20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Newcastle United vs. Hull City, FA-Cup omkamp, Onsdag 14.Jan kl 20.45  (Lest 61973 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
Owen er som jeg skrev en langt bedre målscorer enn Martins. Men jeg mener Martins er viktigere for Newcastle som lag kontra Owen.. Det eneste Owen bidrar med er mål, ikke at det er unyttig ;) Men Martins gir laget mer i form av fart, uberegnlighet osv osv.

Mats

• Midtbaneanker
    • Vis profil
I følge Wikipedia

Martins for Newcastle 76 kamper og 26 mål snitt  0,34 mål pr kamp
Owen har 56 kamper og 25 mål 0,45 mål pr kamp.

Snittet til Owen er verdenklasse. Når man i tillegg vet hvilke råttent lag han spiller på sier det litt.
Ja, men husk at Martins lager masse sjanser i tillegg da.
Og selvom Owen har scora fler må betyr ikke det at han er en bedre avslutter hvis en tar med antall store sjanser de har hatt totalt. Martins setter det han skal sette. Owen scorer mye, men jaggu bommer han mye og. Sier ikke det ut i fra denne kampen, jeg har alltid ment det.

Men er håpløst og ta denne diskusjonen fordi Owen er en "Gud" her inne.
Jeg mener bare Martins er en større fare for motstanderen og en bedre avslutter. Han treffer alltid mål, uansett om det er fra 40 meter eller om det er fra 10.

Alan Shearer. Ingen over, ingen ved siden.

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
I følge Wikipedia

Martins for Newcastle 76 kamper og 26 mål snitt  0,34 mål pr kamp
Owen har 56 kamper og 25 mål 0,45 mål pr kamp.

Snittet til Owen er verdenklasse. Når man i tillegg vet hvilke råttent lag han spiller på sier det litt.
Ja, men husk at Martins lager masse sjanser i tillegg da.
Og selvom Owen har scora fler må betyr ikke det at han er en bedre avslutter hvis en tar med antall store sjanser de har hatt totalt. Martins setter det han skal sette. Owen scorer mye, men jaggu bommer han mye og. Sier ikke det ut i fra denne kampen, jeg har alltid ment det.

Men er håpløst og ta denne diskusjonen fordi Owen er en "Gud" her inne.
Jeg mener bare Martins er en større fare for motstanderen og en bedre avslutter. Han treffer alltid mål, uansett om det er fra 40 meter eller om det er fra 10.

Du mener Martins lager langt flere sjanser og i tillegg setter dem, mens Owen bommer på en hel drøss. Litt rart at Owen har langt bedre snitt da.
"Ler og godtar meg over dei er inne som er forbanna på Ashley og Co. No gidde eg ikkje innpå denne tråden meir og lese om alle som meinar Ashley er verdens mest gnitne person, kor KATASTROFE denne sommaren har vore, kor REVVA klubben verte styrt."

torefl

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Martins er mye mer skapende og det har visst seg å være viktig for Newcastle i flere kamper denne sesongen. Men Martins og Owen sammen er dynamitt.

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
De er gode på veldig forskjellige ting. Martins er mer uberegnelig. Mer enn individualist og ikke en så god lagspiller som Owen etter min mening. Martins kan gjøre mer alene, Owen må ha mer hjelp, synes de er et godt spisspar egentlig.

Mats

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Og det er forresten feil at Martins har scora 26 mål. Det er ikke oppdatert øverst på wikipedia siden. Blar du nedover på siden der så ser du hvor mange har har scora. 34 mål eller noe.

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
JK RESIGNS BBC

PSYCHO CIRCUS
"Ler og godtar meg over dei er inne som er forbanna på Ashley og Co. No gidde eg ikkje innpå denne tråden meir og lese om alle som meinar Ashley er verdens mest gnitne person, kor KATASTROFE denne sommaren har vore, kor REVVA klubben verte styrt."

Mats

• Midtbaneanker
    • Vis profil
JK RESIGNS BBC

PSYCHO CIRCUS
Seriøst? Da tror jeg vi driter i å diskutere Martins og Owen for og si det sånn

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
Hehe, det er bare kødd! :)

Rick rolled!, eller hva de kaller det..

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
JK RESIGNS BBC

PSYCHO CIRCUS
Asbjørn, nå må du roe ned litt da! :P

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
Hehe, det er bare kødd! :)

Rick rolled!, eller hva de kaller det..

Bare bull ja. hehe

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
Og det er forresten feil at Martins har scora 26 mål. Det er ikke oppdatert øverst på wikipedia siden. Blar du nedover på siden der så ser du hvor mange har har scora. 34 mål eller noe.

33 på 92 kamper. Snittet blir omtrent det samme.

Øyvinden

• Kaptein
    • Vis profil
Owen er vår beste spelar, enkelt og greit. Berre Given som kan konkurrere, men vil påstå det er verre å finne en spelar som Owen enn en keeper som er opp imot Givens nivå. Martins er en meget god spelar, som befinner seg på nivået hakket under dei beste, e.m.m.

Mats

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Owen er vår beste spelar, enkelt og greit. Berre Given som kan konkurrere, men vil påstå det er verre å finne en spelar som Owen enn en keeper som er opp imot Givens nivå. Martins er en meget god spelar, som befinner seg på nivået hakket under dei beste, e.m.m.
Jeg vet ikke om jeg skal le eller grine jeg. Du mener det er vanskeligere og erstatte Owen enn Given?
Given er kanskje verdens beste keeper etter Buffon, men du har derimot minst 20 spillere i Europa som er langt bedre enn Michael Owen.
Given får vi ALDRI erstatta. Kjøper vi Darren Bent feks, så har vi en grei erstatter for Owen.
Han har et bedre scoringssnitt enn Owen så langt denne sesongen, dette snittet folk snakker om at er så viktig.

Owen er god, men og si at det er vanskeligere og erstatte han enn Given er bare så feil som det går ann og få blitt.

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Er så utrolig trist dette her :(...er ufattelig skuffa!

Denne Owen - Martins diskusjonen har vært oppe flere titusener ganger, og etter min mening er det liten tvil om at Newcastle er langt dårligere fotballag når Martins ikke spiller, og at han er lagets desidert viktigste spiller offensivt. Hadde Martins brent de sjansene og Owen ikke spilt, tror jeg pipa til Kristoffer hadde hatt en ganske annen lyd for å si et sånn!! Uansett, ingen tvil om at vi trenger begge to, hvis den ene har en dårlig dag, så vet vi alltid at vi har en annen som kan prestere! Spisser brenner sjanser, og Owen har av og til sånne dager han også. Klandrer han absolutt ikke for at vi ryker, men klart det er ergerlig og synd!

Nå må vi prøve å mobilisere til en veldig tøff bortekamp på Ewood, hvor vi har en veldig fin statistikk!
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM