20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: SHEARER ANSATT UT SESONGEN!  (Lest 89414 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Peter

• Gjest
Sv: SHEARER ANSATT UT SESONGEN!
« Svar #435 på: 07. Juni 2009, 18:41 »
Det snakkes visst nok mye om på forumet her om at Shearer ikke har erfaring osv osv... Nå er vi i CCC, og kan se hva han er god for!!!!!!

Tim S

• Midtbaneanker
    • Vis profil
    • muscleraw.com
« Svar #436 på: 07. Juni 2009, 18:42 »
Hvorfor trur dere Strachan vil velge å gå til Newcastle, når Fat Mike ikkje vil betale det Shearer krever. Trur dere plutselig at Fat Mike vil gi det Strachan kommer til å kreve.

Håper Fat Mike får solgt oss fortest mulig og at nye eigere velger Shearer som manager.
Newcastlesupporter siden 1992

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #437 på: 07. Juni 2009, 18:56 »
Kjem jo ikkje ny manager før ein får ein avklaring i eigerskapet no. Ashley ansetter jo ikkje manager no når han skal selgja.
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #438 på: 07. Juni 2009, 19:44 »
Jeg er totalt uenig med deg Frode. Shearer kom inn på et håpløst tidspunkt, han overtok en spillerstall totalt blottet for selvtillitt. Han innførte nye regler som man burde forlange eksisterte fra før, men det var dessverre ikke nok til å redde oss. Jeg ser ikke for meg at Strachan skal gjøre noe bedre jobb enn Shearer. For meg er Shearer den fødte manager for en klubb som Newcastle, ALLE respekterer han og fansen elsker han over alt. Tar man en titt på årets CL-mester Barcelona så styres de av tidligere kaptein Guardiola. Han tok over et av verdens beste fotballag totalt uten managererfaring. Og i sin første sesong vinner han alt som er å vinne. Kom ikke å fortell meg at ikke Barcelona kunne fått en mer erfaren manager, jeg vil påstå at de kunne fått hvem som helst. Men de velger altså å satse på en med lokal tilknytning til klubben som kjenner klubben inn og ut selv om han ikke har managererfaring. Og da lurer jeg på hvorfor Shearer ikke skulle være bra nok for oss? Vi er ikke i nærheten av å kunne hente de beste managerne.

Det er helt vilt å prøve å sammenligne NUFC med Barcelona. Guardiola kom omtrent til dekket bord og hadde stjernespillere i fleng og talenter på vei opp. Alt lå eller ligger til rette for Guardiola der. Dessuten hadde Guardiola trenererfaring fra før da han trente Barcelonas B-lag med stor suksess!

Shearer derimot har minimalt med trenererfaring, og den lille tiden han var manager i NUFC er ikke mye å skryte av. Helt greit at spillerne ikke hadde den beste selvtilliten, men 1 seier på 8 kamper er uansett ikke noe å slå i bordet med. Vi møtte lag vi hadde alle mulige sjanser å vinne mot og som lå i den samme møkka som "oss" selv, og med spillere med like dårlige selvtillit som Oba og co. Vi hadde hjemmekamper mot 3 av PL`s dårligste bortelag, samt bortekamper mot ikke altfor sterke hjemmelag igjen.

Jeg sier ikke at Shearer ikke kan være en god manager, men for å være det kreves det mer enn å kunne innføre tøffe og strengere regler innad i troppen. Til syvende og sist så er det de 3 poengene vi spiller om i hver kamp som er livsviktige og som avgjør om man er en brukbar manager over tid.

Jeg vil se NUFC raskest mulig tilbake i PL, det er der "vi" hører hjemme. Da synes jeg også NUFC bør ansette den beste tilgjenglige manageren. roter vi for lenge i CCC blir det meget vanskelig å komme tilbake til PL, derfor er jeg også skeptisk til at det er der Shearer skal finne ut om han er en god manager eller ei. Roter vi for lenge med feil manager i CCC er jeg ganske sikker på at det å komme tilbake til PL blir utrolig vanskelig. Jo lenger vi roter der nede desto mindre attraktivt vil det være både for gode spillere og managere og komme til klubben. Men "vi" har sikkert en uprøvd tidligere stjerne i klubben som evt kan redde oss da også.  ;)

HÃ¥vard

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #439 på: 07. Juni 2009, 20:00 »
Jeg fatter ikke hvorfor dere ikke vil ha Shearer som manager. Vi trenger folk som virkelig bryr seg om denne klubben nå. Fortsetter idioten Ashley ender vi sikkert opp med Kinnear eller den ubrukelige Roeder.

Hva så? Du kan elske klubben så mye du vil, ha erfaring derfra som spiller og til og med kaptein, men  det hjelper lite når manager ferdighetene ikke er gode nok.
Roeder var en tidligere forsvarsklippe og kaptein for NUFC, men det hjelper så utrolig lite når manager ferdighetene ikke er like gode!

Hva så med Shearer? Han beviste ikke noe særlig i de 8 kampene han ledet oss. 3 av dem burde vært vunnet, da tenker jeg på Boro, Pompey og PL`s dårligste bortelag de siste 5 årene Fulham.
Han brukte 4-5 forskjellige formasjoner og like mange taktikker på de 8 kampene istedenfor å "safe" med en enklere gjennomførbar spillemåte.
For all del, 8 kamper er altfor liten tid til å bedømme Shearer som manager på, men har vi mulighet på å hente en så god manager som Strachan så bør den benyttes til fulle. CVen hans er fenomenal med gode plasseringer i PL med Southampton og FA cupfinale med samme klubb. I Celtic var han også dyktig med flere gode oppgjør internasjonalt (CL).
Kan man få det beste så tar man selvsagt det!

Henter vi Strachan istedenfor å signere kontrakt med Shearer, blir Shearer så fornærmet at da tror jeg ikke han vil prøve seg som manager for klubben mer.
Hvis Shearer blir fornærmet og aldri vil trene oss igjen fordi vi henter inn en som har bevist at han faktisk er en god manager, så får det være hans problem. Hvis Ashley hadde ansatt Strachan tror jeg det hadde vært en smartere og bedre ansettelse enn Shearer og jeg hadde i allefall tatt i mot han med åpne armer! Han har jo faktisk allerede gjort det bra med Celtic, og gjorde det vel brukbart i Southampton(?), og har masse erfaring fra før av, i motsetning til Shearer som har vært trener i 8 kamper der det eneste som tilsier at han er en god trener er at han fikk laget til å spille bedre enn det Cris Hughton og Joe Kinnear gjorde.

For all del jeg kunne godt tenke meg Shearer som manager neste sesong, men da må det være fordi vi mener at han er god nok til å ta oss rett opp igjen neste sesong. Ikke fordi vi skal prøve han ut og la han vise hva han er god for, det synes jeg nemlig blir helt feil. I tillegg er vi i en situasjon der vi ikke har råd til å ansette en trener for å se om han er god nok, bare fordi han heter Alan Shearer. Hvis ikke de som skal ansette den neste manageren vår tror at han kan ta oss opp neste sesong, og har andre som er mer meritterte på lista si, som f.eks Gordon Strachan, vil jeg heller ha en annen som trener.

Men desverre tror jeg at Strachan ville sett på det som et skritt tilbake å gå fra Celtic til Newcastle, så det er vel egentlig ikke noe særlig å diskutere  ;)

Edit: Som jeg skulle sagt det selv Frode!
« Siste redigering: 07. Juni 2009, 20:03 av HÃ¥vard »
Kom gjerne med flere spørsmål, jeg deler gladelig av min visdom på dette punktet.

Peter

• Gjest
« Svar #440 på: 07. Juni 2009, 20:43 »
Vi er i CCC! Er i det hele tatt Strachan linket til Newcastle(?) Jeg vet ikke, men som sagt er vi i CCC og da kan Big Al få trener erfaring. Man får vel gode trenere av at man lar de prøve seg.
Hva tror dere fansen i den første klubben til Strachan tenkte da han ble trener. Kanskje de tenkte: Han er ikke trener utdannet og fersking. Skal vi gi ham en sjanse? Det er sånn man blir god! Han(Shearer) trenger bare en sjanse, hvis han ikke lykkes så kan vi hente Strachan. :)

Anders

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • 1892
    • Vis profil
« Svar #441 på: 07. Juni 2009, 21:13 »
Vi er pr dags dato en PL-klubb i CCC, slik jeg ser det. Vi har vært rævkjørt i flere år, og som et resultat av det, rykket vi ned. Fullt fortjent!
Men sesongen som akkurat er ferdig hadde vi et gjennomsnitt på 48.000 mennesker på kampene våre. Førtiåttetusen!!
Vi hadde mer en Liverpool som havnet på andreplass, og vi hadde vel mer en Chelsea også. Det er noe å være stolt over. Vi har en oppslutning rundt laget som er PL-klasse. Det meste rundt Newcastle United minner om et storlag som skal være i Premier League, og kjempe blant topp 8! Men dessverre så har vi for mange overbetalte navn, udugelige sjefer på alle områder og trenere som nesten ikke kan fotball!

Sommeren 2009 kan snu på mye av dette. Vi kan erstatte mange av de overbetalte navnene, få inn mange nye, unge gutter som virkelig vil kjempe for klubben i våre hjerter, vi kan få inn trenere som kan fotball, som elsker fotball og som klarer å få ut det beste av de spillerne de har tilgjengelig. Dette kan vi klare hvis, og bare dersom, vi får inn nye sjefer/eiere. Vi må skifte ut mye av styret, vi må få inn folk med peiling på det fotballfaglige også på kontorene. Dersom vi klarer å skifte ut mange av de spillerne vi i dag har, med de rette spillerne for klubben slik det ser ut i dag (et PL-lag som tar et år i CCC), skifte ut de udugelige sjefene og hente inn kvalifiserte trenere, er vi rask oppe igjen med de store. Hvordan det går da, skal jeg ikke spå...

Sommeren 2009 blir livsviktig for Newcastle United Football Club! Uten tvil, og det vet de fleste! Vi må klare å gjøre det jeg skrev over her. Det ble litt feil rekkefølge, men alle som har en IQ på over 15,3 skjønner at eierne må inn, deretter en trener samt trenerstaben og så spillerne til slutt. Og pr dags dato har man igjen i underkant av 90 dager.
Skal vi fortsette å være en PL-klubb, må dette skje snarest! For rykker vi ikke opp i mai 2010, er vi ikke lenger en like attraktiv klubb som vi er nå. Da er vi en CCC. Samme om vi havner på 3. eller 21. plass. Er vi i CCC august 2010, blir det vanskeligere enn det er nå..

Og om mannen for jobben er Shearer, Strachan eller noen andre skal ikke jeg si min mening om, men at det må være en som har autoritet, fotballfaglig styrke og en klar fotballfilosofi er det absolutt ingen tvil om. Og det jeg har sett av Shearer de 8 kampene, mangler han hvertfall det siste... De to første tror jeg har han, uten at jeg kjenner han. Vi har sett hva som skjer med spillere uten en klar fotballfilosofi!
Ansettes Shearer, har han min fulle støtte. Samme med Strachan. Men slik ting er i dag, ville jeg kanskje ha gått for Strachan.
Ansettes Kinnear, gir jeg opp ;)
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #442 på: 07. Juni 2009, 22:19 »
Jeg tror ingen blir skuffet dersom Shearer blir ansatt, jeg regner faktisk med at de fleste er veldig positive til en slik avgjørelse. Men at Shearer er den eneste som kan få oss tilbake på riktig kjøl er jeg ikke enig i! Det finnes flust av dyktige trenere der ute som har lang erfaring og som muligens ville ha kommet til oss selv om vi ligger i CCC.

Som jeg sa den dagen vi rykket ned, det må bli en diskusjon rundt om Shearer er det riktige for oss. Hvis alternativet er Kinnear så er valget enkelt, men dersom det hadde stått mellom Shearer, Strachan og Martinez feks så er ikke valget like selvsagt for min del.

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #443 på: 07. Juni 2009, 22:32 »
Jeg forstår de som heller vil ha en rutinert og erfaren manager, som har bevist gjennom flere år i gamet at han duger. Men allikevel heller jeg til at jeg vil ha Shearer. Grunnen til det er først og fremst at jeg har troen på han som manager, han har fortsatt mye å lære, men Shearer har det som skal til. Han har guts, vinnevilje, kynisme, karisma, lederegenskaper som spiller. Han er en perfekt type, på samme måte som f.eks Roy Keane. Det som gjenstår å se og som vi ikke vet, er hvordan han vil opptre gjennom en hel sesong, hva han gjør på transfermarkedet osv. Der har han ikke fått prøve seg. De 8 kampene han var sjef på slutten av denne sesongen, bruker jeg ikke noe krefter på å vurdere i det hele tatt. Han kom til en klubb som var fullt av kaos og uroligheter, og jeg synes Shearer gjorde et ærlig forsøk med en gjeng spillere han aldri har fått være med å forme verken fra spillerkjøp eller trening. Det var allerede for sent da Shearer kom. Det at Shearer vil skape masse entusiasme rundt klubben er en positiv ting, ikke noe ansettelseskriterie, men morsomt for supporterne med helten i sjefsstolen.

En ting, er selvsagt ikke enig i de som mener at Shearer er den eneste personen som kan føre oss tilbake. Steven Taylor uttalte nettopp dette, jævla idioti av en spiller å si noe sånt.

BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Anders

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • 1892
    • Vis profil
« Svar #444 på: 07. Juni 2009, 22:34 »
Enig med deg der Lars Thomas.
Nesten redd vi må bruke hodet i stedet for hjertet. Hvis Shearer er den beste kandidaten etter vi har tenkt med hodet, så ansetter vi han. Men denne avgjørelsen her er viktig!
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

Mats

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #445 på: 07. Juni 2009, 23:47 »
Jeg håper mer enn noe annet at Shearer blir vår permanete manager. Som nevnt under har han nesten alt det som skal til.
I tillegg er han kun 38 år, og med de rette folkene rundt seg så kan vi være så heldig og få vår egen Sir Alex Ferguson.
Det har hvertfall jeg troa på, og jeg er ganske sikker på at Shearer er en glup og dyktig mann som vil ta de rette valgene.
Han er på en måte veldig erfaren.
Som spiller ble han trent av de aller beste, og noen av de dårligste, så han vet mye om hva spillere tar til seg i gardroben.
Han har selvsagt mye og lære, men med hjelp fra John Carver e.l så tror jeg det kommer til gå veldig fint.

Grunnen til at jeg ikke håper på en annen manager er bla fordi jeg føler at klubben vår er veldig spesiell på enkelte områder.
Fansen til Newcastle kommer alltid til og forvente umiddelbare resultater, og det har vel de fleste fått med seg de siste årene.
De fleste får sparken i Newcastle dersom de ikke leverer resultater ganske fort.
Unntaket er Keegan, Robson eller Shearer, og de er de eneste som får all den tiden de trenger samt fansens støtte hele veien.
De to førstnevnte gjorde det veldig, veldig, veldig bra for oss, og jeg ha troen på at Shearer kan gjøre det like bra, om ikke enda bedre.

Jeg håper ikke vi ansetter en ny Souness, Roader, Gullitt eller Allardyce. Vi har prøvd så mye forskjellig, og det virker ikke som om noe fungerer.

