20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfersommeren 2009  (Lest 188860 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2009
« Svar #735 på: 07. Juli 2009, 18:39 »
Ingen katastrofe å miste Martins, selv om jeg utvilsomt kunne tenkt meg å beholde ham. Men det viktigste er at vi blir kvitt Coloccini. Men jeg tror det ikke før jeg ser det. Mike Ashley ønsker å gjøre Newcastle dårligt mulig, det betyr å beholde spillere som Coloccini.

Jeg tror aldri Cashley har gjort med hensikt å gjøre Newcastle dårligst mulig. Jeg tror bare at det er den enkle grunn at Cashley ikke skjønner fotball.
Jeg forbeholder meg retten til å være helt uenig. Ja, jeg hater Mike Ashley noe inn i hampen mye, men jeg tror faktisk helt ærlig at han har gjort alt dette med viten og vilje. Jeg tror faktisk at Mike Ashley bevisst driver et narrespill, og at han helt bevisst kommer til å ta klubben av markedet i august/september, selv om han unnskylder seg med at han ikke fant noen kjøper.

Ja, jeg tror faktisk det verste. Ikke bare fordi jeg er fryktelig sint og skuffa og alt det der, men fordi jeg faktisk ikke tror at Mike Ashley er dum. Jeg tror han er ganske smart, og tvers gjennom ond.

Joakim, no er du nødt til å tenke litt! Tror du med handa på hjertet at Ashley kaster så å si alle pengene sine ut av vinduet, bare for å se denne klubben synke? Eg VEIT at ikke du tror der heller...
Hvilke penger er det du mener han kaster ut? Han har jo ikke brukt en jævla forbanna krone! De ytterst få pundene han har brukt har han jo tjent inn igjen på å spare, spare, spare og spare.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Anders

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • 1892
    • Vis profil
« Svar #736 på: 07. Juli 2009, 18:46 »
Han kjøpte jo klubben for 34mill mer enn det han selger den for da.... Bare for å ta en begynnelse
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #737 på: 07. Juli 2009, 18:54 »
Men poenget mitt er at han ikke selger klubben!
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Anders

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • 1892
    • Vis profil
« Svar #738 på: 07. Juli 2009, 19:20 »
Jeg er optimist Joakim. Jeg har skjønt du ikke er det, og skjønner hvertfall hvorfor, men jeg ser glasset som halvfullt. Du ser det som knust.

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #739 på: 07. Juli 2009, 19:46 »
Tenkt mye på det du sier der Frode.
Vi har hatt mange gode spillere og uslipte diamanter i klubben, uten tvil. Og grunnen til at de ikke har slått gjennom har nok vært dårlig ledelse. Hadde vi hatt en skikkelig trener etter Sir Bobby hadde nok ting blitt annerledes.
Men synes kanskje at Parker hadde en god tid på SJP jeg. Hvertfall sammenlignet med de andre du nevner.

Jeg tror problemene startet før klubben sparket Robson. Robson var en veldig god manager, men han begynte å bli for gammel og hadde ikke lenger like god kontroll på spillerne og mange av de sære personlighetene han hentet til klubben.
Jeg tror at uansett hvem som hadde tatt over etter Robson ville fått problemer med å håndtere spillere som Robert, Bellamy, Dyer, Bowyer, osv, men kansje ikke skapt like mye røre og rabalder som Souness.

Anders

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • 1892
    • Vis profil
« Svar #740 på: 07. Juli 2009, 19:52 »
Jeg er ganske ung, så husker ikke så veldig langt tilbake egentlig :P
Men det jeg har hørt i ettertid var at Sir Bobby hadde veldig god kontroll på spillerne sine. Hvis det var dette du mente.
Men er en del spillere som hadde/har holdningsproblemer av de du nevnte ja. Det var en risk å ha alle de samtidig, men Sir Bobby klarte det :)

Souness er jo ikke akkurat en som oser autoritet av, samtidig som man vet akkurat hvor man har han. Det inntrykket har jeg av Sir Bobby.

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #741 på: 07. Juli 2009, 20:35 »
At Robson slet med spillerne sine på slutten trodde jeg de fleste visste. Det var vel også en av grunnene til at han måtte ut, at han hadde "mistet" spillerne sine.
Finnes jo plenty av eksempler på det. F.eks. et par kamper før han fikk sparken nektet blant annet Dyer å spille fordi han ble plassert på kanten. Robert nektet å ta et av straffepsarkene i kvalifiseringen til CL mot Partizan Beograd året før, en straffesparkkonkurranse vi forøvrig tapte, noe som henviste oss til UEFA cupen istedenfor CL.
Bellamy gjorde som han ville, og Kluivert og hans festliv var heller ikke lett å styre.

