20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfersommeren 2009  (Lest 188887 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

fredd

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2009
« Svar #45 på: 05. Feb. 2009, 18:16 »
Jeg tror de fleste vil ha inn en spiller som scorer mer mål enn Bent, men det er urealistisk å finne en slik spiss med de ferdighetene du skisserer som vil til Newcastle og i tillegg ikke blir for dyr for Mike Ashley. Derfor er Darren Bent en god kandidat som erstatter til Owen om han vil til Newcastle og ikke blir for dyr.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #46 på: 05. Feb. 2009, 18:22 »
At dette ikke er realistisk er jeg enig i. Men det gjør ikke Bent noe bedre av den grunn.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Øyvinden

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #47 på: 05. Feb. 2009, 18:23 »
Newcastle er ikkje gode nok lagmessig til at vi vil tjene på å ha ein rein goalgetter kontra en mindre effektiv spiss med større individuelle ferdigheter. Owen tilfører laget ingen verdens ting når han ikkje scorer mål, i enkelte kampar kan en lure på om han i det heile tatt er utpå bana. Han kan sikkert passe bedre i et godt kollektivt lag der han blir spilt fram til fleire målsjansar enn i Newcastle, men no er vi Newcastle og er avhengige av at folk kan utrette ting på egenhand, derfor trur eg ikkje vi hadde tapt noko på å hatt en spelar som Bent i stedet.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #48 på: 05. Feb. 2009, 18:28 »
Men blir vi bedre lagmessig av å ha to spisser jeg mener er såpass like, som Bent og Martins? Vi må ha komplementære ferdigheter. Owen er den rene goalgetteren, den du kan stole på at scorer mål. Martins er den som løper, dribler og skyter i vildens sky. Alan Shearer hadde riktignok noen andre kvaliteter i tillegg til å være goalgetter, men likevel var det han som hadde hovedoppgaven med å score mål, mens Bellamy skulle løpe og lage rom for Shearer.

Bent er kjapp, grei avslutter, bevegelig og bedre i lufta enn Martins. Men ellers er de i mine øyne ganske like. Ingen av dem er den stabile goalgetteren som du kan garantere at scorer mål, bare sjansen byr seg. Det gjør at de passer veldig dårlig sammen i mine øyne.
'
Jeg mener vi blir bedre av å ha mer komplementære ferdigheter. Og det mener jeg Owen og Martins har. Mye mer enn Martins og Bent vil ha.
Bent bør i mine øyne også spille sammen med en type Owen. En ren goalgetter.
Hvis Bent er den som skal score flest mål, mener jeg vi har et problem.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #49 på: 05. Feb. 2009, 19:58 »
Newcastle er ikkje gode nok lagmessig til at vi vil tjene på å ha ein rein goalgetter kontra en mindre effektiv spiss med større individuelle ferdigheter. Owen tilfører laget ingen verdens ting når han ikkje scorer mål, i enkelte kampar kan en lure på om han i det heile tatt er utpå bana. Han kan sikkert passe bedre i et godt kollektivt lag der han blir spilt fram til fleire målsjansar enn i Newcastle, men no er vi Newcastle og er avhengige av at folk kan utrette ting på egenhand, derfor trur eg ikkje vi hadde tapt noko på å hatt en spelar som Bent i stedet.

Jeg syns at hans bidrag til laget er voldsomt undervurdert. Når vi ligger bakpå, som vi dessverre gjør i alt for stor grad, fungerer også Owen som en midtbanespiller, antakeligvis fordi han har fått beskjed om å falle tilbake. Det er forsåvidt greit på den måten at han er mer pasningssikker enn noen midtbanespiller vi har, selv om det ikke er ideellt for hans egen del.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Mats

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #50 på: 05. Feb. 2009, 20:06 »
Men blir vi bedre lagmessig av å ha to spisser jeg mener er såpass like, som Bent og Martins? Vi må ha komplementære ferdigheter. Owen er den rene goalgetteren, den du kan stole på at scorer mål. Martins er den som løper, dribler og skyter i vildens sky. Alan Shearer hadde riktignok noen andre kvaliteter i tillegg til å være goalgetter, men likevel var det han som hadde hovedoppgaven med å score mål, mens Bellamy skulle løpe og lage rom for Shearer.

Bent er kjapp, grei avslutter, bevegelig og bedre i lufta enn Martins. Men ellers er de i mine øyne ganske like. Ingen av dem er den stabile goalgetteren som du kan garantere at scorer mål, bare sjansen byr seg. Det gjør at de passer veldig dårlig sammen i mine øyne.
'
Jeg mener vi blir bedre av å ha mer komplementære ferdigheter. Og det mener jeg Owen og Martins har. Mye mer enn Martins og Bent vil ha.
Bent bør i mine øyne også spille sammen med en type Owen. En ren goalgetter.
Hvis Bent er den som skal score flest mål, mener jeg vi har et problem.

Er ikke Darren Bent en stabil goalgetter? I dagens situasjon kan jeg ikke se for meg Newcastle få inn en bedre erstatter for Owen enn Darren Bent.
Bent og Martins på topp kunne så absolutt blitt et farlig spissparr for Newcastle, men det er bare min mening.
Sikker på at de to sammen kunne scort bøttevis med mål. Og de er heller ikke så like i spillerstilen som en skulle tro.
Bent har de ferdighetene du beskriver, men han har også evnen til og være på rett sted til rett tid. Han scorte jo masse mål for Charlton, som lå på nedre del av tabellen hvis jeg husker riktig. Han har bevist at han scorer masse mål i Premier League når han får tillitt, så om Newcastle hadde fått han hadde hvertfall jeg blitt lykkelig.
Alan Shearer. Ingen over, ingen ved siden.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #51 på: 05. Feb. 2009, 22:18 »
Jeg mener at Bent er en spiller som scorer mange mål fordi han har gode ferdigheter. Han er ingen stabil goalgetter i mine øyne. Jeg ser selvfølgelig ikke Bent i hver runde, faktisk ser jeg han bare når han har spilt mot oss. Men jeg synes ikke Bent er den stabile goalgetteren som GARANTERT putter der andre bommer.'

Jeg mener Bent blir for lik Maritns i spillestil, og at de dermed ikke vil passe spesielt godt sammen. Jeg ville trolig sagt det samme om en 18 år gammel Michael Owen. Men Michael er 28 nå, og har tilpasset spillestilen sin, etter at skadene har begynt å tære litt for mye på kroppen.

Wroom

• Midtbaneanker
  • "Space-collector"
    • Vis profil
« Svar #52 på: 05. Feb. 2009, 23:23 »
Jeg er en av de som mener Bent ikke er så ufattelig god. Han gjorde i Charlton som Phillips gjorde i Sunderland. Som Beattie gjorde i Southampton. Riktig mann i rett klubb. Mulig han har gått under radaren hos meg. Men, jeg har ikke han på noen ønskeliste. Hvis han er så god, så ville han spilt på landslaget regelmessig.

Mats

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #53 på: 06. Feb. 2009, 14:13 »
Det er da mange gode engelske spisser som ikke spiller regelmessig for landslaget, Michael Owen feks. Vi kan jo ikke forvente og få en spiss som spiller regelmessig for det engelske landslaget. Vi kjemper ikke om gull lenger og har ikke Sir Bobby som manager.
Darren Bent har forresten gjort det bra for alle klubbene han har spilt i, Ipswich, Charlton og Tottenham. Han er ingen Beattie som kun var på sitt beste for Southampton eller en Phillips som kun var på sitt beste for Sunderland.

Bent er mer enn god nok for Newcastle, som kjemper for og unngå nedrykk. Han står definitivt på min ønskeliste hvertfall.
Vi har ikke akkurat så mange gode spisser og velge mellom som det er realistisk at kan komme til Newcastle.

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #54 på: 06. Feb. 2009, 14:22 »
Er det egentlig noen andre spisser enn Rooney som spiller regelmessig på England? Tror nok Bent er blant det aller beste vi kan håpe på av spisser.

Mats

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #55 på: 06. Feb. 2009, 14:59 »
Nei, er vel ingen andre som spiller fast ved siden av Rooney. Capello har jo tatt ut spillere som Agbonlahor, Defoe, Crouch og Heskey osv. Og Bent har vel vært med i stallen et par ganger hvis jeg ikke surrer? Husker ikke om han har fått prøvd seg under Capello, men. Newcastle har ikke sjans på noe bedre enn Bent, enkelt og greit. Hvertfall ikke av Engelske spisser som har bevist at de scorer masse mål i Premier League.
Jeg mener hvertfall at Bent er det beste alternativet av de det er realistisk at vi kan få.

Sebastian

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #56 på: 06. Feb. 2009, 15:03 »

Vi bygger i alle fall ingen lag med å tenke slik, at vi bare skal ha individulister. Men spisser skal jo helst vere litt egoistiske, akkurat som Owen. Ikke ofte han slepper ballen innenfor 16.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #57 på: 06. Feb. 2009, 15:04 »
Det er akkurat mitt poeng - vi finner ikke en så god goalgetter, men Darren Bent er kanskje det beste vi kan få. Dermed er jeg positiv til han som Owen-erstatter.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Sebastian

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #58 på: 06. Feb. 2009, 15:07 »
Ja, vil si Bent er en mer komplett spiller enn Owen også. Det han mangler på målteften, tar han igjen på kraft, fart og høyde. Så ja takk til Bent som Owen erstatter, tror Bent-Martins kan bli VELDIG bra !  :D

Mats

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #59 på: 06. Feb. 2009, 15:17 »
Vil vel ikke si at Bent mangler målteft heller. Totalt sett gjennom hele karrieren til Bent har han scort 115 mål på 283 kamper.
Det er meget bra, hvertfall når en ser på hva andre klassespillere har fått til. Rooney har scort 106 mål på 295 kamper, Tevez har scort 93 på 238, mens Torres har scort 132 på 310, hvis jeg ikke har surra noe jævlig.

Er vel bare Torres som har et bedre snitt etter hva jeg kan se, og disse spillerne har stort sett bedre spillere rundt seg enn hva Bent har.
Darren Bent er akkurat det vi trenger, også er han aldri skada heller. En målscorer som ikke er avhengig av prestasjonene rundt seg på banen :)
Noe jeg mener Owen er.