20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Tippeligaen 2009  (Lest 196423 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Tippeligaen 2009
« Svar #840 på: 23. Juni 2009, 17:13 »
Og til deg Berntsen: Brynestad har kanskje reddet Lyn litt, men han gjorde det bare for PR fordi Smart Club og Kristiania Glassmagasin osv gikk dårlig. Brynestad har aldri hatt følelser for denne klubben.

Reddet Lyn "litt"? Var ikke Brynestad mannen som kjøpte Lyn for en krone og slettet all gjelden de hadde da de lå i førstedivisjon? Alternativet var konkurs. Jeg tror definitivt ikke Atle Brynestad har tjent penger på Lyn, det må jeg se før jeg tror på det. Det er definitivt bedre og billigere PR-metoder for selskaper enn å eie en upopulær fotballklubb...

Kristoffer: Tror ikke Bodø/Glimt er de verste når det gjelder kunstig satsing med penger de ikke har, nei. For meg har det sett ut som om Tromsø og Lyn har vært de største "forbryterne" i Tippeligaen. Men det er definitivt en del klubber som lever på grensen, og som kanskje egentlig er for små for å takle utgiftene som følger med å være et toppserielag. Det tar nok på å leve fra paycheck til paycheck for tida, og det kommer naturlig nok klubbene med de største budsjettene best ut av...
« Siste redigering: 23. Juni 2009, 17:19 av Berntsen »

Peter

• Gjest
« Svar #841 på: 23. Juni 2009, 19:09 »
Og til deg Berntsen: Brynestad har kanskje reddet Lyn litt, men han gjorde det bare for PR fordi Smart Club og Kristiania Glassmagasin osv gikk dårlig. Brynestad har aldri hatt følelser for denne klubben.

Reddet Lyn "litt"? Var ikke Brynestad mannen som kjøpte Lyn for en krone og slettet all gjelden de hadde da de lå i førstedivisjon? Alternativet var konkurs. Jeg tror definitivt ikke Atle Brynestad har tjent penger på Lyn, det må jeg se før jeg tror på det. Det er definitivt bedre og billigere PR-metoder for selskaper enn å eie en upopulær fotballklubb...

Kristoffer: Tror ikke Bodø/Glimt er de verste når det gjelder kunstig satsing med penger de ikke har, nei. For meg har det sett ut som om Tromsø og Lyn har vært de største "forbryterne" i Tippeligaen. Men det er definitivt en del klubber som lever på grensen, og som kanskje egentlig er for små for å takle utgiftene som følger med å være et toppserielag. Det tar nok på å leve fra paycheck til paycheck for tida, og det kommer naturlig nok klubbene med de største budsjettene best ut av...

Upopulær klubb? Du kan kalle den hva du vil, men jeg tror mange i Norge har et godt syn på Lyn og hva de gjør.

Bad Religion

• Kaptein
  • ptthunem.no
    • Vis profil
« Svar #842 på: 23. Juni 2009, 19:23 »
Enig med Peter. Ser faktisk på Lyn som eit av dei få laga som det går ann å like i ein heller trist liga. Eit lag som satser stort på talenter, og har hatt endel spennande spelartypar gjennomåra. Synd klubben sliter økonomisk.
Trade your prayer of Salvation
for a logical solution!

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #843 på: 24. Juni 2009, 13:33 »
Med upopulær mente jeg egentlig uinteressant for folk flest. Er få som bryr seg stort om Lyn. Jeg har sansen for klubben selv. De fleste der virker sympatiske nok, og supporterne er kule.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #844 på: 24. Juni 2009, 17:02 »
Det er ikke noe galt med Lyn som sådan. Jeg har ikke noen som helst følelser knyttet til klubben på noen som helst måte. Hvis Lyn må i skifteretten, så er det meg rivende likegyldig. I don't care.

Havner Vålerengen i skifteretten derimot, danser jeg i gatene.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #845 på: 24. Juni 2009, 17:07 »
Syns begge de klubbene er ganske viktige i norsk fotball - hvor enn mye en måtte like eller mislike de.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Peter

• Gjest
« Svar #846 på: 24. Juni 2009, 18:33 »
Syns begge de klubbene er ganske viktige i norsk fotball - hvor enn mye en måtte like eller mislike de.

Hehe. Ja, det må jo i hvertfall være et lag Lyn kan garantere å ikke tape mot uansett form. ;)

VepsoO

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #847 på: 24. Juni 2009, 21:09 »
Da ble du nok skuffet igjen Peter .....
God keeper da han derre Stamatopol... ja han ja
Feel free to drink as much tequila as you want, but if you do not drink you could have some beer

You are never stuck in traffic - you are traffic

Inuz

• Supersub
  • Demba Ba <3
    • Vis profil
« Svar #848 på: 24. Juni 2009, 23:43 »
Hehehe Peter da.. Det finnes bare ett lag å holde med i Oslo ;) Det er mitt kjære Vålerenga<3

Det kommer til å bli spennende i toppen i år, bare venter på Rosenborg skal gå på et par smeller sånn at det gjevner seg seg ut..
Ba Ba Ba!!!

MLerbakk

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #849 på: 25. Juni 2009, 00:15 »
Det kommer til å bli spennende i toppen i år, bare venter på Rosenborg skal gå på et par smeller sånn at det gjevner seg seg ut..

Neppe.

Anders

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • 1892
    • Vis profil
« Svar #850 på: 25. Juni 2009, 00:49 »
Ser ikke slik ut nei. Selv om jeg ikke har altfor stor sans for RBK, håper jeg de vinner alt som de har muligheter til. Håper de etablerer seg der de var under Eggen. For i mine øyne er det ikke tvil om at Norge som fotballnasjon er avhengig av det. Alle kan mase så mye de vil om at TL blir kjedelig, og forutsigbar. Men hvor moro er det ikke når RBK spiller jevnt med Europas beste fotballag? At tippeligaen er så jevn som den har vært de siste årene, er et alarmerende tegn. Vi trenger RBK som en toppklubb. Ser ingen andre klubber som kan være gode nok til å blande seg inn i eliten av europeiske klubber.
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #851 på: 25. Juni 2009, 01:12 »
Fyfaen, jeg hater virkelig Enga. De har faen flaksa til seg alt for mange poeng på de to siste sesongene mot Glimt. Forpult ufortjent seier i dag til VIF, etter en tøvstraffe når "Magiske Moa" snubler i sitt eget ben. Glimt burde vunnet i dag gitt, men dette er jo bare nok en indikator på at vi sliter. Nok en møkka-avgjørelse fra dommern, og nok av marginer som går mot oss.
Må forresten le av hypinga av Magiske Moa. Thiago Martins utretta mer på egen hånd, den tida han spilte i dag (altså 45 min) enn det magikern gjorde gitt.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Offe87

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #852 på: 25. Juni 2009, 02:38 »
Må ærlig innrømme at jeg er veldig imponert over Stokkelien i Start for tida altså, jeg er stort sett blant de aller siste som "godkjenner" slike unge spillere som plutselig popper opp og scorer et par mål, men fyren er jaggu god.
Og målet hans i dag, slikt er det ikke mange i Norge som klarer!

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #853 på: 25. Juni 2009, 10:03 »
Fyfaen, jeg hater virkelig Enga. De har faen flaksa til seg alt for mange poeng på de to siste sesongene mot Glimt. Forpult ufortjent seier i dag til VIF, etter en tøvstraffe når "Magiske Moa" snubler i sitt eget ben. Glimt burde vunnet i dag gitt, men dette er jo bare nok en indikator på at vi sliter. Nok en møkka-avgjørelse fra dommern, og nok av marginer som går mot oss.
Må forresten le av hypinga av Magiske Moa. Thiago Martins utretta mer på egen hånd, den tida han spilte i dag (altså 45 min) enn det magikern gjorde gitt.

Kunne ikke sagt det bedre. Enga har hatt utrolig mye flaks. De har satt nesten hver mulighet de har hatt. Borte mot Molde var et ekstremt eksempel. De la seg så vanvittig bakpå at når Jan Kjell dreit på draget og slapp inn 1-0 så måtte det gå slik det gikk. Ditto borte mot Viking. De har nesten ikke en god spiller. Alle spiller knokkelfotball, bortsett fra fredheim holm. Moa er en brukbar avslutter, men ellers synes jeg han er søppel, noe han viste for Norge. Skjønner ikke hvorfor så mange skryter av Moa og Huseklepp. Kanskje fordi Brann og Enga har de fleste og mest storkjefta supporterne i Norge.  :D

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #854 på: 25. Juni 2009, 11:05 »
Ser ikke slik ut nei. Selv om jeg ikke har altfor stor sans for RBK, håper jeg de vinner alt som de har muligheter til. Håper de etablerer seg der de var under Eggen. For i mine øyne er det ikke tvil om at Norge som fotballnasjon er avhengig av det. Alle kan mase så mye de vil om at TL blir kjedelig, og forutsigbar. Men hvor moro er det ikke når RBK spiller jevnt med Europas beste fotballag? At tippeligaen er så jevn som den har vært de siste årene, er et alarmerende tegn. Vi trenger RBK som en toppklubb. Ser ingen andre klubber som kan være gode nok til å blande seg inn i eliten av europeiske klubber.

Alle ordentlige supportere av andre lag i Norge gir da fullstendig faen i hvordan RBK gjør det i Europa. De kommer heller aldri til å være blant eliten av europeiske klubber, og godt er det. Det er viktigst for interessen at andre lag også har muligheten til å vinne noe i Norge. Jeg tror det blir jevnere neste år, men vi får se.