20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Tippeligaen 2009  (Lest 196685 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Tippeligaen 2009
« Svar #465 på: 04. April 2009, 16:04 »
At samtlige lag i Norge pr. dags dato hadde blitt forsterket av Per Ciljan Skjelbred er et ubestridt faktum. ;)

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #466 på: 04. April 2009, 18:47 »
At samtlige lag i Norge pr. dags dato hadde blitt forsterket av Per Ciljan Skjelbred er et ubestridt faktum. ;)

Underskrives! ;)
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #467 på: 04. April 2009, 18:56 »
Brann har fremdeles ikke forstått at suksess ikke kommer automatisk, og at det å gjenskape suksess er hundre ganger vanskeligere enn å oppnå suksess første gang. Hadde Brann giddet å sette seg inn i hvordan RBK jobbet på 90-tallet, så hadde de kanskje vært favoritter til å vinne serien i år. Tror Nils Arne Eggen med den største selvfølgelighet hadde satt Brann-ledelsen inn i sin tankegang, om de hadde spurt. Tror ikke de hadde trengt å betale et rødt øre for gode råd.

Du tenker for kort. Man trenger penger for å skape suksess i Tippeligaen i dag, det hadde ikke Brann. Det sier sitt når man må selge TLs beste spiller Thorstein Helstad bare for å sikre trygghet i budsjettet. Hadde vi vært TIL hadde vi sikkert vunnet serien også i 2008, men gått med dundrende konkurs året etter. Brann bruker heldigvis ikke penger de ikke har, vi er en av få klubber i TL som virkelig satser på økonomisk trygghet, noe som forhåpentligvis kan bli gull verdt når finanskrisen har rast fra seg i noen år. Vi er avhengige av rike onkler for å kjøpe spillere (som alle unntatt RBK), men ikke for å overleve.   

Andy

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #468 på: 04. April 2009, 20:56 »
Hulsker er kongen på banen!!!! Bring on RBK! :D

VepsoO

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #469 på: 05. April 2009, 18:35 »
Heia Odd!!
Feel free to drink as much tequila as you want, but if you do not drink you could have some beer

You are never stuck in traffic - you are traffic

ScandinavianMagpie

• Gjest
« Svar #470 på: 05. April 2009, 20:05 »
Noen tildels "Overraskende" resultater i dag.
Klarer Brann å fortsette den trenden, eller skal RBK holde følge med MFK?

Edit:
Ser ut for å bli et godt resultat for alle oss som ikke heier på RBK eller Brann.
« Siste redigering: 05. April 2009, 21:52 av Ulf »

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #471 på: 05. April 2009, 22:07 »
Jeg frykter nedrykk. Dette er pissdårlig, og det er overhodet ikke samme piffen over Glimt i år, som det var i fjor. Virker som om vi fikk det for lett i fjor, for i år tror vi tydeligvis at dette er plankekjøring.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

ScandinavianMagpie

• Gjest
« Svar #472 på: 06. April 2009, 08:26 »
Det Jan-Derek sa før sesongstart om at spillerne ville ta for lett på oppgavene i år, har nok slått til for fullt ser det ut til. Ingen som tar ut de ekstra 10% som skal til for å overleve i tippeligaen. Jeg ønsker som regel Bodø/Glimt alt vondt her i verden, men som ihugga nord-Norge patriot ser jeg helst at de beholder plassen i Tippeligaen.
"Brutter'n" viser igjen at han er samme type som Steinar Nilsen. Han gjemmer ingenting bak floskler og pisspreik. Her er en spade for en spade.

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #473 på: 06. April 2009, 11:38 »
Faen, så skuffa jeg er...

ScandinavianMagpie

• Gjest
« Svar #474 på: 06. April 2009, 17:36 »
Det jeg så av kampen i går så var resultatet greit nok, eller?
Kunne vel bikket begge veier så uavgjort var vel et rettferdig resultat.

Nå gjenstår det å se om TIL's mareritt fra RBK kampen fortsetter eller om vi klarer å sette noen av de enorme sjansene vi produserer. Jeg regner med vi får se en heltent Lars Iver Strand, kanskje allerede fra start. Lindpere (som har vært strålende i vinter, og også god i sesongstarten) er dessverre ikke aktuell til denne kampen.
Ramovic er også usikker, så her kan det fort bli debut for vår svære svenske Sahlman. Har ikke sett han live selv, men rapportene tyder på at han er en bra keeper.

Tror laget blir som følger:
EDIT:
Sead Ramovic – Tom Høgli, Miika Koppinen, Tore Reginiussen, Hans Åge Yndestad – Ruben Yttergård Jenssen, Tommy Knarvik, Helge Haugen, Kevin Larsen – Morten Moldskred, Sigurd Rushfeldt.

Dette laget skal normalt kunne gi VIF hard kamp om poengene.
Håper jeg er et snev av sanndrømt, drømte at TIL vant 0-4  ;D
« Siste redigering: 06. April 2009, 17:43 av Ulf »

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #475 på: 06. April 2009, 17:47 »
Hehe, Geir bør vel være misfornøyd over RBKs svake oppvisning. Ikke hver dag RBK skaper så lite sjanser!

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #476 på: 06. April 2009, 18:11 »
Celso Borges har ankommet Fredrikstad:
http://www.fredrikstadfk.no/content/view/1876/372/

Må innrømme at jeg har ENORME forventninger til Borges! Gleder meg som en unge til å se han i aksjon og kommer allerede på torsdag til å dra å se han på trening! :P

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #477 på: 06. April 2009, 18:52 »
Hehe, Geir bør vel være misfornøyd over RBKs svake oppvisning. Ikke hver dag RBK skaper så lite sjanser!

Stort sett ja. Vi fortjener faktisk ikke å vinne denne kampen, selv om jeg tror vi har en voldsom ballbesittelse, så skaper vi ikke nok sjanser. Vi begynner derimot å nærme oss å være bunnsolide bakover, noe jeg er fornøyd med.

Ikke ment som noen unnskyldning, men Austin skulle selvfølgelig vært utvist i første omgang. Han har en stygg takling før han får det gule kortet sitt også. Synes også Brannforsvaret er usedvanlig dårlige ballspillere, det er omtrent bare pælming, men de er gode til å forsvare seg. Vi hadde dog muligens tapt denne kampen om Brann hadde en bedre angrepsspiller enn Huskelapp. Faen, så innefektiv han er.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #478 på: 06. April 2009, 20:17 »
Du virker skuffet over at Huseklepp er en god, gammeldags klæbb foran mål. Du skal være sjeleglad for akkurat det.
Jeg har litt problemer med å skjønne hvordan Brann-fansen kan være fornøyde med denne kampen, som jeg har fått inntrykk av at de er. Greit nok, ett poeng på Lerkendal er jo flott det. Og de forsvarte seg langt, langt bedre enn på lenge. Men fortsatt er Brann-forsvaret ustabile. De var ikke så fantastiske som TVBrann (TV2) ville ha det til, og jeg synes jeg så at det var bra med åpentrom i Brann-forsvaret ved flere anledninger. Problemet var bare at det ikke var en sjel i hvit drakt som var i mils omkrets av Branns 16-meter.

Det var KUN Trond Olsen som visste hvor Branns 16-meter var. Men selv om Olsen er god kan han vanskelig gjøre ALT helt mutters alene. Men han holdt på å gjøre det, med god hjelp fra Bjørn Dahl, som hadde store problemer med nevnte Olsen.

Alle sier at Brann var så gode. Spør du meg gjorde Brann det man kan forvente av dem. RBK var derimot DRIT DÅRLIGE! Marek Sapara spilte historiens dårligste kamp noensinne av en RBK-spiller. Per Ciljan Skjelbred spilte sin dårligste kamp noensinne for RBK. Steffen Iversen gjode en elendig førsteomgang. Alex Tettey var en vits. En dårlig en sådan.

Defensivt var RBK brukbare. Og slapp Brann til kun to reelle sjanser. Og satte Huseklæbb i offside ved nesten enhver anledning. Men selvfølgelig må de slippe til Brann en gang for mye.

Jeg kan ikke helt huske å ha vært vitne til en dårligere kamp av RBK. I dag skapte RBK sin eneste sjanse tre minutter på overtid. Og at den sjansen faller til Alex Tettey, som selvfølgelig bommer, er typisk for en elendig dag for RBK.

Men nok kjefting. Sett bort ifra at det var en håpløst elendig kamp med et fryktelig irriterende resultat mot et lag jeg hater mer enn pesten, så er jeg ikke videre bekymret for RBK. Noen dårlige kamper har man av og til, og så lenge man ikke taper slike kamper, så bør man vel egentlig være fornøyd.

MEN: Molde som serieleder, det gjør vondt. Det var det største problemet med det hele. At Molde får lov å lede serien.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #479 på: 06. April 2009, 20:35 »
Du virker skuffet over at Huseklepp er en god, gammeldags klæbb foran mål. Du skal være sjeleglad for akkurat det.

Selvfølgelig er jeg glad for at Huseklepp er så elendig foran mål. Hvorfor folk derimot vil ha ham på landslaget skjønner jeg ikke helt.