20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Kevin Nolan  (Lest 82693 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Jon87

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Sv: Kevin Nolan
« Svar #405 på: 15. Juni 2011, 19:34 »
Synes heller ikke laget ditt ser så ille ut, Flatline. Men kunne absolutt tenkt meg en førsteellever bestående av langt flere briter. Da vi gikk inn i denne sesongen var vel ikke førsteelleveren så langt unna dette:

Harper

Simpson                         Taylor                            Coloccini                               Enrique

Barton                            Tiotè
Routledge                                                                                                          Jonas

Nolan

Carroll

Altså 7 briter, mot 2 på dette  :-\

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #406 på: 15. Juni 2011, 19:40 »
Det er STOR risiko forbundet med å skifte ut SÅ MANGE spillere på en gang.
Rosenborg gjorde det før denne sesongen, and se hvor de er nå.

Da Hønefoss før forrige sesong rykket opp i Tippeligaen, skiftet de ut STORE DELER av laget som sendte dem opp, og de fikk umiddelbart problemer, og røk rett ned igjen.

Det kan komme mange gode spillere inn, men med SÅ mange forandringer samtidig, så kan det ta LANG tid å bli samspilt, og resultatene kan variere veldig mye. Ikke at vi ikke er vant til ustabile resultater, men det er ikke så enkelt som at Good players win you games, som Souness sa. Spillerne må ofre seg for kollektivet også. Du må ha ulike spillertyper, og uten lagmoral, så rykker du ned. G A R A N T E R T!
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #407 på: 15. Juni 2011, 19:44 »
Einig, Jon87. Likar ikkje at mi kvittar oss med "alle" britane. Og ikkje minst at mi skal skifte ut so mange. Eg skjønnar ikkje heilt kva klubben og Pardew vil. Kven skal inn no, og kor mange?

Om Nola-sagaen; trur eg har fått fram kva eg meinar om saka, og eg står på det.

Lukke til i West Ham, Nolan. Reknar med å sjå deg i PL 12/13 sesongen.
« Siste redigering: 15. Juni 2011, 19:46 av lgrinde »

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #408 på: 15. Juni 2011, 19:45 »
Nolan har jo en finger med i spillet her han også, det er jo faktisk han som takker ja til en avtale med West Ham. Jeg tror Nolan har innsett at hans beste dager er bak han, og han han har merket denne sesongen at den var mye hardere enn forrige sesong i championship. DErfor tror jeg det er Nolans eget valg å forlate Newcastle. Han skulle sikkert ønske å bli hos oss, men han vet nok selv at det kommer til å bli svært begrenset med spilletid for han fremover, mens i West Ham får han nok en fast plass i start 11. Nolan er ikke typen til å ta til takke med å bare sitte på benken og se pengene tikke inn, han vil spille kamper, og det får han hos West Ham.

Nolan er ikke sportslig sett et stort tap for oss, men det kan like vel bli katastrofalt om det ikke er noen andre som tar ansvaret for å beholde den gode moralen i klubben.

Lykke til i West Ham, Kevin Nolan!

Jepp..Godt innlegg ja..

Eriksen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #409 på: 15. Juni 2011, 19:48 »
Veldig enig med Joakim. City skifta jo også lager veldig fort og har brukt masse penger. Men de nådde ikke engang CL før denne sesongen, til tross for et stort antall bra spillere. I år har de heller ikke storspilt så mye som man kunne håpe på med den pengebruken. Det er rett og slett fordi man bare bør maks bytte ut 2-3 plasser i første elveren per sesong. Ellers blir laget bestående av for få spillere som blør for drakta og for få som er testet i PL. Og så mange på banen som aldri har spilt sammen før går i de fleste tilfeller galt. Kan ikke huske en eneste klubb som har hatt umiddelbart suksess med det. F. eks. QPR har jo søkkrike eiere, men de går sakte frem. Går man for fort frem, kan det gå motsatt vei. Klubber bygger seg opp over flere år, ikke et par sommere..

Edit: Godt innlegg, Tveit!
« Siste redigering: 15. Juni 2011, 19:51 av thomashaer »

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #410 på: 15. Juni 2011, 19:53 »
Det er STOR risiko forbundet med å skifte ut SÅ MANGE spillere på en gang.
Rosenborg gjorde det før denne sesongen, and se hvor de er nå.

