20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Newcastle United vs. Hull City, FA-Cup omkamp, Onsdag 14.Jan kl 20.45  (Lest 62023 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

André S

• Kaptein
    • Vis profil
JK RESIGNS BBC

PSYCHO CIRCUS

Faen, må ikke gjøre folk oppspilte rett før leggetid...

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
Hehe, poenget er at noen kommer med at Martins setter flere av sjansene sine, mens Owen bommer på flere av de. Det er faktisk direkte FEIL. Jeg syns faktisk mange undervurderer hvor mye Owen bidrar med på banen.
Owen og Martins er totalt ulike fotballspillere, og de komplementerer hverandre veldig når de spiller sammens på topp. Det håper jeg folk er enig i! Oba vil heller ikke være like god dersom han spiller sammens med en lite fotballklok spiss som Ameobi eksempelvis.

Sånn, nå har jeg roa meg ned og føler jeg svarer på en grei og saklig måte. Fornøyd? :P
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Dessverre bidrar Owen nesten ikke med en dritt utenom målene han scorer. Greit, han har en bra teknikk og kan møte og slå støtte, men det hjelper sjelden laget veldig mye. Owens bidrag utenom mål er minimalt!! Det tror jeg de fleste er enig om!
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
Det er ikke jeg. Prøver av og til følge med på bevegelsesmønstret til Owen der utpå, han er jævla god til å gjøre seg spillbar, og er dessuten blitt meget dyktig på å hjelpe til i det defensive spillet, noe som er blitt veldig viktig siden vi sjelden kjører kamper så ofte nå som før. Mannen legger ned mye metere når han er utpå banen, noe også Kinnear har påpekt. Videre har jo faktisk en mann som Carroll fortalt om hvor flink Owen er til å kommandere og prate til ham når de spiller sammens på topp.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Okei. Truer han bakrommet? Nei. Vinner han dueller? Nei. Vender han opp med ball? Nei, han spiller alltid i støtte. Han har mistet farten sin, og uten den er  han ingen spesielt god dribler heller. Omtrent alt Owen gjør med ball når han ikke er i nærheten av motstanderens mål, er å slå ballen i støtte. Det hjelper ikke hvor god han er til å møte, når han aldri klarer å vende opp eller gjøre noe konstruktivt. Slå støtte er ikke konstruktivt, i de aller fleste tilfeller!

Det Owen er flink til utenom avslutninger er bevegelsesmønsteret sitt på den siste tredjedelen, det skal han ha! Han skaper rom for medspillere med å gjøre smarte løp, der er han veldig flink. Men det er allikevel veldig tynn suppe!! Owen anno 2009 er rett og slett kun en måljeger. Arbeidsinnsats skal ligge i bunn for alle spillere uansett, så det gidder jeg ikke engang å påpeke. En selvfølge!
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
Da er jeg uenig, syns Owen er veldig flink til å finne gode pasningsalternativer under kamp! Syns også han er veldig effektiv med ballen, ofte flink til å vende spillet. Jeg er ikke enig i at han kun slår støttepasninger. Så jeg er ikke enig i din analyse av Owen anno 2009.
Dessuten, det bør være en selvfølge med arbeidsinnsats, men vi har da et par spisser i dagens stall jeg uten tvil kunne forventa mer fra på det området.

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
Da er jeg uenig, syns Owen er veldig flink til å finne gode pasningsalternativer under kamp! Syns også han er veldig effektiv med ballen, ofte flink til å vende spillet. Jeg er ikke enig i at han kun slår støttepasninger. Så jeg er ikke enig i din analyse av Owen anno 2009.
Dessuten, det bør være en selvfølge med arbeidsinnsats, men vi har da et par spisser i dagens stall jeg uten tvil kunne forventa mer fra på det området.

Kan ikke være mer enig. Når han spilte midtbane under KK, jobbet han også meget meget godt defensivt. Han gjør i tillegg meget smarte løp som skaper rom for andre. Bare så synd at vi ikke har gode nok spillere som utnytter dette. Oba er den mer vimsete typen som titter for mye ned på ballen og ikke har overblikk. Alt for ofte fyrer han av håpløse skudd uten å vite hvor han har mål og medspillere. Oba er for all del en god fotballspiller, men han er ikke fantastisk. Da hadde vært flust av storklubber som ville ha sikret seg underskriften hans. Han har som kjent en klausul i kontrakten.
« Siste redigering: 15. Jan. 2009, 08:50 av Asbjørn »
"Ler og godtar meg over dei er inne som er forbanna på Ashley og Co. No gidde eg ikkje innpå denne tråden meir og lese om alle som meinar Ashley er verdens mest gnitne person, kor KATASTROFE denne sommaren har vore, kor REVVA klubben verte styrt."

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
Owen er vår beste spelar, enkelt og greit. Berre Given som kan konkurrere, men vil påstå det er verre å finne en spelar som Owen enn en keeper som er opp imot Givens nivå. Martins er en meget god spelar, som befinner seg på nivået hakket under dei beste, e.m.m.
Jeg vet ikke om jeg skal le eller grine jeg. Du mener det er vanskeligere og erstatte Owen enn Given?
Given er kanskje verdens beste keeper etter Buffon, men du har derimot minst 20 spillere i Europa som er langt bedre enn Michael Owen.
Given får vi ALDRI erstatta. Kjøper vi Darren Bent feks, så har vi en grei erstatter for Owen.
Han har et bedre scoringssnitt enn Owen så langt denne sesongen, dette snittet folk snakker om at er så viktig.

Hva er snittet til denne Darren Bent? Selvsagt er snittet viktig. Scorer man ikke mål vinner man ikke fotballkamper. Trikse kan man gjøre på stranda.
"Ler og godtar meg over dei er inne som er forbanna på Ashley og Co. No gidde eg ikkje innpå denne tråden meir og lese om alle som meinar Ashley er verdens mest gnitne person, kor KATASTROFE denne sommaren har vore, kor REVVA klubben verte styrt."

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
Owen har sine sterke og svake sider. Problemet er at han i castle ikke får utnyttet sine virkelig 2 sterke sider. Det er løp i bakrom og headinger innenfor boksen. Bakromsløpene kommer ikke fordi vi ikke har spillere på midtbanen i stand til å slå de bakromspasningene og headingene innenfor boksen blir det også for lite av pga av at kvalitetene på innleggene våre er for dårlige: Enten må de slåes diagonalt inn slik som da Carroll scora mot WH eller så må de slåes med utoverskru vekk fra keeper. I disse innleggssituasjonene er det nesten ingen i verden som er bedre en Owen. Hans timing er perfekt. I tillegg er han som nevnt utrolig flink til å time bakromsløpene uten å gå i offside. Slik som castle spiller nå blir ikke disse kvalitetne til Owen utnyttet. Han gjør  en bra jobb bakover og han er fotballsmart, men hva hjelper det at han tar løp for å dra med seg midtstopperen når vi har ingen raske sentrale midtbanespillere som tør og har fart nok til å benytte seg av det åpenrommet som Owen skaper. Nettopp derfor er det lite vits i å betale denne mannen så vanvittig mye uten at vi skaffer spillere som komplementerer ham. Uten de spillerne vil det etter mitt skjønn være vanskelig å rettferdiggjøre Owens lønn. Men saken blir en helt annen om vi skaffer spillere som spiller på Owens styrker. Da har vi plutselig en spiss i verdensklasse.

I går ble vi straffet også fordi Owen brente 3 store muligheter. Som jeg har nevnt før er dette også et problem med Owen, han bommer for ofte på åpenbare muligheter som kan få følger for kamputviklingen. Jeg forventer ikke av ham at han skal sette den mot Wham f.eks hvor han nyydelig tar med seg ballen på 1. touch og skrur den i stang ut med venstrefoten. Men en spiss som tjener 100tusen i uka SKAL score når han får muligheten til å heade eller avslutte upresset fra rundt 5meteren. Det er mye viktigere at Owen scorer jevnt og trutt ved å ta vare på de sikre mulighetene - som han vil få pga hans bevegelsesdyktighet - enn at han setter slike som mot Wham. Det vil føles mye mer urettferdig for laget å tape pga at en spiss ikke er i stand til å putte en åpenbar mulighet fra kloss hold enn på en mulighet som egentlig kom ut av ingenting pga en guddommelig førsteberøring.  H

Vi tapte kampen i går, Fa-cupen blir for meg andrepri. Synd at vi ikke benyttet muligheten til å bruke de unge nesten hele kampen. Hadde vært en ypperlig mulighet til å skaffe erfaring og få i gang spillere i en stall som er alt for tynn.

Eivind

• Kaptein
    • Vis profil
Må innrømme at cuptap preller av ganske greit. Vi har ikke noen reell mulighet til å vinne FA cupen uansett, så vi kan like gjerne fokusere fullt og helt på en topp10 plassering.

Vegard9

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Michael Owen er en utrolig viktig spiller for Newcastle United. Det tror jeg heller ingen her inne er uenige i.
Han er en utrolig smart spiller, som skaper rom for andre. Dette er det nesten ingen i PL som er bedre enn Michael på, og nettopp derfor er han en spiller i verdensklasse! Men, det blir som InspectorC sier, vanskelig for Owen å spille på sine styrker ettersom han ikke har gode nok medspillere. Martins mener jeg passet glimrende sammen med Owen. Dette fordi vi sa spilte med en smart, bevegelig og en spiss med gode avslutningsegenskaper, sammen med en rask, teknisk, uberegnelig spiss! Martins kan gjøre de utroligste ting, og jeg mener at når han spiller, gir han laget en helt ny dimensjon enn dersom Caroll/Ameobi spiller! Han jakter bakrom, noe som gjør at forsvarerne ikke tør å legge seg for høyt i banen. Dette mister vi når Owen- Caroll spiller. Forsvarerne legger seg da høyere i banen, noe som gjør at vi ikke klarer å kjøre kampen...
Pga. sine avslutningsegenskaper, fotballforståelse, autoritet, og sin person løfter Owen Newcastle flere hakk! Jeg er sikker på at vi hadde slete noe inn i granskauen dersom ikke Owen var Newcastle-spiller. Å score så mye for en klubb som ligger så langt ned på tabellen, er intet annet enn glimrende! Owen er en spiller i verdensklasse, og jeg håper han blir værende i mange sesonger.
Obafemi Martins er også utrolig viktig for denne klubben. De to utfyller hverandre meget bra, og jeg gleder meg til Martins er tilbake igjen! Det er ingen tvil i at Newcastle framstår som et mye bedre lag når Oba spiller.

Når det gjelder Given vil jeg, som mange andre, karaktisere ham som den beste keeperen i England. Han er også en av de beste keeperne i verden, og det hadde vært et STORT tap å miste ham. Harper og Krul er på langt nær gode nok til å erstatte ham, og jeg tror vi skal slite dersom Given går. Vi kommer aldri til å klare å erstatte han! Uten Shay Given hadde vi låge enda lenger ned på tabellen i år.
Nettopp derfor vil jeg påstå at han er vår desidert viktigste spiller.

Given, Owen, Martins er våre viktigste spillere, og i den rekkefølgen!

Mats

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Owen er vår beste spelar, enkelt og greit. Berre Given som kan konkurrere, men vil påstå det er verre å finne en spelar som Owen enn en keeper som er opp imot Givens nivå. Martins er en meget god spelar, som befinner seg på nivået hakket under dei beste, e.m.m.
Jeg vet ikke om jeg skal le eller grine jeg. Du mener det er vanskeligere og erstatte Owen enn Given?
Given er kanskje verdens beste keeper etter Buffon, men du har derimot minst 20 spillere i Europa som er langt bedre enn Michael Owen.
Given får vi ALDRI erstatta. Kjøper vi Darren Bent feks, så har vi en grei erstatter for Owen.
Han har et bedre scoringssnitt enn Owen så langt denne sesongen, dette snittet folk snakker om at er så viktig.

Hva er snittet til denne Darren Bent? Selvsagt er snittet viktig. Scorer man ikke mål vinner man ikke fotballkamper. Trikse kan man gjøre på stranda.
[/quote
Så langt denne sesongen har han scora 12 mål på 21 kamper. Er vel et snitt på 0,50 det. Og han har vært benka den siste tiden.
Alan Shearer. Ingen over, ingen ved siden.

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
Må innrømme at cuptap preller av ganske greit. Vi har ikke noen reell mulighet til å vinne FA cupen uansett, så vi kan like gjerne fokusere fullt og helt på en topp10 plassering.

Ja og slik har det dei siste 6 sesongane...Ikkje noke nytt på denne fronten.

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
Hadde vi fått tak i Bent som erstatter for Owen hadde jeg vært veldig fornøyd. Bent før Tottenham var englands beste spiss. Problemet med Tham er at de bruker han helt feil. Bent er dritgod i å avslutte og god innefor boksen. Han hadde passet veldig godt med Martins tror jeg.

Mats

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Michael Owen er en veldig god fotballspiller, det er det ingen som helst tvil om. Mannen hadde aldri spilt i verdens beste liga om han hadde vært dårlig. I tillegg har han scora 10 mål. Men han hadde vært toppscorer i Premier League hadde han setti alle disse 100% sjansene sine.
Er en grunn til at Torres, Ronaldo osv scorer nærmere 30 pr sesong når de ikke er skada.
Det bommer ytterst sjeldent, det gjør ikke Michael Owen. De som mener Owen scorer på det meste av sjansene han får, kan umulig ha sett alle kampene til Newcastle det siste året. Jeg ser på Owen som en god målgjører, en leder og et forbilde for de andre i klubben. Mannen er en legende.

Men jeg ser på Martins som en bedre avslutter. Han hadde aldri bomma på de 100% sjansene Owen har bomma på.
Martins har en avslutningsegenskap helt utenom det vanlige. Har sagt det før, men han treffer målet uansett om det er fra 40 meter, 10 meter, eller 17 meter og fra skrått hold mot Tottenham. Jeg har ikke sett på makan før, får Martins en 100% sjanse, så er det ytterst ytterst sjeldent han bommer.
Kommer han alene mot keeper føler jeg meg alltid sikker på at han settern i mål.

Hvis Newcastle spiller en kamp mot Manchester United feks, så føler jeg meg tryggere hvis Martins kommer alene mot Van Der Sar enn hva jeg ville gjort hvis Owen hadde gjort det. Owen hadde mest sannsynlig skutt ballen rett utenfor stengene, men Martins derimot ville skutt den konstant i nettet.
Husker alle de gangene Owen har bomma alene mot keeper, og en av verdens beste avsluttere gjør ikke det ofte.
Owen scorer på avslutninger hvor det nesten skal være umulig og bomme, unntaket er West Ham kampen.
Han scorer ferdiglaga mål mot Stoke, Wigan osv osv. Men mot de aller aller sterkeste er han usynlig i 90 lange minutter.
Han er ikke god når Martins ikke spiller ved siden av han, bortsett fra Tottenham kampen så har vi ikke vunnet siden Portsmouth kampen.
Det er fordi vi mangler Martins.

Selvom Michael Owen har et bedre målsnitt enn Martins så bommer han på mer enn han. Martins scorer på alle sjansene han SKAL sette, og på de sjansene som ikke skal være mulig og sette. Grunnen til at Owen har et bedre målsnitt enn Martins er fordi Martins bruker halvparten av tiden på å lagene målene, skape sjanser osv osv.
Men uansett, er umulig og vinne denne diskusjonen fordi Michael Owen er Michael Owen, men dette er bare min mening og den står jeg for.
Håper selvfølgelig Michael Owen blir i Newcastle. Det ultimate alternative Newcastle kan ha på topp, det er Martins og Owen.
Med de to på topp og resten av laget skadefritt kan vi slå hvem som helst. Men det var det da, ALLE blir jo skada hele tiden.

Alan Shearer. Ingen over, ingen ved siden.