Robson var en fenomenal manager, men han ble for gammel på slutten desverre. Han hadde sjanser til å ta over NUFC på tidligere tidspunkter, men valgte å vente. Det var synd for vi skulle gjerne hatt han i en lengre periode.
« Siste redigering: 07. Juli 2009, 20:38 av Frode »

Anders

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • 1892
    • Vis profil
« Svar #742 på: 07. Juli 2009, 20:54 »
Det med Dyer visste jeg jo egentlig da. Og Bellers.
Når jeg leste biografien hans, sa han at han ikke slet med spillerne så mye som folk skulle ha det til. Men det er jo bare en side av saken. Uansett, det er jo ikke det denne tråden handler om. Men bra du rettet på fakta ;)

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #743 på: 07. Juli 2009, 22:40 »
At Robson slet med spillerne sine på slutten trodde jeg de fleste visste. Det var vel også en av grunnene til at han måtte ut, at han hadde "mistet" spillerne sine.
Finnes jo plenty av eksempler på det. F.eks. et par kamper før han fikk sparken nektet blant annet Dyer å spille fordi han ble plassert på kanten. Robert nektet å ta et av straffepsarkene i kvalifiseringen til CL mot Partizan Beograd året før, en straffesparkkonkurranse vi forøvrig tapte, noe som henviste oss til UEFA cupen istedenfor CL.
Bellamy gjorde som han ville, og Kluivert og hans festliv var heller ikke lett å styre.

Robson var en fenomenal manager, men han ble for gammel på slutten desverre. Han hadde sjanser til å ta over NUFC på tidligere tidspunkter, men valgte å vente. Det var synd for vi skulle gjerne hatt han i en lengre periode.

Mhm, du har nok rett der, og også angående de foregående poengene dine.
Nå var jo forresten Oguchi-tilfellet litt spesielt, ettersom han ble henta av Roeder fra en mye dårligere liga, og ble hevet rett inn i det. Han spilte dog veldig variabelt, men samtidig - det kreves selvsagt tilvenningstid. Når Roeder deretter ble sparket veit vi jo hvordan det deretter gikk.

Alikevel syns jeg for en alt for stor del av spillerne at innstillingen rett og slett har vært feil, og kanskje tyda i alt for stor grad på at de nok kanskje var litt for opptatt av lønningsposen. Kan ta godeste Rozenhal, som fikk nok etter at han måtte steppe inn noen få kamper som venstreback og midtbaneanker, og sutra fordi han ble forespeila stopperspill. Jeg ble ikke imponert over det. Også Hugo Viana var fæl til å surke, da Robson ofte valgte å benytte han som innbytter, og spilte han som ving ofte når han spilte. Da viser du ikke rett innstilling heller. Viana har jo som kjent heller ikke akkurat videre imponert senere i karrieren sin. Roz har slik jeg har forstått det slitt med å holde nede fast plass på Lazio (leste jeg forøvrig på nufc.com nylig, så det kan jeg selvfølgelig ikke konstatere at er fullstendig korrekt). Samtidig veit vi at spillere som Scott Parker leverte bra for oss, men også hadde en liten downperiode sistesesongen hos oss, og ble også offer for managerbytter. Slike spillere er det trist at vi mistet. Parker er på alle mulige måter bedre enn de fleste spillerne vi har på midtbanen i dag.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #744 på: 07. Juli 2009, 23:30 »
Oguchi Onyewu klar for AC Milan faktisk...

Merkelig det der med at tidligere spillere i NUFC som har fått gjennomgå så til de grader av fansen i veldig mange tilfeller til slutt havner i klubber som er flere hakk over NUFC.

Jeg tror NUFc har gått glipp flere gode spillere om klubben hadde vært styrt mer stabilt de siste 5 årene og fansen hadde hatt mer tålmodighet.

Andre spillere som kansje kunne gjort det bra i klubben under normale omstendigheter er jo personer som Boumsong, Rozehnal, Viana, Parker, + mange flere.
Dårlige managere, elendig lederskap og for lite kontinuitet tror jeg har ødelagt oppholdet til mange i klubben de senere årene. At noen muligens kun har kommet pga av pengene er det liten tvil om, men at klubben også har hatt gode spillere er det vel heller ingen tvil om.

Trur at dei fleste snart innser at einaste vegen til suksess er kontinuitet. Dette gjeld over heile fjøla.

fredd

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #745 på: 07. Juli 2009, 23:37 »
Kontinuitet av kvalitet riktignok. Vil hest unngå å ha Hughton som manager de neste fire årene.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #746 på: 07. Juli 2009, 23:39 »
Selvfølgelig. Kan ikke ansette søppelhoder som Kinnear, Souness eller Roeder bare for kontinuitetens skyld!
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #747 på: 09. Juli 2009, 18:34 »
http://www.skysports.com/story/0,19528,11678_5423045,00.html

Beckfords agent frir til Newcastle! Det vil vel ikke være feil å påstå at Beckford virker som det klareste transfermålet for vårs for øyeblikket.

fredd

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #748 på: 10. Juli 2009, 10:32 »
Kan godt være et bra kjøp, og det er ikke sånn at jeg ikke vil ha han. Men han er 25 år og har ikke bevist mye i CCC. Frazier Campbell er yngre og har bevist at han kan score mye i CCC derfor ser jeg på han som et alternativ.

Thomas Beckheim

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #749 på: 10. Juli 2009, 11:41 »
Campbell tror jeg rett og slett blir for dyr for oss:(