20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: 6/12: Newcastle - Stoke 16.00  (Lest 39022 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Eirik

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
6/12: Newcastle - Stoke 16.00
« på: 30. Nov. 2008, 16:38 »

Newcastle United mot Stoke City
Lørdag 6. Desember klokka 16.00 på St. James' Park

På lørdag er klart for en svært viktig kamp på St. James' - en kamp hvor kun seier er godt nok. The Potters kommer på besøk for første gang i PL-historien etter ett poeng hjemme mot Hull sist. Stoke har startet sesongen greit hjemme, men har slitt med å score mål på bortebane, så det er gode sjanser for at vi holder nullen bakoveer i vår tredje kamp på rad. Positivt er det også at Stoke spiller kvartfinale i Ligacupen mot Derby på tirsdag, så vi er forhåpentligvis litt kvikkere i beina etter en ukes hvile.

Stokes siste fem i PL:
Hull City (h)            D  1-1
WBA (h)                 W 1-0
Man Utd (a)            L  0-5
Wigan Athletic (a)  D  0-0
Arsenal (h)             W 2-1     

Kampen vises ikke live på Canal Plus, da Arsenal - Wigan, Bolton - Chelsea og Blackburn - Liverpool prioriteres. Den vises i opptak kl 20.30 på C+ sport 1.

Spennende med laguttak denne gangen. Det er "bare" Barton, Duff, Ameobi, Xisco, Smith og Gonzalez som er ute, da vi regner med at Taylor blir klar til kamp igjen.

Enrique hadde en svak kamp sist, og om han starter på venstrebacken på lørdag er tvilsomt. Flere muligheter hvis han settes på benken f. eks: Beye - Colo - Taylor - Bassong eller Taylor - Colo - Bassong - Beye. Når det er sagt, så skal vi forhåpentligvis dominere denne kampen så mye at vi har råd til å bruke N'Zogbia på backen for å få enda mer trøkk i angrepene.

Offensivt er det vanskelig å få plassert Martins, Jonas, Viduka og Owen på samme tid. Muligens må en benkes, eller så må en spille på en uvant posisjon, eller så kan vi slå til med denne offensive lagoppstillingen her (hvor Jonas får større frihet til å gå offensivt, mens Guthrie slipper til Zoggy på kanten). Den burde ha muligheter til å tilpasse seg ulike kampbilder, da vi kan slippe Guthrie inn i midten og Owen/Martins ned på kant hvis vi blir satt under stort press:

Given
Beye - Colo -Bassong - N'Zog
               Butt
Jonas                     Guthrie
              Owen
        Viduka - Martins

Vi har vært solide bakover, men skapt lite framover. Håper Bassong og co fortsetter storspillet bak der, og at det løsner offensivt. Det hadde smakt med en 4-0 seier med ett mål hver av Jonas, Owen, Viduka og Martins  ;)

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: 6/12: Newcastle - Stoke 16.00
« Svar #1 på: 30. Nov. 2008, 16:50 »
Denne kampen er så utruleg viktig å vinna, kan ikkje få sagt det nok :P

Viss Duff er skadefri so vil eg ha han inn igjen. Evt spela med Viduka-Martins-Owen framme.

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2 på: 30. Nov. 2008, 17:02 »
-------------Given-------------
Beye - Colo - Bassong - Zog
Jonas - Butt - Guthrie - Duff
---------Owen - Martins------

Vi skal angripe i denne kampen, så er ikke spesielt redd for å ha Zog på backen, selv om man egentlig ikke burde droppe en spiller som har bidratt i en firer til to kamper uten baklengs. Ellers Duff tilbake på kant, håper jeg. Owen beholder plassen sin fordi vi vet han kan score mål, men slik innsats som han viste mot Boro kan vi ikke ha noe av! Martins er selvskreven, jeg sier ikke han skal ha 90minutter på banen, MEN så mye spilletid han FORTJENER! For det er ingen tvil om at han burde føle seg dårlig behandlet når Owen står og daffer i midtsirkelen på Riverside i 90minutter.

