20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Owens erstatter  (Lest 49646 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
Sv: Owens erstatter
« Svar #135 på: 24. Feb. 2009, 15:35 »
Fysisk sett kan han vel ihvertfall kalles komplett! Mannen var jo sterk som en okse, helt syk i lufta og relativt kjapp!

Fysisk sett var han jo selvsagt en komplett mofo  :)

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #136 på: 24. Feb. 2009, 18:30 »
Darren Bent er god, men han er ikke pur klasse.

Det er ikke Owen heller!

Når man ikke har c+, så kan man dessverre ikke se alt av PL. Det kan hende at det er en grunn til at jeg er skeptisk til Bent.

Er dette en innrømmelse på at du ikke har sett fyren spille, ihvertfall ekstremt lite?
Isåfall, hvorfor i hellsikke diskuterer du han da?
Greit at du skal ha meninger om alt, men akkurat dette blir en smule "fjasete" om det er slik at du mener Bent kun er en middelmådighet uten å ha sett han spille.

Darren Bent er noe av det beste England har å by på, for tiden.

Om dette stemmer MÅ han jo nærmest kunne forsterke laget vårt betraktelig! Om vi kunne fått en av Englands beste spisser, som i tillegg spiller mer enn 10% av kampene hver sesong, så må jo det være en oppgradreing i forhold til slik det er nå!?
Det er ihvertfall jeg klar på!

Og den sammenligningen med Jan Gunnar Solli. Hva ville du frem til egentlig?
Først så skriver du at Bent er en av Englands beste spisser pr dags dato, så at det ikke behøver å ha noe å si at han er på landslaget!??
Om du er på landslaget til England er det vel kvalitet vi snakker om! Er det på landslaget til Taiwan så er det litt større grunn til å diskuetere dette.
Jo. Det er nettopp det Owen er. En klassespiss.
Jeg har ikke sett veldig mye av Bent. Men jeg føler likevel jeg har sett nok. Bent har da tross alt holdt på ei stund han også. Helt ny er han ikke, og det er da heller ikke jeg.

Jeg mener ikke at det er noen sammenheng mellom det å være en av Englands beste spisser, og forholdsvis fast inventar på landslaget, og dermed være en soleklar forsterkning. Derav sammenligningen med Solli. Naturligvis er Bent bedre enn Solli, men han er fremdeles et klart og tydelig steg ned i forhold til Owen. En god spiss, bevares. Men god nok for mine forventninger til Newcastle? Overhodet ikke.

Detter er min mening. Du kan få mene hva du vil. Men i mine øyne er ikke Darren Bent en klassespiss.
I mine øyne ER Michael Owen en klassespiss. I mine øyne skal Newcastle sikte mot stjernene, ikke mot norsk tredjedivisjon. Selv om vi sliter nå, så skal vi ikke innfinne oss med det, og godta at vi ikke er så gode lengre. Derfor kan vi heller ikke omgi oss med middelmådigheter. Og i forhold til Owen er Bent en middelmådighet. Det betyr at han også er en middelmådighet.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #137 på: 24. Feb. 2009, 18:43 »
Hvorfor er Owen en klassespiss mens Bent ikke er det da?

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #138 på: 24. Feb. 2009, 18:48 »
Les Ferdinand var jo komplett, og Shearer var jo heller ikke så langt unna det samme i sine yngre dager!
Men ja, jeg ser veldig gjerne Bent og Martins på topp sammen neste sesong! Tror det blir en knall-kombinasjon!

Heheh. Les Ferdinand var ikke akkurat komplett da. Han hadde det meste bortsett fra teknikk. Husker han brukte å slå ballen litt foran seg, sette fart og mose seg gjennom forsvarsspillerne.  Men han fungerte knall sammen med Big Al og utgjorde det beste spissparet balløya har sett.

Her er jeg helt enig med Kristoffer! Les Ferdinand var en komplett spiss, faktisk en av de beste jeg noensinne har sett og den aller beste i NUFC drakt i min levetid. Mannen hadde ALT og flere ekstreme ferdigheter/ spisskompetanser, tenker spesielt på hurtigheten, styrken, luftrommet (han vant jo alt og puttet enormt mye på hodet), skuddbenet/høyreslegga og evnen til å score mål fra alle mulige vinkler, posisjoner og situasjoner. World class var den mannen. Han var heller ikke så dårlig teknisk, snarere tvert imot.

Ferdinand og Shearer var et fantastisk spisspar, men jeg synes Ferdinand fungerte mye bedre med Peter Beardsley rett bak seg, som i en slags 4-4-1-1 formasjon.

braegg

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #139 på: 24. Feb. 2009, 18:53 »
Jeg mener vi må prøve, før vi kan konkludere med at ingen vil. Dessuten kan vi jo være flinke å ansette Shearer som manager, så skal du nok se at ting løsner litt bare på det.

Jeg sier ikke at vi trenger å lete på øverste hylle, men Darren Bent er overhodet ikke å finne på nest øverste hylle, hvor jeg mener vi bør lete. Jeg er fullt klar over at vi ikke får verdens aller beste spisser, men verdens nest beste spisser bør være mulig å snuse på.

Bent har en fin og flott statistikk. Men han er fremdeles ikke god nok for Newcastle i mine øyne. Han vil ikke forsterke oss nevneverdig, og vil være et stort steg ned i forhold til Owen. Vi må begrense det steget, og jeg mener det bør være mulig å finne en bedre egnet partner til Martins.

