20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: 6/12: Newcastle - Stoke 16.00  (Lest 39002 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: 6/12: Newcastle - Stoke 16.00
« Svar #195 på: 06. Des. 2008, 18:21 »
Veldig skuffende! Finner ikke ord! Og hvilken fryktelig sentral midtbane vi har!

Dette kan bli en tragisk PL sesong, og det skulle vel tatt seg ut om den midlertidge manageren Joe Kinnear også fikk fyken etterhvert. Da hadde avisene fått noe å skrive om.......................

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #196 på: 06. Des. 2008, 18:22 »
Selvfølgelig har jo Kinnears valg av taktikk endel å si. Viduka inn for Martins er ikke et offensivt bytte. Viduka er flink til å holde på ballen, og tillater oss å spille mer long-ball. Men da mister vi også fart der fremme. Det topper seg jo med det fantastiske byttet av Cacapa mot Geremi. Han skulle uten tvil peisa på med trioen på topp.
Vi burde uansett hatt kapasiteter til å presse Stoke også i starten av andreomgang, vi har et såpass greit lag. Men neida, her lar vi Stoke bestemme farta på kampen. Utrolig dårlig, og kan vi ikke lære av feilene våre?
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Duck

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #197 på: 06. Des. 2008, 18:28 »
Nå kan vi definitivt begynne å snakke om nedrykk. 2-2 hjemme mot en av de absolutt svakeste lagene i PL er skrekkelig dårlig.

Uansett.. er det en ting man kan stole på, så er det at Newcastle feiler når det gjelder!

ScandinavianMagpie

• Gjest
« Svar #198 på: 06. Des. 2008, 18:45 »
For de av dere som er sjokkert over JK's manglende manager skills: Read the history books!!!!!!

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #199 på: 06. Des. 2008, 18:54 »
Jeg er ikke sjokkert - han har gjort gjennomgående taktiske feil hele veien!
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

BallaJazz

• Gjest
« Svar #200 på: 06. Des. 2008, 18:56 »
JK har aldri vært en dyktig strategi/taktikker.Det er old news!.Noe han beviser til de grader i dag ::).Han gjør forandringer og bytter her som er helt uforstålig og må såklart ta sin del av skylden for de scoringene.Det hadde vært SÅ viktig å fått med 3 poeng i dag og når vi ender opp med kunn 1 poeng når vi hadde alle i lomma er veldig surt.

Det ser veldig stygt ut denna sessongen.Må nok bare innse av vi kjemper om å overleve i PL i år

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #201 på: 06. Des. 2008, 19:02 »
Det er rett og slett Kinnears taktikk i 2 omg som tar fra oss 2p i dag. Såg ikkje 1 omg men kan tenke meg me spelte fotball da. I 2 omg var det jo bare og forsvare seg og Kinnear heiv inn 2 stoppere sentralt på mitbana? Alle byttene var heilt på jordet. Og eg satt jo bare og venta på utligningen for den måtte jo komme.
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #202 på: 06. Des. 2008, 19:03 »
Det er en trageide dette her! Og jo Igrinde, det er byttet Martins - Viduka som gjør at vi taper kampen. Jeg tør faktisk påstå det. Jeg har nå sett to Newcastlekamper på en uke hvor laget rett og slett har blitt fullstendig inkompetente etter at Martins har forlatt banen. Folk snakker om hvordan vi skal klare oss uten Owen, men her har vi en som er minst like viktig!!

Problemet var at vi lå bakpå i hele 2.omg, og farten til Martins var med å strekke laget. Nå Viduka kom inn, så klarte vi ikke det. Vi ble liggende altfor langt bak og kom oss aldri løs. Jeg har sagt det tusen ganger, i kamper hvor vi blir presset er Viduka nytteløs, men i kamper vi styrer så kan han være meget god fremme der fordi han binder opp forsvaret. Men det hjelper jo faen ikke spille feilvendt på Viduka når han står på midtstreken, det blir for trangt!!!!! Da skulle vi heller lagt ballen i bakrommet ut mot kantene og latt Martins løpe rævva av seg. Jeg tror de fleste skjønner hva jeg mener, og jeg er sjokkert over at Kinnear ikke  ser dette!!!!!!

Med Geremi, så kvittet vi oss med den eneste sentrale midtbanespilleren vi hadde igjen på banen. Herregud!!!!!! Kinnear som var så opptatt av å ikke spille folk ute av posisjon.
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #203 på: 06. Des. 2008, 19:06 »
Mange snakker om at også Keegan var en elendig taktiker. Men Keegan hadde aldri funnet på å ta ut en hel midtbane, for å sette inn bare forsvarsspillere. Keegan hadde aldri tatt ut Martins for Viduka. Han hadde heller tatt ut Geremi for Viduka.
Joe Kinnear er så fatalt dårlig taktisk at jeg blir livredd. Han får jo Graeme Souness til å fremstå som en slu rev.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Lauritz

• Gjest
« Svar #204 på: 06. Des. 2008, 19:08 »
Amen til den Joakim!

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #205 på: 06. Des. 2008, 19:16 »
En annen ting som irriterte meg var at Jonas ble flyttet sentralt istedet for Zog...

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #206 på: 06. Des. 2008, 19:21 »
En annen ting som irriterte meg var at Jonas ble flyttet sentralt istedet for Zog...

Han må ha tenkt løpskraft, men han burde visst at Zog faktisk kan spille sentralt, mens Jonas er og blir en flankespiller.
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #207 på: 06. Des. 2008, 19:39 »
Alle vet at JK er elendig på taktikk.. Det var det mange som sa den dagen han ble ansatt.

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #208 på: 06. Des. 2008, 21:26 »
Ja, dette var en enorm skuffelse. Trodde virkelig det ville gå veien på 2-0. Det eneste jeg finner humoristisk er at de samme folkene som alltid påstår at Geremi er en elendig spiller klager på at han blir byttet ut i denne kampen.

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #209 på: 06. Des. 2008, 21:44 »
Fy faan. Har holdt meg unna tv, mobil og pc i hele ettermiddag for å kunne se opptaket på canal plus. Så leder vi 2-0 til pause og jeg tenker: "Jaja, 3 deilige poeng!". Så slår jeg på pcen og ser 2-2....

HVA I SVARTE HELVETTE er dette for no? Og ja, nå kan vi begynne å snakke om nedrykk!