20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: 22/2: Newcastle United - Everton (CANAL+ Sport 1/ CANAL+ Sport HD)  (Lest 56222 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

torefl

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Deilig tidspunkt å møte Everton på. Riktig nok et lag i form, men med en rekke nøkkelspillere ute. Vi derimot, kommer fra en sterk borteseier mot West Brom samt at vi har fått en del spillere tilbake fra skade. Martins vil heve laget betraktelig, litt mer usikker på om Smith og Viduka gjør det, men sikkert gode spillere å ha på treningsfeltet. Vi skal og bør vinne denne her etter min mening.

Kjottbolle

• Supersub
    • Vis profil
jeg er så utrolig pissed at jeg skal opp på fjellet i helgen..
Har så utrolig lyst å se denne kampen og forventningene bobler opp selv om di egentli ikke burde det.
Dette er nesten den beste tenkelige situasjonen på å møte Everton og jeg mener vi har en god mulighet til å ta 3 poeng hjemme og klarte litt på tabellen!

tipper 2-1 til oss med Spidey og Oba

Howay the lads!
Newcastle United Football Club<3

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Jeg liker ikke helt dette. Everton har skader på sentrale spillere. Sliter litt med formen. Vi kommer fra en sterk borteseier mot WBA og har fått tilbake Martins. Alt tyder på at vi har store muligheter. Det er nettopp det jeg ikke liker. Vi har en tendens til å bukke under for presset, når folk faktisk forventer noe av oss. Jeg har av den grunn en litt dårlig følelse foran denne kampen.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
Everton sliter med formen? De er i kjempeform jo!

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
Jeg liker ikke helt dette. Everton har skader på sentrale spillere. Sliter litt med formen. Vi kommer fra en sterk borteseier mot WBA og har fått tilbake Martins. Alt tyder på at vi har store muligheter. Det er nettopp det jeg ikke liker. Vi har en tendens til å bukke under for presset, når folk faktisk forventer noe av oss. Jeg har av den grunn en litt dårlig følelse foran denne kampen.

Med 1 tap på siste 9 kamper, og det et knepent 0-1 tap borte mot ManU, kan ikke jeg fatte hvordan du kan si at Everton er i dårlig form ??? Følger du egentlig med i det hele tatt, eller prøver du å svartmale enhver situasjon? Helt greit at du vil svartmale en situsjon der flere er positive (ikke akkurat overrasket), men da synes jeg du heller burde argumentere med fakta fremfor fantasier.

Verdt å merke seg at Everton er et meget sterkt bortelag. Kun ManU, Liverpool, Villa og Chelsea som har bedre bortestatistikk enn Everton. 7 seire, 2 uavgjorte og 3 tap viser den, 16 - 12 i målforskjell.
Vil også påpeke at inklusiv Cupkamper står Everton med kun 1 tap på 12 kamper, med blant annet sterke resultater mot Liverpool x 2, samt nå sist en 3-1 seier mot Villa.

Selv om Everton har noen sentrale spillere ute blir dette en særedeles tøff kamp! Everton er gjerrige og slipper inn få mål, men de scorer ikke så veldig mye heller. Gjelder å passe seg for dødballene til Arteta spesielt.

Uansett så er ikke dette værre enn at "vi" kan vinne denne. Vi har et sinnsykt godt tak på Everton på St James Park med kun 2 tap på 17 kamper (inklusiv cup) siden opprykket til PL. Det er heller ikke mange kamper vi har tapt da både Martins og Jonas har spilt og startet. Håper på 3 poeng, noe som muligens vil føre "oss" à poeng med Fulham på 10 plass, og kun 4 poeng bak Wigan på 7. plass.
Viktigst er vel egentlig at "vi" med seier vil komme forbi de siste lagene ihvertfall jeg mener vil komme til å kjempe for å unngå nedrykk, tenker på Hull og Sunderland.

3 poeng i denne kampen vil bety særdeles mye. Det vil gi laget og "oss" supportere et pusterom fra fra bunnlagene og samtidig gi kontakt med noen av lagene på øvre halvdel.

Andreas Thoring

• Supersub
    • Vis profil
Denne har jeg ikke stor tro på. Redd Arteta og Jo kommer til å bli tungen på vektskålen. Jeg er veldig glad for at Cahill er ute, for den mannen er GOD!

Håper på dette laget.

Harper

Raylor - Colocini - Bassong - Enrique

Jonas - Butt - Nolan - Duff

Martins - Løven

Sogning

• Kaptein
    • Vis profil
noen som vet noe om guthrie?
NUFC kommer ingen veg så lenge Ashley sitter på toppen.

