20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: 9/11: Fulham - Newcastle [1700 på C+]  (Lest 36226 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
Sv: 9/11: Fulham - Newcastle [1700 på C+]
« Svar #180 på: 10. Nov. 2008, 08:32 »
Uansett surt med et tap, selv om målet vi fikk skulle vært annulert for offisde. Fulham skapte ingenting bortsett fra de to målene Col og Cap forærte de. Ekstra surt med tanke på at vi kjørte kampen fullstendig etter utligninga.

Kenneth Santa Cruz Bassan

• Supersub
  • Sweet fish
    • Vis profil
    • Dawn of retaliation
« Svar #181 på: 10. Nov. 2008, 10:24 »
Uff dette var nesten den værste Newcastle kampen jeg har sett. 1 omgang var horribel, newcastle skapte ikke en STOR sjangse. Vi blir bedre i 2 omgang, noe som jeg hadde forventet for det kunne ikke bli verre. Men alikvell var det tragisk. Vi hadde ikke slått Leeds idag så elendig var det.
At Joe Kinnear ikke gjør noe grep før det har gått så lenge , er for meg helt ufattelig. Og at vi spiller de lange pasningen er for helt uforståelig, det har ikke fungert en eneste gang denne sesongen.

Noen kommenterte dette om Beye : Kanskje litt som og banne i kirka med og kritisere Beye her inne, men han er ein typisk fans spelar. Fansen digger han, men han er ikkje komplett nokk til og spele på eit betre lag. Han står ofte feil posisjonert og redder seg inn igjen med nokon spektakulere taklingar

Dette er jeg helt enig. At har sagt det før Beye er god spiller, men hadde aldri i verden kommet inn i et topplag i England pr dags dato. Han er sjelden på linje med forsvaret og står som regel alltid feilposijonert.

Det samme med J. Enrique. Det er nesten sånn jeg mener vi bør kvitte oss med han. Herregud, en spiller som ikke passer inn i PL. 90 % av tiden er for langt fremme eller ikke på linje med forsvaret. Han slår sjelden gode pasninger, eller slår han dem altfor tidlig. Han har ikke noen spesielle gode egenskaper.

Cacapa - Trenger vell kanskje ikke si noe mer. Han er et uro moment bak der, og må kastes asap og heller hent en akademi gutt. Han er rett og slett ikke god nok.

Duff - Mange synes han gjør en god jobb, men jeg er en av dem som mener tiden hans burde vært over . Han kommer sjelden / aldri forbi 1 mot 1, viss han i det hele tatt gjør det er innlegget forferdelig. Han slår for mye støttepasninger. For den lønnen han hever er han ikke god nok og mener salg er beste løsning etter sesongen.

Men dette var uansett et lag tap. Newcastle fortjente på noen måte ikke noe poeng her, det skuffer. Det var helt forferdlig å se på.

Neioh_alliV

• Flaskebærer
  • *
    • Vis profil
« Svar #182 på: 10. Nov. 2008, 12:22 »
Jeg stiller meg i køen av dem som er uenig med Kinnears disposisjoner i går - kanskje spesielt etterhvert som kampen forløp. Men at noen, f.eks. Klovnen, kan komme på å kritisere den hardtarbeidende Duff etter gårsdagens innsats er for meg en gåte. Hadde jeg vært Kinnear hadde jeg byttet ut denne Jonas med N'Zogbia i går - Duff beviste jo at han holder høyt nivå på både høyre og venstre. Cacapa har en forferdelig dag på jobben, og får med seg Enrique og Martins i klubben. Beye og Colo spiller til ståkarakter, spesielt sistnevnte. Given kan ikke klandres for noe. Ameobi gjør så godt han kan, mens Butt jobber og sliter. Dessverre gir Barton ham altfor dårlige spilleforhold. Jeg var positivt overrasket over Barton etter kampen mot West Brom, men i går holdt det ikke. Jonas prøver og prøver, men falt totalt gjennom i går. Sammen med tidligere nevnte Colo er Duff den som overbeviste meg mest i går. Jobber og sliter, slår til med tekniske finesser og en pasningssikkerhet på langt over 85%. Viser dessuten at han spilelr like godt på begge sider. Lovende! All mulig kritikk mot Duff blir sett på som det reneste pølsevev.

torefl

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #183 på: 10. Nov. 2008, 12:22 »
Nei vi er ikke mye gode. Allikvel er jeg sikker på 3 poeng i neste kamp og derretter tror jeg vi tar maks 1 poeng på de to neste bortekampene.

