20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Tippeligaen 2009  (Lest 196395 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

ScandinavianMagpie

• Gjest
Sv: Tippeligaen 2009
« Svar #480 på: 06. April 2009, 22:16 »
Tromsø vinner en liten sliteseier i Oslo i kveld. Skjebnen ville det selvsagt slik at Lars-Iver Strand var den som satte den endelige spikeren i kista. Enormt trege forsvarsspillere i VIF skal være sjeleglade for at de fikk lov å fortsette alle mann alle i mer enn 12 minutter idag. Panzer viser hvilken middelmådig spiller han er - (og for en stor drittsekk). I dag var han fan meg verre enn David Nielsen på en dårlig dag. Hver gang han var i duell med Moldskred måtte han ty til midler som mer passer på brytematta enn på en fotballbane for å stoppe han.

Uttellingen var bra i 1.omg fra vår side, nesten like effektivt som RBK var mot oss på Alfheim. I 2.omgang kunne vi fort (og burde) scoret minst 2 til. Kommunikasjonen bak med forsvaret og keeper var langt fra optimalt idag, men det skal vel godt gjøres når de aldri har spilt obligatoriske kamper sammen før. Sahlman står en god debut kamp og setter nok ett visst press på Sead i kampen om førstelagsplassen.

Fortsatt noe å rette på defensivt, men idag var vi mer enn god nok til å ta en velfortjent skalp mot et dårlig Vålerenga, på en ELENDIG Ullevaal-matte!

plebUTG

• Kaptein
  • skjer
    • Vis profil
« Svar #481 på: 06. April 2009, 22:58 »
Faen, så skuffa jeg er...

Så bra ;D

Det var deilig å slenge den scoringen i trynet på trønderne. At det var akkurat denne kampen Sigurdsson skulle revansjere seg, passet ypperlig. Jeg spådde 5-0 og overkjøring, men det ble vel ikke akkurat sånn... (for å si det mildt).

Inuz

• Supersub
  • Demba Ba <3
    • Vis profil
« Svar #482 på: 07. April 2009, 15:44 »
Tromsø vinner en liten sliteseier i Oslo i kveld. Skjebnen ville det selvsagt slik at Lars-Iver Strand var den som satte den endelige spikeren i kista. Enormt trege forsvarsspillere i VIF skal være sjeleglade for at de fikk lov å fortsette alle mann alle i mer enn 12 minutter idag. Panzer viser hvilken middelmådig spiller han er - (og for en stor drittsekk). I dag var han fan meg verre enn David Nielsen på en dårlig dag. Hver gang han var i duell med Moldskred måtte han ty til midler som mer passer på brytematta enn på en fotballbane for å stoppe han.

Uttellingen var bra i 1.omg fra vår side, nesten like effektivt som RBK var mot oss på Alfheim. I 2.omgang kunne vi fort (og burde) scoret minst 2 til. Kommunikasjonen bak med forsvaret og keeper var langt fra optimalt idag, men det skal vel godt gjøres når de aldri har spilt obligatoriske kamper sammen før. Sahlman står en god debut kamp og setter nok ett visst press på Sead i kampen om førstelagsplassen.

Fortsatt noe å rette på defensivt, men idag var vi mer enn god nok til å ta en velfortjent skalp mot et dårlig Vålerenga, på en ELENDIG Ullevaal-matte!

faan så skuffa jeg er :( var å så kampen på Ullevaal og var bombe sikker på enga seiern så får jeg et effektivt TIL lag slengt i tryne. Var så skuffa over MA. Må være tidenes dårligste spillenede trener.
Ba Ba Ba!!!

MLerbakk

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #483 på: 07. April 2009, 17:51 »
Jeg spådde 5-0 og overkjøring, men det ble vel ikke akkurat sånn... (for å si det mildt).

Ikke så veldig rart da... Fikk seriøse flashbacks til Hellas i EM 2004. Så destruktiv rævafotball er det en stund siden jeg har sett. Er som Ham-Kam. Eneste muligheten de har er å sabotere motstanderens spill når de er for dårlige til å skape noe selv. Tragisk å se på. Det verste er at alle lag som kommer på Lerkendal vil prøve å gjøre det samme. Dette unnskylder allikevel ikke det dårlige offensive spillet til Rosenborg 100 %. Men man ser hvor langt dårligere lag kan komme med å spille destruktiv fotball.

plebUTG

• Kaptein
  • skjer
    • Vis profil
« Svar #484 på: 08. April 2009, 10:00 »
Jeg spådde 5-0 og overkjøring, men det ble vel ikke akkurat sånn... (for å si det mildt).

Ikke så veldig rart da... Fikk seriøse flashbacks til Hellas i EM 2004. Så destruktiv rævafotball er det en stund siden jeg har sett. Er som Ham-Kam. Eneste muligheten de har er å sabotere motstanderens spill når de er for dårlige til å skape noe selv. Tragisk å se på. Det verste er at alle lag som kommer på Lerkendal vil prøve å gjøre det samme. Dette unnskylder allikevel ikke det dårlige offensive spillet til Rosenborg 100 %. Men man ser hvor langt dårligere lag kan komme med å spille destruktiv fotball.

Hehehe ;D

Det er vel bare trøndere og "bohemer" som kan være så morsomt bitre etter poengtap. Men du har rett i at det er et nederlag for RBK å skape èn målsjanse (eller var det to?) foran eget hjemmepublikum i en kamp der de var regnet som store favoritter. Og ja, det er klart Brann ligger lavere på Lerkendal enn på Brann Stadion. Men den flashbacken din til EM 2004 ser jeg ikke helt. Den ser vel bare trønderne.

Men, men. Nå er det Tromsø hjemme neste gang. Det er en kamp vi "alltid" vinner. :)

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #485 på: 08. April 2009, 12:36 »
Men du kan da virkelig ikke påstå at Brann ikke var defensive og destruktive i denne kampen?

plebUTG

• Kaptein
  • skjer
    • Vis profil
« Svar #486 på: 08. April 2009, 16:48 »
Men du kan da virkelig ikke påstå at Brann ikke var defensive og destruktive i denne kampen?

Selvfølgelig var de det. Jeg vil heller kalle det taktisk smarte.

Hvis Arendal FK spiller borte mot Real Madrid, vil nok også de legge seg bakpå og satse på kontringer - nettopp fordi det lønner seg når motstanderen har hjemmebane og er veldig stor favoritt.

Men jeg orker ikke denne diskusjonen. :-)

Lykke til mot start i kveld

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #487 på: 08. April 2009, 17:42 »
Jeg er helt enig, Brann lyktes med taktikken de brukte, og gratulerer til dem for det. Synes likevel ikke det er særlig kult å se på. :P

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #488 på: 08. April 2009, 20:44 »
RBK viser serievinnertakter i dag, sterk andreomgang med en gang mindre mot et Start som egentlig var ganske gode.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #489 på: 08. April 2009, 21:10 »
Ja, dette likte jeg. Elendig førsteomgang, men vi står virkelig på i andre og er gode med en mann mindre. Kanskje Prica-Iversen skal vise seg å være et godt spisspar etterhvert. eventuelt med Iversen som hengende spiss.

Martin

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #490 på: 08. April 2009, 23:32 »
Som Brann supporter gjør det vondt å si dette, men draktene til RBK er rett og slett dritstilige.

ScandinavianMagpie

• Gjest
« Svar #491 på: 09. April 2009, 10:38 »
http://fotball.itromso.no/eliteserien/article134777.ece

Da er det bare å få opp effektiviteten foran kassa!

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #492 på: 12. April 2009, 15:45 »
Som Brann supporter gjør det vondt å si dette, men draktene til RBK er rett og slett dritstilige.

Det er da bare å dra en REMA1000-plastpose over hodet så har du en selv?

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #493 på: 13. April 2009, 15:17 »
Sleng på en gul og rød Bygger'n-logo, en blå og rød Telenor-logo, pluss den fæle Shell-logoen på den Rema-posen så nærmer du deg.

Jeg tror Brann-fansen ganske snart vil merke savnet av Mons Ivar Mjelde. Jeg tror ikke bergenserne flest synes ett tjuvheldig poeng med vanvittig destruktiv fotball og én målsjanse i hele kampen er særlig morsomt. Jeg tror faktisk Brann-supportere flest heller vil bli nummer en og to i serien med offensiv, underholdende fotball med flere goalgettere på topp enn å bli nummer fem-seks med ekstremt destruktiv fotball, verre enn det Tromsø har spilt de siste sesongene.

Og apropos Tromsø, du må ikke glemme andre del av samme statistikk, Ulf. Å slippe inn syv mål på tre kamper er virkelig ikke bra for et lag med gullambisjoner. Og det med det samme forsvaret som sist sesong. I forrige kamp hadde dere en ny keeper bak der, men likevel slapp dere inn fire veldig enkle mål med "Tippeligaens suverent beste keeper" Sead Ramovic bak nøyaktig samme forsvar som sist sesong. Jeg tror ikke Koppinen og Reginiussen er Norges beste forsvarsspillere. Jeg tror bare at Steinar Nilsen kanskje er Norges beste på defensiv struktur.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Martin

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #494 på: 13. April 2009, 15:21 »
ja jeg var ikke for at mjelde skulle gå.