20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Tippeligaen 2009  (Lest 196743 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Tippeligaen 2009
« Svar #375 på: 13. Mars 2009, 20:30 »
Relativt fornuftig tippet, Jokke. Tror også jeg per nå vil sette følgende topptrio slik ja! Utover det tør jeg, klok av skade, ikke tippe noe som helst!
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

ScandinavianMagpie

• Gjest
« Svar #376 på: 13. Mars 2009, 21:38 »
Ikke et håpløst tips det der nei. Men at hele midtbane fireren skal forsvinne midt i sesongen nekter jeg å tro at klubben vil la skje. Men at 1 eller 2 av de (mest sannsynlig Per Ciljan og Marek) forsvinner ser jeg ikke på som noe umulighet.

Jeg tror det vil bli 4-5 klubber som kjemper om tittelen og 4-5 som må kjempe mot nedrykk. Resten vil bli middelhavsfarere-

De som vil sloss i toppen: RBK, LSK, TIL, Stabæk og (muligens) Brann.
De i bunnen tror jeg vil bli: Sandefjord, Start, Aalesund, Odd og Godset.

Resten vil ligge i "no-man-land".

Men nå blir det jo alltid overraskelser i begge ender av tabellen, så vi får se hva som blir fasit.

Edit;
Skal jeg prøve meg på en tabell blir mitt tips:

1.RBK
2.TIL
3.Stabæk
4.LSK
5.Brann
6.Molde
7.Lyn
8.VIF
9.Viking
10.Bodø/Glimt
11.Fredrikstad
12.Odd
13.Aalesund
14.Strømsgodset           
15.Start
16.Sandefjord
« Siste redigering: 13. Mars 2009, 21:47 av Ulf »

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #377 på: 13. Mars 2009, 21:58 »
Berntsen, jeg har problemer med å se hvorfor Brann skal blande seg inn i nedrykksstriden. Ser ikke for meg at så gode spillere flopper så til de grader.

Brann har vært vanvittig elendig i treningskampene. Vi var dårligere enn Austria Wien, Elfsborg, Strømsgodset, Legia Warszawa, Løv Ham og tildels Bodø/Glimt. ALLE problemene som var der i fjorårssesongen er der fortsatt. I tillegg er stallen sannsynligvis svekket ytterligere. Holmvik er ikke bedre enn Erlend Hanstveit. Steinar Nilsen har i tillegg uttalt at spillerne var i så dårlig fysisk forfatning da han dukket opp i Januar at han har måttet forandre sin treningsplan fullstendig i vinter. Grunntrening er blitt prioritert fremfor taktikk, noe som kollapset fullstendig i fjor. Per i dag er ikke stallen i nærheten av å forstå Nilsens spillesystem, ihvertfall ikke om vi skal dømme etter det fullstendig hodeløse spillet i vinter.

Det er i utgangspunktet mange gode spillere i Brann, men ingen av de har egentlig vist noe særlig kvalitet på over et år. Dessuten er stallen veldig ubalansert. Vi kan ikke spille med 7 sentrale midtbanespillere selv om de aller fleste av de ville fått plass på nesten alle andre tippeligalag. Samtidig har vi kun 2 rene spisser i troppen. Den ene er David Nielsen, den andre en 20-åring som scoret 7 mål i adeccoligaen i fjor... Begge kan floppe fullstendig.

Samtidig har vi ikke økonomi til å hente flere spillere før overgangsvinduet stenger, og nesten helt sikkert heller ikke i sommer når finanskrisen sannsynligvis har slått ordentlig inn i norsk produksjonsmarked og alle mulige investorer ligger med sånn halvveis brukket rygg. Dette kan gå virkelig til helvete.

Kan jo prøve meg på et tips også, selv om det er ganske umulig for Tippeligaen i år:

1.RBK
2.Stabæk
3.TIL
4.LSK
5.Lyn
6.Fredrikstad
7.VIF
8.Start
9.Bodø/Glimt
10.Odd
11.Viking
12.Molde
13.Strømsgodset
14.Brann         
15.Start
16.Sandefjord

plebUTG

• Kaptein
  • skjer
    • Vis profil
« Svar #378 på: 14. Mars 2009, 18:56 »
Om Brann rykker ned eller ikke er vel endå uvisst. Selv tipper jeg Vålerenga skal få slite skikkelig. NordicBet er ute med en odds på 1.80 (!) på at Martin Andresen blir førstemann ut den velkjente Tippeliga-døra blant trenerne. Det er (nesten) et spillbart objekt. ;)

I dag braker det i hvert fall løs på Fornebu Arena. jeg ville trodd at Stabæk var tydelig svekket, så den evige optimismen som råder blant mine Stabæk-venner er litt uforståelig for meg. De er krystallklare på at gullet blir gjentatt.

De vet ikke hvor ille det kan gå. (mvh Brann-supporter, hehe).

