20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: 6/12: Newcastle - Stoke 16.00  (Lest 39034 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: 6/12: Newcastle - Stoke 16.00
« Svar #15 på: 01. Des. 2008, 19:35 »
Han kan komma inn mot slutten. Og då ikkje for Martins.
Hehe, nei det er jo virkelig noe vi skal bestemme nå! La oss for all del ikke bytte ut Martins selv om han har en forferdelig kamp.

Selv om Kinnear i våre øyne gjorde et feil bytte mot Boro betyr vel ikke det at Martins skal være fredet fremover?

Hehe, eg vil ha både Owen, martins og viduka på bana ;)

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #16 på: 01. Des. 2008, 19:49 »
Ja, men alt kommer an på kampforløpet. Vi ofrer ikke en midtbanespiller å setter inn Viduka, hvis det f.eks er 1-0 til oss etter 60min. Da må vi isåfall ofre den av spissene som har gjort det dårligst, eller tenke taktisk; hvem som har størst sjanse til å utrette noe. Jeg mener Kinnear gjorde en feil på begge disse punkter mot Boro, Martins var både best av spissene og den som sannsynligvis vi hadde hatt best effekt av å ha på banen sett ut fra kampforløpet etter 65min på lørdag. Men en annen gang kan det være omvendt eller annerledes!
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #17 på: 01. Des. 2008, 20:59 »
Når man planlegger et spillerbytte, så må man alltid ta temperaturen på kampen. Man må vurdere hvordan kampen potensielt kan utvikle seg, og hva det spillerbyttet kan ha slags negative og positive innvirkninger på laget. Når Kinnear byttet ut Martins mot Boro, så kan ham umulig ha tenkt særlig mye over det han gjorde. Han må ha handlet på impuls. Maritns var vår klart beste spiller på det tidspunktet. Den eneste som virkelig hadde skapt farligheter foran mål, og han var alltid på jakt etter bakrom. I tillegg var det 0-0, og vi var i ferd med å miste litt taket på kampen. Boro hadde allerede hatt noen ganske farlige angrep. Derfor er det selvfølgelig fullt forståelig at Kinnear ville ha inn en mann som kunne holde på ballen. Noe jeg er helt enig i. Viduka måtte inn. Men når han tok ut Martins, tok han ut den som skapte farligheter offensivt. Owen hadde ikke vært i nærheten av å komme til en eneste avslutning på mål, i tillegg mangler han fart, og ble veldig defensivt orientert, som mot Chelsea. Derfor kan ikke Kinnear overhodet ha tenkt over konsekvensene ved å ta ut Martins, og han kan ikke ha tatt temperaturen på kampen tilstrekkelig.

Og det er ikke første gang.

Det er lett for oss å si at alt kommer an på omstendighetene, og at det mot Stoke kan hende at Oba gjør en dårlig kamp. Det er lett for oss å si at Martins aldri burde blitt tatt ut mot Boro. Men det er Joe Kinnear som tar avgjørelsene. Og det er der problemet ligger. Hvor mye utbytte vi får av et enkelt spillerbytte kommer helt an på dagsformen til Kinnear, og hvor mye han gidder å tenke over konsekvensene før han gjør noe.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #18 på: 01. Des. 2008, 21:12 »
Kan ikkje ha noke med at Owen er Owen og var kapteinen vår i den kampen? Det trur eg.

KK viste forrige sesong at Martins-viduka og owen kan spela ilag på topp, med suksess...Kunne teinkt meg den taktikken på laurdag, men veit eg ikkje får sjå den.
« Siste redigering: 01. Des. 2008, 21:15 av lgrinde »

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #19 på: 01. Des. 2008, 21:24 »
Det er ikke forbudt å ta ut kapteinen. Han må vurderes på lik linje med alle andre spillere. Riktignok skal man kanskje legge lista litt høyere i forhold til å ta ut kapteinen, men er det nødvendig for laget, så må man gjøre det.
Det var uansett en stor taktisk blunder av Kinnear, som ødela helt våre sjanser til å vinne kampen.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

marius91

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #20 på: 01. Des. 2008, 21:40 »
En ting er vertfall sikkert!! Viduka MÅ spille.. synes laget kom litt mer med fremover sist han kom inn mot boro' ..

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #21 på: 01. Des. 2008, 21:46 »
Kommer jo til å bli en helt annen kamp mot Stoke. Mot Boro lå vi jo bakpå å trengte et oppspillspunkt, mens mot Stoke er det jo vi som skal angripe og da synes ihvertfall jeg at det er bedre med Martins - Owen.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #22 på: 01. Des. 2008, 22:54 »
Jeg vil gjerne se samtlige tre på bana samtidig, slik KK gjorde det. Men jeg anser Kinnear for å være ganske trofast til 4-4-2, og dermed tror jeg at det bare er å glemme. Martins har i dag faktisk hinta frempå om at han ønsker tilbake KK-taktikken med alle de tre på bana...
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #23 på: 01. Des. 2008, 23:00 »
Jeg vil gjerne se samtlige tre på bana samtidig, slik KK gjorde det. Men jeg anser Kinnear for å være ganske trofast til 4-4-2, og dermed tror jeg at det bare er å glemme. Martins har i dag faktisk hinta frempå om at han ønsker tilbake KK-taktikken med alle de tre på bana...

Det tror jeg Kinnear gir jevnt faen i....så jeg tror som deg, at vi kommer til å fortsette å spille 4-4-2 med to kanter.
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Tjodalf

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #24 på: 04. Des. 2008, 09:44 »
Tipper vi starter som sist, med Martins og Owen på topp.
Det som blir interessant å se er om Martins må vike for Viduka i denne kampen også, eller om JFK tar ut Owen..?
 :-*

Mikael

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #25 på: 05. Des. 2008, 07:58 »
Jauda. Dave Kitson mister kampen mot oss. Dette er gode nyheter for alle som husker hjemme(?)kampen mot Reading i fjor.
"I have a whole country to conquer. It is a beautiful challenge."
- Hatem Ben Arfa

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #26 på: 05. Des. 2008, 08:20 »
Jauda. Dave Kitson mister kampen mot oss. Dette er gode nyheter for alle som husker hjemme(?)kampen mot Reading i fjor.

Heimekampen vann mi etter storspel...Var vel bortekampen mi tapte ja.

fredd

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #27 på: 05. Des. 2008, 15:06 »
Har scoret et mål i år?

Mats

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #28 på: 05. Des. 2008, 15:08 »
Newcastle vinner 4-1 i morgen:) Martins setter 2, Zoggy 1 og Jonas Gutierrez:)
Alan Shearer. Ingen over, ingen ved siden.

Eirik515

• Midtbaneanker
    • Vis profil