MLerbakk

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
noen som vet noe om guthrie?
Skadet og mister kampen.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Everton sliter med formen? De er i kjempeform jo!

Med 1 tap på siste 9 kamper, og det et knepent 0-1 tap borte mot ManU, kan ikke jeg fatte hvordan du kan si at Everton er i dårlig form ??? Følger du egentlig med i det hele tatt, eller prøver du å svartmale enhver situasjon? Helt greit at du vil svartmale en situsjon der flere er positive (ikke akkurat overrasket), men da synes jeg du heller burde argumentere med fakta fremfor fantasier.
Her har jeg ikke gjort hjemmeleksa mi, ser jeg. Beklager den. Dårlig research fra min side.
Uansett, folk virker veldig optimistisk og jubler høyt over at Everton har sentrale spillere ute med skade. Det mener jeg er livsfarlig. For jeg forventer så definitivt en veldig vanskelig kamp. Og jeg sliter med å se hvordan vi skal vinne denne kampen, uten at Martins tryller som bare han kan.

Og Frode, du trenger ikke sette himmel og jord i bevegelse på grunn av én setning som dessverre ikke stemte med virkeligheten. Såvidt jeg greier å se er alt det andre jeg skriver 100% korrekt. Så hva er egentlig problemet?

Jeg prøver å dempe forventningene til eget lag. Er det galt?
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

kung_zlatan

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Problemet Joakim er at du ofte skriver meget bastant og at du alltid virker å ha svar på alt. Pessimisme i en tid som dette kan vel også noen ganger bli dårlig motatt da vi alle begynner å bli rimelig sulteforet på suksess.

At Everton mangler sentrale nøkkelspillere er selvfølgelig veldig bra for oss, men vi må som sagt ikke glemme at det er et meget godt lag vi møter. Moralen er kanskje Evertons største styrke og da sier det seg selv at vi må gi ALT for å ha en sjanse. Tror allikevel vi kan overraske. Satser på 2-1 til oss :D

torefl

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Vi kan på en god dag slå de aller beste. Tenker først og fremst på hjemmekampen mot Villa, da var vi gode. Spiller vi slik i morgen er saken biff.

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Vi kan på en god dag slå de aller beste. Tenker først og fremst på hjemmekampen mot Villa, da var vi gode. Spiller vi slik i morgen er saken biff.

Enig. Vi kan hamle opp med de beste lagene hvis alle våre 11 har en maks dag, som f.eks mot Villa. Det at vi nå har fått tilbake vår beste spiller fra skade er et stort pluss for oss, og la oss håpe Martins kan bidra med masse mål fremover! Kan nesten ikke vente med å se han tilbake på banen.
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

torefl

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Martins er en maskin. Hadde han vært litt roligere i enkelte avslutningssituasjoner hadde han vært blant de aller ypperste spisser i verden. Styrke, fart og et vanvittig skuddbein har han til de grader, men som sagt ikke en fullverdig avslutter av rang. Gleder meg til å se han tilbake!

Mats

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Vil vel heller si at han hadde vært blant de aller ypperste i verden dersom han ikke hadde vært så mye skada.
Avslutningene hans synes jeg er gode, det er forskjell på og være på rett sted til rett tid, og på å være en god avslutter.
Martins er en god avslutter uansett hvilken posisjon han skyter fra.

Owen feks, er en fantastisk målgjører, men Martins synes jeg er en fantastisk avslutter. Skuddbeinet hans er vannvittig, synes han treffer målet uansett hvor han skyter i fra og uansett hvilket bein han bruker. Skjønner ikke hva som gjør Owen til en bedre avslutter enn Martins, for Martins hadde jo putta på alle disse sjansene Owen har fått rett foran mål. Man må ikke score 30 mål hver sesong for og være en god avslutter. Se på Wayne Rooney, avslutningene hans er sinnsyke og han scorer allikevel ikke så mye mål.
Alan Shearer. Ingen over, ingen ved siden.

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Vil vel heller si at han hadde vært blant de aller ypperste i verden dersom han ikke hadde vært så mye skada.

Sperr opp øynene dine! Herregud. Det er bare denne sesongen her han har vært skadeplaget, i hans to første sesonger spilte han 33 og 31 kamper. Samtidig vet vi at han kom til klubben etter de to første kampene var unnagjort i 06/07 sesongen, og i fjor spilte han ACN...hva er det du egentlig forventer da?? At Martins skal spille 42 av 38 ligakamper?
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM