20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfersommeren 2009  (Lest 188080 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Øyvinden

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2009
« Svar #90 på: 08. Feb. 2009, 20:20 »
Ja hvis Smith mot formodning skulle imponere resten av sesongen så blir det jo ei ny vurdering, men har liten tru på det. Er ikkje enig i at Viduka har vore rævva, har scora en del mål, hatt fine assists og spelt en del bra kamper, men det at han er såpass skadeplaga, har feit lønn og beynner å trekke på åra gjer at eg vil ha han ut. Geremi begynte bra i sin Newcastle karriere men er liten tvil om at han er ubrukelig.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #91 på: 09. Feb. 2009, 00:21 »
Viduka har heller ikke i mine øyne vært rævva. Han var uten tvil veldig viktig under Kevin Keegan den perioden han var skadefri, og er i mine øyne vår tredje beste spiss. Men han hever en høy lønn og skadene blir bare fler og fler. Det går ikke i lengda, vi må gå videre å få inn noe annet. Geremi blir rett og slett bare dårligere og dårligere, og vi bør rett og slett få han vekk kjappest mulig. Cacapa sier vel seg selv - han har ingenting i Premier League å gjøre.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #92 på: 09. Feb. 2009, 00:28 »
Jeg gidder ikke kaste meg inn i en Viduka diskusjon en gang til ;) Om 4 måneder er han forhåpentligvis historie. Jeg spyr ved tanken på lønnsslippen hans....
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

VepsoO

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #93 på: 09. Feb. 2009, 09:47 »
Onsker meg dette laget jeg foran neste sesong:

Harper
Beye Colo Bassong Ny
Ny Nolan Barton Jonas
Martins Ny

Benk: Krul, R Taylor, S Taylor, Carroll, Guthrie, Duff og tja ehh Smith kanskje

Kanskje er Lua Lua, Ranger, Kadar og et par til mer klar for a-laget neste sesong og da mener jeg vi bare trenger 3 til inn saa lenge disse er klasse.

Og tillegg vil vi ha spillere som Edgar, Lovenkrands, Butt i stallen
Cacapa, Geremi, Viduka kan dra til Tippeligaen

Edit: Ja forresten Xisco bor vel ogsaa selges, dersom han ikke mot alle odds skulle slaa for fullt igjennom de neste mnd eller faa tillitt av en ny manager.

Og Ameobi maa vi visst bare leve med og ingen vil vel kjope han heller
« Siste redigering: 09. Feb. 2009, 09:50 av VepsoO »
Feel free to drink as much tequila as you want, but if you do not drink you could have some beer

You are never stuck in traffic - you are traffic

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #94 på: 09. Feb. 2009, 10:26 »
Synd at Viduka har vært så mye skadet. Han er en fantastisk god spiss: god til å holde på ball og slår noen geniale stikkere. Men han har god lønn og begynner å dra på alderen. Logisk nok var han ikke på langt nær så mye skada i boro som i castle.

Vegard9

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #95 på: 09. Feb. 2009, 11:12 »
Jeg er enig i at Viduka var viktig under KK. Men han begynner å dra på årene, skadene hoper seg opp og har en stor lønnsslipp! Viduka bør selges til neste sesong... Den samme skjebnen bør Cacapa og Geremi få. De har vist seg å være laaangt over toppen, og bør ikke få noen ny sjanse i denne klubben.
Er uenig i at Xisco bør selges. Mannen har knapt spilt etter at han kom, og jeg synes synd på ham! Vi må huske på at Xisco er ung. Han hadde et bra snitt i La Liga, og det hadde vært morro om JK begynte å bruke ham.
Dersom (les: når) Michael Owen forsvinner etter sesongen, er vi nødt til å hente inn en erstatter. Vi kan ikke sitte igjen med en angrepsrekke som denne: Martins, Ameobi, Caroll, Viduka, Xisco. Da har vi en klassespiss, en ung og lovende, en spanjol som ikke får spille, samt to ubrukelige spisser!

Jeg ser helst at disse forsvinner etter sesongen; Ameobi, Viduka, Geremi, Cacapa.
I tillegg mister vi nok Owen!

Jeg er faktisk keen på å hente C. Cole. Ikke fordi han scorer så jævlig med mål, men fordi han er et evig uromoment for motstanderen. I motsetning til Viduka og Ameobi er han er rask, sterk (dette er vel det eneste de to nevnte kan stille opp med) og kan legge opp til en del sjanser. I tillegg vil jeg hente inn Darren Bent som erstatter for Owen..
Jeg vil også ha inn en ny venstreback, som kan gi Enrique kamp om plassen. Enrique har vært god i det siste, og forhåpentligvis fortsetter han slik til neste år også.
Selger vi Cacapa, må vi ha inn en ny høyreback. Da får vi spilt med Taylor som stopper, og Beye får konkurranse på sin plass.

--------Martins - Bent/Cole -------- (Owen - hvis han mot formodning blir)
Duff - Barton - Nolan - Jonas/Taylor
Enrique/NY - Bassong/Taylor - Coloccini - Beye/NY
---------- Harper --------------------

Back-up: Caroll, Xisco, Smith, Guthrie, Butt, Lua Lua, NY v/h-back,Jonas/Taylor,Krul
Noen jeg har glemt?
« Siste redigering: 09. Feb. 2009, 11:28 av Vegard9 »

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #96 på: 09. Feb. 2009, 11:14 »

Harper
Beye Colo Bassong Ny
Ny Nolan Barton Jonas
Martins Ny

Kanskje er Lua Lua, Ranger, Kadar og et par til mer klar for a-laget neste sesong og da mener jeg vi bare trenger 3 til inn saa lenge disse er klasse.

Edit: Ja forresten Xisco bor vel ogsaa selges, dersom han ikke mot alle odds skulle slaa for fullt igjennom de neste mnd eller faa tillitt av en ny manager.

Skal ikke Enrique få sitte på benken en gang?

Mikael

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #97 på: 09. Feb. 2009, 13:03 »
Viduka tilbake til Middelsbjørg i sommer?

http://www.middlesbrough-mad.co.uk/news/loadnews.asp?cid=TMNW&id=431706

Han er vel kontraktløs etter sesongen, så det spiller jo ingen stor rolle for oss uansett. Synes forsåvidt han har vært god de gangene han har vært skadefri, men ettersom han er så mye skadet, er såpass voksen, og hever en såpass høy lønn, så er det ingen tvil om at han bør forlate klubben til sommeren. Sats heller på Carroll.
"I have a whole country to conquer. It is a beautiful challenge."
- Hatem Ben Arfa

magnus

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #99 på: 09. Feb. 2009, 20:41 »
http://www.goal.com/en/news/724/premier-league/2009/02/09/1100773/newcastle-united--sunderland-to-tussle-for-tottenhams-darren-ben

kan bli bra ;D

ugh jeg ser for meg en mer spillende spiss en Bent. Bent og Martins blir veldig ego der oppe på topp. Blir jo mål da, men da blir vi så veldig avhengi av en bedre midtbane en det vi har akkurat nå.

Sebastian

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #100 på: 09. Feb. 2009, 20:56 »
http://www.goal.com/en/news/724/premier-league/2009/02/09/1100773/newcastle-united--sunderland-to-tussle-for-tottenhams-darren-ben

kan bli bra ;D

ugh jeg ser for meg en mer spillende spiss en Bent. Bent og Martins blir veldig ego der oppe på topp. Blir jo mål da, men da blir vi så veldig avhengi av en bedre midtbane en det vi har akkurat nå.

Her mener eg du er helt ute på viddene. Men ett spisspar som Bent og Martins kan danne, så vil det bli ett par som kan skape ting alene. Om vi derimot hadde hatt ett spisspar med spisser alla Owen, så villi vi vert mer avhengig av gode midtbanespillere, siden Owen sjelden skaper ting på egen hånd.

magnus

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #101 på: 09. Feb. 2009, 21:00 »

kan bli bra ;D

Her mener eg du er helt ute på viddene. Men ett spisspar som Bent og Martins kan danne, så vil det bli ett par som kan skape ting alene. Om vi derimot hadde hatt ett spisspar med spisser alla Owen, så villi vi vert mer avhengig av gode midtbanespillere, siden Owen sjelden skaper ting på egen hånd.

Touche der ja, ikke så gjennomtenkt utsagnet der nei. Ser bare personelig etter en mer spillende spiss en det vi har hatt i owen og martins. Blir ikke så mye linkups osv med bent og martins. Vi måå bli et mer spillende lag hvis vi skal komme oss opp i pl i disse dager.

Sebastian

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #102 på: 09. Feb. 2009, 21:12 »

kan bli bra ;D

Ok, da er vi enig. Men om vi skal få til ett spillende lag, så synes eg hovudproblemet heter Nicky Butt. Tenk om vi kunne fått inn en skikkelig sentral midtbanespiller, og gjerne en skikkelig ving.

Touche der ja, ikke så gjennomtenkt utsagnet der nei. Ser bare personelig etter en mer spillende spiss en det vi har hatt i owen og martins. Blir ikke så mye linkups osv med bent og martins. Vi måå bli et mer spillende lag hvis vi skal komme oss opp i pl i disse dager.

VepsoO

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #103 på: 10. Feb. 2009, 00:51 »

Harper
Beye Colo Bassong Ny
Ny Nolan Barton Jonas
Martins Ny

Skal ikke Enrique få sitte på benken en gang?

oisann hadde helt glemt av gutten jeg naar jeg skrev dette.. Hehe joda selvfOlgelig han skal faa sitte paa benken! Han kan til og med vaere forstevalget vaart neste sesong for min del egentlig. Men han maa faa konkurranse
Feel free to drink as much tequila as you want, but if you do not drink you could have some beer

You are never stuck in traffic - you are traffic

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #104 på: 10. Feb. 2009, 14:37 »
:) Bortsett fra det synes jeg laget ditt virket bra jeg.