Sogning

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #184 på: 10. Nov. 2008, 12:31 »
Vi burde ha brukt Bassong i staden for Cacapa
NUFC kommer ingen veg så lenge Ashley sitter på toppen.

Øyvinden

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #185 på: 10. Nov. 2008, 13:09 »
Synes vi er altfor flinke til å gje straffer til motstandaren, gir jo faen meg vekk ei i annankver kamp. I tillegg til taklinga til Colo kunne vi fort fått endå ei straffe imot. Hadde det ikkje vore for den straffa trur eg nok vi hadde vunne kampen, kjørte jo kampen fullstendig fram til då.

torefl

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #186 på: 10. Nov. 2008, 17:07 »
Når vi ikke klarer å holde et høyt press på motstanderen i mer en 2min om gangen så tillater vi dem samtidig å spille ball på vår halvdel og derfor alle disse straffesparkene og frispakene i farlig posisjoner. Dersom vi hadde klart å samkjøre presset vårt høyere opp i banen kunne vi tvunget motstanderene til feil, men vi er faen så naive og lar stort sett alle lag gjøre hva de vil.  Irriterende som faen, men så har vi tydeligvis en manager som ikke har peilig på annet en å klage på dommerene og gjøre rare taktiske valg.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #187 på: 10. Nov. 2008, 18:17 »
Jeg synes Kinnear beviser etter kampen i går, når han klager på en Mikke Mus-dommer for at vi taper en kamp vi var drit elendige i, at han ikke er god nok til å være manager for Newcastle United, med mindre vi har et mål om å komme enda lenger ned på tabellen.
Bortekamp-taktikken hans er direkte håpløs. Hver gang vi forsøker å spille ball, mister vi den. Hver gang vi slår langt, mister vi ballen. Hver gang vi forsvarer oss, får motstanderen en stor sjanse. Hver gang vi angriper, stopper vi fullstendig opp før vi har rukket å skape en stor sjanse.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #188 på: 10. Nov. 2008, 18:25 »
Men for faan, det er da tross alt ikke Kinnear som er ute på banen og skal gjøre jobben! Det er spillerne. At Jonas og Enrique slår et tresifret antall feilpasninger kan da ikke Kinnear gjør noe med. At Owen bommer på en stor sjanse kan han heller ikke gjøre noe med...

Spillerne må virkelig ta tak i seg selv. I går var det sentrale spillere sin skyld at vi tapa.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #189 på: 10. Nov. 2008, 18:40 »
En feilpasning i ny og ne er selvfølgelig ikke Kinnears feil. Men taktikken han la opp til i går var direkte håpløs. For det var rett og slett ikke noen taktikk. Og når feilpasningene blir tresifrede, så må sjefen gjøre et eller annet. At Owen bommer på sjansen sin er det vel ingen som har anklaget Kinnear for. Men Kinnear har ansvaret for at spillerne går ut på banen og vet nøyaktig hvordan de skal valse over Fulham. Når Fulham valser over oss, så må Kinnear gjøre noe. Han gjør ikke en dritt. Han tar ut Jonas, som riktignok hadde en dårlig dag, men som likevel er tusen ganger mer kreativ enn Cacapa eller Butt, og satte inn Owen.
Det var langt flere spillere enn bare Jonas som var milevis under pari i går. Fikk det noen konsekvenser for dem? Neida. Vi gjorde ett eneste bytte. Det hjalp jo kjempemasse. Vi greide bare såvidt å gi Owen en eneste sjanse.
Og da måtte han i tillegg krangle med en lagkamerat om hvem som skulle ta ballen. Måten vi opptrådte på i går minte meg om Souness-tiden. Var det bare enkeltspilleres feil da også? Var det spillernes egen feil at de var så uvitende om hvordan de skulle opptre på banen, at de løp inn i hverandre?
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Erlend Simonsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #190 på: 10. Nov. 2008, 19:26 »
Tull Joakim. dette bygger du rent på ditt forutintatte Kinnear hat.

Spillerne kom utpå og gjorde en enorm dårlig første omgang, når de kom ut ifra garderoben var det et helt annet Newcastle lag. Hvem er det som skal ha æren for dette?

Å gi Kinnear direkte skylden for at vi har spillere som ikke bruker hode og slår skikkelige passninger... det blir også for dumt. Det han kunne gjort var å blotte Enrique for all selvtillit med å ta han av banen etter 20 minutter, men da har han måtte bruke alle byttene våre.

At han går ut og kalle dommern for en mikke mus dommer synes jeg er knall tøfft. Han var missfornøyd med at Cacapa ble straffet når han skulle ha frispark først. synes det er bra av managern å ta fokuset av cacapa og over på dommern. Cacapa trenger ikke mere juling en det han allerede har fått.

Vi taper en kamp mot et antatt dårligere lag imot oss, og da får hylekoret ny skytts... Kinnear haterne sniker seg fram igjenn. noe stillt ifra Butt haterne, men de kommer vell. og Cacapa har endelig kommen utpå banen igjenn sånn at vi kan sjikanere der også... Howay the lads.
Han kom, ble mett og dett var dett....

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #191 på: 10. Nov. 2008, 20:30 »
Joe Kinnear minner jeg jo meget mulig om Souness. Bra motivator, men en dinosaurmanager som har gått ut på dato for lengst. Elendig taktiske valg, og kjefter ut dommeren som en kalkun. Sist noen brukte ordet Mickey Mouse i Newcastle var vel da godeste Souness var manager for oss.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

ratatosk

• Midtbaneanker
  • Sunt pueri pueri, puerilia tractant
    • Vis profil
« Svar #192 på: 10. Nov. 2008, 21:04 »
Kinnear sin bortestatistikk er rimelig håpløs ja, men samtidig så er den jo i god Newcastle stil. Er ikke sånn at Kinnear har kommet inn å gjort oss til ett dårlig bortelag.
At Kinnear er en svak taktikker er jo en kjent sak, på samme vis som han er en god motivator.
Dette har man vel sett i flere kamper, han kan gi spillerene inn etter en håpløs 1 omg, og man ser spillerene kommer ut i 2 omg og virker som ett helt nytt lag.    Dette så vi også i denne kampen, men når da Fulham, noe mot spillets gang, får straffe og mål, da kommer problemet.    Da evner overhodet ikke Kinnear å gjøre de riktige taktiske trekkene, samt de riktige byttene.
sunt pueri pueri puerilia tractant

bjørni

• Kaptein
  • Angel of the North!!!
    • Vis profil
« Svar #193 på: 10. Nov. 2008, 21:06 »
Jeg synes Kinnear beviser etter kampen i går, når han klager på en Mikke Mus-dommer for at vi taper en kamp vi var drit elendige i, at han ikke er god nok til å være manager for Newcastle United, med mindre vi har et mål om å komme enda lenger ned på tabellen.
Bortekamp-taktikken hans er direkte håpløs. Hver gang vi forsøker å spille ball, mister vi den. Hver gang vi slår langt, mister vi ballen. Hver gang vi forsvarer oss, får motstanderen en stor sjanse. Hver gang vi angriper, stopper vi fullstendig opp før vi har rukket å skape en stor sjanse.

Hver gang noen kjøre av veien, skal kjøreskolelærern ha skylda. Hver gang noen brenner maten, skal husstelllærern ha skylda.
Faen Jokke, du er så farga (i synet på manageren) at du nærmer deg en ny minoritet...

Radar

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #194 på: 10. Nov. 2008, 21:54 »
Det er bra noen tør/kan si noe annet enn det majoriteten mener. Dersom alle skulle vært enig i alt på forumet så tror jeg dette måtte blitt det kjedeligste forumet i manns minne. At noen har andre meninger enn andre ser ikke jeg på som noe problem for jeg prøver selv å se enhver sak fra 2 sider og når jeg ikke finner begge sidene så er det alltid noen med andre meninger som viser meg begge sidene av en sak før jeg gjør opp en endelig mening om saken.

Det som derimot er med på å ødelegge et forum er drittkastingen mot de som mener noe annet enn majoriteten. Det destruerer muligheten for å få en fruktbar diskusjon samt at det hindrer andre fra å si sine meninger dersom de er noe annerledes enn majoritetens meninger.

Stå på Joachim!!!