Utrolig viktig kamp, vi MÅ vinne! Og jeg tror også vi gjør det. Mitt tips er 2-0.
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3 på: 30. Nov. 2008, 17:48 »
Dette er en must win-kamp. Det liker jeg dårlig.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Øyvinden

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4 på: 30. Nov. 2008, 17:55 »
Huff, då blir det å isolere seg fra omverdenen fra 4 til hal 9 lørdag.

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #5 på: 30. Nov. 2008, 17:55 »
Likar det lite eg og. Minnar meg om heimekampen mot WBA. Men trur og håpar dette verte ein bedre forestilling og det heile kampen ut. Eg vil ha 3 poeng og 3 kampen utan baklengs. Det er ikkje mykje forlangt ;)

Erlend Simonsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #6 på: 30. Nov. 2008, 18:31 »
Huff, då blir det å isolere seg fra omverdenen fra 4 til hal 9 lørdag.

kjenner følelsen!
Han kom, ble mett og dett var dett....

Tim S

• Midtbaneanker
    • Vis profil
    • muscleraw.com
« Svar #7 på: 30. Nov. 2008, 18:40 »
En viktig kamp. Men ser ingen grunn til å isolere seg fra 16, går sikker en stream man kan sjå kampen på
Newcastlesupporter siden 1992

torefl

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #8 på: 30. Nov. 2008, 19:07 »
Vi må unngå kast på vår egen halvdel. Er jo der Stoke er farligst. Ellers forventer jeg at vi dominerer denne kampen

Erlend Simonsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #9 på: 30. Nov. 2008, 22:34 »
Vi må unngå kast på vår egen halvdel. Er jo der Stoke er farligst. Ellers forventer jeg at vi dominerer denne kampen

haha! det hadde jeg faktisk aldri trodd jeg skulle høre!!! men det er jo desverre sant da:)

taktikken må rett og slett være, hvis vi skal klarere så skal den til corner eller over midtbanen... sykt..
Han kom, ble mett og dett var dett....

Sogning

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #10 på: 01. Des. 2008, 17:33 »
Kunne dette ha gått:
                                             Given
                          Beye     Taylor     Bassong   Enrique
                                              Colo 
                          Jonas                            Zogbia
                                             Owen
                                  Viduka           Martins

Dette ER ein MUST WIN kamp. Håper vi produserer mykje meir framover i denne kampen enn mot boro. Vi bør dominere spelet. Håper og trur at vi vinner 2-0. Men det blir ikkje enkelt.   
NUFC kommer ingen veg så lenge Ashley sitter på toppen.

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #11 på: 01. Des. 2008, 17:54 »
Hvorfor i all verden skal vi endre på et midtstopperpar som har fungert utmerket de siste kampene? Det ville vært fryktelig dumt spør du meg.

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #12 på: 01. Des. 2008, 19:00 »
Synst ikkje dette er ein kamp der vi skal begynna eksprimentera og skifta ut alt for mange... Vi fortsett med det laget som har holdt nullen i 2 kampar på bortebana. Eg er heilt sikker på at Owen viser seg frå ei anna sida i denne kampen. Og at Martins får sin scoring ;) Viduka synst eg var veldig frisk og god mot Boro, men fortsatt litt tidleg og spela ein heil kamp. Han kan komma inn mot slutten. Og då ikkje for Martins.

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #13 på: 01. Des. 2008, 19:13 »
Han kan komma inn mot slutten. Og då ikkje for Martins.
Hehe, nei det er jo virkelig noe vi skal bestemme nå! La oss for all del ikke bytte ut Martins selv om han har en forferdelig kamp.

Selv om Kinnear i våre øyne gjorde et feil bytte mot Boro betyr vel ikke det at Martins skal være fredet fremover?

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #14 på: 01. Des. 2008, 19:24 »
Nei, det bør vel sees ut fra kampforløpet. Men kjenner jeg Kinnear rett, gjør han et dårlig bytte ;)
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida