20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: 22/2: Newcastle United - Everton (CANAL+ Sport 1/ CANAL+ Sport HD)  (Lest 56699 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Mats

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Grunnen til at våre siste managere har brukt Butt så mye har vel vært fordi de ikke har hatt så altfor mye og velge mellom?
Tenker på Kinnear og Keegan, og Allaryce brukte han vel også en del da, men. De hadde vel ikke MANGE som kunne ta denne midtbanerollen. Vi har ingen andre stabile og erfarne som er tilgjengelig til å ta Butt sin plass i laget med alle skadene nå. Men uansett, i mine øyne er ikke Butt med på å heve laget, så når Guthrie og Barton er tilbake så håper jeg at manageren får ordnet 11`ren slik at Butt ikke får spille.

Butt gjør så mye irriterende, som å lage straffer og frispark som fører til tap mot mackems.
Jeg blir deprimert av å se Nicky Butt i svart og hvitt av og til, og jeg blir enda mer deprimert av tanken på at vi solgte 5 år yngre Scott Parker, som ikke bare var yngre, men også bedre.

Men kan ikke skjønne noe hvis Barton eller Guthrie blir benket framfor Butt når de blir skadefri. Da må Butt ut av laget.
Jeg synes hvertfall ikke at Butt holder et høyt nok nivå lenger, til å være med på å ta Newcastle oppover.
Alan Shearer. Ingen over, ingen ved siden.

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
Mener du at Guthrie og Barton utfyller hverandre godt nok til å både kunne bidra offensivt og defensivt?

Mats

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Om de bruker Guthrie og Barton eller om dem dytter innpå Nolan er det samme for meg, jeg mener det meste er bedre enn Butt hvis laget er skadefritt. Man er ikke avhengig av å ha typen Butt på midtbanen. Det håper jeg vi får se i løpet av sesongen.
Alan Shearer. Ingen over, ingen ved siden.

braegg

• Supersub
    • Vis profil
Mener du at Guthrie og Barton utfyller hverandre godt nok til å både kunne bidra offensivt og defensivt?

Jeg tror Barton kan være den som tar seg av ankerrollen. Mannen har duellstyrke og pasningsfot som er bedre enn Butts etter min mening. Problemet er at Barton aldri har spilt som et anker. Han har en glimrende skuddfot som vi vil se mindre til hvis han blir dyrket i en defensiv midbanerolle. Offensivt sett vil vi være svekket ved Barton som anker, men vi vil slippe å se de håpløse feilene Butt gjør hver uke.

I og med at vi har tre gode midtbanespillere i Barton, Nolan og Guthrie (En eller to nye sentrale midtbanespillere kommer i tillegg i sommer)håper jeg vi går over til en 4-3-3/4-5-1 hvor de nevnte utgjør midtbanetrioen. Da vil vi stille omtrent slik:

----------------Harper------------------
Beye-----Bassong----Colo---Enrique
                      Barton
           Guthrie--------Nolan
Martins---------------------------Jonas
----------Owen/Carroll/Xisco----------

I og med at Jonas er såpass god defensivt vil vi være godt rustet på venstresiden. Martins er ikke god som ving, og han vil naturligvis trekke mer inn i banen og fungere som en spiss. Guthrie har spilt mye på høyresiden fra hans tid i Bolton, og han bør derfor klare å dekke de rommene Martins etterlater seg. Jeg tror det ideelle ville vært å kjøpt en stor og sterk spiss som kan utnytte innleggene til Jonas, samt å være en Martins kan spille på for å bruke farten sin.

« Siste redigering: 17. Feb. 2009, 23:36 av braegg »

Tim S

• Midtbaneanker
    • Vis profil
    • muscleraw.com
Bare et forslag, hva med å prøve Smith som anker?? Han ble brukt som det i Leeds noen ganger og husker også at han klarte seg fint i dei 2 kampene han hadde for ManU i ankerrollen. Har før vist seg det at Jonas, Barton, Guthrie ikkje klarer ankerrollen.

Men egentlig har vi ikkje andre enn Butt som klarer denne ankerrollen.....
« Siste redigering: 18. Feb. 2009, 00:46 av Tim S »
Newcastlesupporter siden 1992

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
De kan sikkert gjøre en "ok" jobb, men i og med at dette faktisk er helt andre spillertyper vil nok Butt fremdeles gjøre en bedre jobb. Vi trenger en ny spiller som kan ta over Butts rolle for ingen i stallen i dag er på det samme nivået som Butt er i ankerrollen.

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Tja...han kan mestre oppgaven, men han er ekstremt kamikaze å ha på midtbanen, og er ikke like flink som Butt til å roe ned spillet og slå korte trygge pasninger. Jeg vet Butt har sine feilpasninger av og til, men han er faktisk flink i kortpasningsspillet, uansett hva folk måtte mene. Jeg foretrekker Smith på topp, så får vi se om han er istand til å score mål. Hvis han blir brukt i 4-4-2 med Martins, så ser jeg ikke bortfra at han kan klare å putte på noen mål denne sesongen.
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Tim S

• Midtbaneanker
    • Vis profil
    • muscleraw.com
Blei ikkje Smith kjøpt inn som midtbane spiller fra ManUtd egentlig og det var det som var planen med han i Newcastle, at han skulle brukes på midtbanen. Tviler at Smith scorer så mye mål.

Vil heller ser Martins og Løvenkrands på topp eg. Eller kanskje Martins og Duff.

Harper
Saylor-Colo-Bassong-Enrique
Raylor-Butt(Smith)-Nolan-Jonas
Martins-Løvenkrands(Duff)

Med denne oppstillingen får vi det beste av det beste som er tilgjengeligt. Enrique og Jonas har vist at dem samarbeider bra på venstresiden. Saylor og Raylor på høyre går også bra, og vi trenger foten til Raylor på frispark og dødballer.

Øyvinden

• Kaptein
    • Vis profil
Er skeptisk til Smith i ei ankerrolle, han er ekspert i å lage frispark i livsfarlige posisjonar, har ikkje den roen som Butt har, slår dårligare pasningar og har langt mindre rutine i posisjonen. Den einaste fordelen med Smith er at han har bedre fart enn Butt. Butt er langtfra så dårlig som enkelte skal ha det til, han er vår beste mann i den posisjonen, og skal ikkje vrakast til fordel for nokon andre i stallen. Han er også kaptein om dagen så eg tvilar også sterkt på at han vil bli vraka. Om vi skulle ligge under derimot og vi har ingenting å tape kan det ikkje skade å bytte innpå en bedre offensiv spelar som f.eks Guthrie.

Når det er sagt ser eg gjerne at vi får henta inn en bedre i sommar.

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
Kanskje jeg er ekstra pessimistisk i forhold til Butt, men jeg rev meg selv i håret ofte mot WBA og som nevnt har han laget noen unødvendige frispark i farlige posisjoner. Synes vi har ingenting å tape med å vrake Butt. Tror ikke vi vil bli noe dårligere uten ham på banen. Han kan være god hvis han gjør det enkelt. Problemet er at han involverer seg fremover i stedet for å gjøre det han er god til: Erobre ballen og gi den til nærmeste medspiller fort som f.  Martin Andresen gjorde nettopp dette i 2. omgang for Norge, han var ræva i 1. men kom seg deretter. Den kontringa hvor Riise skulle ha sentra til Gamst var et godt eksempel: Martin taklet til seg ballen og sentret tvert fremover. Normalt ville han ha gått med ballen 40 meter og ødelagt hele angrepet.

Uansett mener jeg Butt rett og slett ikke er god nok til å være en stabilisator på banen, spesiet ikke mot Everton. Tror vi har mye større mulighet for å vinne denne kampen ved rett og slett være litt gong ho fremover. Vi har som sagt ikke lag til å ligge bakpå uansett.

Tim S

• Midtbaneanker
    • Vis profil
    • muscleraw.com
Er jo faen ikkje snakk om å ligge bakpå fordi om vi bruker Butt. Dette handler om å ha ein stabilisator og ballvinner på banen. Og som ballvinner er det per dags dato ingen som er bedre i Newcastle enn Butt.

Eirik515

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Er jo INGEN tvil om at Butt MÅ spille så lenge vi ikke har en bedre deffansivmidtbane.... tenk deg Nolan og Barton, 2 box to box spillere.

la oss si Everton får ballen ut av 16-meteren, Nolan og barton / Guthrie er inne i 16 meteren, hvem skal fylle det rommet som de legger bak seg? Da vil Everton kunne kontre og score mål lett som bare det. Derfor Må vi ha en som holder igjen og kan bryte spillet.

Wroom

• Midtbaneanker
  • "Space-collector"
    • Vis profil
Kanskje det er pågrunn av den defensive midtbanerollen at vi blir overkjørt HELE tiden? Fordi at tufsen ligger så langt bak i banen at det bare er en stakkar igjen sentralt som blir løpende imellom og spilt forbi hver gang?

Akkurat nå vil jeg heller ha to box/box spillere der og et offensivt forsvar. Hvor Coloccini kan være den som rykker frem hvis det trengs. Så kan de tre andre trekke nærmere hverandre. Gir fri litt kant, men det beskytter boksen.

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
Nevn et av de gode lagene i England som spiller uten en mer tilbaketrukket midtbanespiller.

Wroom

• Midtbaneanker
  • "Space-collector"
    • Vis profil
Nå har disse lagene bedre individualister, så de kan klare seg med en mann mindre i angrep, og i presset ellers. Men, stort sett ligger disse lagene så høyt i banen, så det blir en forskjell der. Når deres defensive midtbanespiller ofte ligger på linje eller høyere med vår sentrale spiller.