Våkn opp Joakim! Hadde vi fulgt strategien din ville vi ikke kjøpt en spiss. Vi så dette så alt for godt i januar-vinduet, da vi prøvde oss på Veloso og Mbia. Overgangsvinduet vil bli brukt på å legge inn bud på urealistiske overgangsmål. Slik tilstanden i klubben er nå er vi ikke kapable til å tiltrekke oss de beste, og heller ikke de nest beste. Jeg ser at du har ignorert Daniels spørsmål om hvilke spisser du mener klubben kan hente, og jeg er interessert i å høre hvilke forventninger du egentlig har. Enten har du et urealistisk syn på hvor denne klubben står eller så har du sett alt for lite av Bent.

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #140 på: 24. Feb. 2009, 19:00 »
Jeg ser at du har ignorert Daniels spørsmål om hvilke spisser du mener klubben kan hente, og jeg er interessert i å høre hvilke forventninger du egentlig har. Enten har du et urealistisk syn på hvor denne klubben står eller så har du sett alt for lite av Bent.
Selvfølgelig ignorerer han det. Han har jo ikke noe svar å komme med.

Uansett, det er bare svada og piss som kommer fra den kanten uansett, så jeg er ikke så jævli opptatt av å få et svar egentlig.

Mats

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #141 på: 24. Feb. 2009, 19:18 »
Hvorfor er Owen en klassespiss mens Bent ikke er det da?

Godt spørsmål! Jeg kan ikke fatte og begripe hva som gjør Owen bedre enn Bent. Bent er nærmere landslaget enn Owen, han scorer like mye mål og gjør mer på egenhånd. Han er rett og slett en god erstatning for Owen.
Alan Shearer. Ingen over, ingen ved siden.

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #142 på: 24. Feb. 2009, 22:55 »
Uansett hva man forteller Joakim så er det og blir utenfor hans fatteevne....men det er vel bare å forvente når man ikke følger ligaen godt nok. Noen som husker den scoringen hans mot oss på WHL i april i fjor?? Ta deg en titt på den du Joakim!
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Vegard9

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #143 på: 24. Feb. 2009, 22:57 »
Sitat
Men god nok for mine forventninger til Newcastle? Overhodet ikke.

Da tror jeg du skal senke de forventingene noen hakk Joakim.
Vi ligger for øyeblikket på 15. plass i PL, og har en ledelse som tror de driver et sirkus!

Michael Owen er en klassespiss, men det finnes fortsatt en haug med spisser som er bedre enn han i Europa! Darren Bent hadde, som flere nevner, vært en svært god ersatter for Owen når han forsvinner. Dersom Bent kommer, hadde iallefall jeg vært fornøyd!

NUFranC

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #144 på: 24. Feb. 2009, 23:06 »
I mine øyne skal Newcastle sikte mot stjernene, ikke mot norsk tredjedivisjon. Selv om vi sliter nå, så skal vi ikke innfinne oss med det, og godta at vi ikke er så gode lengre.

AMEN
« Siste redigering: 24. Feb. 2009, 23:07 av NUFranC »
Who else...... Alan Shearer

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #145 på: 24. Feb. 2009, 23:15 »
I mine øyne skal Newcastle sikte mot stjernene, ikke mot norsk tredjedivisjon. Selv om vi sliter nå, så skal vi ikke innfinne oss med det, og godta at vi ikke er så gode lengre.

AMEN

Et spm...Har du lest resten av det pisset som står i det innlegget der??
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

kung_zlatan

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #146 på: 24. Feb. 2009, 23:46 »
kan vi komme tilbake til å diskutere potensielle erstattere?

Mats

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #147 på: 25. Feb. 2009, 00:00 »
Jo. Kan noen komme med en realistisk erstatter, som er bedre enn Bent og som garantert kan bøtte inn med mål i PL?
Alan Shearer. Ingen over, ingen ved siden.

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #148 på: 25. Feb. 2009, 00:02 »
Jo. Kan noen komme med en realistisk erstatter, som er bedre enn Bent og som garantert kan bøtte inn med mål i PL?
Joakim vet!

Andy

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #149 på: 25. Feb. 2009, 13:25 »
Blir utrolig vanskelig å finne en som man VET kommer til å bøtte inn mål. Personlig syns jeg Bent blir et litt "kjedelig" kjøp. Jeg har noen personlige favoritter som garantert er litt gambling, men utrolig spennende.

1. Givanildo Vieira de Souza, også kalt Hulk (Porto)

Utrolig spennende spiller som ennå er ung. Han er sterk og kan minne litt om Adriano i sine glansdager. Har virkelig trua på denne fyren!

2. Maximiliano Rodríguez (Atletico)

Har vel aldri hatt det helt vanvittige scoringssnittet, men det er fordi han spiller mest på vingen. Kan også brukes som spiss. Ingen ungkalv, og jeg er litt usikker på om han ville vurdert en overgang til oss. Uansett vanvittig spennende.

3. Nikola Zigic (Santander)

Jeg er 90% sikker på at han hadde blitt en hit i PL. Over 2 meter og nesten 100kg! Minus er alder og at han er mye skadet. Sjekk dette scoringssnittet!

Kmp     Mål
AIK Bačka Topola.......................1998 - 2002   76   68
FK Mornar Bar......................................2002   23   15
Kolubara Lazarevac..............................2002   26   10
Spartak Subotica..................................2003   11   14
Estrella Roja................................2003-2006   110   71
Racing de Santander....................2006-2007   32   11
Valencia CF.................................2007-2008   14   5
Valencia CF.................................2008-2009   4   2
Racing de Santander....................2008-2009   8   5