20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Leser du nyheten på newutd.no?  (Lest 5884 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Leser du nyheten på newutd.no?
« Svar #15 på: 09. Feb. 2009, 17:20 »
Vil jo påstå at det er et nyttig triks for å få folk interessert! Jeg anser ikke The Times, Daily Telegraph og The Independent som gjennomført søppel, jeg!
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #16 på: 09. Feb. 2009, 17:24 »
Har jeg sagt at jeg anser de som søppel?

Og hvordan kan en subjektiv mening midt i en artikkel få folk interessert?

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #17 på: 09. Feb. 2009, 18:07 »
Okei, jeg kan gå med på at de kan være mindre bombastiske - MEN å skrive at "det er krise i Newcastle" og lignende syns jeg ikke har vært feil den siste tiden.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #18 på: 09. Feb. 2009, 18:14 »
Selvfølgelig ikke. Men det er mange andre eksempler også uten at jeg gidder å lese gjennom alle artiklene på nytt...

Man kan si at det er krise, men subjektive meninger bør etter min mening holdes ute av en god nyhet. Fakta bør presenteres, også må leseren danne seg et bilde av fakta å komme frem til en egen mening. Jeg har liten eller ingen interesse av å lese meningen til de som skriver nyheter, det får jeg nok av på forumet.

Radar

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #19 på: 09. Feb. 2009, 21:07 »
Godt at det er kommet litt debatt rundt nyhetene vi skriver. Mener selv av en nyhetsartikkel på forsiden skal være objektiv i størst mulig grad. Grunnen til at vi har forumet er for å gi folk en sjanse å komme med subjektive meninger som igjen er med på å skape gode diskusjoner.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #20 på: 10. Feb. 2009, 02:51 »
Jeg mener det kommer helt an på ordlyden i det hele. Nå skal jeg innrømme at jeg legger ikke merke til nyhetene på Newutd, stort sett - fordi jeg leser rett fra de engelske sidene. Men, det å si at det er krisestemning i klubben eksempelvis, vil jeg si at er greit i en objektiv tekst.

Mikael

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #21 på: 10. Feb. 2009, 19:26 »
Ikke så ofte jeg har tid til å saumfare engelske nettaviser for NUFC-stoff, så jeg setter stor pris på nyhetsoppdateringene på forsiden her.

Er forøvrig enig i at de i så stor grad som mulig bør være objektive, men jeg synes samtidig ikke at det er noe galt i det dersom artikkelen inneholder forfatterens/fansens meninger. Det er jo tross alt en supporterside, ikke en avis.
"I have a whole country to conquer. It is a beautiful challenge."
- Hatem Ben Arfa

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #22 på: 10. Feb. 2009, 19:43 »
Dersom det blir gjort klart at det er forfatterens mening så er det en ting. Men det er sikkert et par hunder unge Newcastle spirer som bruker Newutd.no som en plass hvor de kan lese nyheter på norsk. Og da mener jeg det blir helt feil å tvangsfore de med subjektive meninger..

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #23 på: 10. Feb. 2009, 23:37 »
Men - du ser forskjellen på "det er krisestemning i Newcastle" og "vi kan nå slå fast at det er krise i Newcastle"?