20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: 9/11: Fulham - Newcastle [1700 på C+]  (Lest 36293 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: 9/11: Fulham - Newcastle [1700 på C+]
« Svar #165 på: 09. Nov. 2008, 19:44 »
Da må jo isåfall Ameobi også få godkjent. Jeg syns ikke noen av spissene våre var gode. For lite konstruktivt når de har ballen, og alt for stor avstand mellom dem. Dårlig samspill rett og slett. Men at mye av dette skyldes elendig taktikk er jeg enig i. Å spille med lange baller opp mot Fulham sitt forsvar lyktes vi elendig med, og gav ikke Martins mye å jobbe med.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #166 på: 09. Nov. 2008, 19:50 »
Nei Ameobi får ikke godkjent fordi vi forsøker å bruke styrkene hans. Vi spiller opp i kroppen hans, og han klarer ikke å utrette noe. Det er forskjellen på Shola og Oba i dag. Oba får ikke nok baller i bakrommet eller langs bakken, han beveger seg greit mange ganger, men i dag klarer verken midtbanen eller Shola å bruke Martins skikkelig. Det resulterer i at han gjør en del på egenhånd, som jeg synes han lykkes ganske godt i. Martins og Duff er sammen farlige i enkelte perioder. Shola var vel ikke en trussel noen gang, selv om han putter på et mål.

I dag hadde det lønnet seg å spille med to små spisser, altså Owen og Martins, og utfordret Fulham på bakken!
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Lauritz

• Gjest
« Svar #167 på: 09. Nov. 2008, 19:52 »
Fytti helvete for en elendig kamp! Både av oss, og av Fulham.. Latterlig å sitte å se på første omgangen!

1. omgang:
Som sagt, en drittomgang! Cacapa gjør en horribel feil, og vi blir hardt straffet for den! Han må ut i januar, for han holder rett og slett ikke mål! Med Taylor på banen idag, så hadde vi vunne denne kampen! Lett!!!!!!
Videre så blir Butt og Barton fullstendig overspilt på midtbanen, og vi taper alt for mange 2.baller. Enrique spille ræva, og det samme gjør Jonas. Det er faktisk det dårligste jeg har sett av Jonas i Newcastle- drakta.
Vi gjør Fulham- forsvaret gode idag, ved å slå lange baller opp mot Martins. Shola blir totalt usynlig, og fungerer ikke som oppspillspunkt.
Duff kunne scort, men uheldigvis sto stolpen i veien.
Jeg var faktisk lettet da dommeren blåste av for pause, og kunne bare be om en bedre 2. omgang. Det fikk vi da også!

2. omgang
Bønnene mine ble trolig hørt, for Newcastle såg ut som et nytt lag etter pause. Vi holdt presset oppe, vant de fleste duellene og lot ikke Fulham komme inn i kampen!
Synes forsvaret begynner bra i denne omgangen, midtbanen tar mer kontroll og lar ikke Bullard og Murphy få nok rom til å utrette noe og Martins kommer til noen gode muligheter.
Men, så kommer straffen imot! Cacapa blir nok dyttet litt av Johnson, dommeren lar spillet gå videre, og Coloccini er uheldig som løper Johnson ned.
Etter 2-1 målet mister vi litt av presset, og Fulham kommer mer med i kampen. Etter min mening burde Owen blitt byttet inn tidligere, og N'Zogbia burde kommet inn for Duff.

Barton, Coloccini, og Given får pluss i boka mi. Jeg synes faktisk at Barton gjør en god jobb på midtbanen, og er min BB sammen med Coloccini idag. Han mister sjelden ballen, beholder roen i pressede situasjoner, og gjør ting enkelt og greit. Var synd at skuddet hans ble reddet, den hadde fortjent å gått inn!!
Owen burde puttet, og en Owen i form hadde scort på den der!

Nå ser tabellen direkte ekkel ut, og en seier i neste kamp er et must! Med seier idag hadde vi klatret til en 10. plass.
« Siste redigering: 09. Nov. 2008, 19:55 av Lauritz »

Talentet

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #168 på: 09. Nov. 2008, 19:53 »
Cacapa ødelegger mye for NUFC. Når vi ikke har trygghet i de bakre rekker, er det vanskelig å skape noe fremover. Hadde jeg vært manager hadde sparket Cacapa allerede etter den grusome kampen han hadde mot Portsmouth i fjor høst. Han må seriøst være en av de dårligste stopperne i PL...

Fremme så viser Ameobi hvor god han virkelig er...
« Siste redigering: 09. Nov. 2008, 19:56 av Talentet »

Klovnen

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #169 på: 09. Nov. 2008, 21:23 »
Vil først si at dette var et mareritt av en kamp, jeg hadde en god følelse før kampen og hadde det faktum at vi kunne ta et stor steg oppover på tabellen med seier i dag og mot Wigan bakhodet. I dag går det meste galt, ingenting fungerer. Caacapa og Enrique er dårlige i forsvar, på midten får bare Barton godkjent av meg, de to på topp kan ikke få det til med elendige medspillere så de klandrer jeg ikke for en møkka kamp. Det er så utrolig frustrende å se på dette, men den som får den største skyldebøtte av meg er Mr Joe Kinnear. Når et lag ikke fungerer må det gjøres grep, og iallefall når kapteinen kanskje er den som fungerer dårligst. Butt er på etterskudd hele kampen og vinner veldig få dueller. Det virker som at laget ikke legger om taktikken etter kampforløpet heller og når vi har spillere som Owen, Guthrie, Zog, Geremi, Carrol på benken vil jeg gi det meste av skylden på en fraværende manager. Ikke rart ingen vil ansette ham. Igjen, det utenomsportslige må ordnes opp i NÅ for at ting skal bli bedre

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #170 på: 09. Nov. 2008, 21:29 »
Owen fikk én eneste sjanse på de minuttene han spilte. Ja, den var stor, og ja, han burde puttet. Men når han må bruke tid på å unngå å krasje med Ameobi - som viser sin enorme plasseringsstyrke når han løper rett inn i Owens bane, i stedet for å søke mot første stolpe, og kunne ta en eventuell retur - så blir det fort mye vanskeligere å konsentrere seg om selve målsjansen.

Hadde Ameobi unngått å løpe inn i Owens bane der, så hadde Owen hatt mye bedre tid til å konsentrere seg om det tekniske. Jeg er av den klare oppfatning av at Ameobi forstyrret Owen nok til at han ble ørlitegrann ukonsentrert, og dermed bommet. Dessuten er jeg mer opptatt av at vi aldri greide å få ballen i retning Owen mer enn den ene gangen. Resten av tiden brukte vi på feilpasninger. Det er ikke bare Owen som skulle scoret. Barton hadde en stor sjanse like etter 1-1. Riktignok var det en feberreedning fra Schwartzer, men skuddet var på ingen måte perfekt.

Forøvrig er jeg enig i at Jonas ikke hadde sin beste dag på jobb. Men han er 200 ganger mer kreativ enn Nicky Butt eller Claudio Cacapa, som i mine øyne heller burde forlatt banen til fordel for Owen. Jonas' fantastiske ballkontroll og utrettelige jobbing kunne vært gull verdt å ha i de siste minuttene av kampen.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Erlend Simonsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #171 på: 09. Nov. 2008, 22:46 »
virker som om jeg har en helt annen formening om kampen en det de fleste har her inne. Ut av spissene så var Amobie nest sist på alle vår sjangser i første omgang. og hvis Duff og Martins kunne satt inn noen av de sjangsene...

Duff synes jeg var svak idag, han slet med å utrette noe som helst, jeg ville nok byttet han ut med Zog etter 60 minutt, og latt jonas være utpå til slutten av kampen. Han prøvde og prøvde, lyktes ikke så veldig ofte... Men han søkte inn i banen for å gi oss et ekstra par føtter og spille på, han utfordret flere ganger og vant, men når han spillte på venstre side så fikk han 0 støtte ifra en vanvittig dårlig Enrique.

Enrique bommet på de fleste lang passningene sine, prøvde å spille stikkere flere ganger som gikk rett til Fulham eller ut over sidelinjen. Så han spillte mye dårligere en Cacapa.

Cacapa er ikke god nok, men vi har ikke bedre... så når Taylor blir skada, så er det det beste vi kan satse på. vi trenger forsterkninger i midtforsvaret... så jeg kan ikke klandre en utrent Cacapa. Alle som mener at Owen trenger kamp trening, kan ikke klage på Cacapas opptreden idag.

Kort fortalt, hvis jeg hadde hatt stemmerett, hadde Duff, Enrique og Ameobi gått av etter 60 min, og blitt erstattet av Zog, Bassong og Owen. Jeg vet ikke om dette ville vunnet kampen for oss, men det gjorde ikke disse spillerne for oss heller så.

Owen burde satt den sjangsen... han er tilbake der han var sist han hadde vært lenge ute, brente flere klare mål sjangser før han begynner å sette dem igjenn. Ingen kan klandre Ameobi for å gå etter den ballen, jeg synes det er strålende at han gjør det... det er Owen sin jobb å si ifra hvis han har den, og ut ifra reaksjon ifra Ameobi og Owen etter bommen... Så tror jeg ikke han gjorde det før i siste liten... Og Ameobi skulle satt den selv!
Han kom, ble mett og dett var dett....

Nikolaien

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #172 på: 09. Nov. 2008, 22:59 »
Probleme per dags dato er at dei fleste måla vi får er tilfeldige. vi har ikkje nokk bredde eller plan i det som skjer. Eg er faktisk intrisert i og sjå Geremi på høgrebacken. Vi har Beye, Jonas, Duff, Martins og Ameobi/Owen som alle liker seg sentralt og utfordrar innover istaden for og gå på utsida og legge inn. Itillegg har vi Enrique som bare slår langt og er heilt ubrukeleg offansivt for tida. Kanskje litt som og banne i kirka med og kritisere Beye her inne, men han er ein typisk fans spelar. Fansen digger han, men han er ikkje komplett nokk til og spele på eit betre lag. Han står ofte feil posisjonert og redder seg inn igjen med nokon spektakulere taklingar og han bidreg heller ikkje offansivt på rett måte som oftast, iallefall ikkje når man har ein kant som Jonas som er litt samme typa offansivt. Begge vil utfordre innover og man får ikkje nokk bredde i spele.

Det er og vanskelig og spele med Duff og Jonas samtidig. Begge arbeider hardt men vandrer alt for mykje og øydelegger for mykje rom for kvarandre. Dei er også for sentralt og vi spelar for trangt og med tanke på at vi har Beye og Enrique på beckane blir ikkje det nokk bredde.  Vi har også ein Martins på topp som slit med fotball forståelsen, men det blir ikkje noke bedre av at det er sopass mykje strekk i laget som det blir. Slik som det var i dag ligg vi oppe med bare Shola og Oba og når vi ikkje kommer godt nokk etter er det ikkje rart at dei ikkje får til noko. Men det er og vanskelig med Oba når han spring litt tulling og fyrer av skudd fra 30 meter med høgrefoten når han er i ubalanse. Hadde Martins utfordra meir, eller spelt meir 1-2 spel hadde vi kunne utnytta farta hans mykje bedre.

Sentralt sliter vi med Butt. Han gjer det for vanskelig for Barton og har for stor sjølvtillit. Han skal alltid gjer det vanskelig og det blir som oftast balltap når han skal gjer det  "geniale".

Enrique sliter kolosalt til tider. Særlig i 1 omgangen var han ubrukelig i dag offansivt. Har er bra defansivt. Offansivt kommer han sjelden rundt og ender opp med og slå langt og vi må jobbe defansvt. Han bruker sjelden dei gode løysningane sentralt og det ender som oftast med at det blir for trangt. Vi må snart sjå etter ein offansiv rask beck som vil vere med framover på bana og har gode innlegg og er bunnsolid defansivt.

Sikkert mange som er uenige men slik får det bare bli ;)

Klovnen

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #173 på: 09. Nov. 2008, 23:09 »
Mye bra i det du skriver Nikolaien. Men er nok uenig ang Beye ja. Det som ødelegger for han offensivt i dag er at Duff Og Jonas bytter side. Duff holder ikke bredde og skaper ikke rom, flere ganger løper etter Beye med ballen uten å skape verken rom eller bredde. Fungerte mye bedre når Beye og Jonas spilte på samme kant.

Anders

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • 1892
    • Vis profil
« Svar #174 på: 09. Nov. 2008, 23:14 »
Er jo bedre om Duff trekker seg innover i banen og gir plass til Beye på yttersiden da. Så at Duff ikke holder bredde er til dels positivt.
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #175 på: 09. Nov. 2008, 23:17 »
Problemet med Duff på høyre er at han er lam i høyrefoten.
Men jeg syns helt klart vi med fordel kunne hatt en ving ala Milner, som alltid sniffer krittlinja.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Anders

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • 1892
    • Vis profil
« Svar #176 på: 09. Nov. 2008, 23:26 »
Synes du er i overkant hard mot Duff, men det får så være :P
Jeg mener at å doble på kantene er bra, for hvis man er heldig kan man dra ut den ene midtstopperen og skape større rom i midten. Man får også fler pasningsalternativer offensivt, noe som ikke kan sies å være negativt.

Nikolaien

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #177 på: 09. Nov. 2008, 23:30 »
Ingen problem og doble på kant, probleme er når backen kommer på innsiden og ikkje på utsiden av kanten. Der eg syns Beye kommer litt for langt sentralt i bana og ikkje heilt ute på krittet

Klovnen

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #178 på: 09. Nov. 2008, 23:31 »
Greit at Duff går innover i banen og Beye holder bredde, men da nytter det ikke med støttepasninger til Colo og Given

Anders

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • 1892
    • Vis profil
« Svar #179 på: 09. Nov. 2008, 23:36 »
Nei, det er jeg helt klart enig i.