Jeg står på det at Shearer er det beste alternativet. Han får så mye tid han ønsker, uten og få fansen i mot. Han har potensiale, han har opplevd alt som spiller, og han vet hva som skal til. Han har spilt med de beste, han har blitt trent av de beste, og han var en kaptein/leder helt utenom det vanlige.
Jeg er skråsikker på at Shearer kan gi oss tilbake stempelet som "underholderne".

Veldig mange managerer tar over klubber, åpner strålene, og leverer resultater med engang, men mister grepet etter hvert. Det er veldig mange som har den effekten. Jeg velger og tro at Shearer er av den typen som Ferguson var for Man Utd i starten. Han åpnet ikke strålenede, men etter hvert som han fikk bygget sitt eget lag, så smalt det, og noe så til de grader. Ansett Shearer, gi han tid og midler til å bygge sitt eget Newcastle fra bunnen av.
Alan Shearer. Ingen over, ingen ved siden.

André S

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #446 på: 08. Juni 2009, 00:13 »
Det er jo umulig å si om Shearer er det beste alternativet. Hvem det beste alternativet er får vi nok aldri vite. Uansett hvem vi ansetter kan det ende med himmel eller helvette.

Det du skriver i innlegget over Mats er ikke kun positivt. Vi kan ikke se oss så blinde på storheten til fotballspilleren Alan Shearer, at vi går i den fella at vi ikke ser at han ikke er en like god manager. (Hypotetisk sett)  Det er ikke alltid det å gi en manager mye tid er det riktige alternativet. Hva om vi ansetter Shearer, han viser seg å være en bedriten manager, laget faller stadig på tabellen, men styreformannen nekter å sparke ham fordi vi skal gi ham tid? Det er jo heller ikke sikkert at en styreformann vil ha baller til å sparke Shearer, som du så korrekt sier er elsket av hele Newcastle, selv om de fleste ser at det er det som er riktig å gjøre.

For all del, Shearer har forutsetningene til å bli en toppmanager. Han har lært fra mange store managere hva han skal gjøre, han har lært av mange bedritne managere hva han ikke skal gjøre, han har et stort navn som gjør at han kan hente gode spillere, og jeg regner med han vil bli en meget respektert manager i garderoben. Om han faktisk blir det er det jo ingen som vet ennå...

Ikke tolk det slik at jeg er veldig i mot å ansette Shearer. Sammenlignet med Joe Kinnear tror jeg han er et mye bedre alternativ. I forhold til de andre realistiske managerkandidatene som er der der ute er det vanskelig å spå.

Når det gjelder sammenligningen med Barcelona synes jeg det blir helt feil. Forutsetningene er ikke helt de samme, da Barca selvsagt er et mye bedre fotballag. En annen ting som gjør det vanskelig å sammenligne er at det er godt mulig at Guardiola er en mye bedre manager enn Shearer. Selv om Guardiola lyktes er det ikke bombesikkert at Shearer gjør det.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #447 på: 08. Juni 2009, 03:02 »
Det er klin umulig å si om NOEN er det beste alternativet - det kan en ikke vite før kampene er spilt.
Shearer har ikke noe å vise til som manager, han har ingen erfaring annet enn 8 kamper med et allerede dødsdømt Newcastle-lag.
Vi aner ikke hva han står for på transferfronten, vi veit ikke hva han står for taktisk. Fallhøyden er selvfølgelig stor.

MEN, jeg mener at Shearer er det RETTE valget nå, statusen slik den er nå.
Mike Ashley har kreert en klubb på vei mot avgrunnen, akkurat slik den var da Sir John Hall kom inn og ansatte Kevin Keegan, den helt uerfarne manageren den gang. Fallhøyden var stor. Resten er historie.
Vi skal ikke prøve å gjenskape historie - men det er fullt mulig å dra paralleller. Det fins mange ting som veier opp mot Shearers sider som vi ikke aner noe om.
Sportslig sett så vi dessverre svært begrensede utslag av Shearers inntog. Ingen tvil om det. Utgangspunktet var fortsatt håpløst. Flere "eksperter" hadde allerede skrevet oss ned i CCC, så håpløst som vi hadde fremstått de siste månedene.
Men under Shearer fremsto vi igjen som en fotballklubb, noe som Duff så smertelig påpekte etter nedrykket. Rutiner kom på plass, Shearer var helt fantastisk i media. Profesjonell, rolig og bersket og ingen usaklig kritikk av noe som helst. Fokus var igjen endelig på egne prestasjoner og hva VI kunne gjøre for å bli bedre. Noe annet enn søppelhodet Kinnear eller stakkarslige Hughton.

Jeg verdsetter Sir Bobbys ord mer enn de fleste andre såkalte eksperter og besserwissere. Sir Bobby har klokketro på Shearer som manager. Han fremhever Shearers kloke fotballhode og forståelse av gamet. Det har han poengtert flere ganger både før og under Shearer. For meg er det meget godt å høre, og jeg sluker det.
Jeg syns også Shearer beviste mye fint på veldig kort tid. Som nevnt har han en upåklagelig fremtoning i media, som automatisk gir han respekt. Hans evne til å ta grep er også bra. Både på og utenfor banen. Han bruker de midlene tilgjengelig under kamp mens det enda er muligheter for endring. Han lar ikke personlige relasjoner stå i veien for viktige beslutninger.
Jeg tror også Shearer har veldig klare planer for hvordan han vil se laget sitt, både hvilke type spillere og hvordan vi skal spille. For meg virker det til at Shearer vet hva ham vil ha og hvordan.
Og så kan jo selvfølgelig alt av ferdigheter vi vet han har fra han spilte selv.

Men noe av det viktigste er faktisk at spillere og fans vil ha ham. Det er ikke uten grunn at Harper, Duff, Taylor og Butt (som jeg kommer på) alle har sagt at Shearer er den rette mannen for å få oss opp igjen. Dette er tilfeldigvis 4 av de spillerne som kom best ut av sesongavslutninga og som aldri kan lastes for mangel på innsats eller profesjonalitet ellers. Spesielt en mann som Butt syns jeg er en av de som sjelden prater, men som prater jævla bra når han først gjør det. Og fansen står unisont bak Shearer. Geordiene alene er en sterk pådriver når de er i dytten. Med Shearer kommer vi til å ha en eventyrlig støtte til laget. Det er jævla viktig i seg selv, slik det var både under Keegans periode 1 og periode 2. Det at Shearer kjenner til geordiene er faktisk viktig. Geordiene har i lange tider blitt pissa på av folk som Ashley og Kinnear eksempelvis, som har brakt denne klubben i skam på ulike måter. Det må det bli slutt på. Owen har blant annet flere ganger poengtert at det er en fantastisk følelse å spille for Newcastle når entusiasmen blant geordiene er på topp. Hele byen får et løft. Det er faktisk jævla viktig.

Dette ble et nokså langt og et uhyre rotete innlegg grunnet tidspunktet det er skrevet på, beklager dette. Poenget vårt er at vi er nødt til å gamble litt. Sheareransettelsen vil alene løftet hele byen og området flere hakk. Jeg mener han er den rette mannen på dette tidspunktet, og jeg håper vi om et år sitter igjen og kan vurdere om Shearer var suksess eller flopp. Det er en sjanse jeg mener vi bør ta. På samme måte som Sir John Hall sjanset på Keegan. Vi trenger folk som tar denne byen og dets supportere på alvor, og som føler et reellt ansvar for den.
Ja til Alan Shearer som manager.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #448 på: 08. Juni 2009, 08:00 »
Jeg fatter ikke hvorfor dere ikke vil ha Shearer som manager. Vi trenger folk som virkelig bryr seg om denne klubben nå. Fortsetter idioten Ashley ender vi sikkert opp med Kinnear eller den ubrukelige Roeder.

