20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Newcastle - Wigan  (Lest 49321 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

ScandinavianMagpie

• Gjest
Sv: Newcastle - Wigan
« Svar #240 på: 15. Nov. 2008, 19:49 »
Vi får håpe at de nyhetene som tidligere var sagt skulle komme etter Chelsea kampen, faktisk kommer OG at de er av den positive slaget for oss supportere!!

Sebastian

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #241 på: 15. Nov. 2008, 20:40 »
Eg tenker aldri på korleis eg eventuelt kommer til å ha det etter kampen. Eg går inn i kver helg med håp og spenning forran kver kamp, om det så er mot WBA heime, eller Chelsea borte. Om det blir tap, så er eg skuffa fram til neste helg, før spenninga og håpa begynner å bygge seg opp igjen.

Etter dagens kamp må eg si at eg ikke er så skuffet og fortvilet som mange her inne er. Gledene gjennom andre omgang var enorme, og skuffelsen kom for fort fra Bramble, til at den skulle skylle over gleden eg fikk fra Owen og Oba. Helt grei følelse sitter eg igjen med etter denne helgen. Fortsetter vi slik og vinner dei fleste heimekamper, med noen uavgjorter, så kommer vi i alle fall til å holde oss over streken. Det som eg mener skiller seg fra at lag som sliter skikkelig, er at vi skårer bra med mål, og da kommer poengene vi trenger for å overleve.

Må desuten få lagt til at eg tror vi tar Boro! Chelsea kampen blir en bonus kamp.

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #242 på: 15. Nov. 2008, 20:59 »
Kan godt komme til og måtte ha over 40 poeng for og beholde plassen i år, heimekampene mot lag som Wigan bør vinnes uansett. Men uten Zaki og Heskey så skal det vere 3 poeng. Men fram til utvisninga i dag så var me sjangselause på poeng det er meget skremmende og folk bør begynne og bli alvorlig redd.
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #243 på: 15. Nov. 2008, 21:00 »
Jeg kan forstå at Olav ikke føler den helt store sorgen, og at han distanserer seg litt fra skuffelsene.
MEN, ett sted går grensen. Og når du sier at du ler og hyler når Bramble scoret, så blir jeg fly forbanna.
Selv fulgte jeg ikke kampen aktivt, men fikk oppdatering av en god venn og meningsfelle i de siste, nervepirrende minuttene. Jeg fikk melding om 1-1 og 2-1, og var klar for å sende en jublende tekstmelding tilbake. Men får en ny melding mens jeg skriver, og leser at Bramble har puttet til 2-2. Min første tanke var F I H. Deretter kom tanken om at dette var uunngåelig. Jeg la meg ikke ned og grein, men jeg tok det tungt.

Du sitter faen ikke og ler når Newcastle "taper" en kamp som denne. Jeg forstår distansen din, men jeg mener det er helt uakseptabelt at en Newcaslte-supporter bryter ut i latter når Titus Bramble av alle, utlikner rett etter Martins' 2-1 mål. Jeg sier ikke at du skal legge deg ned og gråte. Men du skal for faen bry deg. Du SKAL være skuffet over at vi taper to poeng på den måten.

Geordie-Olav har glemt visdomsordene fra Bill Shankley og Pave Johannes Paul 2.
"Av alle uviktige ting her i verden er fotball det viktigste" (Paven)
"Mange sier at fotball er et spill på liv og død. Det er feil. Det er mye mer alvorlig enn som så. (Shankley)

Dette er enhver fotball-supporters ABC. Uansett hvilket lag som har vunnet ditt hjerte.

Hvis du ikke følger disse levereglene, så er du ikke fotball-supporter, og ikke Newcastle-supporter.
Det er mange sier de hater fotball, men elsker det og det laget. Det er noe forbanna tøys. Det ene kan ikke tenkes uten det andre.

At vi fikk ett poeng og ikke null betyr akkurat nå ingen verdens ting. Det at vi scoret to mål og snudde kampen for et kort øyeblikk er fullstendig uvesentlig akkurat nå. I morgen kan vi begynne å tenke på hva vi skal ta med oss videre. I kveld skal alle Newcastle-supportere få lov å svelge en fryktelig bitter pille.

Vi er på god vei mot avgrunnen. Kinnear-effekten er i ferd med å forsvinne.
Det er ingenting jeg tar mer alvorlig enn akkurat det.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Sebastian

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #244 på: 15. Nov. 2008, 21:07 »
http://www.livegoals.com/free_football_highlights/newcastle-wigan-live-video-highlights-151108.php

Deilig mål av Martins! Elendig av Duff! Ballen skal ikke kunne gå inn mellom den som holder stanga, og stanga. Da mister man jo liksom pointet med å passe på stolpen...

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #245 på: 15. Nov. 2008, 21:13 »
Utrolig flott mål av Oba ja! Wigan scorer 1-0 på et sinnsykt flakseskudd og litt vanskelig å se ut av den videoen, men Duff kunne vel kanskje stått bedre på stolpen sin..
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://Newutd.com
« Svar #246 på: 15. Nov. 2008, 21:29 »
Jeg kan forstå at Olav ikke føler den helt store sorgen, og at han distanserer seg litt fra skuffelsene.
MEN, ett sted går grensen. Og når du sier at du ler og hyler når Bramble scoret, så blir jeg fly forbanna.

Jeg kunne ikke gjøre annet enn å le, for det er jo rett og slett tragikomisk. At Bramble scorer er jo en stor vits, og jeg fatter ikke hvordan det IKKE går an å se humoren i det!

Sitat
Hvis du ikke følger disse levereglene, så er du ikke fotball-supporter, og ikke Newcastle-supporter.
Det er mange sier de hater fotball, men elsker det og det laget. Det er noe forbanna tøys. Det ene kan ikke tenkes uten det andre.

Så hvis man ikke syntes at fotball er mer alvorlig enn liv og død, så kan man ikke kalle seg fotball-supporter? Hva slags bullshit er det for noe?

Men enig med Pave Johannes Paul den 2 her, det er jeg.

Stian89

• Flaskebærer
  • *
    • Vis profil
« Svar #247 på: 15. Nov. 2008, 21:36 »
Selv fulgte jeg ikke kampen aktivt, men fikk oppdatering av en god venn og meningsfelle i de siste, nervepirrende minuttene. Jeg fikk melding om 1-1 og 2-1, og var klar for å sende en jublende tekstmelding tilbake. Men får en ny melding mens jeg skriver, og leser at Bramble har puttet til 2-2. Min første tanke var F I H. Deretter kom tanken om at dette var uunngåelig. Jeg la meg ikke ned og grein, men jeg tok det tungt.

Du sitter faen ikke og ler når Newcastle "taper" en kamp som denne. Jeg forstår distansen din, men jeg mener det er helt uakseptabelt at en Newcaslte-supporter bryter ut i latter når Titus Bramble av alle, utlikner rett etter Martins' 2-1 mål. Jeg sier ikke at du skal legge deg ned og gråte. Men du skal for faen bry deg. Du SKAL være skuffet over at vi taper to poeng på den måten.

"Mange sier at fotball er et spill på liv og død. Det er feil. Det er mye mer alvorlig enn som så. (Shankley)

Dette er enhver fotball-supporters ABC. Uansett hvilket lag som har vunnet ditt hjerte.

Heeeeerregud. Konsentrer deg om deg selv du. Hvordan folk takler et tap får da for faen være opp til dem?

En av de jævligste kampene jeg har vært borti i dag. Ingenting er så ille som å smake på et såpass herlig comeback for så å bli slått i bakken igjen sekunder senere. Ødela hele jævla kvelden. 

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #248 på: 16. Nov. 2008, 01:09 »

Jeg kunne ikke gjøre annet enn å le, for det er jo rett og slett tragikomisk. At Bramble scorer er jo en stor vits, og jeg fatter ikke hvordan det IKKE går an å se humoren i det!

Sitat

Så hvis man ikke syntes at fotball er mer alvorlig enn liv og død, så kan man ikke kalle seg fotball-supporter? Hva slags bullshit er det for noe?

Men enig med Pave Johannes Paul den 2 her, det er jeg.
Greit nok, jeg tenkte jo selv at det er av sine egne man skal ha det, og ser jo helt klart det humoristiske i at nettopp Bramble var den som scoret. Tragikomisk er forsåvidt et dekkende ord. Men det er det å sitte å storle jeg synes er fullstendig feil måte å reagere på. Selve det at Bramble scoret er i seg selv litt komisk. Men det at Newcastle nå er i en veldig kritisk situasjon, uten en manager og med eiere som ikke er ønsket, som ikke vil bruke penger og som er ute etter å selge, men kun for mest mulig penger. I tillegg er vi på nedrykksplass. Og er du på nedrykksplass ved årsskifte er sjansen ganske så liten for at du overlever. Den situasjonen Newcastle er oppe i nå er alt annet enn komisk. Og nettopp derfor synes jeg det å sitte å storle når Bramble utlikner er forkastelig.

Ja, jeg mener faktisk at en ekte fotball-entusiast sier seg helt, helt enig med Shankleys uttalelser. Det er klart, pavens uttalelse er kanskje formulert på en enklere måte. Men i mine øyne er budskapet i de to sitatene det samme. Jeg tror nok også Bill Shankley satte kone og barn, liv og helse foran fotballen. Og sitatet hans er jo selvsagt satt på spissen. Men budskapet er i og for seg det samme som hos paven. Fotball er ikke bare noe tidsfordriv.

Men det virker som du ser på fotballen som et tidsfordriv, mer enn et liv, eller skal vi si livsstil.

Erlend Simonsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #249 på: 16. Nov. 2008, 01:39 »
for å sjå framover.

Hva mener dere om å dra fram den gode gamle Keegan taktikken:)

Martins-Sholadinho
        Owen
Jonas-Butt-Barton
forsvaret og keeper forklarer seg selv.

Nå har vi jo 2 form spillere på topp, og vi må finne plass til lagets største stjerne. Hugton var jo med å legge den taktikken, så han kan sikkert bidra med å få dette til.

Enig meg dere at dette føler surt, siden jeg ikke så kampen, men bare fikk mål på tekstmelding kan jeg egentlig ikke si noe om det er fortjent eller ikke, men jeg er glad for at vi klarte å komme tilbake i kampen, må ærlig innrømme at jeg ikke trodde det var mulig når klokken var 17:30 idag:) måtte faktisk dele ut en "feire Newcastle mål suss til dama når vi leda 2-1, men trengte en ny trøste suss, når Bramble skårte:D hehe... bare å se framover, det eneste jeg kan si for sikkert til neste kampe er nok at Owen har fått plass i start oppstillingen, og siden Zog fikk et bra innhopp han også, så er det ikke umulig at han også får en sjangse :D blir spennende.
Han kom, ble mett og dett var dett....

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #250 på: 16. Nov. 2008, 02:01 »
Jeg skulle gjerne hatt en plass til Duff, da jeg mener han har vært god i det siste (har ingen muligheter for å si noe om gårdagens kamp). Men vi hadde god suksess med denne taktikken i vår, og jeg tror den kan være verdt å prøve også nå. Jeg er villig til å prøve det ut. Men er redd det blir AAAAAAAAALTFOR offensivt og vågalt for den svært så nøkterne Joe Kinnear, som var svært, svært redd for å slippe Leo over midtbanen i Wimbledon.

Erlend Simonsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #251 på: 16. Nov. 2008, 02:08 »
som var svært, svært redd for å slippe Leo over midtbanen i Wimbledon.

for guds skyld Joakim... Dette har du sagt en haug av ganger nå... Backene har vært over mitdbanen.... Taylor har vært inne i feltet på kontringer... Butt har skutt ifra 16 meter ved flere anledninger.... Du har ikke dekning for å fortsette med den kommentaren!

Hva rollen til Leo var i Wimbledon kan ikke jeg si noe på. Greit at mannen har enorm løpskapasitet, men jeg husker også han som en ekstremt dårlig fotball spiller framfor mål, alt han kunne var jo stort sett å springe, og da kan han like godt springe rundt som et defansivt anker! Så gi slipp på det, for et er ikke et argument lengre.
Han kom, ble mett og dett var dett....

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #252 på: 16. Nov. 2008, 03:06 »
Hvordan i all verden klarer egentlig Duff å unngå å få den ballen bort fra linja? Forferdelig...

Tommy Sten

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #253 på: 16. Nov. 2008, 07:37 »

Men i herrens navn og rike, skal du begynne å diktere hvordan andre supportere skal oppføre seg også nå? Noen tar ting litt mer seriøst enn andre, sånn er det bare. Jeg er ikke enig i Geordie-Olav sin reaksjon heller, men han kunne da sittet og gnidd seg inn i avføring for alt jeg bryr meg. Men det er jo tydelig at du snart er 25 år og ikke har noe liv utenom Newcastle og RBK, så det kan kanskje være vanskelig for deg å sette deg inn i andres situasjon.
Asked to describe Wise, Keegan, who had a 2½-hour training-ground chat with the former Leeds manager on Thursday, replied, "Short."

Kenneth Santa Cruz Bassan

• Supersub
  • Sweet fish
    • Vis profil
    • Dawn of retaliation
« Svar #254 på: 16. Nov. 2008, 08:35 »
Kan vi ikke heller prøve å diskutere Newcastle - Wigan kampen.
Uansett, har ikke sett kampen, men resultatet er langt ifra bra nok. Er redd viss vi ikke får en permanent manager (utenom) Kinnear så ryker vi ned. Spillet newcastle har er direkte latterlig.
Etter Chelsea kampen håper jeg er Kinnears siste kamp.