20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Tippeligaen 2009  (Lest 196582 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

plebUTG

• Kaptein
  • skjer
    • Vis profil
Sv: Tippeligaen 2009
« Svar #780 på: 30. Mai 2009, 15:05 »
Hvem sier at han er Norges beste keeper gjennom tidene?

Jeg ordla meg særdeles mildt, så regner egentlig med at du ikke pratet til meg. Bare lurer på hvem du driver og referer til.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #781 på: 30. Mai 2009, 21:13 »
Jeg refererte ikke til noen spesielle. Jeg bare så en avstemning på VGNett hvor godt over halvparten hadde stemt på Opdal som Norges beste keeper og selvsagt startmann mot Makedonia. Det var det jeg reagerte på. Som du sier, Opdal kan når han vil. Men jeg anser han ikke som god nok til å starte mot Makedonia. Det får Jarstein og Knudsen konkurrere om.
Deretter reagerte jeg på den generelle holdninga blant "folk flest" om at enhver keeper som står én god kamp er god nok for landslaget. spesielt hvis RBK er motstander.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #782 på: 30. Mai 2009, 21:29 »
Deretter reagerte jeg på den generelle holdninga blant "folk flest" om at enhver keeper som står én god kamp er god nok for landslaget. spesielt hvis RBK er motstander.

Holdningen om at en keeper som gjør giganttabbe etter giganttabbe skal konkurrere om landslagsplass er derimot helt grei. :)

Offe87

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #783 på: 30. Mai 2009, 21:46 »
Jeg refererte ikke til noen spesielle. Jeg bare så en avstemning på VGNett hvor godt over halvparten hadde stemt på Opdal som Norges beste keeper og selvsagt startmann mot Makedonia. Det var det jeg reagerte på. Som du sier, Opdal kan når han vil. Men jeg anser han ikke som god nok til å starte mot Makedonia. Det får Jarstein og Knudsen konkurrere om.

Opdal har etter hva jeg har hørt og sett vært ganske god de siste kampene(mer enn 1), og det i motsetning til Jarstein er vel en god grunn til at Opdal burde ta den plassen foran Jarstein.
Hvor god Knudsen har vært har jeg ikke peiling på :p
Så hvem som skal stå landskampen BURDE jo stå mellom de av keeperne som faktisk har vært i god form i det siste.
Men sånn egentlig er jeg enig i at Jarstein er en bedre keeper enn Opdal, men kanskje ikke akkurat nå.

Martin

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #784 på: 31. Mai 2009, 16:37 »
Ser heller at Ivar Rønningen står i mål for landslaget enn Jarstein ;D

Peter

• Gjest
« Svar #785 på: 31. Mai 2009, 17:00 »
Ser heller at Ivar Rønningen står i mål for landslaget enn Jarstein ;D

Enig. :) Rønningen er jo en keeper-gud i forhold til Jarstein. :D

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #786 på: 01. Juni 2009, 09:42 »
Det er vel liten tvil om at Jarstein er Norges potensielt beste keeper. Spørsmålet er vel heller om han noen gang klarer å bli stabilt god nok. Han har mange spennende kvaliteter og i utgangspunktet ingen klare svakheter, men det gjenstår å se om han klarer å kvitte seg med alle tabbene. Jeg er absolutt ikke sikker.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #787 på: 01. Juni 2009, 19:53 »
Må bli hårføner i Glimt-tribuna etter den andreomgangen de klarer prestere i dag. Hører ikke hjemme noen plass - patetisk.
Svært irriterende etter en førsteomgang der vi er fullt på høyde med RBK, og får tilbakebetalt noe av gjelda norske dommere skylder Glimt av møkkadommer Edvartsen.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #788 på: 01. Juni 2009, 21:02 »
Haha, Edvardsen fornekter seg ikke. Det er jo SKANDALE! Straffesituasjonen i første omg er jo hårreisende! Nå må forbundet gjøre noe!

ScandinavianMagpie

• Gjest
« Svar #789 på: 01. Juni 2009, 21:03 »
Det er vel en av tidenes dårligste dommere?

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #790 på: 01. Juni 2009, 21:10 »
Edvardsen er en møkkadommer ja! Sjokkerende dømming, men som Glimt-supporter smakte det litt som tilbakebetaling etter at vi har mistet endel poeng på grunn av elendig dømming. Nå klarte vi jo ikke nytte denne feilen da spillerne våre pissa på drakta vår i 2. omgangen.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #791 på: 01. Juni 2009, 21:45 »
Det er vel en av tidenes dårligste dommere?
'Jeg klager mye på Terje Hauge, men det er kun Svein-Erik Edvartsen som er så dum som dette. Som Erik Hamrén sa etter kampen: Man skulle tro det var musikk de hadde i headsettet sitt. Og da kan det vel neppe ha vært noen annen sang enn Fairytale som sto på repeat kampen gjennom for dommerteamet. Fjerdedommeren, Edvartsen selv eller den andre assistenten bør da for svarte kunne få med seg at det er tilbakespill fra en Glimt-spiller. At fantastiske TV2 med Nils Johan Semb og eks. TIL-spiller Bjørn "Bummen" Johansen i spissen ikke greier å få det med seg må en forvente. Men én av fire dommere på Aspmyra bør kunne se at ballen kommer fra en Glimt-spiller, og at offsiden dermed oppheves.

Så ja, Sven-Erik Edvartsen er Norges suverent dårligste fotballdommer. Min bror dømte aldri høyere enn på linja i tredjedivisjon. Men selv han hadde dømt bedre enn Edvartsen i de aller aller fleste Tippeliga-kamper. Og han sluttet å dømme for ganske mange år siden.

Men Rosenborg vinner enkelt 4-0. Man rundspiller Glimt etter alle kunstens regler, og viser frem totalfotball på norsk. Herlig å se på.
« Siste redigering: 01. Juni 2009, 21:49 av Joakim »
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #792 på: 01. Juni 2009, 21:48 »
Jeg er storfornøyd med andre omgang i dag. Edvardsen gir to litt strenge gule kort til RBK etter min mening, heldigvis klarer han nesten å få meg til å glemme det med å gjøre verdens merkeligste avgjørelse. Er jo ingen som skjønner hva som skjer der. Han MÅ jo se at den ballen kommer fra en Bodø/Glimt-spiller. Londak burde nok vært utvist også. Jeg er bare glad den ikke ble kampavgjørende.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #793 på: 02. Juni 2009, 00:31 »
For å fokusere på RBK fremfor Glimt så er det vel liten tvil om at de tar seriegull - noe annet vil sjokkere meg. De har helt overlegent offensivt register, og har enda ikke nådd toppen spillmessig. Alikevel er de allerede på vei å bygge en trygg avstand til de andre, som ikke viser samme stabilitet. At de enda ikke er blitt slått sier det meste. Det må en svært god dag for motstanderlaget, samt en veldig dårlig RBK-dag for at det skal skje, slik ting ser ut nå.
Glimt fortsetter frustrere meg. Fullt på høyde med RBK før pause, men etter pause er det et annet lag utpå bana. Elendig innsats, spillerne vil ikke nok, og null bevegelse. Det har skjedd flere ganger denne sesongen at Glimt har vært to ulike lag iløpet av to omganger. Det som kjennetegnet oss i fjor var at vi viste den ekstra innsatsen som skulle til for å plukke de nødvendige poenga. Det må vi få tilbake igjen.

Sogning

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #794 på: 02. Juni 2009, 09:17 »
la oss hente Tettey
NUFC kommer ingen veg så lenge Ashley sitter på toppen.