20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Kevin Nolan  (Lest 82248 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Tim Buch

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Sv: Kevin Nolan
« Svar #435 på: 17. Juni 2011, 00:23 »
Diger gambling av West Ham dersom de ikke rykker opp. Skulle ønske vi kunne hatt han en sesong til, men jeg ville ikke hatt han i klubben i 2016 for å si det slik, og når West Ham er villge til å gi han en £13m pensjonskontrakt frem til da så kan vi ikke forvente at vi skulle ha matchet det tilbudet.

Nolan er en fin fyr og en ok spiller. Familie og en sikker fremtid er viktigere for han enn Newcastle United. Det kan jeg respektere. Ønsker han lykke til.

alop123

• Midtbaneanker
  • It only takes a second to score a goal...
    • Vis profil
« Svar #436 på: 17. Juni 2011, 00:39 »
Nolan er en fin fyr og en ok spiller. Familie og en sikker fremtid er viktigere for han enn Newcastle United. Det kan jeg respektere. Ønsker han lykke til.
Å sikre fremtiden din har du uansett gjort bare ved å være proffesjonel fotballspiller, med unntak av Gazza. Men mye vil ha meir, alle med penger blir "stormannsgal"...
« Siste redigering: 17. Juni 2011, 00:42 av alop123 »
Venter i spenning...

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #437 på: 17. Juni 2011, 13:58 »
Sikker fremtid økonomisk ja. Men det er vel kanskje noe med det å ha en jobb å gå til, og slippe å flytte familien England rundt i tide og utide. Det er det sikker fremtid handler om. Men du tenker kanskje at hvis man først har mye penger, så trenger man ikke en sikker jobb?
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Vegard9

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #438 på: 17. Juni 2011, 18:02 »
Til og begynne med var tapet av Nolan tungt å svelge, men begynner faktisk å tro at dette var det beste for alle parter.
Jeg er 100 % enig i klubbens lønnsstrategi, og liker at ledelsen står på sitt. £4 mill er lite penger etter min mening, men vi kunne faktisk risikert å sitte igjen med mye mindre om Nolan hadde blitt værende ett år til.

Ønsker iallefall Kevin Nolan lykke til i Championship!

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #439 på: 17. Juni 2011, 20:22 »
Jeg har opplevd for mye til at jeg noen gang kan stå 100% på ledelsens side når det gjelder salg av etablerte spillere, som Kevin Nolan. Jeg tør ikke stole på at Mike Ashley virkelig har gitt et seriøst og ordentlig tilbud til Nolan, som viser at vi virkelig ønsker å beholde ham.

Uansett, hjort er hjort, elg er elg og rein er rein. Nolan er ikke lenger Newcastle-spiller og det er fremdeles forferdelig trist. Men jeg har ikke annet valg enn å håpe at det går bra, og at det gagner klubben. Husk at vi ikke bare kan tenke 5-10 år frem i tid. Vi må også tenke på det som skjer kommende sesong. Sesong 2 er ofte vanskeligere enn sesong 1. Det kan det fort bli for oss også, hvis vi selger for mange av de etablerte spillerne samtidig.

Men som sagt, jeg håper virkelig at det går bra. Noe annet ville vært katastrofalt.

alop123

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #440 på: 17. Juni 2011, 22:25 »
Sikker fremtid økonomisk ja. Men det er vel kanskje noe med det å ha en jobb å gå til, og slippe å flytte familien England rundt i tide og utide. Det er det sikker fremtid handler om. Men du tenker kanskje at hvis man først har mye penger, så trenger man ikke en sikker jobb?
Sikker jobb hadde han hatt i Newcastle om han hadde blitt, han selv som velgte å forlate oss. Om du trur eg støtter Nolan i sitt valg tar du feil... Hadde han blitt i Newcastle hadde han sluppet å flytte rundt i heile England i tide og utide. Og om du skal si at han for til West Ham fordi han fekk 2 år ekstra og meir "stabilitet" rundt jobben sin, er det ditt argument... Da flytter han nemlig på seg unødvendig slik du meiner han skal "slippe" å gjør pga 2års lengre kontrakt, han kunne blitt trener i Newcastle etter karrieren, stabilitet det også....
« Siste redigering: 17. Juni 2011, 22:32 av alop123 »
Venter i spenning...

bjørni

• Kaptein
  • Angel of the North!!!
    • Vis profil
« Svar #441 på: 18. Juni 2011, 20:09 »
Ja, for alle spillerne våre skal bli trenere i nufc når de legger opp....

alop123

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #442 på: 18. Juni 2011, 21:32 »
Alt eg i utgangspunktet ville var å svare Tim Buch litt ironisk/sarkastisk og sei at Nolan HAR penger, og eg meiner det var dårlig og ikkje bli i Newcastle. Deretter klarte Joacim og vinkle det til sitt eget lille spørsmål om at eg ikkje syntest det var viktig at Nolan hadde ein sikker jobb (Joacim er selfølgelig heilt imot salget og alt styret/klubben foretar seg ellers) Om det er viktig at Nolan har ein sikker jobb eller ikkje gjer eg ein god faen i, veit ikkje koffor Joacim spurte om det ein gong. Han klarer alltid å vinkle ting vekk fra det det egentlig handler om... Derfor måtte eg komme med eit teit svar og sei at Nolan kunne ha blitt i Newcastle som spiller/trener eller whatever, det var kje nåke eg ville komme innpå i det heile tatt...
Venter i spenning...

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #443 på: 19. Juni 2011, 23:50 »
Takk for alle de fine ordene, alop. Sjelden jeg får så gode skussmål. Jeg skjønner at du gir faen i om Nolan har jobb eller ikke, all den tid pengene ifølge deg er alt du trenger i livet. Og ja, jeg er motstander av å selge lagets kaptein. Og jeg mener fremdeles at vi ikke strakk oss langt nok. Og jeg synes da at jeg må få lov til å mene det, uten å bli latterliggjort. Jeg prøver bare å argumentere for Nolan. Du prøver ikke engang å argumentere imot. Du har bestemt at jeg er en idiot fordi jeg prøver å få frem en annen side av saken. Det bidrar ikke til verdens beste diskusjon...

Tim Buch

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #444 på: 20. Juni 2011, 00:14 »
Huff da.

Det jeg opprinnelig mente i min post var ikke bare vinklet inn mot penger, men kontraktstiden også. At Nolan vil ha en lang kontrakt så han slipper å uroe seg for at han plutselig må flytte dersom klubben ikke ønsker han, og at han da evt. ville fått problemer om 2 år med å få en lang kontrakt en annen plass slik at han evt måtte flytte på seg flere ganger før han må legger opp. Det kan jeg forstå når han har en familie å passe på, og respekterer det valget.

Newcastle strakk seg så langt som det var fornuftig av dem å gjøre. Nolan er ikke god nok for der vi vil være, og da hjelper det ikke hvor engelsk, inspirerende og snill han er. Situasjonen løste seg greit for begge parter. Deal with it, and get on with it.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #445 på: 20. Juni 2011, 17:12 »
Ja, det har skjedd nå, og det er ingenting jeg kan få gjort fra eller til. Jeg har akseptert virkeligheten og er klar til å gå videre. Og jeg er veldig glad for de signeringene vi har fått inn til nå, men samtidig veldig skeptisk. Skeptisk til å selge lagets kaptein. Skeptisk til å selge limet i spillergruppa. Det er godt mulig andre kan overta den rollen utenfor banen, og det er helt sikkert fullt mulig å erstatte spilleren Kevin Nolan på banen. Men vi vet fremdeles ikke hvordan det vil slå ut. Og jeg forbeholder meg retten til å være skeptisk.

Og jeg synes fremdeles at klubben kunne strukket seg lenger enn rapportene sier at de gjorde. Og er helt enig med Nolan i at Pardew sviktet sin kaptein i forhandlingene med Ashley.

alop123

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #446 på: 20. Juni 2011, 17:34 »
Ja, det har skjedd nå, og det er ingenting jeg kan få gjort fra eller til. Jeg har akseptert virkeligheten og er klar til å gå videre. Og jeg er veldig glad for de signeringene vi har fått inn til nå, men samtidig veldig skeptisk. Skeptisk til å selge lagets kaptein. Skeptisk til å selge limet i spillergruppa. Det er godt mulig andre kan overta den rollen utenfor banen, og det er helt sikkert fullt mulig å erstatte spilleren Kevin Nolan på banen. Men vi vet fremdeles ikke hvordan det vil slå ut. Og jeg forbeholder meg retten til å være skeptisk.

