20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfersommeren 2009  (Lest 188500 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Anthony

• Gjest
Sv: Transfersommeren 2009
« Svar #705 på: 04. Juli 2009, 00:40 »
Victor Moses og Lee Hills fra Crystal Palace er, etter hva jeg har sett, knapt nevnt her - men er trolig ett av de største talentene i CCC/England og burde bli vurdert av klubben. Av andre som burde bli vurdert er Lewin Nyatanga fra Derby, en fyr som også er av den yngre generasjonen, 20, og har itillegg opptil tretti landskamper for Wales. Andre som jeg kom over, er Joe Mattock fra Leicester - fyren er 19 og har snart spilt 70 kamper for laget. Andre; Kris Commons, Daniel Fox, Jack Hobbs, Dany N'Guessan, Jonjo Shelvey, Andrew Davies...

Har også blitt noe nysgjerrig på hva USA har fått til i det siste. Av disse burde da tideligere Newcastle-spiller; Oguchi Onyewu blitt revurdert av klubben - er free-agent i sommer btw. Så når det kommer til spissalternativene, kunne en overgang for Jozy Altidore vært en mulig erstatter for Owen/Martins.

Vi trenger en ung erstatter til Nicky Butt, vi trenger ikke denne karen. Enkelt og greit.

Synes Jack Collison har vært formidabel i de kampene jeg har sett han i. Kommer til å bli en sinnsyk hit i framtida (mulig lån med kjøpeopsjon?), handler om å hente de før andre fatter klubber snuser...
« Siste redigering: 04. Juli 2009, 00:43 av Anthony »

Anders

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • 1892
    • Vis profil
« Svar #706 på: 04. Juli 2009, 00:58 »
Mange gode alternativer der.
Jozy Altidore er et meget spennende talent. Spørs om han er interessert i å gå fra Villareal og europacupspill (?), og til Newcastle og spill i championship.
Men unge engelske talenter tar jeg mer en gledelig imot. Det er det vi trenger. Får vi inn Shearer, kan vi lokke til oss unge, sultne, engelske talenter. Håper jeg ;)
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

fredd

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #707 på: 04. Juli 2009, 01:02 »
Mange spennende spillere du nevner Anthony, men dessverre blir flere av dem vanskelige å kjøp. Jack Hobbs har akkurat dratt til Leicester permanent, Dany N'Guessan har også blitt rev, Altidore ble kjøpt for mye av Villareal sist sommer og de ser nok på han som et langstidporsjekt og West Ham låner nok ikke ut et av deres største talenter med oppsjon på kjøp. Synd, for alle er spillere vi kunne trengt.

Victor Moses er veldig ung og siden han allerede har bevist ting i CCC tror jeg Warnock og Palace priser han høyt. Men ikke urealistisk hvis vi får inn en eier som vil bruke penger på free transfer. Lee Hills kjenner jeg lite til. Godt mulig også han er et stort talent. Kris Commons er ingen spiller jeg er stor fan av. God spiller i CCC for all del, men syntes ikke han virker å være en spiller som kan spille i PL neste sesong. Begynner å bli eldre og mangler farten som trengs som kant spiller etter min mening. Jonjo Shevley skal jo vært et av få lyspunkt på for Charlton sist sesong og med hans unge alder er han helt klart spennende. Sammen med Daniel Fox er han den jeg har mest realistiske forhåpninger om at kan komme i løpet av sommeren.

Ellers så syntes jeg Matthew Kilgallon på Sheffield United er en spennende spiller som sikkert kunne  gjort en god jobb sammen med Taylor hvis Bassong drar. Svære Addison på Derby er en lovende deffensiv midt som kan være et alternativ til Butt. Chris Cohen fra Forest er en spiller som også har potensialet til å bli en veldig bra midtbanespiller, men han har styrkene sine mer i det offensive spillet.
« Siste redigering: 04. Juli 2009, 01:10 av fredd »

Peter

• Gjest
« Svar #708 på: 04. Juli 2009, 11:06 »
Jozy Altidore er et meget spennende talent. Spørs om han er interessert i å gå fra Villareal og europacupspill (?), og til Newcastle og spill i championship.
Men unge engelske talenter tar jeg mer en gledelig imot. Det er det vi trenger. Får vi inn Shearer, kan vi lokke til oss unge, sultne, engelske talenter. Håper jeg ;)

Altidore spiller jo ikke fast. Det kan vi jo lokke ham med. De bruker jo LIorente og Guiseppe som 1.valg. Men som du sier, får vi inn Shearer kan vi lokke inn mange talenter. Altidore er jo spiss så jeg antar han har lyst til å lære av Shearer. :)

Anders

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • 1892
    • Vis profil
« Svar #709 på: 04. Juli 2009, 11:33 »
Jozy Altidore gjorde en god figur i Confederation Cup, og er etter det jeg har skjønt, en spiller som satses på i Villareal. En spiller for fremtiden.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #710 på: 04. Juli 2009, 18:00 »
Coloccini og Martins følger Edgar ut av SJP?

Skal vi tro The Times og lokalavisa The Journal skal Colo og Martins være på vei ut av Newcastle. Colo ganske åpenbart, mens Martins vistnok ikke skal ha vært på lista over spillerne Shearer absolutt ville ha med videre denne sesongen. Bud skal være inne på begge to, og Seymour Pierce anbefaler at klubben kvitter seg med disse to kjappest mulig, for å bedre den stygge lønningslista, da begge to tjener temmelig gode penger. Budene skal begge være fra utenlandske klubber.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #711 på: 04. Juli 2009, 18:11 »
Er greit det. Synes Martins er for god til å spille i CCC, mens for Colo sin del så bør han finne veien tilbake til La Liga sånn at han kan komme tilbake på det nivået han var i Deportivo. Greit å bli kvitt lønningene deres også.
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #712 på: 04. Juli 2009, 18:56 »
Ingen katastrofe å miste Martins, selv om jeg utvilsomt kunne tenkt meg å beholde ham. Men det viktigste er at vi blir kvitt Coloccini. Men jeg tror det ikke før jeg ser det. Mike Ashley ønsker å gjøre Newcastle dårligt mulig, det betyr å beholde spillere som Coloccini.

Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Peter

• Gjest
« Svar #713 på: 04. Juli 2009, 19:10 »
Ingen katastrofe å miste Martins, selv om jeg utvilsomt kunne tenkt meg å beholde ham. Men det viktigste er at vi blir kvitt Coloccini. Men jeg tror det ikke før jeg ser det. Mike Ashley ønsker å gjøre Newcastle dårligt mulig, det betyr å beholde spillere som Coloccini.

Jeg tror aldri Cashley har gjort med hensikt å gjøre Newcastle dårligst mulig. Jeg tror bare at det er den enkle grunn at Cashley ikke skjønner fotball.

Anthony

• Gjest
« Svar #714 på: 04. Juli 2009, 22:14 »
Jeg tror aldri Cashley har gjort med hensikt å gjøre Newcastle dårligst mulig. Jeg tror bare at det er den enkle grunn at Cashley ikke skjønner fotball.

Tror heller det feite droget driver med dette som en hobby på si. Dvs. som jakt, fiske, bowling - hvor nederlag blir stilt på lik linje som å tape i brettspill/kortspill med ungene.

Ellers så syntes jeg Matthew Kilgallon på Sheffield United er en spennende spiller som sikkert kunne  gjort en god jobb sammen med Taylor hvis Bassong drar.

Agreed. Har fulgt noenlunde med på Kilgallon fra hans siste periode i Leeds og til Sheffield utd. Virker ellers rimelig stabil, med regelmessig få taktiske feil - noe som gjorde at Liverpool viste interesse en lang tid for noen sesonger siden.

Jozy Altidore er et meget spennende talent. Spørs om han er interessert i å gå fra Villareal og europacupspill (?), og til Newcastle og spill i championship. Men unge engelske talenter tar jeg mer en gledelig imot. Det er det vi trenger. Får vi inn Shearer, kan vi lokke til oss unge, sultne, engelske talenter. Håper jeg ;)

Hvis fyren slår til i klubben, skal det nok bli umulig å hente han inn. I sesongen som gikk var han riktignok utlånt fra Villareal til beryktede Xerez. Hvis derimot V'real forblir blinde nok til å ikke annerkjenne han, bør ihvertfall vi hente han og gi han tid til å slå til. Altidore er mer eller mindre fast på landslaget, og har også levert i Confederations Cup nylig.
« Siste redigering: 04. Juli 2009, 22:21 av Anthony »

oyvind

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #715 på: 05. Juli 2009, 15:19 »
For de som ikke visste det (Jeg med) så har Viduka også forlatt newcastle i forige uke. . Synes det kunne vært greit av Nufc.co.uk og nevne dette på førstesiden. . . ???
For har du ikke hår mellom legger og lår, så har du en dått i ræva.

oyvind

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #716 på: 05. Juli 2009, 15:26 »
samme med Løvenkrands og Cacapa. .
For har du ikke hår mellom legger og lår, så har du en dått i ræva.

Peter

• Gjest
« Svar #717 på: 05. Juli 2009, 15:29 »
Takk, det visste jeg ikke. :)

Synes ikke det er noe synd at noen av dem stikker. Viduka og Cacapa er jo bare gamle avdanka stjerner. Ville heller hatt med Løven.

fredd

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #718 på: 05. Juli 2009, 15:46 »
Kontraktene deres har jo gått ut så regnet med at de hadde dratt fra klubben. Uansett så er ikke nufc.co.uk veldig god påslik informasjon. Da Bassong ble kjøpt i fjor presenterte de han aldri f.eks., men bare sa at de hadde fått bud akseptert. Er enig at det er svakt av dem og generelt sett så har det vært veldig dårlig emd informasjon under Ashley.

Anders

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • 1892
    • Vis profil
« Svar #719 på: 05. Juli 2009, 15:48 »
Viduka påstår å ha tilbud fra to PL-klubber.
Ser for meg at, hvis det stemmer, det er to av de tre som rykket opp.