20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Holder Newcastle seg i PL, evt hvem rykker ned??  (Lest 85800 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Nordin

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
    • http://www.newutd.com
Sv: Holder Newcastle seg i PL, evt hvem rykker ned??
« Svar #525 på: 19. Mai 2009, 01:54 »
Resultatene gikk Newcastles vei i søndagens og mandagens PL-kamper. WBA tapte hjemme for Liverpool og rykker dermed definitivt ned, mens Sunderland i dag raknet borte mot Portsmouth og måtte gå av banen med 1-3 i sekken. Det betyr at Newcastle høyst sannsynlig klarer seg med seier mot Villa i siste serierunde. Her får du en oversikt av de forskjellige scenarioene i den dramatiske avslutningen.

Tabellsituasjonen ser slik ut:

16. Sunderland 36 p. (-19)
17. Hull City 35 p. (-24)
?????????-
18. Newcastle 34 p. (-18)
19. Boro 32 p. (-28)
20. WBA 31 p. (-31)

38. runde:
Aston Villa - Newcastle
Sunderland - Chelsea
Hull City - Manchester United
West Ham - Middlesbrough

Scenario 1: Newcastle-tap
Alt håp er ute.

Scenario 2: Newcastle spiller uavgjort
Avhengig av at Hull taper for Manchester United. Hvis de gjør det, berger Newcastle plassen på bedre målforskjell, dersom ikke boro vinner med elleve mål mot West Ham.

Sjanse for at Newcastle berger plassen med uavgjort: 39%

Scenario 3: Newcastle vinner
Med seier er det svært gode sjanser for fornyet PL-kontrakt. Det eneste som kan forhindre at plassen berges med tre poeng i siste runde er at både Hull og Sunderland vinner sine kamper. Spiller sistnevnte uavgjort, går Newcastle forbi på bedre målforskjell og sender Mackems ned.

Sjanse for at Newcastle holder seg med seier: 91, 5 %

Oddsen på at Newcastle rykker ned har steget litt, og ligger nå på 1.72. Det tilsvarer en sannsynlighet på 58 % på at katastrofen inntreffer.

Beregningen er gjort på bakgrunn av Betfairs odds.
NewUtd.no: av supportere - for supportere!

Vegard9

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #526 på: 19. Mai 2009, 10:43 »
Jeg orker rett og slett ikke begynne å regne på hvordan vi skal klare oss.
Vi må gå for seier på søndag, og samtidig håpe at de to andre lagene taper sine kamper.
Kommer til å bli ei lang helg dette!!

Offe87

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #527 på: 19. Mai 2009, 11:38 »
Jeg er av det oppfatning at uavgjort burde holde, men ballen er rund og nå som manutd er seriemestre kan det bli svært avgjørende.
Nå erre bare å krysse fingra fram mot helga!

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #528 på: 19. Mai 2009, 12:54 »
Tror nok me må vinna for og holde oss. Og om me vinner så vil det isåfall vere den største skalpen på bortebane denne sesongen.
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

Peter

• Gjest
« Svar #529 på: 19. Mai 2009, 16:15 »
Og den aller viktigste.

Andy

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #530 på: 19. Mai 2009, 16:51 »
United fansen tror hvertfall ikke på et helt forjævli lag

http://forum.united.no/phpbb/viewtopic.php?t=5475

Ser ut som de vil at vi skal holde oss også...

Øyvinden

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #531 på: 19. Mai 2009, 17:44 »
Eg har lenge trudd vi kjem til å rykke ned, men det er no det først går opp for meg. Kall meg gjerne pessimist, men lets face it, vi stiller med et rævva fotballag i denne kampen, blir som et 2.divisjonslag møter et tippeligalag, er nok berre å forberede seg på at vi er nede.

Offe87

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #532 på: 19. Mai 2009, 17:47 »
Det som kan være litt positivt for oss ang. Manutd er at sjansen er vel der for at dem stiller med C.Ronaldo i og med at han kan bli toppscorer i PL. (ligger likt med Anelka på 18 mål tror jeg)
Ellers så er nok de spillerne som de fleste på Unite.no tror stiller generelt bedre enn hva Hull har å stille opp med.

Klaus

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #533 på: 19. Mai 2009, 22:18 »
Jeg tror vi må konsentrere oss vel så mye om hva Sunderland finner på. Tror jo at de ikke er i stand til å slå Chelsea. Hvis vi da bare klarer å vinne vil ikke Hull-ManU kampen bety så mye. Men som sagt DA MÅ VI VINNE PÅ VILLA PARK!!!!!!!!!!!

MLerbakk

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #534 på: 20. Mai 2009, 11:43 »
Mange aviser som skriver at nordøst-klubbene vil saksøke Man Utd om de ikke stiller med sitt beste mannskap i kampen mot Hull. Newcastle har i dag avkreftet disse ryktene.

http://www.yorkshirepost.co.uk/football/Newcastle-United-Middlesbrough-and-Sunderland.5284620.jp

Newcastle boss Alan Shearer was asked about the kind of side he expected Ferguson to field at Hull in the immediate aftermath of Saturday's 1-0 home defeat by Fulham.

He said: "Alex, when he has been in that position, has always put out a side that does his club proud, so whoever he puts out, Manchester United are that professional so they will go out and try to win that game.

"I have not got any problems with that."

fredd

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #535 på: 20. Mai 2009, 16:29 »
Vi må uansett fokusere på oss selv. Vinner vi mot Villa er nok det nok for å holde seg.

Kjottbolle

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #536 på: 20. Mai 2009, 19:23 »
Alan shearer og jeg tror di andre to klubbene har komt ut i media og sagt at di vil ikke saksøke Man U hvis de stiller med dårligere lag

http://www.dailymail.co.uk/sport/football/article-1184996/We-wont-sue-Newcastle-Sunderland-Middlesbrough-deny-action-strength-United.html?ITO=1490
Newcastle United Football Club<3

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #537 på: 20. Mai 2009, 20:33 »
Dette handler om fair play, og jeg tror Alex Ferguson har såpass til integritet at han vet å sende utpå et lag som er godt nok til å møte motstanderen på ærlige premisser. Ferguson vil vinne alle kamper han kan vinne. Dessuten så er det spillere som har en fair sjanse til å spille seg inn i Barcelona-troppen, med en god innsats mot Hull.

ManU stiller langt ifra sitt beste lag. Men laget vil nok likevel være godt nok til at Hull skal få en umenneskelig stor oppgave med å slå dem.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Mikael

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #538 på: 20. Mai 2009, 21:32 »
Er litt usikker selv på hva ManU stiller med. Det er jo en perfekt mulighet for Ferguson til å få hevn over Shearer, som takket nei til ManU  da han kom til oss fra Blackburn.

Det viktigste er uansett at vi gjør jobben selv.
"I have a whole country to conquer. It is a beautiful challenge."
- Hatem Ben Arfa

Kjottbolle

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #539 på: 20. Mai 2009, 21:44 »
Er litt usikker selv på hva ManU stiller med. Det er jo en perfekt mulighet for Ferguson til å få hevn over Shearer, som takket nei til ManU  da han kom til oss fra Blackburn.

Det viktigste er uansett at vi gjør jobben selv.

dummeste jeg har hørt.. Ferguson er en godt voksen mann og ikke en drittunge som er sur fordi han ikke fekk den fineste slikkepinnen i godteributikken på nitti tallet.
Ferguson vil slå Hull, vi og spillerne må heller konse 200% på å slå Aston Villa på søndag. Gjør vi det så er jeg så godt som 100% sikker på at vi holder oss i PL. (sorry hvis jeg jinxa det nå)
Newcastle United Football Club<3