Gleder meg! 8)

ScandinavianMagpie

• Gjest
« Svar #379 på: 14. Mars 2009, 18:57 »
Velkommen hit ClebUTG - I dag er jeg sjeleglad TL starter igjen, så kan man få PL "litt på avstand".

plebUTG

• Kaptein
  • skjer
    • Vis profil
« Svar #380 på: 14. Mars 2009, 19:02 »
Tusen takk for det, Ulf! :)

Ja, i disse dager er det mye som er mer behagelig enn å se Newcastle i aksjon. Akkurat det skal jeg innrømme.

Etter å ha skummet litt igjennom tråden ser jeg at du er Tromsø-fan. Da både tipper jeg at du får og ønsker deg en veldig god Tippeliga-sesong. ;)

ScandinavianMagpie

• Gjest
« Svar #381 på: 14. Mars 2009, 19:44 »
Jo takk. Har forventninger om en god sesong. Så får vi se hvor langt det rekker. Blir nok 4-5 som skal gjøre opp om medaljene. Er redd bartefolket trekker det lengste strået - men 30 kamper skal først spilles

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #382 på: 14. Mars 2009, 20:07 »
Legger merke til at flere tipper Lyn forholdsvis høyt oppe, over midten av tabellen. Er det noen som har tatt en titt på lagets trener?
Ja, han rykket opp med Glimt, men de måtte gjennom kvalik, og de var ikke spesielt suverene bortsett fra i kvaliken mot et særskilt tafatt Odd.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #383 på: 15. Mars 2009, 02:50 »
Jeg VEIT at Glimt kom på kvalikkplass den sesongen - men Glimt var ærlig talt det klart beste laget nivåmessig det året i Adeccoen, noe de til gangs viste straks de kom opp i TL året etterpå. Selvfølgelig, laget underpresterte dessverre utover den sesongen og kunne gå fra helt fenomenale (svære seire over HamKam vitnet blant annet alene om det), men Kent Bergersen og Hoftun gjorde jo en genistrek da de rett og slett valgte å prioritere kvalikken de siste rundene av Adeccoen og istedet rundspilte Odd over to kamper. Men i første halvdel av den sesongen, og i enkeltkamper beviste Glimt at de var det suverent beste laget....
Men ja, Bergersen har enda ting å bevise på øverste nivå. En spiller som Gustavino gir vel grunn til optimisme der - han virker til å potensielt bli blant de beste spillerne i TL denne sesongen.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #384 på: 15. Mars 2009, 18:49 »
Sier meg veldig fornøyd med førsteomgangene så langt, selv om rundens eneste kamp hvor jeg bryr meg ordentlig om resultatet er i morgen. Kult at Aalesund leder over Tromsø, kanskje det er de som blir overraskelsen i år.

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #385 på: 15. Mars 2009, 18:56 »
Sterkt av Viking å lede 3-0 mot Odd!

Jeg selv er meget fornøyd med at vi leder 1-0 i Bodø, selv om prestasjonene fra begge lag har vært ræva.

Andy

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #386 på: 15. Mars 2009, 20:15 »
Hulsker er tilbake! DEILIG!!!

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #387 på: 15. Mars 2009, 21:02 »
Faen det var kjipt å bare få med et poeng mot FFK i dag. Elendig førsteomgang fra begge lag. Fra første kvarteret og utover er det Glimt som har det meste av spillet, men i førsteomgang er det så mye slurv og elendighet at vi beærer FFK med sjanser, og som selvfølgelig førte til mål tilslutt.
Andreomgang er mye bedre, vi spiller oss etterhvert til gode sjanser og får som fortjent mål etterhvert. Må si jeg er fornøyd med hvordan Ludde hevet spillet utover kampen. Syns der var tegn på gammel storhet der, og det er lovende! Ellers var Christian Berg helt rå i dag. Så må jeg si at jeg er overrasket over hvor svake FFK fremsto. De klarte ikke å skape noe som helst fremover omtrent.

ScandinavianMagpie

• Gjest
« Svar #388 på: 15. Mars 2009, 21:04 »
Ingen stor kamp av Gutan idag, og sånn som kampen utviklet seg er jeg glad for uavgjort. Var en åpen kamp hvor Aafk virket som de ville mest. Var en typisk åpningskamp. Ellers imponerer Viking idag og Start overrasker NESTEN.

Nå starter 2.omg av RBK-VIF.

Rbk viser i 1.omg at de vil bli veldig vanskelig å stoppe. De leder vel fortjent 1-0 tror jeg man kan si.

Edit:
Trond Olsen sklir og sleiver inn 2-0. Troy Perkins er helt satt ut!
« Siste redigering: 15. Mars 2009, 21:19 av Ulf »

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #389 på: 15. Mars 2009, 21:18 »
Faen så glad jeg er vi er kvitt middelmådige Trond Olsen, gitt....
Du må bare digge spilleren.