20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Tippeligaen 2009  (Lest 196917 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

plebUTG

• Kaptein
  • skjer
    • Vis profil
Sv: Tippeligaen 2009
« Svar #945 på: 06. Juli 2009, 17:05 »
Det ligger også mye i psyken når det er RBK som leder med fire poeng og en kamp til gode. M. Andresen gikk ut etter tapet og erklærte VIFs gullsjanser som lik null, og det var vel et par andre trenere rett forut som gjorde det samme for sitt lag.

Hadde det vært Brann, så ville Bergen vært snudd på hodet. Deretter ville tabellen blitt snudd på hodet. Men når det er RBK så vet man at de kommer til å holde seg stabile og mest sannsynlig vinne.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #946 på: 06. Juli 2009, 17:39 »
Det er riktig. Selv om det er tre år siden forrige gang vi vant serien, så tar vi ikke av fordi vi leder serien med såpass god margin. Faktisk sitter vi mer eller mindre og venter på å tape vår første kamp for sesongen, og har vanskelig for å tro at vi faktisk gjør det så bra.

Bergen by hadde innkassert seriegullet allerede. Hansa hadde begynt produksjonen av gullpils, og alt hadde gått i dass.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #947 på: 06. Juli 2009, 18:40 »
Fordelen med bergensernes lynne er selvfølgelig at den eventuelle gullfesten blir så vanvittig mye deiligere enn i Trøndelag. Det ble ettertrykkelig bevist i 2007. En gullfest i Bergen er verdt 10 i Trondheim, så på en måte leder vi i maratongulljakten. :)

Håper forøvrig på seier og enda mer Huseklepp-magi i dag.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #948 på: 06. Juli 2009, 18:41 »
Hehe, akkurat der er jo bergensere ikke fullt så ulike geordiene.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #949 på: 06. Juli 2009, 21:30 »
Seiersfesten i Trondheim i 88 og 90 var nok noe helt annet enn seiersfesten i Trondheim i 2006, for å si det sånn.

Det sier seg selv at en seiersfest i Man Utd ikke er det samme som en seiersfest i Newcastle. Tror nok også Liverpool vil ta mye mer av om de skulle vinne igjen, enn det Man Utd gjør.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #950 på: 06. Juli 2009, 21:47 »
FY FAEN så deilig! Armann!  ;D

Hehe, akkurat der er jo bergensere ikke fullt så ulike geordiene.

Det er sant. Newcastle er på mange måter Storbritannias svar på Brann, en viktig grunn til at de er yndlingslaget mitt i England.

Joakim; Jeg er helt sikker på at seiersfestene for RBKs og Branns første gull i nyere tid ikke kan sammenlignes engang.  Men motbevis meg gjerne med bildene og videoene fra 1988 som viser hundre tusen mennesker i RBK-drakt på torget i Tr.Heim.

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #951 på: 07. Juli 2009, 09:33 »
og en Thioune som jeg sliter med å finne en annen likemann til i denne ligaen.

Jepp, han opererer på et helt annet nivå enn andre tippeligaspillere. Ganske sykt å tenke på at han er i MFK. Tror han forsvinnner til sommeren. Hvis MFK spiller på et annet tidspunkt enn Bodø bør du få med deg en kamp. Han slår noen guddommelige utsidepasninger, har rykk, jobber bakover, god med begge føtter og har en utrolig fysikk. Som det ble påpekt i fotballextra: mannen har absolutt alt. RBK sa nei takk til 32 mill for Tettey, og da lurer jeg på hva Thioune kommer til å bli solgt for. Han er jo vesentlig bedre.

Anders

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • 1892
    • Vis profil
« Svar #952 på: 07. Juli 2009, 09:55 »
Litt forskjellige spillertyper da.
Jeg har virkelig sansen for Molde og Thioune, men Rosenborg er en større klubb enn Molde. Jeg tror det kan ha noe å si på prisen.
Dessuten er vel RBK i en situasjon der de har muligheten til å si nei til 32mill. Er Molde der?

