20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Newcastle - Mackems 010209 Canal+Sport1, Canal+SportHD kl 14:30  (Lest 50232 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
Synes også Nolan gjorde det bra i dag.. God stabilisator på midten, få feilpasninger og mange gode taklinger. Litt rusten nærme målet til sunderland, ellers greit.

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
Nolan var god og synes eg. Bassong er fleire klassa over resten der bak. Luktar Boumsong av Coloccini desverre.

Hvertfall om fansen vender seg mot han. Han gjorde en tabbe i dag.. Det andre var soleklart frispark.

Øyvinden

• Kaptein
    • Vis profil
Fyfaen tenk om Ameobi kunne avslutte. Men han er flink til å komme seg til målsjansar det skal han ha.

Talentet

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
Hadde vi hatt noken skikkelige spissa hadde vi vunne kampen lett.

Vi kunne trengt Nevland i dag...

SuperAlmeida

• Midtbaneanker
  • He's simply the Best!
    • Vis profil
Bare terpe litt avslutninger nå Nolan, så blir du en perfekt "boks til boks" spiller ;D
Ian Holloway - "Dersom det var en kamp mellom to sultne hunder, var Newcastle en rottweiler, mens vi var en chihuahua".

Are

• Supersub
    • Vis profil
Nolan var god og synes eg. Bassong er fleire klassa over resten der bak. Luktar Boumsong av Coloccini desverre.

Hvertfall om fansen vender seg mot han. Han gjorde en tabbe i dag.. Det andre var soleklart frispark.

Han gjorde flere dårlige vurderinger i kampen, men slapp unna KUN fordi Bassong sikra og rydda opp :)

Alle kan ha en dårlig dag, og det hadde definitivt Colo.

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil

Han gjorde flere dårlige vurderinger i kampen, men slapp unna KUN fordi Bassong sikra og rydda opp :)

Alle kan ha en dårlig dag, og det hadde definitivt Colo.

Det er jeg helt enig i. Han hadde ingen god dag, men når folk blir glade for at han ligger nede osv irriterer meg grenseløst. Idioter rett og slett!!

Taylor rotet det også til kraftig to ganger bak, men som heldigvis ikke førte til mål i mot. Men alt i alt så synes jeg alle på banen hadde en ganske god kamp med unntak av Colo og Ameobi.

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
Mine beste spillere i denne kampen var basseng, harper,enrique og jonas. Sistnevnte hadde en enorm 2. omgang og jobbet vanvittig. Som jeg har nevnt før er Harper en veldig god målvakt og Given vil ikke bli det største savnet. Vi var brukbare i forsvar så lenge det var etablert, men samtlige spillere oppførste seg som hodeløse høns i stressa situasjoner innenfor 16meteren.  Vi hadde ballen definitvt mest, men pga castles paniske tilbøyeligheter ble det skummelt hver gang sland polet ballen inn i 16metern når castle rykket ut. Fete sjanser til begge lag, men sland hadde virkelig noen muligheter til å stikke av med alle poengene. Hadde shola vært bedre forran målet ville han ha skapt større muligheter. Hans svake avslutningsegenskaper hinderet at mulighetene ble større enn de ble.

Carroll blir bedre og bedre for hver kamp. Et par gode headinger og stusser pluss at han er veldig god til å ta ned ballen og sentre videre. Hadde nesten ikke en feilpasning i hele kampen.

Ameobi var grusom, kom til muligheter men for treig til å avslutte og for dårlig til å avslutte. Katastrofalt dårlig på hodet. Gikk konstant i offside, tom på frispark hvor han har oversikt over hele forsvarslinja klarer han å stille seg selv i offside. Jeg lurer på hvorfor ikke krantz startet, ekstremt rask og vil utfylle carroll mye bedre. Da har en møtende i carroll og en bakromsspiller i krantz.

