20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Resterende kamper - vil vi klare oss?  (Lest 4489 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Resterende kamper - vil vi klare oss?
« på: 03. Feb. 2009, 14:33 »
Denne vårsesongen blir utentvil en kamp for å overleve, så jeg tenkte jeg kunne lage en tråd hvor jeg lister opp våre resterende kamper så kan vi diskutere hva vi tror utfallet blir.

Sånn ser tabellen ut, og dette er lagene som har under 30 poeng. Fulham og Man.city rykker ikke ned, men tar de med allikevel, så ser vi hvor nære topp 10 vi egentlig er, selv om det meste ser mørkt ut om dagen.

9  Fulham 22 7 8 7 22 19 3 29   
10  Manchester City 23 8 4 11 41 32 9 28   
11  Hull City 24 7 7 10 31 46 -15 28
12  Bolton Wanderers 24 8 3 13 27 34 -7 27
13  Sunderland 24 7 6 11 25 33 -8 27
14  Tottenham Hotspur 24 6 6 12 26 31 -5 24 
15  Newcastle United 24 5 9 10 30 40 -10 24
16  Portsmouth 23 6 6 11 23 38 -15 24 
17  Stoke City 24 6 6 12 21 38 -17 24
18  Blackburn Rovers 23 5 8 10 27 38 -11 23   
19  Middlesbrough 24 5 7 12 18 35 -17 22
20  West Bromwich Albion 24 6 4 14 22 44 -22 22

Våre resterende kamper:

West Brom (a) - 1             
Everton (h) - 1               
Bolton (a) - 1                 
Man Utd (h) - 0                 
Hull City (a) - 3                   
Arsenal (h) - 0                 
Chelsea (h) - 0                 
Stoke City (a) - 1                 
Tottenham (a) - 0                 
Portsmouth (h) - 3                 
Liverpool (a) - 0                 
Middlesbrough (h) - 3                   
Fulham (h) - 3                   
Aston Villa (a) - 0

Det jeg har satt opp er et skjema til 40 poeng, da holder vi ganske sikkert plassen. Kampprogrammet fremover er veldig tøft, og jeg tror vi vil komme i en situasjon hvor vi er nødt til å plukke en del poeng i våre tre siste hjemmekamper, noe vi skal være kapable til. Legg også merke til at jeg har regnet med veldig få poeng på bortebane, så hvis vi skulle klare å begynne å vinne litt på bortebane vil hjelpe oss veldig. Det er også mange flere lag enn oss som også sliter veldig for tiden, så jeg tror vi fortsatt har en god sjanse til å klare oss. At enkelte her inne allerede har dømt oss ned forstår jeg overhodet ikke, greit hadde vi ligget som Derby gjorde i fjor så skulle jeg hivet meg med, men det er massevis med andre lag som er i minst like store vansker som oss, om ikke værre! Dette er fullt og helt opp til oss selv, og vi har en veldig bra sjanse til å klare oss!
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

oyvind

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Resterende kamper - vil vi klare oss?
« Svar #1 på: 03. Feb. 2009, 15:27 »
Tror kampene mellom Boro og Fulham på tampen vil avgjøre om vi holder oss oppe eller rykker ned. . Kan ikke helt se for meg at vi tar med mange poeng i de neste kampene og vi må vente på skadefrie Owen, Martins osv. for å kunne vinne kamper.
For har du ikke hår mellom legger og lår, så har du en dått i ræva.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2 på: 03. Feb. 2009, 16:33 »
Hvis vi tar seks poeng eller mer på de fem neste kampene hopper jeg nesten i taket av glede.
Jeg blir dessverre mer og mer sikker på at vi rykker ned. Og det er en forferdelig tanke.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

ScandinavianMagpie

• Gjest
« Svar #3 på: 03. Feb. 2009, 19:05 »
Våre resterende kamper:

West Brom (a) - 1             
Everton (h) - 1               
Bolton (a) - 1                 
Man Utd (h) - 0                 
Hull City (a) - 3                   
Arsenal (h) - 0                 
Chelsea (h) - 0                 
Stoke City (a) - 1                 
Tottenham (a) - 0                 
Portsmouth (h) - 3                 
Liverpool (a) - 0                 
Middlesbrough (h) - 3                   
Fulham (h) - 3                   
Aston Villa (a) - 0

Kamper vi MÅ vinne er mot WBA,Hull og Stoke for de tror jeg er de som vi må knive mot helt til slutt for å unngå nedrykk. Ellers tror jeg det blir knallhardt å få poeng mot Portsmouth, synes vi alltid har slitt i de kampene. Chelsea spiller vi uavgjort mot i år også (håper håper...)
er heller ikke så sikker på om det rekker med 40 poeng for å overleve i år. Så tett som det er i år vet jeg ikke om det noen gang har vært tidligere?

ratatosk

• Midtbaneanker
  • Sunt pueri pueri, puerilia tractant
    • Vis profil
« Svar #4 på: 03. Feb. 2009, 19:24 »
Hvis vi tar seks poeng eller mer på de fem neste kampene hopper jeg nesten i taket av glede.
Jeg blir dessverre mer og mer sikker på at vi rykker ned. Og det er en forferdelig tanke.

Da kan du liksågodt si de neste 7 kampene,   for ser ikke for meg at det kommer mye poeng ut av kamp 6 og 7 :-\

Men tror vi tar de poengene vi trenger for å berge plassen, men kommer til å bli skrekkelig nervepirrende de siste kampene.
sunt pueri pueri puerilia tractant

Øystein Solbjørg

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #5 på: 03. Feb. 2009, 20:15 »
Jeg må inrømme at jeg har samme følelse som Joakim desverre. Situasjonen er dramatisk og stallen er tynn, og med Joe Kinnear ved roret så har jeg en meget dårlig følelse. Har en følelse av at det blir WBA, Stoke og Newcastle rykker ned i år.

For det er ikke bra når ståa er som den er, at vår trofaste og 110% profesjonelle keeper gjennom 11 år, Shay Given bare så seg nødt til å forlate klubben han elsket. Det er ikke bra med all støyen det har vært rundt ledelsen og manager situasjon som det har vært i år. Det er ikke bra å ha en syltynn og skadeutsatt tropp som attpåtil sliter med en elendig lagmoral. Og hva med presset når det virkelig begynner å dra seg til nede i sumpa der? Verken Toon Army eller andre i og rundt klubben har erfaring med å være så til de grader involvert i nedrykksdramaet som vi er nå. Klubber som WBA, Stoke, Hull med fler har ikke det presset og de ambisjonene som Newcastle, og det er jeg redd for at vil være med å toppe det som allerede er av krise i klubben. Jeg vet vi har vært i bunnen før også, men jeg føler at vi aldri har vært så nære et nedrykk som det vi er i år. I år kan vi rett og slett risikere å rykke ned til championship!

Det er en skremmende tanke, men når jeg ser kampprogrammet framover så blir jeg bare mer og mer bekymret. Det er noen nøkkelkamper fremover som rett og slett bare må vinnes. Vi har ikke råd til å søle bort poeng mot lag rundt oss på tabellen, og i hvertfall ikke på SJP. Kampen om de virkelig livsnødvendige poengene starter mot WBA i Birmingham til helga, og der er bare seier godt nok.
Jeg håper jeg tar feil og at vi klarer oss greit. Men vi må se realistisk på situasjonen og innse alvoret. For ja, vi kan rykke ned og det vil ikke være noen gedigen bombe om det skjer heller desverre.

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #6 på: 03. Feb. 2009, 20:40 »
Våre resterende kamper:

West Brom (a) - 1             
Everton (h) - 1               
Bolton (a) - 1                 
Man Utd (h) - 0                 
Hull City (a) - 3                   
Arsenal (h) - 0                 
Chelsea (h) - 0                 
Stoke City (a) - 1                 
Tottenham (a) - 0                 
Portsmouth (h) - 3                 
Liverpool (a) - 0                 
Middlesbrough (h) - 3                   
Fulham (h) - 3                   
Aston Villa (a) - 0

Kamper vi MÅ vinne er mot WBA,Hull og Stoke for de tror jeg er de som vi må knive mot helt til slutt for å unngå nedrykk. Ellers tror jeg det blir knallhardt å få poeng mot Portsmouth, synes vi alltid har slitt i de kampene. Chelsea spiller vi uavgjort mot i år også (håper håper...)
er heller ikke så sikker på om det rekker med 40 poeng for å overleve i år. Så tett som det er i år vet jeg ikke om det noen gang har vært tidligere?

Portsmouth har vi en veldig god statistikk mot på hjemmebane! Fjorårets 1-4 tap var det første tapet vi har hatt hjemme mot Pompey siden de rykket opp til PL, og det er det første tapet vi har hatt hjemme mot Pompey siden sesongen 1949/50.

For det andre, greit at det er tett, men mange av lagene under oss sliter voldsomt med å i det hele tatt klare å ta seg til 1 poeng i ny og ne! Jeg ser ikke helt hvordan lag som Boro, WBA, Pompey, Hull, Stoke skal klare å karre til seg 6-7 seiere som enkelte av lagene trenger for å komme seg opp på 40 poeng eller litt over. At det er tett betyr ikke nødvendigvis at lagene er bedre enn tidligere utgaver av nedrykkslagene.

For det tredje, det viktigste er å IKKE tape de nevnte bortekampene du nevner der Ulf. Like viktig er å vinne hjemmekampene vi har mot antatt dårligere motstand og dårlige bortelag som Fulham, Boro og Pompey. Det sammen med noen andre innskrapte poeng vil føre til at vi berger plassen ganske så greit, det tror ihvertfall jeg.

