det temmelig trist å sjå på kva vi har no.

fredd

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #81 på: 24. Mai 2009, 00:09 »
Ja, det var veldig smart av klubben. Selge Parker for og få rad til Barton. Parker er ikke bare bedre, men han spiller også fotballkamper regelmessig. Fy faen, jeg blir forbanna bare jeg tenker over det :P

Dessverre kan vi i ettertid si at Allardyce gjorde mange dårlige kjøp. Vi skulle heller aldri ha hentet Geremi, Cacapa, Rozehnal og Smith.

Mats

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #82 på: 24. Mai 2009, 01:45 »
Gjorde mange dårlige salg og.

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #83 på: 24. Mai 2009, 02:00 »
Allardyce var intet mindre enn en skandale, akkurat som Souness kjøpte han spillere han ikke ante hvordan han skulle bruke. De to managerene vi har hatt som har tatt oss flest steg bakover. Men Freddy Sheperd skal ha skylden for disse to elendige ansettelsene, det er med andre ord styrerommet som sviktet oss nok en gang. Roeder skulle kanskje heller aldri vært ansatt, men han har vært den desidert mest uheldige manageren; mtp at jeg aldri i mitt liv har sett en klubb med så mange skadde spillere på en sesong. Jeg tror vi hadde mellom 10 og 15 skadde spillere omtrent gjennom hele sesongen.
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #84 på: 24. Mai 2009, 02:04 »
Allardyce sa jo også at han ikk fikk sine førstevalg fordi han hadde STORE problemer med å nå frem blant de høye herrer! Det sa han hele veien, og var ganske klar på at det ble mange andrevalg som ble hentet inn - og at han i utgangspunktet helst skulle kjøpt spillere med fartstid i PL.
Stor skandale derimot at Allardyce ble sparket! Det var latterlig, det!

Mats

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #85 på: 24. Mai 2009, 02:09 »
Vi har hatt managere som har gjort det dårligere enn Allardyce, men han er allikevel den manageren jeg misliker mest av samtilige managere innenfor fotballen. Jeg takler ikke den mannen.

Roeder hadde jeg egentlig aldri noe i mot. Og synes ikke han gjorde det ikke så sykt dårlig heller, spesielt med tanke på alle skadene han fikk mot seg.
Hadde vært noe annet dersom han hadde hatt en skadefri tropp hele veien.

Mats

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #86 på: 24. Mai 2009, 02:16 »
Allardyce sa jo også at han ikk fikk sine førstevalg fordi han hadde STORE problemer med å nå frem blant de høye herrer! Det sa han hele veien, og var ganske klar på at det ble mange andrevalg som ble hentet inn - og at han i utgangspunktet helst skulle kjøpt spillere med fartstid i PL.

Var ingen skandale at Allardyce ble sparket. Det var det beste som har skjedd meg. Det førte til noe av det største jeg har opplevd, det og få oppleve Keegan som manager. Det varte ikke lenge, men jeg fikk hvertall oppleve litt Keegan fotball. Og angående Allardyce, så var jeg rett og slett deprimert når jeg så Newcastle spille fotball. Jeg var seriøst lei meg, det var så kjedelig å se på!. Jeg hadde aldri taklet Allardyce fotball over en lengre periode.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #87 på: 24. Mai 2009, 02:18 »
Så det at Allardyce faktisk lå helt okei an i serien når han blei sparka var helt uvesentlig? Og det faktum at han faktisk tok skadeforebygging på alvor?
Det var jo alt annet enn tilfeldigheter at vi hadde så jævlig med skader under Roeder, og så lite under Allardyce etterhvert.
Roeder er en elendig manager spør du meg, samme gjelder Kinnear og Souness.
Allardyce sin tid (latterlig kort sådan) var overhodet ikke noen herlig solskinnshistorie. Men vi hadde beste sesongstarten på flerfoldige år, og lå slettes ikke håpløst til da vi ble sparket. Ja, vi var veldig ujevn i prestasjonene - men han fikk jo usaklig dårlig tid på seg. Hadde folk sett like kritisk på Keegan eller Shearer hadde de fleste sett de ut med deres respektive "starter" (ihvertfall Keegan, forstår at Shearers situasjon er unik, men parallellene er tilstede fortsatt).
Big Sam har forøvrig selvfølgelig jævla greit motbevist de folka som eventuelt påsto at han ikke var en dyktig manager med sin redningsoperasjon i Blackburn.

For meg står sparkinga av Big Sam som den andre virkelig elendige avgjørelsen til Ashley - etter valget om å kjøpe opp en fotballklubb.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #88 på: 24. Mai 2009, 02:21 »

Var ingen skandale at Allardyce ble sparket. Det var det beste som har skjedd meg. Det førte til noe av det største jeg har opplevd, det og få oppleve Keegan som manager. Det varte ikke lenge, men jeg fikk hvertall oppleve litt Keegan fotball. Og angående Allardyce, så var jeg rett og slett deprimert når jeg så Newcastle spille fotball. Jeg var seriøst lei meg, det var så kjedelig å se på!. Jeg hadde aldri taklet Allardyce fotball over en lengre periode.

Hadde vært himmelen å gått tilbake til "Allardyce i Newcastle"-fotball sammenlignet med det vi har gjort denne sesongen. Jeg sier ikke at vi spilte fantastisk fotball under Big Sam, for det gjorde vi overhodet ikke. Men vi evnet ikke se lengre enn til tuppen av egne sko, og dreit på draget.
Ansettelsen av Keegan ble ikke annet enn et feilslått PR-stunt fra "elskede" Fat Mike...

Øyvinden

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #89 på: 24. Mai 2009, 10:21 »
Helt enig Kristoffer. Sparkinga av Robson og Allardyce er dei to største tabbene som har blitt gjort i Nufc i nyare tid etter mi meining.