20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Kevin Nolan  (Lest 82221 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Flatline

• Midtbaneanker
  • HWTL
    • Vis profil
Sv: Kevin Nolan
« Svar #345 på: 15. Juni 2011, 16:57 »
Spørsmålet er hva man gjør med en nedovergående spiller fysisk, med feit lønn og krav om 5-års kontrakt? Ser ut som Ashley har funnet svaret, og hvis man for en stakket stund prøver å tenke med hjernen istedetfor hjertet er det fornuftig å fylle benken med sultne talenter, og ikke aldrende og utrente spillere med 60k i uken.

Det er trist, men iblandt må man rett og slett ta bikkja bak huset og skyte den.
Nolan er fantastisk som avslutter, men har store svakheter på andre områder.
Folk omtaler han som en kriger, men denne "kriginga" er ofte tungtpustende gamping på midtbanen grunnet mangel på kondisjon.

Dette KAN være en genistrek av Ashley. Eller det kan være en horribel avgjørelse.
Jeg er tilbøyelig til å mene at utfallet kan bli begge deler, men jeg setter meg på gjerdet og iaktar transfer-sommeren før jeg gjør meg opp en konklusjon.
Til syvende og sist vil det eneste riktige svaret på denne sagaen avhenge av høst-sesongen. Vi går spennende tider i møte :)
If it has tits or wheels, count on problems!

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #346 på: 15. Juni 2011, 16:57 »
Jeg sier ikke at vi ikke skal kjøpe nye spillere og bare beholde de vi har. Men vi må i det minste beholde GRUNNSTAMMEN i laget. Og jeg regner Kevin Nolan for i aller høyeste grad å være en representant for akkurat det.

En spiller som scorer 12 mål fra midtbaneposisjon, er en høyt respektert kaptein og inspirator for tilsynelatende SAMTLIGE medspillere. En spiller som kan fungere som "reservepappa" for unge og ville spillere. En spiller som er en av våre beste spillere PÅ banen, trenerens forlengede arm PÅ banen og en inspirator og samlende skikkelse UTENFOR banen, er verdt å beholde. Riktignok ikke for enhver pris, men jeg finner det høyst merkelig at det ikke skulle vært mulig å komme til enighet om en fornuftig avtale for Nolan.

Men Mike Ashley er åpenbart ikke den som drar forhandlingene ut i evigheter. Han gir ett tilbud, og om det ikke er godt nok, så får du pelle deg til helvete vekk. Det er ikke noe dialog eller gi og ta. Her er det "take it or fuck off" som gjelder, og det er en taktikk jeg ikke har mye til overs for. Det kan funke i noen tilfeller, men ikke i alle. I tilfellene Barton og Nolan, to spillere i sin beste fotballalder, med høy lønn, så må man av og til inngå kompromisser. Det gjelder for begge parter. Både spiller og klubb. Det er ingenting som tyder på at Nolan mistrivdes i Newcastle eller ønsket seg bort. Og Nolan virker ikke som den spilleren som bare er ute etter pengene. Han kunne sikkert fått tilbud fra bedre klubber med bedre lønnsbetingelser. Men han kjenner Sam Allardyce godt fra tida i Bolton, og det virker ikke akkurat som at det er bunnskrapt kasse i Øst-London heller, med den satsinga Big Sam ser ut til å legge opp til. Tviler på at han går SÅ mye ned i lønn i West Ham.

Jeg tror ikke Nolan krevde å være fast i elleveren for å bli værende. Tror glatt han hadde tatt opp konkurransen med Cabaye, for å si det sånn.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

localhero

• NewUtd-teamet
  • Supersub
    • Vis profil
« Svar #347 på: 15. Juni 2011, 16:58 »
Enig at vi må løse lønnsproblemet, men tror ikke løsningen er å selge våre aller beste spillere.

Tror heller løsningen er å kvitte seg med daukjøtt som tjener for mye. Eksempler er Alan Smith, Danny Guthrie, Danny Williamson osv..

'I'd like to play for an Italian club, like Barcelona.' - Mark Draper

Tim Buch

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #348 på: 15. Juni 2011, 17:01 »
Så du synes det er helt irrelevant at han går ned en divisjon kø1?

Så lenge Nolan ikke scoret, så var han en passasjer på laget, og lagånd kan bygges på flere måter enn rundt en person.

Flatline

• Midtbaneanker
  • HWTL
    • Vis profil
« Svar #349 på: 15. Juni 2011, 17:01 »
Guthrie har vel typ 5000 pund i uka, Williamson 10-20. Så jeg ser ikke helt den sammenligningen.

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #350 på: 15. Juni 2011, 17:04 »
Localhero: Smith skal jo vekk. Og Guthrie tjener nesten ingenting. Var vel en artikkel om dette. Colo tjener vel like mye på 3 mnd som Guthrie håver inn på ett år..

Og kyrre: Det er vel rimelig sikkert at Nolan vil ha bedre betalt enn det han allerede er. Forretningsmessig er det MA gjør nå fornuftig.

Ellers veldig enig med det flatline skriver.
« Siste redigering: 15. Juni 2011, 17:06 av InspectorC »

Flatline

• Midtbaneanker
  • HWTL
    • Vis profil
« Svar #351 på: 15. Juni 2011, 17:05 »

En spiller som scorer 12 mål fra midtbaneposisjon..

Det er akkurat dette jeg reagerer på at endel ikke reflekterer over. Nolan gjør ikke jobben sin som sentral midtbane, men målene hans gir han i manges øyne frikort i forhold til dette. Jeg er takknemmelig for målene, men føler at de i mange tilfeller går på bekostning av mål andre veien og ikke minst styringsgraden i kampene.
Jeg vil heller ha en midtbanespiller som scorer - la oss si 5 mål per sesong - og i tillegg har kapasitet til å ta ansvar på midten.

Nolan er kanskje i sin beste alder på papiret, men den biologiske alderen hans må vel i realiteten være nærmere 35. Han er i for dårlig form til å være CM.

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #352 på: 15. Juni 2011, 17:06 »
Forrige sesong viste hvor mye Nolan betyr for oss, og det sluttproduktet hans kommer vi til å savne. Typisk at det kommer en hel haug med kråker å sier at han ikke var så viktig likevel, at han ender opp i Championship, er utrent, begrenset og ditt og datt. Jeg er enig i at han ikke ville vært bankers på laget neste sesong, men en stall skal bestå av flere gode spillere og derfor burde vi beholdt Nolan i klubben. Uten tvil. Det virker som det er altfor mange her som fokuserer kun på at vi skal ha en god første 11´er, mens resten kan gå fløyten..

Jeg faller ingen dom over transfervinduet, langt derifra, men det må være lov til å stille spørsmålstegn ved overganger likevel. Vi har mye penger å bruke, og jeg forventer selvsagt at vi kjøper for godt over 200 millioner før 1.sept

Heilt einig! Dette er nok ein stor feil frå Ashley og Co si sida.

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #353 på: 15. Juni 2011, 17:06 »
Hughie; Jeg antydet ikke at jeg ikke ser for meg en hverdag uten Nolan, at klubben går under etc. Jeg legger vekt på at klubben driter i kontuinitet og at de sjanser noe voldsomt ved å gjøre såpass store utskiftninger, hvis det skulle vise seg at flere som Jose, Jonas og Joey også skulle dra. Neste sesong vil bli bingo med så store utsiftninger, og det hadde vært betydlig lettere å flettet de nye spillerene inn i laget med en Nolan eller Joey i stallen.

Konkurranse om plassene er også sunt, og jeg er spent på hvordan stallen ser ut ved sesongstart. Det virker som gutta på toppen tar store grep rundt stallen nå, og da blir utfallet veldig vanskelig å spå. Neste sesong blir himmel eller helvete.

BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #354 på: 15. Juni 2011, 17:09 »
Så du synes det er helt irrelevant at han går ned en divisjon kø1?