Da Hønefoss før forrige sesong rykket opp i Tippeligaen, skiftet de ut STORE DELER av laget som sendte dem opp, og de fikk umiddelbart problemer, og røk rett ned igjen.

Det kan komme mange gode spillere inn, men med SÅ mange forandringer samtidig, så kan det ta LANG tid å bli samspilt, og resultatene kan variere veldig mye. Ikke at vi ikke er vant til ustabile resultater, men det er ikke så enkelt som at Good players win you games, som Souness sa. Spillerne må ofre seg for kollektivet også. Du må ha ulike spillertyper, og uten lagmoral, så rykker du ned. G A R A N T E R T!

Mi får jo inn Nzogbia :P Einig med deg, nok ein gong.

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #411 på: 15. Juni 2011, 19:57 »
Alt oppstod jo pga kontraktssituasjonen til Barton og Nolan. Utfordringen for MA og co er at de gjerne ønsker at de to skal bli. Men hvis de hadde akseptert Barton og Nolans krav ville de ha satt presedens for fremtidige kontraktsforhandlinger, hvilket ikke er gunstig.  Jeg synes det er prisverdig at det NUFC faktisk tør å sette foten ned for de griske agentene sterkt har bidratt til å presse lønningene dit de er. Det er ikke sunt for fotballen at den er så bloddopet som den er nå.

Ut i fra et forretningsmessig perspektiv er dette en fornuftig prioritering. Er det noen her som virkelig vil bruke 200 millioner på å forlenge kontrakter på  to spillere som ikke er garantert plass på laget i fremtiden?

Hughie

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #412 på: 15. Juni 2011, 19:57 »
Enig med det meste dere sier her om for mye utskiftninger. Men City er vel mer et eksempel på at det lar seg gjøre å prestere med omveltninger enn motsatt. Det gikk ikke dårligere med de til tross for store utskiftninger etter overtakelsen i 2008.  De har vel endt på 10. så 5. og så 3. siden den gang. Mest utskiftninger ble jo først gjort før (og i) 09/10 og 10/11 sesongen.
Men forskjellen er nok at de har brukt obskønt mye penger på disse utskiftningene.

Eriksen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #413 på: 15. Juni 2011, 20:16 »
Det jeg mener er at de burde klart bedre enn 71 poeng og deffensiv fotball med den syke summen de har brukt på spillere de siste åra. De tapte jo mot alle andre topplaga i tillegg om jeg ikke husker feil.

Hughie

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #414 på: 15. Juni 2011, 20:25 »
Javisst, og er for all del enig. Men de har jo ikke gjort det noe dårligere på tross av store utskiftninger, snarere tvert imot. Men City er jo et så spesielt unntak at det er vel heller det som bekrefter regelen tenker jeg.

Kingkong

• Flaskebærer
  • *
    • Vis profil
« Svar #415 på: 15. Juni 2011, 20:25 »
Er KUN en grunn til at vi sender Nolan til London, å det er at Ba sitter på flyet motsatt vei. Kan ikke være noen annen grunn..

Hughie

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #416 på: 15. Juni 2011, 20:27 »
Er ikke Ba under "relegation release clause" eller er det noe jeg har misforstått?

Flatline

• Midtbaneanker
  • HWTL
    • Vis profil
« Svar #417 på: 15. Juni 2011, 20:29 »
Er KUN en grunn til at vi sender Nolan til London, å det er at Ba sitter på flyet motsatt vei. Kan ikke være noen annen grunn..

Ba har jo en nedrykksklausul som gjør at han går gratis, så at det skal være så relevant kan jeg ikke forstå. Ellers må jeg le av de som peker på city som eksempel på at det å skifte ut store deler av laget er skadelig. Delt annenplass med Chelsea er vel greit nok...
If it has tits or wheels, count on problems!

Eriksen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #418 på: 15. Juni 2011, 20:33 »
Er vel mer summen de faktisk har brukt, den lave poengsummen som bare denne sesongen ville holdt til annenplass, og den ganske kjedelige fotballen de spiller. De ser jo ikke akkurat ut til å ha rutinerte spillere som blør for drakta heller. Kommer ikke på en eneste.

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #419 på: 15. Juni 2011, 21:49 »
Han ville jo tydlegvis ikkje verte verande på død og liv. Klubben sto vel på sitt og Nolan sto på sitt. Det gjekk som det gjekk. Og so kan ein diskutera til ein verte grøne om kven sin feil det var og kva som burde vore gjort annleis.