Det er helt opp til NUFC selv dette her. Ikke noe ekstremt vanskelig kampprogram og en meget fin avslutning på sesongen med 2 hjemmekamper på de siste 3 kampene mot lag vi normalt, bør og skal slå.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #7 på: 03. Feb. 2009, 20:47 »
Jeg tror vi greier oss fordi vi ikke taper så ekstemt mange kamper. Tror vi berger oss inn på at vi tross alt er et dyktig uavgjort-lag. Så tipper jeg at de tre nyopprykka går ned igjen.
Men det blir hardt, og jeg tror per nå at vi vil være redd for nedrykk lengre enn det vi var forrige sesong.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

ScandinavianMagpie

• Gjest
« Svar #8 på: 03. Feb. 2009, 21:50 »
Så feil kan man altså ha...

Romance

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #9 på: 04. Feb. 2009, 10:36 »
West Brom (a) - 3 (Martins tilbake, denne må vi vinne og hvertfall IKKE tape)               
Everton (h) - 3 (Kan fort bli seier her også, men minimum 1 poeng)               
Bolton (a) - 0 ( 1 poeng, da skal vi være fornøyde)                 
Man Utd (h) - 0 (Årets PL-vinner, umulig å stoppe. Tap under 2 mål er godkjent)                 
Hull City (a) - 1 (Veldig viktig kamp. Hull er nok motivert til å ta poeng i denne kampen)                 
Arsenal (h) -  0 (Alltid slitt mot Arsenal, ingen forandring på det i år)                 
Chelsea (h) - 0  (Heller ingen triump her)               
Stoke City (a) - 1 (Her kan vi ikke tape, 3 strake tap og vi finner oss i et nedrykksmønster)                 
Tottenham (a) - 1 (Åpen kamp, vi har godt tak på Spuds, kan fort ende med 3)                 
Portsmouth (h) - 3 (Must win, og det gjør vi)                 
Liverpool (a) -  0 (Når vant vi på Anfield sist?)                 
Middlesbrough (h) - 3 (Viktig 6-pengers kamp, kan fort endte uavgjort mtp presisjeoppgjør)                   
Fulham (h) -  3 (Siste kamp, denne vinner vi. Fulham er ikke så gode, selvom de har god karma på St James)                   
Aston Villa (a) - 0 (Villa kjemper mest sannsynlig om CL, og blir for sterke.)

Dette ender på 18 poeng, og det burde holde. Jeg har aldri vært klarer på at dagens Newcastle får meg til å spy, men det skal da for faen være mulig å være bedre enn 3 andre lag? Stoke, West Brom, Hull, Boro, Sunderland.
For å si det sånn, det finnes mange andre dårlige lag også, kommer kommer til å plukke lite. Newcastle er dårlige, men det finnes faen meg enda mer rævva lag enn vårt kjære.
The Woods Are Lovely
Dark and Deep,
But I Have Promisess To Keep,
And Miles To Go Before I Sleep...

Eirik515

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #10 på: 07. Feb. 2009, 21:12 »
vi SKAL klare oss, gidder ikke tenkte tanken på CC....

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #11 på: 07. Feb. 2009, 21:15 »
vi SKAL klare oss, gidder ikke tenkte tanken på CC....

13 poeng på 13 kamper, så er vi ihvertfall garantert trygge. Vi går inn i en periode nå hvor vi møter kanonene på hjemmebane og øvrige bunnlag borte. Jeg tror vi klarer oss.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #12 på: 07. Feb. 2009, 23:24 »
Slår vi Everton i neste runde, så begynner jeg også å få trua.
Slår vi ikke Everton, så blir jeg usikker igjen. Men dagens seier hjalp utrolig på sjøltilliten. Forhåpentligvis ikke bare på min selvtillit.

Jeg håper at dagens kamp skal ha gjort spillerne mye mindre redd for å mislykkes i jevne kamper.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #13 på: 09. Feb. 2009, 10:55 »
Tony Adams har fått sparken i Pompey. Veit ikkje om det er bra eller dårleg for oss.

Normalt sett så får lag en liten opptur ved en ny manager, så bra for oss er det vel sannsynligvis ikke. Tyder på at man har panikk i Pompey om dagen, mistet en god manager og et par veldig gode spillere. Kan også tyde på at det er misnøye i spillergruppen. Så med andre ord skal Pompey få slite med å beholde plassen, få lag som er i så dårlig form som dem om dagen også.

Mats

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #14 på: 09. Feb. 2009, 13:34 »
Så jevnt som Premier League er i år så har jeg på følelsen at vi må vinne 5 kamper til for og være sikre..
Alan Shearer. Ingen over, ingen ved siden.