20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Kevin Nolan  (Lest 82245 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Øyvinden

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Kevin Nolan
« Svar #135 på: 09. Jan. 2010, 11:34 »
Med andre ord er Butt en bra mann så lenge ein slepp å sjå han på bana  :P

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #136 på: 10. Jan. 2010, 12:58 »
Problemet er kanskje at Butt og Smith bør brukes i forskjellige kampsituasjoner? I en hjemmekamp spilte vi ræva, inntil Butt kom inn for Smith. Det betydde bedre pasninger og bedre balldistribusjon. Kanskje Smith egner seg mer mot tøffere motstand på bortebane? Tror Smith har mindre å tilføre oss når mostanderen, som på St James, legger seg bakpå og er fornøyd med ett poeng. Da trenger vi en sentral midtbanespiller i stand til å løse opp. Og der tror jeg Butt er flinkere enn Smith.  Dessverre er egentlig ikke Butt heller god nok. Ergo trenger vi Barton sentralt. Og både Smith og Butt på benken.

Sebastian

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #137 på: 10. Jan. 2010, 18:50 »
I nåverende tidspunkt, kunne vi gjerne brukt Guthrie for min del også.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #138 på: 10. Jan. 2010, 21:10 »
For meg handler det om å finne den rette balansen på midtbanen. En midtbane bestående av Smudge/Butt og Nolan er en midtbane uten fart og driv, og for lite kreativitet. En midtbane uten Smudge/Butt med Guthrie og Nolan mener jeg også er dårlig utnyttelse, fordi begge de to er offensivt anlagte, selv om de er ulike spillertyper. Nolan er box-to-box som tar løpene inn i boksen, i tillegg til at han er fighter. Guthrie er den mer spillende typen, en kreativt anlagt pasningslegger.
Ettersom vi har ustabile spisser ønsker jeg derfor Nolan i rommet bak spydspissen, Smudge som den holdende midtbanespilleren og Guthrie/Barton som den kreative delen av den sentrale midtbanen. For meg er det best utnyttelse av materialet vårt. Da har vi fortsatt Smudge som bidrar så ekstremt mye i det defensive, og stabiliserer oss, samt at vi får mer kreativitet inn sentralt. Og Nolan vil i større grad komme på løp inn i boksen og i scoringsposisjoner. Det er viktig ettersom han er vår beste målgjører ved siden av Shola.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

fredd

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #139 på: 11. Jan. 2010, 00:43 »
For meg handler det om å finne den rette balansen på midtbanen. En midtbane bestående av Smudge/Butt og Nolan er en midtbane uten fart og driv, og for lite kreativitet. En midtbane uten Smudge/Butt med Guthrie og Nolan mener jeg også er dårlig utnyttelse, fordi begge de to er offensivt anlagte, selv om de er ulike spillertyper. Nolan er box-to-box som tar løpene inn i boksen, i tillegg til at han er fighter. Guthrie er den mer spillende typen, en kreativt anlagt pasningslegger.
Ettersom vi har ustabile spisser ønsker jeg derfor Nolan i rommet bak spydspissen, Smudge som den holdende midtbanespilleren og Guthrie/Barton som den kreative delen av den sentrale midtbanen. For meg er det best utnyttelse av materialet vårt. Da har vi fortsatt Smudge som bidrar så ekstremt mye i det defensive, og stabiliserer oss, samt at vi får mer kreativitet inn sentralt. Og Nolan vil i større grad komme på løp inn i boksen og i scoringsposisjoner. Det er viktig ettersom han er vår beste målgjører ved siden av Shola.

Tenker mye det samme. En midtbane med kun to sentrale krever mye av disse to ferdighetsmessig og syntes vi har sett flere eksempler denne sesongen på at Nolan og Smith har for lite kreativitet sammen. De beste kampene vi har spilt er med 4-4-1-1. Problemet blir jo at vi må ofre en spiss, men virker som vi skaper mer likevel.

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #140 på: 11. Jan. 2010, 09:50 »
Er mye fornuftig i det dere nevner her fredd og kristoffer.  Men som Sebastian også nevner, hadde det vært morsomt med Guthrie inn i banen. Har stor tro på ham. Innleggene og dødballene er jo perverst gode. Og han har godt driv. Det han mangler er litt styrke i kroppen. Ser han blir tatt litt for lett.

4-4-4-1 hadde vi stor suksess med. Tror det kan være en god formasjon på bortebane. Men på hjemmebane tror jeg vi skal slå de fleste. Og da vil en midtbane bestånde av Jonas, Nolan, Barton og Guthrie være en bra løsning, tror jeg.

Hans J

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #141 på: 11. Jan. 2010, 20:29 »
4-4-4-1 hadde vi stor suksess med.

Hadde vore deilig med den formasjonen i PL! :p

-
Eg er ikkje heilt sikker på kva vi bør gjere til neste år med midtbana vår. Mot gode lag trur eg vi bør køyre meir kompakt i midten, og i slike tilfelle verkar ei løysing med Smith som anker, Guthrie/Barton som stabilisator og Nolan som mellomledd.

Eg har ein draum om at vi kan ta "ein Birmingham" til neste år. Vi har potensiale til å spele med offensive backar (Enrique kan godt vise seg å bli ekstremt bra for oss neste sesong også), og eg trur at Colo kan få ein langt betre sesong i PL ved neste forsøk. Saylor er proven på det området.

Styrkeforholdet mellom Barry Ferguson og Smith treng ikkje vere stort, og eit anker bør vi nok køyre med. Guthrie og Barton har potensiale til å vere gode ballfordelarar (slik som Lee Bow framstår i PL p.d.d.) eit nivå opp, og vi har allereie ein kantspelar med glitrande arbeidsmoral.

Ankepunktet mitt i denne Birmingham-modellen er at vi ikkje har spissar som er mobile nok. Ameobi har verken tempo er gjennombrotskraft til å vere eit førsteval alá Benitez, Carroll er for stasjonær, Ranger blir god (men på sikt). Løvenkrands har tempo og arbeidskapasitet, men manglar kraft.

Er det utruleg å omskolere Nolan til ein rein spiss? Han er ein fighter, han jobbar godt og har kraft og styrke. Stussar litt på mobiliteten, og tvilar på at han har nok kraft til å fungere som eit oppspelspunkt (alá Carroll).

Summa summarum slår det meg at vi har ganske mange ulike spisstypar, men at alle har klare manglar som gjer det vanskeleg for oss å komplementere eit godt par saman. Eg gjentek mi beundring for Harewood og håpar vi skaffar oss han permanent. Dersom han kjem tilbake i god matchform, har han nok kraft og arbeidskapasitet (når han er i form, må vite) til å vere minst på høgde med Cameron Jerome. 

Sebastian

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #142 på: 11. Jan. 2010, 21:50 »
Om vi ikkje får inn nye eigere til neste sesong, så kunne kanskje Carew vert en mulig løsning om han ikkje signer ny kontrakt med Villa. Skulle gjerne siktet litt høyere i alle fall hva angår en langsiktig signering, men det kan godt vere at vi ikkje har råd eller status til å sikte høgere så tidlig som neste sesong.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #143 på: 16. Jan. 2010, 18:05 »
Du vil sikte høyere enn Carew, og mener Carew er nivået vi kan forvente å ligge på i sommer?

Okey. Javel. Deg om det.

Jeg tror dessverre at Jermaine Beckford er nivået vi bør forvente å ligge på. Ikke John Carew.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #144 på: 16. Jan. 2010, 18:49 »
Du vil sikte høyere enn Carew, og mener Carew er nivået vi kan forvente å ligge på i sommer?

Okey. Javel. Deg om det.

Jeg tror dessverre at Jermaine Beckford er nivået vi bør forvente å ligge på. Ikke John Carew.

Glad nokre har same syn på kor vi ligg. Er det noko som irriterar meg grenseleust så er det desse usannsynlege transfer-rykta folk her inne på dette forumet svele rått og for så og gulpe opp endå verre forslag.

Offe87

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #145 på: 16. Jan. 2010, 19:36 »

Okey. Javel. Deg om det.

Glad nokre har same syn på kor vi ligg. Er det noko som irriterar meg grenseleust så er det desse usannsynlege transfer-rykta folk her inne på dette forumet svele rått og for så og gulpe opp endå verre forslag.

Jeg er også helt enig med dere, som en evt. nyopprykka klubb kan man ikke forvente å få spillere som faktisk spiller fast eller er med i planene til et lag som presterer jevnt over ganske godt.
Carew kunne vi fått sjansen på til sommern om han skulle bli helt fryst ut i Villa før sommern og/eller det skulle oppstå problemmer med Carew, lagkameratene eller manageren.
Men skal man tenke sånn er det MANGE man kan ha muligheten til å kjøpe.

Panzer Stormo

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #146 på: 15. Mars 2010, 08:38 »
Bobby Robson:
"We didnt underestimate them ,they just were a lot better then we thought"

http://www.last.fm/user/Panzer_Stormo/

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #147 på: 15. Mars 2010, 16:57 »
Gratulera, Nolan!

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #148 på: 15. Mars 2010, 18:10 »
Fullt fortjent. Fantastisk mann. Fantastiske prestasjoner.
Gratulerer.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Sebastian

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #149 på: 15. Mars 2010, 18:36 »
La oss si det sånn: han har ikkje vert vår beste, men rollen han har spilt har uansett vert helt avgjørende for vår sesong så langt. Sånn greit at han vinner, men finnes spillere både hos oss og i andre klubber som like gjerne kunne vunnet.