20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfersommeren 2009  (Lest 188506 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

MLerbakk

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2009
« Svar #855 på: 12. Aug. 2009, 11:46 »
Adu på vei til dansk fotball
http://www.vg.no/sport/fotball/ligaer/danmark//artikkel.php?artid=566463
Noen som husker dette talentet ifra USA?
Skal si det har vært stille rundt han de siste årene, kansje en billig spiller Newcastle kunne prøvd seg på?

Et av verdens sørste talenter i sine yngre dager. Vil tørre å sammenligne ham med Pele.

Relativt dristig sammenlikning med tanke på at du var 5-6 år gammel når hypen rundt Adu var på sitt største. Noen mente at han da var et like stort talent som Pele, så det er ikke noe du har kokt opp selv for å si det sånn.

Andy

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #856 på: 12. Aug. 2009, 11:52 »
Det at han sammenlignes med Pele står jo i hver eneste artikkel som er skrevet om han. Har egentlig aldri skjønt hypen.

annern

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #857 på: 12. Aug. 2009, 12:05 »
Skal si det har vært stille rundt han de siste årene, kansje en billig spiller Newcastle kunne prøvd seg på?

Et av verdens sørste talenter i sine yngre dager. Vil tørre å sammenligne ham med Pele.

Relativt dristig sammenlikning med tanke på at du var 5-6 år gammel når hypen rundt Adu var på sitt største. Noen mente at han da var et like stort talent som Pele, så det er ikke noe du har kokt opp selv for å si det sånn.

Hvorfor er det en dristig sammenligning? Han påsto aldri at han hadde kokt opp noe selv heller.

Vil du sammenligne Adu sitt talent som 14 årining, med Pele sitt talent?
« Siste redigering: 12. Aug. 2009, 12:08 av annern »
(     ""    )
 \   NU  /
   \ FC /
     \  /

Anders

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • 1892
    • Vis profil
« Svar #858 på: 12. Aug. 2009, 12:09 »
Han var vel et av verdens beste talenter. Topp 3 for ca 5-6 år siden. Var helt overlegen andre i sin aldersklasse. Men nå ser det ut til at virkeligheten har kommet. Det å debutere i USA for 5-6 år siden, er ikke det samme som det er i dag tror jeg. Tror den ligaen har blitt en del bedre. Og når man ikke får spilletid i Benfica eller Monaco, er det vanskelig å forbedre seg. Hadde vært moro med Adu i Norge :P
Husker denne gutten fra utallige FM-spill. Er must-kjøp :P
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

Andy

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #859 på: 12. Aug. 2009, 13:50 »

Hvorfor er det en dristig sammenligning? Han påsto aldri at han hadde kokt opp noe selv heller.

Tror du Peter sammenligner dagens Adu med Pele? Haha. Eneste sammenligningen som holder mål er jo nettop når han var 14/15 år

annern

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #860 på: 12. Aug. 2009, 14:05 »

Tror du Peter sammenligner dagens Adu med Pele? Haha. Eneste sammenligningen som holder mål er jo nettop når han var 14/15 år

Nei, selvfølgelig gjør jeg ikke det. Men når Lerbakk skriver at det er dristig av Peter å sammenligne Adu sitt talent med Pele sitt fordi Peter var 5-6 år gammel når Adu var et stort talent, så lurer jeg på om vi andre kan sammenligne Pele og Adu når vi knapt nokk  var planlagt når Pele var 13-14 år.
(     ""    )
 \   NU  /
   \ FC /
     \  /

Andy

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #861 på: 12. Aug. 2009, 14:13 »
Du skjønner vel at man ikke trenger å vite nøyaktig hvor god personen man sammenligner med var når han var samme alder?

Hvis jeg sier at Stokkelien er den nye Solskjær, så trenger ikke det bety at jeg vet nøyaktig hvor god Solskjær var når han var 18, men at han har forholdsvis like ferdigheter som detSolskjær var kjent for.

Jeg tror jeg drister meg til å si at Hitler var en ond person.
« Siste redigering: 12. Aug. 2009, 14:16 av Andy »

annern

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #862 på: 12. Aug. 2009, 14:54 »
Ja, jeg er helt enig med deg. Hvis du leser hva jeg har skrevet, så prøvde jeg å forklare at det er nettopp det Lerbakk sier. At Peter ikke kan sammenligne disse spillerne for han var bare 5-6 år gammel når Adu var et godt talent.
(     ""    )
 \   NU  /
   \ FC /
     \  /

Andy

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #863 på: 12. Aug. 2009, 15:18 »
Hehe, okei, da missforsto jeg deg totalt

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #864 på: 12. Aug. 2009, 16:32 »
Det er jo ingen overraskelse at Freddy Adu har gått ut på dato.
Han var jo "the next big thing" lenge før han kom i tenårene. Lenge før puberteten. Lenge før stemmeskifte. Han slo gjennom som 14-åring.
Som 20-åring er han på vei til Danmark, i stedet for til Manchester United.

Det burde ikke være overraskende for noen.
Det er nok sannsynligvis bare en eller to prosent av de som blir så gode i så ung alder som utvikler seg til å bli verdens beste fotballspiller i en alder av 25 år. Freddy Adu er en del av en eviglang liste over spillere som er kunstig gode i en altfor ung alder, og som er brent ut før de fyller 20.

Derfor er det alltid grunn til å være skeptisk når du leser om en 14-åring som sammenlignes med Pelé. Pelé var one of a kind. Maradona var one of a kind. Jeg tviler på at noen noensinne vil nå deres nivå igjen. Og jeg tviler på at noen vil greie å holde seg SÅ gode i SÅ mange år som de to gjorde.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Andy

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #865 på: 12. Aug. 2009, 16:43 »
Jøss, burde man være skeptisk når man leser at en 14 åring er den nye Pele? Det tror jeg ingen er klar over.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #866 på: 12. Aug. 2009, 17:17 »
Vel, det er ikke få plasser jeg leser at straks media hyper en 12-13-åring fordi han er god til å trikse med ballen, så skal klubben i deres hjerte kjøpe denne spilleren og bruke han på a-laget, fordi han er så fantastisk god.
Så det er tydelig at det er ganske mange som ikke er spesielt skeptiske til pur unge megatalenter.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Andy

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #867 på: 12. Aug. 2009, 18:05 »
Men da er det jo bra at vi har Joakim til å fortelle alle disse folkene at de faktisk BØR være skeptiske!

BallaJazz

• Flaskebærer
  • *
  • Newcastle & VIF !
    • Vis profil
« Svar #868 på: 12. Aug. 2009, 18:22 »
Men da er det jo bra at vi har Joakim til å fortelle alle disse folkene at de faktisk BØR være skeptiske!

LOL.Skal ikke kimse av det Andy ;D :D :P

annern

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #869 på: 13. Aug. 2009, 01:39 »
Jeg tror de lærde kan se sånn noenlunde hvor gode spillere blir i 17-18 års alderen. 13-14 år er litt for ungt. Jeg synes litt synd på Adu. All den oppmerksomheten har helt sikkert gjort noe med ham. Det hjelper ikke at han er fra USA heller, som er verdensmestre til å hype opp spillere. Hadde han hatt samme talentet og vært hos Arsene Wenger hadde det gått mye bedre.

Da hadde han spilt seg varm i akademiet, istedenfor å spille forran tv og et stort publikum i så ung alder.
(     ""    )
 \   NU  /
   \ FC /
     \  /