20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: 4/4: Newcastle - Chelsea 16:00 (Canal + Sport 1)  (Lest 34981 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: 4/4: Newcastle - Chelsea 16:00 (Canal + Sport 1)
« Svar #150 på: 04. April 2009, 21:12 »
http://www.skysports.com/football/user_ratings/0,19768,11065_3003071,00.html

http://www.skysports.com/football/user_ratings/0,19768,11065_3046854,00.html

http://www.skysports.com/football/user_ratings/0,19768,11065_3003008,00.html

http://www.skysports.com/football/user_ratings/0,19768,11065_3023065,00.html

Her er skysport sin rating de kampene Colo spilte under Keegan, og som han var dårlig i følge dere.

Det er greit du ikke har sett så mange Colo har vært god i Asbjørn, men da har du strengt tatt ikke fulgt noe særlig med på Spansk fotball heller. Jeg sier ikke at Colo har vært god i det siste, men han har vært milevis mer stabil og bedre enn det Bramble var, og jeg er overbevist om han noe av de dalende formkurven han har vist er pga elendige managere og dårlig lag genrelt.

Du har helt rett i at spansk og italiensk fotball interesserer meg mitt i trolløyet. Om Colo, Luque, Roz, Boumsong og Viana har prestert i verdensklasse i andre ligaer har hatt liten innvirkning på Newcastle. Det er det som betyr noe for meg. Jeg gidder ikke forsvare en spiller til beinet for at han en gang var god for en klubb i et annet land. Colo er en flopp, og kanskje den største siden vi rykket opp i PL. Jeg blir overrasket om han spiller neste kamp. Tviler på at Shearer godtar dette. Greit han ikke har ferdigheter på dette nivået, men han er i tillegg totalt uinteressert.
"Ler og godtar meg over dei er inne som er forbanna på Ashley og Co. No gidde eg ikkje innpå denne tråden meir og lese om alle som meinar Ashley er verdens mest gnitne person, kor KATASTROFE denne sommaren har vore, kor REVVA klubben verte styrt."

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #151 på: 04. April 2009, 21:14 »
Bramble skal bare holde seg der han er for min del. Vil ALDRI se han i en Newcastle skjorte igjen. SÅ ofte har han skuffa, at selv om han gjør en ok sesong i Wigan glemmer jeg ikke hva han "presterte" i Newcastle.
Colo har på ingen måte vært world class han heller - men jeg tror ærligtalt han har mer på lager enn Bambi.
Kan det være språkproblemer som skaper disse situasjonene???

Mye mulig, kan også være vannet og brødet.
"Ler og godtar meg over dei er inne som er forbanna på Ashley og Co. No gidde eg ikkje innpå denne tråden meir og lese om alle som meinar Ashley er verdens mest gnitne person, kor KATASTROFE denne sommaren har vore, kor REVVA klubben verte styrt."

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #152 på: 04. April 2009, 21:32 »
Helt utilgivelig det Coloccini gjør på det første målet til Chelsea! Vi var solide og spilte bra inntil de fikk det tabbemålet. Det er også frustrerende å se at verken dommer eller linjedommer er mer på nett enn hva de er ved Owen sitt "mål", den var jo såpass langt inne at de burde fått med seg det!

Men vi er fremdeles med, og behøver ikke å grave oss ned enda. Håper på flere spillere tilbake fra skade neste kamp og en godt resultat mot Stoke. Det kan forandre veldig mye på situasjonen. Sunderland møter f.eks. ManU neste kamp og er kun 3 poeng foran NUFC. 1 poeng foran dem er det igjen pottett med lag, så det er på ingen måte avgjort.

Er veldig bitter på at dommertrioen ødela for Owen sitt "mål"! Det ville gitt liv i kampen igjen og løftet St James Park til bristepunktet. Synd det der!

Wroom

• Midtbaneanker
  • "Space-collector"
    • Vis profil
« Svar #153 på: 04. April 2009, 22:14 »
Steve Bruce har visst jobbet ganske mye med han på treningene, så han har blitt kvitt disse konsentrasjonvanskene sine.
Han har rett og slett blitt en klassespiller. Han kommer til og få en landskamp snart, det føler jeg meg sikker på.
Blir mer og mer imponert hver gang jeg ser han, han leker med spissene, selv de aller beste.

Hvor mange Wigan-kamper har du sett?

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #154 på: 04. April 2009, 22:59 »
Trur dei fleste var einige om at Colo burde fått seg ein kamp på benken, men det er litt vanskleg når alle andre alternativ enten er skada eller dårlegare. Viss mogleg så bør han på benke neste kamp. Men samtidig kan vi ikkje ha Raylor på h back.