Personlig håper jeg at Molde beholder Thioune og Diouf x2. De er med på å gjøre tippeligaen mye mer interessant, og til og med jeg begynner å følge med litt mer nå ;)
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #953 på: 07. Juli 2009, 10:32 »
Molde trenger absolutt ikke å selge noen. De er den klubben med best råd i TL. De har Røkke i bakhånden som hvert år har dekt underskuddet.

Anders

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • 1892
    • Vis profil
« Svar #954 på: 07. Juli 2009, 11:06 »
Ok. Det visste jeg ikke.
Visste jo at de hadde Røkke selvfølgelig, men ikke at de var den klubben med best råd. Derfor jeg spurte ;)

plebUTG

• Kaptein
  • skjer
    • Vis profil
« Svar #955 på: 07. Juli 2009, 12:01 »
Molde har i hvert fall en over middels sjanse til å vinne mot Brann nå som vi klarte å få 1001 gule kort mot FFK på blant annet PVM og Jaiteh.

Noen andre som reagerer litt på opphausingen av keeperen til FFK etter gårsdagens match? Han sto jo bare på riktig sted på de to "store" redningene hans i første omgang. Straffen var grei, men den kunne vel til og med jeg reddet hvis jeg valgte riktig side.

Nå som ikke Huseklepp briljerte, så hadde vel ikke TV2-seerne noen å stemme på. Han pleier jo å vinne de avstemningene der med rundt 80-90% :P

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #956 på: 07. Juli 2009, 13:14 »
Ok. Det visste jeg ikke.
Visste jo at de hadde Røkke selvfølgelig, men ikke at de var den klubben med best råd. Derfor jeg spurte ;)

Den er god. Tom RBK sitt budsjett i år er basert på salg av spillere. MFKs budsjett i år kalkulerer ikke med spillersalg.

Anders

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • 1892
    • Vis profil
« Svar #957 på: 07. Juli 2009, 13:23 »
Noen andre som reagerer litt på opphausingen av keeperen til FFK etter gårsdagens match? Han sto jo bare på riktig sted på de to "store" redningene hans i første omgang. Straffen var grei, men den kunne vel til og med jeg reddet hvis jeg valgte riktig side.

Så ikke hele kampen, men det å "bare stå på riktig plass" er jo en stor del av keeperens jobb. På headingen til Bakke forflytter han seg bra og gjør målet mindre. Bakke MÅ heade på han, og gjør det. Reaksjonsredningen på Karadas' heading er også en god redning. Forflytter seg slik at han står riktig, og Karadas header rett på han. Godt keeperspill. Men jeg har ikke fått med meg opphausingen av han heller jeg da. Men jeg synes han gjorde det bra på de tre situasjonene som du bringer frem :)

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #958 på: 07. Juli 2009, 14:02 »
Molde er vel selve definisjonen på en TL-klubb som lever over evne. Den dagen de mister Røkkes støtte og møter virkeligheten regner jeg med de går med dundrende konkurs i løpet av et par år.

plebUTG

• Kaptein
  • skjer
    • Vis profil
« Svar #959 på: 07. Juli 2009, 14:34 »

Så ikke hele kampen, men det å "bare stå på riktig plass" er jo en stor del av keeperens jobb. På headingen til Bakke forflytter han seg bra og gjør målet mindre. Bakke MÅ heade på han, og gjør det. Reaksjonsredningen på Karadas' heading er også en god redning. Forflytter seg slik at han står riktig, og Karadas header rett på han. Godt keeperspill. Men jeg har ikke fått med meg opphausingen av han heller jeg da. Men jeg synes han gjorde det bra på de tre situasjonene som du bringer frem :)

Hmm... hadde han en reaksjonsredding mot Karadas også?

Det var Nielsens og Bakkes headinger jeg mente i så fall. Kan ikke huske den til Karadas :P Men, men. Vi fikk 3 poeng.