Og jeg synes fremdeles at klubben kunne strukket seg lenger enn rapportene sier at de gjorde. Og er helt enig med Nolan i at Pardew sviktet sin kaptein i forhandlingene med Ashley.
Veldig bra innlegg og her er me heilt enige. Eg var "kommet over" Nolan-salget etter ein telefon-samtale med ein felles-Newcastle fan som roet meg ned ganske fort. Men husker også ganske fort min første-reaksjon når eg såg Nolan-nyhetene og eg fekk eit vondt sug i magen, så skjønner ka du meiner.
Takk for alle de fine ordene, alop. Sjelden jeg får så gode skussmål. Jeg skjønner at du gir faen i om Nolan har jobb eller ikke, all den tid pengene ifølge deg er alt du trenger i livet. Du har bestemt at jeg er en idiot fordi jeg prøver å få frem en annen side av saken. Det bidrar ikke til verdens beste diskusjon...
Det eg meinte med at du vinkler ting utifra ting eg IKKJE har sagt ein gong. Kor i innleggene mine over ser du at eg har sagt at penger er alt du trenger i livet? Dine ord, ikkje mine... Så du legger det frem som eg har sagt noe du egentlig trur eg tenker uten å ha sagt det! Henger du med..?
Venter i spenning...

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #447 på: 20. Juni 2011, 17:46 »
Alle som har diskutert litt for mye med meg på dette forumet vet at jeg kan ha en tendens til å overtolke utsagn i verste mening :P Dessverre er det akkurat det samme jeg har tenkt å gjøre nå. ;D

Å sikre fremtiden din har du uansett gjort bare ved å være proffesjonel fotballspiller, med unntak av Gazza. Men mye vil ha meir, alle med penger blir "stormannsgal"...
I mitt forskrudde hode sier du her at Nolan ikke trenger en trygg jobb, trygge omgivelser for familien osv, bare fordi han har penger. Og ettersom han krever mer, så anser du han for å være stormannsgal fordi "mye, vil ha mer".

Det kan godt hende at du ikke mente noe som helst med det du sa, annet enn at alle med penger blir stormannsgal. Men i mitt hode snakket du her om Nolan, og at han burde være fornøyd bare fordi han har mer penger enn meg og deg til sammen (uten at jeg vet stort om din økonomi).

Uansett, nå har jeg i hvert fall gitt deg en innsikt i hvordan min forskrudde hjerne fungerer.

alop123

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #448 på: 20. Juni 2011, 18:17 »
I mitt forskrudde hode sier du her at Nolan ikke trenger en trygg jobb, trygge omgivelser for familien osv, bare fordi han har penger. Men i mitt hode snakket du her om Nolan, og at han burde være fornøyd bare fordi han har mer penger enn meg og deg til sammen (uten at jeg vet stort om din økonomi). Uansett, nå har jeg i hvert fall gitt deg en innsikt i hvordan min forskrudde hjerne fungerer.
Eg takker for innsikten ;) Eg seier aldri direkte at han ikkje trenger ein trygg jobb eller trygge omgivelser for familien, det eg meiner er at han kanskje burde vært fornøyd med 3 år. Men han fekk eit bra tilbud fra West Ham og velgte sjølv og gå der. Du får det til å virke som at konsekvensen av å velge Newcastle på 3år, foram 5år i West ham, automatisk tar vekk trygg jobb, trygge omgivelser for familien og alt det der. Men det er tanker du har sumert deg opp til uten at eg har sagt det, men du tenker at det blir ein konsekvens, og det trur eg personlig ikkje det blir.
Eg er meir enig med den andre kommentaren du skriver at Nolan burde vær fornøyd berre fordi han har meir enn meg og deg ;) Han er tross alt ein street-kid som Barton :P
Venter i spenning...

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #449 på: 20. Juni 2011, 22:59 »
Vel, nå mente jeg ikke at han skal være fornøyd bare fordi han har mer penger enn meg og deg. Poenget mitt er at penger ikke er alt her i livet, og jeg tror ikke det er pengene som gjorde at han valgte West Ham.