20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Tippeligaen 2009  (Lest 196672 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
Sv: Tippeligaen 2009
« Svar #825 på: 22. Juni 2009, 12:33 »
Brann har tatt store steg fra starten av sesongen. Vi er fortsatt for ustabile, men langt bedre totalt sett nå. Steinar Nilsen har virkelig tatt tak i det fysiske! Og Huseklepp er en diamant i Tippeligaen.

Hehhe. Så kampen i går og jeg ble ikke akkurat særlig imponert av hverken brann eller viking. Viking hadde penere spill. Brann er mer et kjempende lag. De har en teknisk spiller og det er huseklepp. Ikke Nilsen sin feil siden dette er et lag han har arvet. Men spillemessig ligger brann et hav bak rbk, molde og stabæk. Å kalle Huseklepp en diamant blir litt drøyt. Brukbar spiller, men diamant? Sier heller hvor dårlige brann er.

Bad Religion

• Kaptein
  • ptthunem.no
    • Vis profil
« Svar #826 på: 22. Juni 2009, 15:24 »
Erstatteren til Trond Olsen er fra Fauske og heter Daniel Stensland. Godt med fart på topp igjen! :)

Skal tru om godeste Stensland er venn med rånerens herre på Fauske. :D

Spennende speler dog! :)

« Siste redigering: 22. Juni 2009, 15:27 av Hans Emil »
Trade your prayer of Salvation
for a logical solution!

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #827 på: 22. Juni 2009, 16:08 »
LEGENDARISK klipp! Veit sånn høvelig hvem han er :P
Mhm, Stensland beviste mer i går enn det Trond Fredrik Ludvigsen har gjort så langt over hele sesongen. Han rævkjørte Marius Johnsen gang på gang, og Runar fikk endelig noen å slå krempasninger på. Her er det bare å kjøre på fremover!
Så viste endelig også Oduro noe når han fikk sjansen for første gang fra start. Derek kan forsåvidt bare fortsette på benken, han.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #828 på: 22. Juni 2009, 16:25 »
Sats på ungdommen. Det vil helt sikkert lønne seg.
Har en merkelig følelse av at Ingebrigtsen er bedre med ungdommene enn med seniorene, selv om Derek ikke har vært så aller verst. Men Derek er jo en relativt profesjonell spiller.

Har Lyn virkelig supportere?
Jeg visste bare om én jeg, og det er Finn Bjelke.
Peter, dere erstattet Henning Berg med Kent Bergersen. Er det rart dere sliter?

Jeg liker ikke Øyvind Storflor og Strømsgodset, men det var likevel morsomt at de greide å snike seg til seier på overtid mot Lyn, som forsvarer seg som om de ledet 10-0.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Peter

• Gjest
« Svar #829 på: 22. Juni 2009, 16:39 »
Sats på ungdommen. Det vil helt sikkert lønne seg.
Har en merkelig følelse av at Ingebrigtsen er bedre med ungdommene enn med seniorene, selv om Derek ikke har vært så aller verst. Men Derek er jo en relativt profesjonell spiller.

Har Lyn virkelig supportere?
Jeg visste bare om én jeg, og det er Finn Bjelke.
Peter, dere erstattet Henning Berg med Kent Bergersen. Er det rart dere sliter?

Jeg liker ikke Øyvind Storflor og Strømsgodset, men det var likevel morsomt at de greide å snike seg til seier på overtid mot Lyn, som forsvarer seg som om de ledet 10-0.

Øh, Joakim. Lyn spilte for det første mot Odd ikke Strømsgodset. For det andre Odd vant ikke mot Lyn, det ble 1-1. :-\

For å besvare spørsmålet ditt Joakim så kan jeg si at Kent Bergersen ikke er så aller verst trener. Berg var hakket bedre, men det er det samme. Lyn sliter ikke på grunn av Bergersen, Lyn har få resurrser å kan ikke kjøpe spillere som RBK gjør. Lyn har også hatt tre Nigerianere og alle solgt for rundt 150 mill. Hvor de pengene har blitt av det er det bare Atle Brynestad som vet.
Spillerene er det heller ikke world class av. Når man bruker spillere som Kim Holmen gang på gang, ja da kan man begynne å lure.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #830 på: 22. Juni 2009, 21:11 »
Hehe, ja. Lyn har jo i enda større grad enn Glimt vært offer for økonomi, og har jo mistet glimrende spillere som Sokolowski og Hoff, blant annet.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #831 på: 22. Juni 2009, 21:23 »
De klubbene som sliter gjør jo det pga bakrusen av økonomisk doping, har egentlig ingen sympati med de som går konkurs i løpet av høsten. På lang sikt var finanskrisen veldig bra, slik at de klubbene som har levd/lever over evne får en lærepenge og enten blir dyttet ned noen divisjoner eller får orden på utgiftene.

Det er vel kanskje ikke helt tilfeldig at de klubbene som sliter mest med økonomien gjør det dårlig så langt i år heller. Tabellen begynner å se litt mer "normal" ut igjen, med både RBK, Brann og VIF på øvre halvdel. Baksiden er at RBK sannsynligvis kommer til å vinne TL mange år på rad igjen om de utnytter forspranget sitt i år. Håpet er at de gjør det dårlig i europacupene framover og suger minst mulig penger ut derfra.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #832 på: 23. Juni 2009, 00:00 »
Peter:
Sorry, det gikk litt i surr der. Det har liksom blitt litt mye RBK mot røkla i det siste, og da er det ikke greit å holde styr på hvem som møter hvem blant røkla.

Lyn sliter økonomisk som følge av at Atle Brynestad fant ut at det ble for dyrt å eie en så forferdelig dårlig fotballklubb. Dernest, Lyn sliter sportslig fordi Kent Bergersen ikke er en god nok trener. Dere har hatt Edu, Mikel og den gjengen der. Dere har hatt Hoff og Sokolowski. Men dere var jo ikke akkurat VELDIG mye bedre "den gang da" heller. Og hallo, hvem er det egenltig som ikke synes Ski- og fotballklubben Lyn er bra nok, og må kalle seg FC Lyn Oslo, bare for aldri å spille kamper utenfor landets grenser.

Og jeg som trodde Kim Holmen var verdens beste fotballspiller? Ifølge Nils Johan Semb er han jo det. Han har stor fart og er flink til å turne når han har scoret mål en gang hvert skuddår. Det er jo alt en fotballspiller trenger, skal vi tro eks-landslagssjefen. :P

Berntsen: "Slik vi ser det nå, så er ikke det store spenningsmomentet om vi kommer til cupfinalen i november. Spørsmålet er vel heller om noen andre lag overlever økonomisk lenge nok til å møte oss der. Og om NFF klarer å bli enig om hvem som skal holde kongen med selskap på tribunen." (http://supporter.adressa.no/leagues/tippeligaen/rosenborg/article35643.ece)
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #833 på: 23. Juni 2009, 00:50 »
Jeg synes synd på Lyn. Brynestad er en skurk og har nok rappet meg seg mange av pengene deres. Det er jeg ganseke sikker på.

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #834 på: 23. Juni 2009, 01:18 »
Hadde det ikke vært for Brynestad hadde sannsynligvis ikke klubben eksistert i dag, og ihvertfall ikke som Tippeliga-lag.

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #835 på: 23. Juni 2009, 01:21 »
Jeg er ikke helt sikker på detaljene der, men jeg er på generelt grunnlag ekstremt skeptisk til den mannen. Har vært mye bråk i alle firmaene hans også.

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #836 på: 23. Juni 2009, 01:32 »
Han er nok først og fremst en forretningsmann ja, men jeg er helt sikker på at Lyn har hatt mer vinning enn tap på Atle Brynestad, bortsett fra at de kanskje gjorde seg for avhengig av mannen. Og jeg tviler sterkt på at Brynestad i det store å hele har gjort profitt i Lyn... Det er nok klubbfølelser som mesteparten av tiden har drevet han også, som de fleste klubbeiere, ihvertfall i Norge.   

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #837 på: 23. Juni 2009, 06:00 »
Glimt har lenge slitt, og kan ihvertfall ikke lastes for økonomisk doping lik endel andre klubber. Er rett og slett helt naturlige grunner til at Glimt "alltid" vil slite med vanskelige økonomiske rammer. Dog var vi jo offer for en playboydaddy i fjor som jo holdt unna opplysninger for styret som satte oss i den plutselige akutte situasjonen rundt årsskiftet.
Frem til jeg har opparbeida meg kapital nok til å sprøyte inn penger nok til at Glimt skal bli et varig norsk lag i europacupene må vi vel regne med "trange" økonomiske rammer sammenlignet med "storlaga" i dette landet. Det er forøvrig gang på gang bevisst ii Norge at ressurser ikke nødvendigvis bestemmer tabellen eller fremtiden her i Norge - det har jo vist seg delvis i år også. Godt at sportslig dyktighet fortsatt står sterkt.

Selv har jeg langt mer mot de laga som er med på å gjøre norsk fotball så elendig i form av denne håpløse utenlandsimporten. Jeg syns Sepp Blatters ideer har mye for seg, hva slikt angår.

Peter

• Gjest
« Svar #838 på: 23. Juni 2009, 14:57 »
Jeg synes synd på Lyn. Brynestad er en skurk og har nok rappet meg seg mange av pengene deres. Det er jeg ganseke sikker på.

Brynestad er en skurk uten tvil. Hvor er det liksom blitt av de pengene for Edu, Mikel og Ighalo? Brynestad har tatt det i egen lomme pga pengetapene.

Og til deg Berntsen: Brynestad har kanskje reddet Lyn litt, men han gjorde det bare for PR fordi Smart Club og Kristiania Glassmagasin osv gikk dårlig. Brynestad har aldri hatt følelser for denne klubben.

Peter

• Gjest
« Svar #839 på: 23. Juni 2009, 15:30 »
Peter:
Sorry, det gikk litt i surr der. Det har liksom blitt litt mye RBK mot røkla i det siste, og da er det ikke greit å holde styr på hvem som møter hvem blant røkla.

Lyn sliter økonomisk som følge av at Atle Brynestad fant ut at det ble for dyrt å eie en så forferdelig dårlig fotballklubb. Dernest, Lyn sliter sportslig fordi Kent Bergersen ikke er en god nok trener. Dere har hatt Edu, Mikel og den gjengen der. Dere har hatt Hoff og Sokolowski. Men dere var jo ikke akkurat VELDIG mye bedre "den gang da" heller. Og hallo, hvem er det egenltig som ikke synes Ski- og fotballklubben Lyn er bra nok, og må kalle seg FC Lyn Oslo, bare for aldri å spille kamper utenfor landets grenser.

Og jeg som trodde Kim Holmen var verdens beste fotballspiller? Ifølge Nils Johan Semb er han jo det. Han har stor fart og er flink til å turne når han har scoret mål en gang hvert skuddår. Det er jo alt en fotballspiller trenger, skal vi tro eks-landslagssjefen. :P

Berntsen: "Slik vi ser det nå, så er ikke det store spenningsmomentet om vi kommer til cupfinalen i november. Spørsmålet er vel heller om noen andre lag overlever økonomisk lenge nok til å møte oss der. Og om NFF klarer å bli enig om hvem som skal holde kongen med selskap på tribunen." (http://supporter.adressa.no/leagues/tippeligaen/rosenborg/article35643.ece)

Når alt kommer til alt er jo Lyn like gode som de andre lagene. Uavgjort nesten hver kamp, det betyr jo bare at de er fullt på høyde med alle.