20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Tippeligaen 2009  (Lest 196821 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Tippeligaen 2009
« Svar #90 på: 22. Des. 2008, 22:37 »
10 mill for Olsen og spesielt 30 mill for Reginiussen er overprising med dagens finansmarked. En mill er verdt mer for hver klubb enn for 2 år siden for å si det sånn... Tromsø lever tydeligvis i sin egen drømmeverden. Om de tror noen i dag vil forhandle med en skakkjørt økonomisk klubb som krever 15 mill for MM og 30 for TR så skal de lete lenge tror jeg. Er nok RBK som kommer desidert best ut av situasjonen med verdensøkonomien av de norske klubbene i dag. De har råd til å betale det Glimt krever for Olsen om de vil.

Spent på hva Brann gjør. Hadde håpet på Ingelsten. Nå virker det ikke som om det er mange gode alternativer igjen i spissmarkedet...

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #91 på: 22. Des. 2008, 22:42 »
Glimt gjør jo også helt rett i å presse prisen så høyt opp som mulig. Det ender jo selvfølgelig i liten sporstlig katastrofe når RBK tilslutt har kjøpt Olsen, men for Glimt er jo alt som betyr noe nå å dekke underskuddet på 9 millioner best mulig. Forhåpentligvis ender det i at Olsen flopper totalt og kommer tilbake til Glimt for slikk og ingenting!
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

ScandinavianMagpie

• Gjest
« Svar #92 på: 23. Des. 2008, 18:57 »
Det du mener Glimt gjør rett i denne saken er akkurat hva du kritiserer TIL for å gjøre i TR og MM saken?!?!

Vel vel.

At TIL tørr kreve 30mill for Reginiussen ser jeg på som riktig. Hvorfor skal klubben alltid selge til spott pris for deretter å måtte slite i bunnen av ligaen.
Steinar Nilsen sa jo selv at MM var verdt minst 15 mill i sommer - når han da igjen kun byr vekslepenger og glansbilder så snart han blir trener i Brann er jo bare dumt.

TIL er inne i en periode hvor de tydeligvis setter sportslig suksess høyere enn kortsiktig økonomisk gevinst. HELDIGVIS!!!

Er for øvrig gledelig at dere RBK'ere ikke ønsker en spiller som har vært halvparten av tippeligaens desidert beste midtstopper par for en fornuftig pris. At dere i tillegg "jaget" den andre halvdelen på dør er jeg også meget glad for.

Hvis Helstad er verdt 30 mill er jaggu Reginiussen også det! Og da er MM også verdt 15.

At Glimt "kun" krever 10mill for deres største talent er jo deres egen feil.
Den tiden da RBK var så svære at alle andre klubber møtte de med rød løper og Champagne så snart de viste interesse for en spiller er heldigvis over.

Når det er sagt tipper jeg at Reginiussen blir solgt for en sum mellom 20-25 mill (hvis han blir solgt i det hele tatt) og at Moldskred forsvinner for rundt 8-10 mill.

Hva Glimt må nøye seg med i Olsen saken tipper jeg havner rundt 7-8,5mill. Om det er riktig pris kan godt diskuteres.

Forøvrig at svensken velger større klubber enn RBK gjør han vel ikke nødvendigvis til en jævel eller hva Joakim :)

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #93 på: 23. Des. 2008, 20:04 »
Jævelen jeg tenkte på, var den godeste Trond Sollied.
Når han stjæler spillerne våre, så blir jeg pissed.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #94 på: 28. Des. 2008, 21:54 »
Den tiden da RBK var så svære at alle andre klubber møtte de med rød løper og Champagne så snart de viste interesse for en spiller er heldigvis over.

Jepp. Og det er det som gir håp om at vi skal slippe en ny RBK-dominert periode. Noe som egentlig ser ganske sannsynlig ut av flere grunner i disse dager... 

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #95 på: 29. Des. 2008, 18:52 »
At tiden er over da RBK ble møtt med rød løper og Champagne er så sin sak. Og det er vel i og for seg på tide. Men det betyr ikke at det er riktig av Tromsø å kreve 30 millioner for en spiller som knapt nok er verdt 10.
Men så er det jo ikke bare RBK som møtes med den prislappen da. Noe som vel forteller alt om hvor nedsnødd de er der oppe i isbjørnland.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

ScandinavianMagpie

• Gjest
« Svar #96 på: 29. Des. 2008, 23:04 »
Eller at de tør kreve det de mener de vil måtte ut med for å erstatte en slik spiller.
 Tromsø ser ut til å ha finansielle muskler i bakhånd som gjør at de kan satse tungt også kommende sesong. Det viser seg igjen i dag når Sigurd Rushfeldt tar til vett og fortsetter i TIL også neste år. Det at han nå også skal inn i en rolle på trenersiden ser jeg på som meget positivt. Ikke minst med tanke på de talentene som forhåpentligvis skal ta steget opp i tippeligaen i løpet av de neste 3-5 årene. Å ha en slik ressurs i klubben er gledelig for oss alle som har hjertet i TIL.

Etter at Steinar Nilsen forlot oss har klubben likevel tatt steg i riktig retning:
*Kontinuiteten på trenersiden er ivaretatt ved å fortsette med Agnar Christensen og Truls Jenssen
* Tippeligaens beste keeper fortsetter i klubben
* Vi henter en meget kompetent trener i Høgmo - og ikke minst en mann med kontakter i fotballverdenen som gjør TIL til en mer attraktiv klubb både for spillere og de som sitter på penga.
* Vi får hjem igjen Truls Hallen som søkte lykken i vålerpenga, men fant ut at hans hjerte lå igjen på Alfheim. Dermed har vi et team på den fysiske treningsbiten som jeg vanskelig ser at andre klubber matcher.

I tillegg ser jeg ikke bort fra at Tore Reginussen finner ut at han faktisk kan ha godt av ennå et år i norsk fotball. Erfaring fra Europa vil han i tillegg få på klubblaget og etter alle solemerker også på landslaget. Han vil våre garantert spilletid i en klubb hvor han er godt etablert - dermed får han vist frem at han faktisk har noe å gjøre i en stor liga. Fortsetter han utviklingen i vinter og kommende sesong vil han kunne velge å vrake i gode sportslige og økonomiske tilbud siden han da er Bosman spiller.

Jeg ser veldig lyst på det kommende året i alle fall. Må ærlig innrømme at så lyst så jeg ikke på tilværelsen etter at seriebronsen var sikret 2.nov.
Hyller nok en gang vår engasjerte og tydeligvis kompetente ledelse i Morten Kræmer og styreleder Jens Johan Hjort i fremste rekke!

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #97 på: 30. Des. 2008, 13:28 »
Dersom TIL har råd til å si fra seg de 25 millionene de sikkert kunne fått for Moldskred og Reginiussen tilsammen denne vinteren så er det spenstig satset ihvertfall. Men den åpenbare taktikken med å stille de bydende klubbene opp mot hverandre med pressekonferanser for å annonsere at de har takket nei til bud blir litt for dumt... Enig med RBH og Hodgson der.

ScandinavianMagpie

• Gjest
« Svar #98 på: 30. Des. 2008, 15:20 »
Bare tiden vil vise om avgjørelsene er riktige eller ei. At RBH og Hodgson blir sure skjønner jeg egentlig ikke, så fremst det ikke er noe de er blitt spesifikt enige om. Men at de ØNSKER at de skal få legge inn bud i uten at noe lekker ut, ja det skjønner jeg.
TIL fikk et spesifikt spørsmål om de hadde fått inn forespørsel fra Fulham og valgte å ikke lyve for fansen/media. Riktig avgjørelse. At de i samme slengen dermed advarer andre evt interesserte parter om å få ut fingern er jo bare klokt sett med TIL's øyne. Selvsagt håpet de på en budkrig - hvem ønsker ikke det når de skal selge noe?

Nå er ikke Januar måneden kommet ennå, og langt mindre gått. Hva fasit er 1.februar er det nok ingen som vet. Men om TIL velger å selge Reginussen og evt Moldskred vil jeg jaggu tro herr Høgmo trekker frem noe fra hatten for å kompensere for tapet. Håper på en ny Bernier jeg for min del.

Hvilke lag som vil bli med i toppen neste sesong vil jeg tørre å gi en gjetning på etter 1.februar. Før den tid er det nærmest håpløst.
« Siste redigering: 30. Des. 2008, 15:23 av Ulf »

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #99 på: 31. Des. 2008, 00:45 »
Enig med deg Ulf angående Hodgons sutring. Synes faktisk ikke Tromsø har gjort noe galt her. Selvfølgelig vil de ha en så høy pris som mulig for spilleren sin. Selv om jeg har irritert meg over hvor mye Tromsø har krevd for Reginiussen når vi har villet kjøpe han er egentlig ikke prissettinga til TIL så hårreisende. Kan jo virke som de får litt penger for han. Jeg er sikker på at alle andre klubber også vil ha så mye som mulig for spillerne sine.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #100 på: 08. Jan. 2009, 22:53 »
http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=545863

Trond Olsen kan bli Everton-spiller!
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #101 på: 08. Jan. 2009, 22:55 »
Synes det høres veldig merkelig ut at Everton skal være interessert. Tror du dette kan være for å presse opp prisen Kristoffer?

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #102 på: 08. Jan. 2009, 22:58 »
Tja, alltids mulig. På topp er Olsen i mine øyne, og det har jeg vel sagt siden han var langt yngre, såpass god at han kan gjøre det bra i PL. Hadde vært spennende om han først skal selges. Så ja, jeg håper det er sannhet i dette.
Helt umulig er det heller ikke, da jeg har hørt diverse ting om Trond Olsen fra ekslusiv kilde. Det har i lengre tid vært rimelig store fisker å snust på godeste Olsen!

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #103 på: 08. Jan. 2009, 23:01 »
Synes også Olsen på sitt beste er god, men tror han er for ustabil for PL og har en viss følelse av at han er litt som Trond Fredrik Ludvigsen. Presterer dårlig utenfor B/G. Derfor er jeg også skeptisk til å hente han til Lerkendal. Men om han kommer og jeg tar feil hadde jo det vært voldsomt artig.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #104 på: 08. Jan. 2009, 23:06 »
Synes også Olsen på sitt beste er god, men tror han er for ustabil for PL og har en viss følelse av at han er litt som Trond Fredrik Ludvigsen. Presterer dårlig utenfor B/G. Derfor er jeg også skeptisk til å hente han til Lerkendal. Men om han kommer og jeg tar feil hadde jo det vært voldsomt artig.

Veldig gode poenger, og akkurat det frykter/gleder meg. Dersom RBK spiller 4-3-3-aktig fotball skulle i Trond ha noen som helst problemer med å bli en suksess.
Olsen er fortsatt for variabel i prestasjonene, og derfor er det nok vanskelig å se at han skal kunne prestere godt nok for å forsvare en plass på et såpass bra lag som Everton. I TL funker han bra, fordi han selv på dårlige dager kan utgjøre forskjeller med sine ekstremferdigheter, som veldig godt syntes i poengligaen forrige sesong. Olsen skal ha for at han aldri slutter å prøve, samt at han løper på alle muligheter.