20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Kevin Nolan  (Lest 82769 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Kevin Nolan
« Svar #150 på: 15. Mars 2010, 19:43 »
Kevin Nolan topper også The Football League sin offisielle statistikk, Actim Index. Hvordan eksakt den statistikken "regnes ut" er jeg litt usikker på, men vet at det er mange kriterier som spiller inn.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #151 på: 15. Mars 2010, 19:59 »
How is the Actim Index calculated?

Complex mathematical formulae were devised to calculate the value of each player?s contribution, match by match. In simple terms, the Actim Index comprises four calculations:
Calculation 1 ? Assesses a player?s contribution to a winning team, based on points won by the team when he appeared.
Calculation 2 ? Assesses a player?s performance in each game, by allocating points for actions that positively contribute to a winning performance such as shots, tackles, clearances and saves. It also takes points away from players for negative actions such as yellow/red cards and shots off target.
Calculation 3 ? Allocates points based on time on the pitch.
Calculation 4 ? Allocates points for goal scorers.
Calculation 5 ? Allocates points for assists.
Calculation 6 ? Allocates points for clean sheets.

Vi har mange med på topp 100 denne sesongen så langt, i sterk kontrast til de siste åra i PL, da svært få var på topp 100 i PL. Denne indexen bygger kun på stats, ingen subjektive vurderinger er tatt inn her. Men ikke overraskende leder Nolan fremfor Dorrans, Whittingham, Cohen og vår egen Harper igjen. De tre neste på lista har i likhet til Nolan vært kanskje sine respektive lags mest sentrale spillere sålangt denne sesongen, så helt ute på jordet kan ikke indexen være.

http://actimindex.files.wordpress.com/2008/08/champ_index_top10045.gif
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #152 på: 15. Mars 2010, 20:03 »
Leon Best er forøvrig nummer 4 av samtlige spisser i ligaen, som ihvertfall tyder på at han har bidratt med noe for Coventry denne sesongen i det minste..
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #153 på: 15. Mars 2010, 21:12 »
La oss si det sånn: han har ikkje vert vår beste, men rollen han har spilt har uansett vert helt avgjørende for vår sesong så langt. Sånn greit at han vinner, men finnes spillere både hos oss og i andre klubber som like gjerne kunne vunnet.

Han har heilt klart vore ein av våre beste. Og går ein inn i detalja so er han kanskje den aller beste og. At han får denne kåringa beviser jo nettopp det.

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #154 på: 15. Mars 2010, 21:43 »
Skal ikke starte noen ny diskusjon, men jeg er absolutt ikke enig i at Nolan har vært vår beste spiller denne sesongen. Han har scora mange og viktige mål denne sesongen (takke faan for det!), men spillemessig synes jeg han har vært stor sett shite hele sesongen. Jeg synes f.eks både Coloccini og Enrique har vært mye bedre enn Nolan denne sesongen.

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #155 på: 15. Mars 2010, 21:59 »
Nei, gidde heller ingen ny diskusjon om det. Men trur ikkje han hadde vunne noke hadde han vore "shite" stort sett heile tida.

Øyvinden

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #156 på: 15. Mars 2010, 23:01 »
Uten Nolan trur eg neppe vi hadde vore på direkte opprykk engang. Han avgjorde vanvittig mange kampar før jul då ingen av spissane viste særlig evne til å score mål og er fortsatt vår toppskorar, så at han får denne prisen er ikkje noko skandale i mine auge. En kan selfølgelig sette fingeren på en del av det spelemessige, men å skore mål er jo faktisk tross alt den viktigaste delen av spelet.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #157 på: 16. Mars 2010, 00:27 »
Han har vært fullstendig uvurderlig for oss denne sesongen. Hans matchvinneregenskaper, og det faktum at han har fremstått som vår beste målscorer sålangt har vært uvurderlig. Han var del av en særdeles god midtbane. Ikke nødvendigvis fintspillende, men de har krangla frem resultater hele veien. Hadde dog en formsvikt rundt nyttårstider og litt utpå nyåret hvor han var ganske blek spillemessig og heller ikke klarte komme seg til like mange sjanser.
Men, gud bedre så glad jeg er for at vi har hatt Nolan denne sesongen.

André S

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #158 på: 16. Mars 2010, 06:41 »
Fullt fortjent. Fantastisk mann. Fantastiske prestasjoner.
Gratulerer.

Seriøst??? Nå har jeg ikke sett alle spillerne i CCC så fryktelig mye i år, men jeg kan ikke forestille meg noe annet enn at det må være en god del spillere i CCC som har prestert bedre enn Nolan i år. For min del synes jeg det er flere spillere på Newcastle som har prestert bedre enn ham.

Men for all del, han har stort sett gjort det bra, og han har scoret mange viktige mål.

Human

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #159 på: 16. Mars 2010, 12:18 »
skulle bere mangle at nolan får den når han topper actim lista, fullt fortjent. han var den som gikk forran som et eksempel når vi sleit i høstseongen. har "forsvunnet" litt etter jul, men det er fordi han kommer i skyggen av utrulig øking av formkurve på spillere som løven carroll guthrie og jonas.

ser for øvrig at leon best er vår 3 beste på actim lista etter nolan og harper.. men er vel heller få poeng han har spillt inn på newcastle. men det sier litt om at han har potensiale og om vi gir han tid og mulighet til å vise det han er god for, kan han fort bli en veldig god spiller!
« Siste redigering: 16. Mars 2010, 12:20 av Human »
- carry on!

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #160 på: 16. Mars 2010, 20:57 »
Fullt fortjent. Fantastisk mann. Fantastiske prestasjoner.
Gratulerer.

Seriøst??? Nå har jeg ikke sett alle spillerne i CCC så fryktelig mye i år, men jeg kan ikke forestille meg noe annet enn at det må være en god del spillere i CCC som har prestert bedre enn Nolan i år. For min del synes jeg det er flere spillere på Newcastle som har prestert bedre enn ham.

Men for all del, han har stort sett gjort det bra, og han har scoret mange viktige mål.
Å score såpass mange mål er en fantastisk prestasjon for en midtbanespiller, og jeg tror ikke Nolan har scoret seg ferdig helt ennå. Nolan har vært en uvurderlig spiller for oss denne sesongen.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Sebastian

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #161 på: 16. Mars 2010, 21:08 »
Og det har også Colo f.eks også vert. Han har generelt spilt prikkfritt heile sesongen også, nokke som aldeles ikke kan sies om Nolan. Men måla skal vi absolutt takke han for !

Glasvegas

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #162 på: 16. Mars 2010, 21:24 »
Uten Nolan hadde det nok ikke blitt noe opprykk, viktigheten av han tidlig i sesongen var helt uvurdelig. Men synes selv at Colo har vært mer stabilt god hele sesongen!

Sogning

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #163 på: 16. Mars 2010, 22:01 »
Flott for han. Håper han får enda mere sjølvtillit av dette
NUFC kommer ingen veg så lenge Ashley sitter på toppen.

Erlend Simonsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #164 på: 16. Mars 2010, 22:10 »
Ser at det store Newcastle syndromet ennå er der:P

"glemme fort syndromet" som det også kan kalles:D

Nolan var vår beste spiller før jul. Han var en helt på forumet og jeg tror alle sa det var fortjent at han vant de prisene han hentet før jul. han har falt i prestasjonene, men det er for dumt å si at han ikke har vært god denne sesongen, for sesongen er lengre en 2 mnd tilbake i tid ::)
Han kom, ble mett og dett var dett....