20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Tippeligaen 2009  (Lest 196958 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Andy

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
Sv: Tippeligaen 2009
« Svar #555 på: 18. April 2009, 23:58 »
Les hva jeg skriver da! Han drar fokuset bort fra det sportslige ved å fokusere på en utvsning som ikke hadde utgjort noen forskjell.

plebUTG

• Kaptein
  • skjer
    • Vis profil
« Svar #556 på: 19. April 2009, 00:04 »
Han har vel brukt mer energi på å snakke om Branns dårlige prestasjon enn utvisningen. Det at det blir mye prat om "rødt kort-situasjonen" har ikke så mye med Steinar Nilsen å gjøre. Han prøver ikke å dra noe som helst fokus bort fra noe som helst.

Andy

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #557 på: 19. April 2009, 00:14 »
Okej, men da så...

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #558 på: 19. April 2009, 11:59 »
Nei å si at Nilsen prøver å flytte fokuset fra Branns elendige prestasjoner er bare jævlig dumt. Han har snakket MYE om det og har selv tatt på seg all skyld for tapene i år...

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #559 på: 19. April 2009, 12:04 »
Flytter han ikke da egentlig fokuset vekk fra laget og over på seg selv?

plebUTG

• Kaptein
  • skjer
    • Vis profil
« Svar #560 på: 19. April 2009, 12:38 »

Nei. Du må se intervjuene hans etter kampene. Han påpeker dårlig innsats, men også mye taktiske feil fra sin egen posisjon. Og han bruker alltid ordet "vi".

Uansett; bunnkamp i dag. Jeg setter en 80 % sjanse for at Brann går fra Ullevaal i dag med 0 poeng. Og det er faktisk ganske trist.
Vi vant både 16. mai-kampen og siste serierunde mot VIF i fjor, men i år er jeg redd det går dårligere.

Tips: 2-0

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #561 på: 19. April 2009, 13:35 »
Å diskutere med fulle folk og Brann-supportere er håplølst, Geir. Såpass burde du vite.

Jeg har forøvrig alltid ansett herr Øvrebø som Norges beste dommer. Og vil personlig heller flytte bergenseren Hauge ned i gjørma sammen med herr Moen og herr Edvardsen. Men egentlig så hører vel verken han eller Øvrebø hjemme der nede. Dette er to dommere som alltid dømmer veldig godt internasjonalt, men som her hjemme er like ustabile som samtlige Tippeliga-lag. Likevel synes jeg det er Øvrebø og Hauge som dømmer flest gode kamper. Riktignok bør Terje Hauge aldri dømme RBK, da han aldri kan være nøytral i kamper RBK spiller. Og jeg er forundret over at ingen ennå har dratt i gang enda en diskusjon om de fem minuttene Øvrebø la til på Lerkendal i 2006.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Inuz

• Supersub
  • Demba Ba <3
    • Vis profil
« Svar #562 på: 19. April 2009, 18:15 »

Nei. Du må se intervjuene hans etter kampene. Han påpeker dårlig innsats, men også mye taktiske feil fra sin egen posisjon. Og han bruker alltid ordet "vi".

Uansett; bunnkamp i dag. Jeg setter en 80 % sjanse for at Brann går fra Ullevaal i dag med 0 poeng. Og det er faktisk ganske trist.
Vi vant både 16. mai-kampen og siste serierunde mot VIF i fjor, men i år er jeg redd det går dårligere.

Tips: 2-0

Jepp :D det blir en grei 2-0 seier til Enga idag.. Skulle bare mangle, faan ta nufc, de har ødelagt hele 2009 så langt.. På tide at Enga spiller seg opp så jeg ikke er trist hele dagen:)
Ba Ba Ba!!!

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #563 på: 19. April 2009, 23:07 »
RBK spilte nok en elendig kamp i dag. Må si jeg er overrasket over at Hamrén ikke ser ut til å skjønne at duoen Prica og Iversen er avhengig av innlegg fra kant for å skape sjanser. Og jeg må si meg overrasket over at han ikke ser ut til å skjønne at Per Ciljan Skjelbred og Alexander Tettey ikke kommer til å stå for disse, og at Roar Strand og Micke Dorsin ikke vil komme like ofte til slike innlegg som en kantspiller vil gjøre. RBK har ikke kantspillere som egner seg i 4-4-2, så hvorfor spiller man da 4-4-2? Hamrén er jo så opptatt av at RBK skal kunne spille på flere måter og fungere i flere formasjoner. Da må han jo heller prøve å rendyrke 4-2-3-1, som tross alt har gitt RBK tre seire denne sesongen.
Men det å være skuffet over uavgjort hjemme mot Odd, når Rosenborg har 11 poeng etter 5 kamper, blir litt feil på en dag som denne. Men en dårlig dag blir enda verre. Da blir alt så mye tyngre.

Må forøvrig legge til at Terje Hauge nok en gang beviser at han IKKE er nøytral når han dømmer RBK, og at han derfor IKKE bør dømme RBK.

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #564 på: 19. April 2009, 23:48 »
Ja, Hauge på Lerkendal er tragisk. Tror jeg teller tre situasjoner der RBK kanskje skal ha straffe. Jeg sier kanskje ettersom vi aldri får se dem i reprise. Jeg kom nemlig meg for første gang i år ikke på Lerkendal og måtte ta til takke med tv...

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #565 på: 20. April 2009, 02:01 »
Kjipt med kun et poeng i dag, men når vi faen fortsetter å slippe inn dødballmål så blir det jo slik. Det er dog positivt at vi slettes ikke er så dårlige som vi har vært tidligere.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #566 på: 20. April 2009, 02:25 »
Var nok større kvalitet på casualsoppgjørene enn hovedkampen i dag. Brann er så jææævla dårlige, godt VIF er det samme.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #567 på: 20. April 2009, 15:59 »
VIF-Brann som hovedkamp i en Tippeliga-runde i år er en vits.
Makan til bunnoppgjør skal man lete lenge etter. Tror Sandefjord-Glimt hadde egnet seg bedre.

plebUTG

• Kaptein
  • skjer
    • Vis profil
« Svar #568 på: 20. April 2009, 16:48 »
VIF-Brann som hovedkamp i en Tippeliga-runde i år er en vits.
Makan til bunnoppgjør skal man lete lenge etter. Tror Sandefjord-Glimt hadde egnet seg bedre.

TV2 velger hovedkamper etter hva folket vil se. Selv om Brann og VIF har startet sesongen dårlig, finner vi fortsatt gryende fotballinteresse i Bergen (og kanskje litt i Oslo).

Tipper TV2 ville vært superfornøyd med 1/5 av seerne hvis de viste Sandefjord-Glimt. Kjempebra forslag.

Andy

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #569 på: 20. April 2009, 17:40 »
Alle vil jo se tidligere storheter gå i dass da :) Ikke så rart mange så kampen...