20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Tippeligaen 2009  (Lest 196881 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Anders

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • 1892
    • Vis profil
Sv: Tippeligaen 2009
« Svar #960 på: 07. Juli 2009, 14:38 »
Hallo? Så du ikke kampen eller?!

Alternativt var det jeg som skrev feil, og mente egentlig Nielsen. Leste litt for fort på VG Live's sider ;) Hehe. Uansett, god dag på jobben for FFk's keeper for en gangs skyld, og en fortjent seier til Brann ;)
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #961 på: 07. Juli 2009, 15:36 »
Molde er vel selve definisjonen på en TL-klubb som lever over evne. Den dagen de mister Røkkes støtte og møter virkeligheten regner jeg med de går med dundrende konkurs i løpet av et par år.

Øhhh. Hvor har du det fra? Det er selvsagt vanskelig å drifte en så stor og flott stadion når Molde er en så liten by. Men de har tilpasset seg ganske godt sin tilværelse. De best betalte tjener vel rundt 1,2 millioner og når du  De betalte 8 mill for Mota, mens resten av spillerne var billige. Sammenlignet lønnsbudsjettet til Molde mot RBK, Lillestrøm og VIF så er MFK en moderat klubb, noe av forklaringen kommer selvsagt av at supporter/kundegrunnlaget er vesentlig mindre. Å si at MFK er selve definisjonen av en klubb som lever over evne faller på sin egen urimelighet.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #962 på: 07. Juli 2009, 17:23 »
og en Thioune som jeg sliter med å finne en annen likemann til i denne ligaen.

Jepp, han opererer på et helt annet nivå enn andre tippeligaspillere. Ganske sykt å tenke på at han er i MFK. Tror han forsvinnner til sommeren. Hvis MFK spiller på et annet tidspunkt enn Bodø bør du få med deg en kamp. Han slår noen guddommelige utsidepasninger, har rykk, jobber bakover, god med begge føtter og har en utrolig fysikk. Som det ble påpekt i fotballextra: mannen har absolutt alt. RBK sa nei takk til 32 mill for Tettey, og da lurer jeg på hva Thioune kommer til å bli solgt for. Han er jo vesentlig bedre.

Hehe, jeg sier selvsagt dette på bakgrunn av flere kamper enn kun mot Glimt ;)
Har sett noen flere MFK-kamper denne sesongen. MFK er et morsomt lag å se på, og jeg har gang på gang latt meg imponere spesielt av Thioune. Komplett spiller på mange måter.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #963 på: 07. Juli 2009, 18:04 »
Øhhh. Hvor har du det fra? Det er selvsagt vanskelig å drifte en så stor og flott stadion når Molde er en så liten by. Men de har tilpasset seg ganske godt sin tilværelse. De best betalte tjener vel rundt 1,2 millioner og når du  De betalte 8 mill for Mota, mens resten av spillerne var billige. Sammenlignet lønnsbudsjettet til Molde mot RBK, Lillestrøm og VIF så er MFK en moderat klubb, noe av forklaringen kommer selvsagt av at supporter/kundegrunnlaget er vesentlig mindre. Å si at MFK er selve definisjonen av en klubb som lever over evne faller på sin egen urimelighet.

Hehe! Definisjonen av en klubb som lever over evne er jo ikke en klubb med lavt lønnsbudsjett. Molde går med underskudd hvert år, men reddes av kunstige inntekter fra en rik onkel. De har altså muligheten til å leve over evne. En liten klubb uten tilskuere hadde ellers hatt vanskeligheter med å etablere seg i toppen av Tippeligaen over flere år, men det er det mulig Molde klarer.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #964 på: 08. Juli 2009, 02:14 »
http://www.vg.no/sport/fotball/norsk/artikkel.php?artid=567681

Forøvrig er dette gode nyheter, og i hvertfall en finfin virkning av finanskrisen spør du meg! Gangner helt klart utviklingen av norske spillere fremfor det å hente dyre, utenlandske spiller hvor et fåtall virkelig er så ekstremt gode!
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

Offe87

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #965 på: 08. Juli 2009, 02:47 »
Alikavel så leser jeg daglig om mange klubber som har utenlandske spillere på prøvespill eller "sjekker dem ut", men håper det blir mindre utlendinger i serien!
Problemmet er vel bare det at det ikke skal så mye til for å få tak i billige utlendinger, Lyn f.eks har jo ikke gitt mye for alle nigerianerne eller sør-amerikanerne dem har henta.

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #966 på: 08. Juli 2009, 09:54 »

Hehe! Definisjonen av en klubb som lever over evne er jo ikke en klubb med lavt lønnsbudsjett. Molde går med underskudd hvert år, men reddes av kunstige inntekter fra en rik onkel. De har altså muligheten til å leve over evne. En liten klubb uten tilskuere hadde ellers hatt vanskeligheter med å etablere seg i toppen av Tippeligaen over flere år, men det er det mulig Molde klarer.

Helt enig i at de er en liten klubb, men det var ordbruken jeg reagerte på: "definisjonen av en klubb som lever over evne. " Da har vi et mye bedre eksempel og det er klubben som alle i dette forumet heier på :)

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #967 på: 08. Juli 2009, 13:09 »
Helt enig i at de er en liten klubb, men det var ordbruken jeg reagerte på: "definisjonen av en klubb som lever over evne. " Da har vi et mye bedre eksempel og det er klubben som alle i dette forumet heier på :)

Helt uenig. Newcastle er definitivt en klubb som er stor nok for Premier League.

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #968 på: 09. Juli 2009, 00:55 »
Da har jeg kommet hjem fra en liten ferie i Bodø. Jeg og dama var antageligvis de eneste uten Glimt-drakt i den gule horde mot Molde på Søndag. Trist at Glimt ikke vant, synes de til tider var gode, men også hodeløse defensivt til tider. Kamp under pari fra Sandmoen. Snyter Molde for en klar straffe i starten, resten av kampen er det uendelig mye småplukk mot Glimt.

Milford

• Supersub
  • Motgangssupporter
    • Vis profil
    • danielmilford.no
« Svar #969 på: 10. Juli 2009, 10:38 »
Fordelen med bergensernes lynne er selvfølgelig at den eventuelle gullfesten blir så vanvittig mye deiligere enn i Trøndelag. Det ble ettertrykkelig bevist i 2007. En gullfest i Bergen er verdt 10 i Trondheim (...)

Det bør den jo også være, ettersom det lett går ti RBK-gull på hvert Brann-gull. :P

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #970 på: 11. Juli 2009, 20:43 »
Tror dessverre Brann går på en ordentlig smell i morgen. Rudy og Jaiteh kunne nok ha lekt seg med Thioune nok en gang dersom de var spilleklare, men nå har vi ingen på midtbanen som er gode nok til å presse høyt. 4 midtbanespillere er ute av diverse årsaker... Det kan bli stygt.

MLerbakk

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #971 på: 12. Juli 2009, 20:34 »
Jeg er ikke i tvil. Brann er det laget det er desidert deiligst å se gå på trynet!

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #972 på: 12. Juli 2009, 20:36 »
Ahh, det er veldig godt å få den viktige seieren i kampen mot Lyn. Nå har vi kontakt, og holdt atpåtil nullen. Atpåtil vant vi på et drittmål, kanskje det tyder på at vi endelig kan ha litt marginer på vår side nå!

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #973 på: 12. Juli 2009, 20:37 »
KRISE i FFK!

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #974 på: 12. Juli 2009, 20:40 »
KRISE i FFK!

1 poeng opp, ikke helt umulig ;)