Hva så? Du kan elske klubben så mye du vil, ha erfaring derfra som spiller og til og med kaptein, men  det hjelper lite når manager ferdighetene ikke er gode nok.
Roeder var en tidligere forsvarsklippe og kaptein for NUFC, men det hjelper så utrolig lite når manager ferdighetene ikke er like gode!

Hva så med Shearer? Han beviste ikke noe særlig i de 8 kampene han ledet oss. 3 av dem burde vært vunnet, da tenker jeg på Boro, Pompey og PL`s dårligste bortelag de siste 5 årene Fulham.
Han brukte 4-5 forskjellige formasjoner og like mange taktikker på de 8 kampene istedenfor å "safe" med en enklere gjennomførbar spillemåte.
For all del, 8 kamper er altfor liten tid til å bedømme Shearer som manager på, men har vi mulighet på å hente en så god manager som Strachan så bør den benyttes til fulle. CVen hans er fenomenal med gode plasseringer i PL med Southampton og FA cupfinale med samme klubb. I Celtic var han også dyktig med flere gode oppgjør internasjonalt (CL).
Kan man få det beste så tar man selvsagt det!

Synst det verte heilt feil å bruka Shearer sine 8 kampar som argumentasjon mot at han ikkje bør verta manager. Ja det er ingen som nektar for at mannen har ingen manager-erfaring overhodet. Denne må komma på ein eller annan måte. Eg og fleire andre har trua på Shearer som manager, men då snakkar eg ikkje om kun 8 kampar på slutten av ein dødsdømt sesong. INGEN andre ville teke den jobben, kva viss Strachan hadde prestert same resultat som Shearer ? Hadde du då ville hatt ein ny manager? Alan Shearer og evt alle andre moglege kandidatar til jobben må få tid på seg til å byggja eit nytt lag frå grunnn av. Dette er ingen hastejobb, det tek ikkje kun 8 kampar for å sei det slik!
Eg meinar det beste for klubben hadde vore viss desse lokale folka hadde kjøpt klubben og ansatt Shearer som manager, og gitt han full kontroll med eit skikkleg støtteapparat rundt seg. Og fotballdyktige folk til å styra klubben. Og ikkje minst av alt, gi Shearer tid på seg. Det tek tid å byggja eit lag frå grunnen av, faktisk må klubben byggjast oppatt frå grunnen av.

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #449 på: 08. Juni 2009, 12:17 »
Selvfølgelig er det ikke feil å trekke fram de 8 kampene som en del av en helhetlig argumentasjon. På samme måte som man bør ta med at han har null managererfaring fra før. På den andre siden må man derimot se på de positive sidene ved å ansette Shearer som ny manager og dermed bygge seg et bilde av om det vil være en god avgjørelse eller ikke. Man kan ikke bare ta med de tingene som støtter et syn man opprinnelig har grunnet et nostalgisk ønske. Kritisk vurdering er viktig uansett hvem som skal ansettes og kanskje spesielt  viktig med et ikon som det Shearer er.

Jeg er ikke sikker på hva jeg vil selv, men jeg må si at jeg i stor grad er enig i Frodes argumentasjon. Hva er det som tilsier at Shearer egentlig skal være en bedre manager enn Roeder. Begge har uten tvil kjærlighet til klubben og har hatt suksessrike spillerkarrier her. Roeder hadde i tillegg en bredere managererfaring enn Shearer. Argumentet for Shearer er at folk TROR han er en som kan gjøre det bedre. Det er ikke nødvendigvis feil, men det er ikke akkurat noen eksakt vitenskap.

På den andre siden er Shearer et ikon. Han er en lederskikkelse og kan kanskje være en naturlig leder også som manager, noe som til dels kan demme opp for den mangelen av erfaring han har som manager.

Uansett må det snart velges ny manager, et usedvanlig viktig valg som kanskje kan avgjøre hvor vi kommer til å befinne oss i de neste sesongene. Jeg er utrolig glad for at det ikke er jeg som trenger å ta det valget.