Så lenge Nolan ikke scoret, så var han en passasjer på laget, og lagånd kan bygges på flere måter enn rundt en person.

Jeg tror Allardyce er mye av årsaken til at han går til West Ham, så jeg mener faktisk det. 12 mål fra sentral midtbane taler for seg selv gjør det ikke? Gratispassasjer var han ikke, da tror jeg du må følge litt mer med når du ser kamper.
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Flatline

• Midtbaneanker
  • HWTL
    • Vis profil
« Svar #355 på: 15. Juni 2011, 17:11 »
Neste sesong blir himmel eller helvete.

Nåja, det finnes mellomting og. Det er tydelige mangler i vårt lag ifht. "å ta steget".
Jonas sin mangel på sluttprodukt og en kaptein som er blå i trynet etter 20 minutter kan nevnes? Nå ser det ut som vi tar grep for å omstrukturere laget, forhåpentligvis blir enden på visa at vi får et lag med mer balanserte vinger og en bedre motor sentralt.
Dette jo selvsagt slå feil all den tid enkelte signeringer ikke takler Premier league, men dette er alltid en risiko når man henter spillere fra kontinentet.
Det skjer ihvertfall noe, så det virker som man prøver å forbedre laget!
Så får tiden vise om dette funker eller ikke funker.

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #356 på: 15. Juni 2011, 17:13 »
Et interessant spørsmål: Tror noen at vi hadde klart å komme tilbake fra 0-4 mot Arsenal uten spillertyper som Nolan og Barton?

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #357 på: 15. Juni 2011, 17:15 »

Det er akkurat dette jeg reagerer på at endel ikke reflekterer over. Nolan gjør ikke jobben sin som sentral midtbane, men målene hans gir han i manges øyne frikort i forhold til dette. Jeg er takknemmelig for målene, men føler at de i mange tilfeller går på bekostning av mål andre veien og ikke minst styringsgraden i kampene.
Jeg vil heller ha en midtbanespiller som scorer - la oss si 5 mål per sesong - og i tillegg har kapasitet til å ta ansvar på midten.

Nolan er kanskje i sin beste alder på papiret, men den biologiske alderen hans må vel i realiteten være nærmere 35. Han er i for dårlig form til å være CM.

Akuurat det der er so JEVLA BULLSHIT! Eg har sett alle kampane til Newcastle dei siste to sesongane, og Nolan spring heile kampen og står nesten alltid fram, som den krigar-kapteinen han er. Og han jobbar godt defansivt og, då han har mange gode involveringar i eigen 16m. Har redda oss der mange gonger. Og når ein då ser på at han åleina nesten reddar oss frå nedrykk, so er han sjølvsagt ein spelar klubben skal behalda. Det er ei myte at Nolan er i so jevla dårleg form. Ja, det ser ut som han har eit par kilo for mykje. Men det gjer vel Rooney og...

No skal sjølvsagt "alle" finna grunnar for at Nolan er so jevla dårleg og at mi er ALTFOR gode for han, stikk fingeren i jorda.

Kva trur di Pardew teinkjer om dette då?! Tvilar sterkt på at han ville kvitta seg med Nolan, og er det ikkje Pardew som skal byggja eit lag her?

LATERLEG.

« Siste redigering: 15. Juni 2011, 17:21 av lgrinde »

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #358 på: 15. Juni 2011, 17:15 »
Merker jeg blir nesten provosert av alle disse utsagnene om Nolans bidrag utover målene. Ingen tvil om at han mangler litt tempo i beina, men han fighter og løper i 90 minutter. Å si at han er blå i trynet etter 20 min er ikke bare feil, det er skammelig.

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #359 på: 15. Juni 2011, 17:15 »

Akkurat. Hadde det ikke vært for Tiotes fantastiske sesong tror jeg Nolans svakheter i større grad ville blitt avslørt. I tillegg skårte han ikke så mange mål etter at Carroll ble solgt. Samspillet mellom dem tre var  jo perfekt: crosser fra Barton, heading fra Carroll ned til Nolan som selvsagt var på rett sted..