Butt skuffer som vanlig, ikke et godt frispark, noen gode pasninger, men ellers alt for treig og hindrer overgangsmuligheter. Pluss en håpløs heading tilbakover som medførte at Chopra fikk sentre til Jones.  Jeg håper Butt blir benket når vi får tilbake spillere, Nolan kan glatt fylle butts rolle. Kinnear bør sette inne en offensiv midtbanespiller i stedet for Butt som kan bryte gjennom midtbanen til motstanderen og dermed få forsvaret til enten å støte eller rygge. Nå er vi fullstendig avhengig av kantspillet fordi vi har ingen som bryter gjennom og ingen spisser som jager bakrom.

Vi trengte alle 3 poengene, men selv om vi hadde banespillet mest var det jevnt fordelt i sjansestatestikken. I tillegg fikk vi en tvilsom straffe. Mao er uavgjort et resultat som gjenspeiler kampen.   
« Siste redigering: 01. Feb. 2009, 16:53 av InspectorC »

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
Løvenkrands er nok ikke fit nok for 90min fotball enda, han vel knapt spilt på et halvår. Men han virker kvikk i beina, og grei teknikk av det jeg har sett sålang. Tror han kan bli en anvendelig spiller for oss...

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
Løvenkrands er nok ikke fit nok for 90min fotball enda, han vel knapt spilt på et halvår. Men han virker kvikk i beina, og grei teknikk av det jeg har sett sålang. Tror han kan bli en anvendelig spiller for oss...

Du har et poeng der. Men vi trenger desperat fart på topp. Hva med lua lua? Shola går i offside uansett.

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
Synd Jonas ikke har en innleggsfot. Treffer stort sett aldri en medspiller når han legger inn ballen foran mål.
"Ler og godtar meg over dei er inne som er forbanna på Ashley og Co. No gidde eg ikkje innpå denne tråden meir og lese om alle som meinar Ashley er verdens mest gnitne person, kor KATASTROFE denne sommaren har vore, kor REVVA klubben verte styrt."

Wroom

• Midtbaneanker
  • "Space-collector"
    • Vis profil
Det er litt mer betenkelig at når han har lagt de første fem kort mot første stolpe langs bakken, så fortsetter spissene løpe mot bakre.

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
Synd Jonas ikke har en innleggsfot. Treffer stort sett aldri en medspiller når han legger inn ballen foran mål.

Enig. Han spiller på venstrekanten pga at hans egenskaper til å skjære innover i banen. Derimot gjør dette at han må legge inn med sin venstrefot som ikke er den sterkeste. Han kom ofte rundt, men castlespillerne var for lite flinke til å stille seg i posisjoner hvor jonas kunne legge 45 grader ut i stedet for å legge crossere inn. Sistnevnte er  selvsagt vanskeligere å utføre.

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
Det er litt mer betenkelig at når han har lagt de første fem kort mot første stolpe langs bakken, så fortsetter spissene løpe mot bakre.

Veldig godt poeng. Logisk nok bør Carroll som er veldig god på hodet plassere seg på bakre. Da må Shola på første, men shola mangler fullstendig spilleforståelse så det er nok for mye å forlange av ham. ;)

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Jeg hadde faktisk trodd at Nolan var litt bedre på ballen enn det han viste i dag. Synes ikke han gjorde noen spesielt god kamp, men skal få for innsatsen. Synes heller ikke Harper gjorde noen kanonkamp som noen nevner. Han hadde et par gode redninger men, utspillene hans er tragiske, han er ikke veldig bestemt når han går ut i feltet, han holder seg altfor mye inne på streken og skulle forhindret dobbeltsjansen ved frisparket til Richardson som gikk i stolpen. Men han har ikke spilt kamper på lang tid, så han skal få lov til å spille seg i form! De beste i dag var etter min meining Jose Enrique og Bassong. Begge var fantastiske, aldri sett Jose så bra offensivt som i dag, og han stengte hele høyresiden til Mackems. Bassong gjorde bare som han har gjort hver eneste kamp han har spilt, solid! Som Asbjørn nevner, Jonas har ingen innleggsfot, og det er jævla synd! Han gjør fantastisk mye bra, men så utrolig mye dårlige valg også!
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM