20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Newcastles største bomkjøp  (Lest 15964 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Sv: Newcastles største bomkjøp
« Svar #15 på: 04. Feb. 2009, 20:23 »
For et par hundre tusen pund eller noe sånt da, antar jeg.
Ser ikke hva langnesa skal ha på en floppliste å gjøre.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #16 på: 04. Feb. 2009, 20:23 »
Og O'Brien var i mine øyne ingen total flopp. Han spilte jo faktisk jævla bra sammens med Woody, selv om det også hadde en sammenheng med at Woody da var next to nothing nesten!
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #17 på: 04. Feb. 2009, 20:37 »
Titus spilte også bra sammen Woody.
Men for all del, O'Brien var i mine øyne mer stabil enn Titus, ikke det samme store potensialet, men jeg synes han var roligere og ryddigere enn Titus. Så jeg ser ingen grunn til at han skal nevnes som flopp. Han var billig i drift. Ung spiller. Hadde vel aldri det helt store potensialet, men gjorde sine saker brukbart, såvidt jeg kan huske. Og 0-0-kampen mot ManU er jo en klassiker. Det er ingen som ikke husker bildet av O'Brien fra den kampen.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #18 på: 04. Feb. 2009, 20:57 »
Han var såpass dyr ja. Jaja, hvis jeg husker korrekt, så kan han fremdeles ikke sammenlignes med Titus, som vi vel betalte en del mer for, og som var betydelig mer ustabil.

Vegard9

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #19 på: 04. Feb. 2009, 23:08 »
Guivarc'h, Marcelino og Maric topper topp 3 lista mi.

Jeg hadde store forhåpninger til Boumsong. Han var god i begynnelsen, men så gikk det jo som kjent til helvete...
Jeg jublet også høyt da Albert Luque kom til klubben. Det har jeg også skrevet her inne tidligere. Jeg synes det er synd at Luque ikke fikk vist hva han var god for, mens han var her. Pga av summen vi gav for ham og antall kamper han spilte, plasseres han også på flopp-listen min!
Kunne nevnt en hel haug med spillere til men det kunne tatt meg hele kvelden, så jeg stopper der ;)

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #20 på: 04. Feb. 2009, 23:35 »
Owen. Så sinnsyk mykje penger, til liten nytte.

Hehe. Den syns jeg var jævla drøy!

Kanskje men synes Owen er ein større "flopp" en Viana og Luque. Men egentlig bør Luque Owen og Viana kategoriseres under dårlige kjøp og ikkje under flopper. Synes ikkje ein dyr spiller som blir kjøpt for og varme benken ein periode for og selges videre for 10% av summen han kosta er eit dårlig kjøp og ikkje direkte flopp...
Viana blei kjøpt og spelte litt på feil plass men blei ikkje satsa på. Unødvendig kjøp.
Luque: Starta lovande blei skada, kom tilbake fra skade og blei mobbeoffer før han blei solgt. Unødvendig kjøp.
Owen sko overta for Shearer og klubben blei på ein måte avhengig av han. Han har fått max støtte imotsetning til dei to ovenfor
men har for da mesta vert skada og utilgjengelig for klubben. Owen har vel kosta nermare 40mill totalt og me har kanskje fått 10 igjen.
flopp?
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #21 på: 04. Feb. 2009, 23:45 »
Overhodet ikke. Viana og spesielt Luque har ikke gitt oss noooenting som helst. Owen har ihvertfall vært svært delaktig i å redde oss fra et nedrykka allerede, og er vel ikke usannsynlig toppscorer for denne klubben for andre sesong på rad når denne er ferdigspilt, og har dermed da også bidratt ganske godt.
Så skal vi huske på at Owen alltid har opptrått profesjonelt og vist riktig innstilling. Det samme kan overhodet ikke sies med Luque og Viana.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #22 på: 04. Feb. 2009, 23:54 »
Grunnen for Owen har bidratt meir er jo fordi han har fått tillitt og blitt satses på som ein forutsetning om ein skal kunne bli ein flopp i mine øyne. Hadde Luque og Viana fått samme tillitt som Owen og spelt som to klovner så hadde dei havna i katagorien  flopper. Men ikkje når Nufc ikkje gav dei tilrekkelig med sjangser. Det er eit dårlig kjøp og signere ein fyr for tonnevis med millioner om ein  har tenkt og ødelegge karriera hans er det ikkje...

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #23 på: 04. Feb. 2009, 23:54 »
Enig med Kristoffer her. Owen er nok ikke det beste valget Newcastle har gjort, men kan på ingen måte sammenlignes med spillere som Luque, Guivarch, Viana osv. Owen har faktisk utrettet noe i Newcastle, han har reddet mange poeng og skåret mange mål. Og kan denne sesongen være det lille ekstra som holder oss oppe.. På fotballbanen har Owen bidratt med 10000 ganger mer enn Luque og Viana tilsammen. Men at han kostet flesk og er dyr i drift er det ingen tvil om..

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #24 på: 04. Feb. 2009, 23:58 »
Det er det selvfølgelig ingen tvil om, men så må det jo også tas med i beregningen at han har hatt to fatale langtidsskader som han kunne gjort lite med. Han har fortsatt prestert bra når han har spilt, og har tross alt blitt vår kaptein. Hans mål har vært uvurderlige for oss de siste par sesongene.
Viana og Luque hadde antakeligvis fått sjansene sine hadde de gjort seg fortjent til de.

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #25 på: 05. Feb. 2009, 00:23 »
Det er det selvfølgelig ingen tvil om, men så må det jo også tas med i beregningen at han har hatt to fatale langtidsskader som han kunne gjort lite med. Han har fortsatt prestert bra når han har spilt, og har tross alt blitt vår kaptein. Hans mål har vært uvurderlige for oss de siste par sesongene.
Viana og Luque hadde antakeligvis fått sjansene sine hadde de gjort seg fortjent til de.

Jau men hadde Luque/Viana fått samme tillitt som Owen så kunne dei bidratt like mykje og det blir for lett og sei hadde dei vert gode nok hadde de fått sjangsene sine etc det kommer heilt an på blant anna manageren. Eller hadde Paul Daglish gjort seg fortjent til startplass foran Shearer mot Sunderland? Bidrog R Lee så lite for klubben at han ikkje fortjente draktnr eingang ?
Poenget er at verken Owen Luque eller Viana har gjort seg fortjent til floppetittel pga kall det "uforutsette ting" har skjedd som har gjort at dei ikkje har kunna tilbakebetalt prisen dei kom for. Owen pga skader Luque delvis pga skader delvis pga manager Viana synes det er urettferdig og kalle han ein flopp pga så lite spilletid husk Ronaldo brukte 1 sesong på og tilvenne seg PL sko Viana gjort det på 2 kamper ?..

Fredson Nick

• Flaskebærer
  • *
    • Vis profil
« Svar #26 på: 05. Feb. 2009, 00:27 »
1. Owen!
2. Guivarc'h
3. Marcelino
Owen det største søpple du finn på en fotballbane!!  Martins<3

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #27 på: 05. Feb. 2009, 00:36 »
Selvfølgelig var Luque en flopp! Det samme med Viana! Owen nærmer seg veldig han også. Som den dyreste kjøpte spilleren i klubbens historie og den som har hevet høyest lønn i klubbens historie, har han bidratt med minimalt over de 4 årene han har vært her. Etterpåklokskapen sier at dette var et "pinlig" kjøp, og alle pengene vi har gitt fra oss i denne dealen kunne fint blitt forvaltet litt bedre og kansje blitt brukt på spillere som kunne ha bidratt en del mer. For summen vi betalte for Owen og lønna han hever, kunne vi nok fint fått inn 2-3 gode spillere som kunne forsterket startellveren vår betraktelig og hjulpet oss til bedre tabellposisjon enn hva de siste 4 sesongene tilsier.

Etterpåklokskap................  ;)

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #28 på: 05. Feb. 2009, 01:08 »
Går fortsatt ikke med på at Owen er en stor flopp! ;)

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #29 på: 05. Feb. 2009, 08:45 »
1. Luque (sjølvsagt, seie seg sjølv)

Skjønnar ikkje kvifor ein begynne snakka om tillitt og "ein grunn til å kjøpe spelaren". Ein flopp er ein flopp, ein er desverre ikkje så heldig at ein går inn å analyserar kva som førte til ditt og datt.

Sitat
Jau men hadde Luque/Viana fått samme tillitt som Owen så kunne dei bidratt like mykje og det blir for lett og sei hadde dei vert gode nok hadde de fått sjangsene sine etc det kommer heilt an på blant anna manageren. Eller hadde Paul Daglish gjort seg fortjent til startplass foran Shearer mot Sunderland? Bidrog R Lee så lite for klubben at han ikkje fortjente draktnr eingang ?
Poenget er at verken Owen Luque eller Viana har gjort seg fortjent til floppetittel pga kall det "uforutsette ting" har skjedd som har gjort at dei ikkje har kunna tilbakebetalt prisen dei kom for. Owen pga skader Luque delvis pga skader delvis pga manager Viana synes det er urettferdig og kalle han ein flopp pga så lite spilletid husk Ronaldo brukte 1 sesong på og tilvenne seg PL sko Viana gjort det på 2 kamper ?..

"uforutsette ting" - Ja men då må no du ta me resten av floppelista og! Det er jo desverre som oftast det som skjer med floppar, alt slags "uforutsette ting" som gjer at dei ikkje presterar i forhold til pris og tidlegare prestasjonar. So slik sett er det urettferdig for resten av floppane når du kun gir Luque, Owen og Viana "fritak" . Kva med Boumsong, han hadde vel familiære problem? Eg høyrte O`brian vart mobba for nasen sin, og Guivarch var homo... to siste fann eg på, men what if?