20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: 6/12: Newcastle - Stoke 16.00  (Lest 38995 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Doffi

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: 6/12: Newcastle - Stoke 16.00
« Svar #210 på: 06. Des. 2008, 22:05 »
Fy faan. Har holdt meg unna tv, mobil og pc i hele ettermiddag for å kunne se opptaket på canal plus. Så leder vi 2-0 til pause og jeg tenker: "Jaja, 3 deilige poeng!". Så slår jeg på pcen og ser 2-2....

HVA I SVARTE HELVETTE er dette for no? Og ja, nå kan vi begynne å snakke om nedrykk!

haha hadde planer om det jeg og , jævli glad jeg ikke gjorde :) da hadde jeg ikke hatt TV igjen!
lt;3 Newcastle <3

Erlend Simonsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #211 på: 06. Des. 2008, 22:15 »
Jeg har gjort det... isolert meg hele dagen... Jeg er jo så klart en skuffet mann, men idag har vi ikke flaksn på vår side... skikkelig urettferdig at vi ikke vinner denne kampen. Dommerne må jo være kjøpt og betalt, så ingenting som skulle tilsi at det skulle spilles 5 minutter overtid, og ennu mindre hvordan det var frispark...

men når det er sagt så har vi 2 mål vi slipper inn på slett forsvarsspill. Beye får det tungt utenfor sin posisjon. Enrique spiller bra første omgang, men viser delvis da, og spesiellt i andre omgangen at han er vanvittig dårlig framover, og at han har tidenes minst presise venstrefot.

Enrique får stryk.
Viduka får stryk.
Beye får dårlige arbeidsvilkår.

Geremi og Guthrie gjør det bra ilag i første!:) da var vi trygg sentralt, Zog og Jonas får masse baller å jobbe med. Martins og Owen kommer til mange gode sjangser og spiller bra ilag.

Positivt etter den kampen er at vi i første omgang får se hvordan vi vil spille fotball. Negative er at vi slipper inn 2 alt for enkle mål og slipper iniativet i kampen. Jeg kan ikke klandre Kinnear alene for denne kampen her, noe uflaks og personlige feil koster oss mye.
Han kom, ble mett og dett var dett....

Eivind

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #212 på: 06. Des. 2008, 22:17 »
Fytti helvete. Mye vits å stenge seg ute for å se på detta.

Noe som irriterer meg så jævlig er den RÆVA venstrefoten til José Enrique! Noen som så hvilken sjanse Owen hadde fått etter 85 min. hvis Enrique hadde klart å spille en enkel ball? Han sender så mange feilpasninger i løpet av en kamp at jeg blir kvalm. For all del, han gjorde mye bra i dag, men han er faen ikke god nok til å være i en start11.

Anti-mackem

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #213 på: 06. Des. 2008, 22:22 »
Det som definitivt irriterer meg mest er de jævla møkkabyttene til Kinnear. For det første har vi tre forsvarsspillere og tre spisser på benken i dag, og da er det jo typisk at Guthrie blir skadet. I andre omgang var vi (delvis pga byttene til Kinnear) helt tannløse, bare se på hvordan kantspillet på høyresiden var i første omgang i forhold til i andre. Skjønner absolutt ikke vitsen med at han må bytte ut Martins i hver eneste kamp heller, han er en mye større trussel enn Viduka. Skikkelig skuffet over resultatet og over at vi nok en gang spiller en av to omganger totalt blottet for bra spill.
Norwegian blood, Geordie heart

Erlend Simonsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #214 på: 06. Des. 2008, 22:42 »
Jo mer jeg tenker på det så er det jo lett å være "etterpå klok." Vi leder 2-0 til pause. vi har ikke backup på midtbanen, og må forsterke bakover eller framover. Da står valget imellom Taylor, eller en utrent Viduka. Valget blir defansivt, siden vi tross alt leder med 2 mål og må sikre seiern.

Vi legger oss ikke mere bakpå, da vi kjører Beye opp på vingen, han har jo vist at han har mye å bidra med som offansiv back. Jonas kommer inn sentralt, man kan jo vurdere om det var rett ettersom Zog har vist styrke der tidligere, men Jonas er en vandrende ving, og spiller tidvis like mye sentralt som bredt, han søker stort sett også inn i banen når han har ball i føtterne.

Så med tanke på at vi leder 2-0 til pause, så er ikke det bytte det værste.

Geremi bytte er vanskelig å forsvare, Viduka burde nok byttes for Owen. For Owen har ikke den eksplosive siden av seg som gjør at han truer bakrom... Men Kaptein Owen har vært hellig under de fleste managerne, og han har jo en som vi sikkert smisker litt til nå for å beholde han:)

Vi hadde nok aldri sett verken Cacapa eller Taylor på banen idag med mindre Guthrie hadde blitt skadet, men vi ble ranet idag.

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #215 på: 06. Des. 2008, 22:46 »
Vi bel IKKE ranet i dag. Vi var fullstendig rævva i 2.omg, og hadde ingenting å stille opp med. Spesielt etter Martins gikk av banen. 1.omg vår var god, men heller ikke noe fantastisk. Vi satte sjansene våre for en gangs skyld uten å spille potensialet vårt fullt ut.

Fullt fortjent at Stoke får med seg ett poeng når man ser tilbake på den 2.omg, problemet er at vi serverte de 45min hvor de kunne på prøve å angripe så mye de ville!
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Øyvinden

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #216 på: 06. Des. 2008, 22:56 »
Huff, eg kunne spart meg for reisa for å sjå den kampen i opptak. Ka i helvete seier eg berre! Er så jævlig, nok ei helg rett til helvete!!!

Når det gjeld byttene så er eg enig i at dei nok var feil, men at det ikkje var det som avgjorde kampen. Byttene er eg enig i at kan diskuterast, men trur nok ikkje det var hovedgrunnen til at vi tapte 2 poeng. Når Guthrie går ut har vi rett og slett ingen midtbanespelar lenger. Geremi var god i første omgang, men forsvant totalt i andreomgang. Vi vart totalt overkjørt i heile andreomgang pga dette.

Den eg held ansvarlig for at vi ikkje vinner denne kampen, er den som er ansvarlig for at vi satt igjen med ei såpass elendig sentral midtbane etter forige overgangsvindu, Ashley, Wise, Keegan eller kem faen det var.. Ein kan diskutere byttene, uansett var vi elendige heile andreomgang, og dette er etter mi meining 95% pga mangel på bredde.

Erlend Simonsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #217 på: 06. Des. 2008, 23:03 »
men for de som mener at byttene er horrible, så har det jo vært greit å få vite hvordan dere mener at dette burde bli gjort?

lett å kritisere, men det er vanskelig å finne en bedre løsning. uansett hvor etterpåklok man er.

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #218 på: 06. Des. 2008, 23:05 »
Huff, eg kunne spart meg for reisa for å sjå den kampen i opptak. Ka i helvete seier eg berre! Er så jævlig, nok ei helg rett til helvete!!!

Når det gjeld byttene så er eg enig i at dei nok var feil, men at det ikkje var det som avgjorde kampen. Byttene er eg enig i at kan diskuterast, men trur nok ikkje det var hovedgrunnen til at vi tapte 2 poeng. Når Guthrie går ut har vi rett og slett ingen midtbanespelar lenger. Geremi var god i første omgang, men forsvant totalt i andreomgang. Vi vart totalt overkjørt i heile andreomgang pga dette.

Den eg held ansvarlig for at vi ikkje vinner denne kampen, er den som er ansvarlig for at vi satt igjen med ei såpass elendig sentral midtbane etter forige overgangsvindu, Ashley, Wise, Keegan eller kem faen det var.. Ein kan diskutere byttene, uansett var vi elendige heile andreomgang, og dette er etter mi meining 95% pga mangel på bredde.

Det hadde ikke hjulpet med verken Xavi, Fabregas, Gerrard, Lampard eller noen andre verdensklasse spillere sentralt på midten så lenge vi skulle ligge så forbanna lavt! Vi kom oss aldri ut med laget, det var problemet! Og da er det Joe Kinnear som er ansvarlig!! Byttene han gjorde var også horrible sett ut fra hva han la opp til. Hvordan kan han mene at vi skal ligge så lavt, samtidig som at vi ikke skal ha noen raske spillere fremme??
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #219 på: 06. Des. 2008, 23:06 »
Måtte vi gjøre disse byttene da? Greit, Guthrie måtte selvfølgelig ut pga. skade, men var Martins så svak at han måtte byttes ut? Eller gjorde Geremi det så dårlig så Kinnear trodde at DEN JÆVLA RØTNE DRITTEN Cacapa skulle gjøre det bedre?

Man MÅ ikke bruke 3 bytter hver eneste kamp...

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #220 på: 06. Des. 2008, 23:11 »
Vi bel IKKE ranet i dag. Vi var fullstendig rævva i 2.omg, og hadde ingenting å stille opp med. Spesielt etter Martins gikk av banen. 1.omg vår var god, men heller ikke noe fantastisk. Vi satte sjansene våre for en gangs skyld uten å spille potensialet vårt fullt ut.

Fullt fortjent at Stoke får med seg ett poeng når man ser tilbake på den 2.omg, problemet er at vi serverte de 45min hvor de kunne på prøve å angripe så mye de ville!

Heilt ueinig i dette med "spesielt etter Martins gjekk av banen". Ja eg er mot at han skal ut idag. Men vi spelte like dårleg gjennom HEILE 2 omg både før og etter Martins vart bytta ut. Og hadde omgangen vart 10 min lenger så hadde vi garantert tapt denne kampen slik som vi spelte i 2 omg. Vi dekka bordet og lagde ein fin 3 rettars for Stoke, og dei var etter å ha vorte spelt ut etter alle kunstens reglar i 1 omg eit totalt anna lag  i 2omg og klar for dekka bord!
At Guthrie går ut med skada øydelegg ein del for oss, MEN det er bytte og omrokkeringane som øydelegg mest. Kvifor endra på den bakre firaren? Dei har spelt bra i 2 kampar og holdt nullen 2 kampar på rad, og kva skjer med ein gong det skjer endringar? jo dei rotar det til. Eg meinar at enten skulle han ha sett innpå Viduka for Guthrie og spelt med owen i tilbake trukke rolle. KVIFOR IKKJE? Då hadde mi garantert ikkje tapt kampen. Og ja , Martins er utruleg viktig for oss, så med han, owen og viduka framm og med geremi,jonas og zoggy sentralt så hadde dette gått. Denne omgangen visar at vi ikkje greie å forsvara ein ledelse. Vi hadde ikkje eit einaste skapleg angrep i 2 omg og spelte knapt ballen mellom oss... Heilt utruleg når ein ser på kva mi gjorde i 1 omg.
Då var mi veldig gode, og tok Stoke på "senga". Men å tru at det skulle verte like lett i 2 omg er som å tru på julenissen! Og det er Kinnear sin feil, i tillegg til å ikkje gjer som eg tidlegare sa og at han sette innpå Cacapa, kva godt gjer den manne for oss?
Slik som det er no så rykke mi ned...Men det er lenge til Mai, og eit transfer vindu i mellom. Alt er opptil Ashley og kinnear og spelarane....

Erlend Simonsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #221 på: 06. Des. 2008, 23:17 »
vi hadde treng 1 midtbane spiller med trygghet og kvalitet til å distribuere ballen. det hadde faktis vært nok til at Newcastle hadde vunnet denne kampen. Det hadde vi ikke i andre omgang, og dette er også årsaken til at det gikk til faens. men ja... Martins bør ikke gå av... ikke litt engang.

Geremi har vell aldri spillt en hel kamp i Newcastle?:P hehe Cacapa var vell frelsern idag som skulle ta trykket av forsvaret og gi rom til de framme, det lyktes ikke helt... men men... Newcastle var best idag, og 2 forskjellige varianter av slett forsvarspill var det som senket oss.

Det var Colo som slapp Faye, og det var også Colo som gikk ut av posisjon og tapte duellen på 2-1. Så han var skyll i begge målene vi slapp inn idag.

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #222 på: 06. Des. 2008, 23:20 »
Colo som var skyld i begge målene? Den er jaggu meg enkel du. Hvem skulle f.eks markere Sidibe på 2-1 scoringen da?

Anti-mackem

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #223 på: 06. Des. 2008, 23:29 »
men for de som mener at byttene er horrible, så har det jo vært greit å få vite hvordan dere mener at dette burde bli gjort?

lett å kritisere, men det er vanskelig å finne en bedre løsning. uansett hvor etterpåklok man er.
Vel, med den benken ville jeg heller ha satt Coloccini opp på midten og Taylor som midtstopper, så kunne fortsatt Jonas spilt høyreving og Beye høyreback.
Norwegian blood, Geordie heart

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #224 på: 06. Des. 2008, 23:32 »
Jeg ville ikke endret på forsvarsfireren uansett. Den har fungert meget godt i to kamper nå.

I 2.omg burde vi spilt slik:

Given

Beye - Colo - Bassong - ENrique

Jonas - Geremi - Zog

Owen

Viduka - Martins