Verte for dumt å sei at Colo er ein av nufc sine største floppar.

Jonas99

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #155 på: 04. April 2009, 23:12 »
Er enig med Lars Thomas og andre, og vet hvor god Colo kan være. Har ikke vært like god i det siste, noe som har ført til store sjanser imot, og til og med baklengs. Skjønner ikke hva som skjer med gode fotballspillere som kommer til Newcastle?!
Får håpe at Colo glemmer dagens flause, og heller begynne å vise hva han er god for;D 
« Siste redigering: 04. April 2009, 23:14 av Jonas99 »

Jonas99

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #156 på: 04. April 2009, 23:34 »
Når det gjelder dagens kamp, så er eg litt skuffa\lei meg. Ikke fordi vi tapte, eller fordi eg trodde på seier, men måten de får målet på! Er så jækla kjedelig! (typisk Newcastle). Synes vi spiller en grei kamp, og viser vilje fra start. Synes forsvaret fungerte ganske bra, med unntak av Colos lille glipp.
Løvenkrands og Jonas jobbet bra, og var flinke til å legge press på forsvaret til Chelsea. Synes vi detter en del når Løven måtte ut!
Ellers, synes eg ikke at Nolan og Butt hadde noen stor dag på jobben, Owen var ikke noe særlig, det var heller ikke R.Taylor til tider, samt at Duff var møkk når han kom inn! Skjerpings!
Og kanskje Harper kunne tatt det andre målet?

Nå er det bare til å se framover mot neste kamp, som er en kamp som MÅ vinnes!

Espen84

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #157 på: 04. April 2009, 23:43 »
Greit at det er litt innsats innimellom.. men vi kommer vel ikke til en målsjanse i løpet av 90 min.. utenom Owen sitt "mål". Nå skal det også nevnes at det var Chelsea vi spilte mot, som ikke er kjent med å plukke ut mange baller av nettet. Et lyspunkt var at Guthrie var frisk etter han kom inn. Håper han starter neste kamp og at Tayls eller Bassong er klare for midtstopper plass, så Rayls og Colo kan benkes. Om Colo er en god eller dårlig fotballspiller spiller ingen rolle når han gjør den tabba han gjør i dag. UTILGIVELIG!!!

Erlend Simonsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #158 på: 04. April 2009, 23:59 »
hvis du ser bort ifra Raylor sine dødballer, har han virkelig vært så dårlig idag? jeg synes han gjorde en grei defansiv jobb, og var til støtte for høyrevingen. han var flere ganger fremme og bidro, han tapte duellen på 2-0, men hvor var sikringen hans? jeg synes han gjorde en helt ok jobb idag, han fikk slite imot Chelsea sin sterkeste side. Jeg gir han godkjent.

Butt gjorde en fantastisk første omgang, innsatsmessig, men verken han eller Nolan klarte å produsere noe offansivt, og det var det som senket oss.

Jeg synes også at Colo sin behandling av ballen var dårlig... men hvilke alternativer har han? det er ingen spillere på Newcastle til stede for å gi han støtte.. han blir spillt ballen til mens han er under press.. det er veldig dårlig av Duff å spille til Colo på hans dårlige fot som krever en touch, når Colo blir presset... Jeg er enig i at Colo kunne taklet det bedre, men jeg synes det blir for dumt å gi han skylden for at vi tapte.. for den delen burde fordeles... passningen tilbake til han burde aldri ha forekommet, og hvis jeg hadde slått den passningen selv på mitt fotball lag, så hadde jeg tatt på meg skylden for målet! Jeg setter jo bakerste mann i en ekstremt vanskelig situasjon.

Jeg var veldig fornøyd med Beye, Enrique, Harper og Jonas idag! De viste flere ganger skikkelig klasse! Spesiellt Jonas som virkelig var dagens mann!
Han kom, ble mett og dett var dett....

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #159 på: 05. April 2009, 00:41 »
Jonas rotet seg jo bare vekk i dag! Synes ikke han var noe god i det hele tatt. Synes Beye var uten tvil vår bestemann med Butt som en god nummer to.
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Mats

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #160 på: 05. April 2009, 01:06 »
Beye og Butt får godkjent i dag ja. Men Jonas synes jeg var rå, han jobber og sliter som få andre gjør. Han er helt syk defensivt, men har til gode og bidra offensivt med litt mål og sånn. Men jeg forguder den harde innsatsen han bidrar med bakover. Shearer måtte jo gi han applaus den ene gangen også.
Alan Shearer. Ingen over, ingen ved siden.

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #161 på: 05. April 2009, 11:24 »
Jonas rotet seg jo bare vekk i dag! Synes ikke han var noe god i det hele tatt. Synes Beye var uten tvil vår bestemann med Butt som en god nummer to.

Enig, men jeg synes Enrique også var meget god, selv om han av til misset litt i pasningspillet. Han tørr føre ballen med seg frem og utfordre og stenger samtidig siden sin godt.

Jonas jobber og sliter men han klarer ikke å skape noe særlig offensivt. Nå er det egentlig på tide at han begynner å bidra med noen assist og mål, det trenger vi nå.

Nå må vi heller ikke glemme at Chelsea er PL sitt mest gjerrige lag! De slipper nesten ikke inn mål verken på hjemme eller bortebane. Er jo bare Man City, Fulham, ManU, Liverpool og Tottenham som har klart å putte ballen i mål når de har hatt Chelsea på besøk.

Synes vi hadde god kontroll på Chelsea frem til de fikk 1-0 målet. Etter det måtte vi frem og det ble mer rom for raske Chelsea kontringer. Men selv på 0-2 prøvde vi å angripe og bare noen svaksynte dommere hindret oss i å få ihvertfall en redusering.

bjørni

• Kaptein
  • Angel of the North!!!
    • Vis profil
« Svar #162 på: 05. April 2009, 11:57 »
Slutter aldri å forundre meg hvor forskjellig syn enkelte har på hvem som spilte godt og hvem som spilte dårlig.
Mitt syn er at Colo, Raylor, Nolan og Duff var langt under pari, men at resten får godkjent. Jonas var vår beste spiller, sammen med butt.

OG HVORFOR KJØPTE VI RAYLOR egentlig?

morgan303

• Midtbaneanker
  • Optimist? ja altid
    • Vis profil
« Svar #163 på: 05. April 2009, 11:59 »

Enig, men jeg synes Enrique også var meget god, selv om han av til misset litt i pasningspillet. Han tørr føre ballen med seg frem og utfordre og stenger samtidig siden sin godt.

Jonas jobber og sliter men han klarer ikke å skape noe særlig offensivt. Nå er det egentlig på tide at han begynner å bidra med noen assist og mål, det trenger vi nå.

Nå må vi heller ikke glemme at Chelsea er PL sitt mest gjerrige lag! De slipper nesten ikke inn mål verken på hjemme eller bortebane. Er jo bare Man City, Fulham, ManU, Liverpool og Tottenham som har klart å putte ballen i mål når de har hatt Chelsea på besøk.

Synes vi hadde god kontroll på Chelsea frem til de fikk 1-0 målet. Etter det måtte vi frem og det ble mer rom for raske Chelsea kontringer. Men selv på 0-2 prøvde vi å angripe og bare noen svaksynte dommere hindret oss i å få ihvertfall en redusering.
Jeg deler ditt syn bra sagt..
Velig kjip med målet til Owen altså..

Vegard9

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #164 på: 05. April 2009, 12:31 »
Synes vi gjør en god 1.omgang. Forsvaret er godt organisert, og midtbanen jobber bra. Desverre kommer vi ikke til noen store sjanser.
2.omgangen begynner også greit, men som alt for mange ganger før, så ødelegger personlige feil for oss. Vi er inne i en bra periode når Coloccini misser totalt i forsvaret. For det første så skulle den ballen aldri vært sendt tilbake til Coloccini, for det andre er det elendig ballbehandling av Colo og for det tredje som bommer han faen med på taklingen etter at ballen kommer tilbake også. Og hvor i helvete er resten av forsvaret etter at ballen går i tverrliggeren? Det er kun R.Taylor som forsøker å ta ball, mens Coloccini lumper bak tre Chelsea spillere og ser på hva som skjer.
Vi prøver å komme tilbake, men skaper svært lite framover. I stedet får Chelsea enda et mål.
Dersom målet til Owen hadde blitt dømt inne, så kunne utfallet sett helt annerledes ut. Marginene mot oss igjen!

Min BB går til Beye. Synes han fungerte bra som midtstopper sammen med Coloccini. Jonas, Enrique, Butt, Løvenkrands og Guthrie får godkjent av meg. Martins vinner nesten alle hodedueller mot Terry, og gjør en OK kamp. Owen var svak.
Duff var elendig etter at han kom inn, og jeg savnet Løven! Håper han er raskt tilbake.
Guthrie viser at han SKAL starte neste kamp. Gjør ting enkelt, slår bra passninger og har et godt overblikk. Så får Shearer og Dowie diskutere som hvem som skal starte av Butt eller Nolan.