20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: 28/10: Newcastle - WBA [C+ Sport 1 kl. 20.45]  (Lest 40319 ganger)

0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.

Eirik515

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Sv: 28/10: Newcastle - WBA [C+ Sport 1 kl. 20.45]
« Svar #210 på: 29. Okt. 2008, 14:50 »
trur og håper det, vi kunne trenge en goalgetter til tider. er sikker på viss owen hadde spillt i går ville han a revet sundt forsvaret demmes

King

• Flaskebærer
  • *
    • Vis profil
« Svar #211 på: 29. Okt. 2008, 14:51 »
ingen kampinfo på hovedsiå?   Begynne å ligna mer å mer på newcastle.no nuh

Eirik515

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #212 på: 29. Okt. 2008, 14:54 »
M Owen   Groin Strain   3rd Nov, når er kampen mot villa?

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #213 på: 29. Okt. 2008, 16:08 »
Mener å ha lest at det er en liten sjanse for at Owen kan bli klar til Villa-kampen. Men tror nok Fulham er langt mer sannsynlig.

Hva angår kampen i dag, så er førsteomgang tidvis veldig bra. Vi blir litt tamme etter 1-0, og pøser ikke på fullt så mye som jeg synes vi burde ha gjort. Vi virker litt fornøyde etter å ha fått 1-0, og slapper litt mer av. Det gjør at WBA kommer litt inn i kampen. Men de er fullstendig tannløse og talentløse i førsteomgang, og byr oss overhodet ikke på noen problemer. Vi tar etterhvert tak i kampen igjen, og får et fryktelig enkelt andremål, som avgjør kampen.

Men vi skal takke høyere makter for at vi faktisk vinner denne kampen. Vi fortjente å tape 4-0 i andreomgangen, så dårlige var vi. Vi var knapt nok borti ballen, og vi polte den langt, langt, langt, langt, langt opp på gjestenes banehalvdel hver gang vi vant den. I tillegg gjør Joe Kinnear to horrible bytter.

Å ta ut Jonas er i seg selv ikke verdens undergang, men da må vi sette innpå en kjapp, ballsikker midtbanespiller (les: N'Zogbia) og ikke en ultratreg gamp som slår én god pasning i løpet av en kamp. Å sette innpå Geremi gjør oss bare enda mindre i stand til å holde på ballen, og utfordre backene til WBA. Når vi senere tar ut Martins og setter innpå Xisco, så er idiotien komplett. Når vi ble presset såpass langt tilbake som vi ble, mener jeg vi hadde et langt større behov for en spiller som faktisk kunne gjøre noe med ballen, og som kunne utfordre WBA på fart. Igjen hadde vi muligheten til å sette innpå Zog. Men Kinnear feiger ut og velger god, gammeldags Wimbledon-fotball.

Hadde vi bare giddet å spille fotball etter pause, så hadde vi vunnet denne kampen med fire-fem mål. Under Keegan kunne vi fort ha ledet 4-0 til pause, og endt opp med seks eller sju mål totalt. Men nok en gang viser Joe Kinnear hvorfor han IKKE engang bør vurderes som fast manager, under en ny eier. Han har store taktiske svakheter, og han greier ikke å få oss til å spille god fotball i mer enn maks én omgang. Men i dag var det bare deler av førsteomgang som var bra.

Synes forøvrig Barton og Guthrie viste i går at de er for like som typer til at de bør spille sammen. Problemet er at Butt er eneste alternativ. Og så dårlig som Butt har startet denne sesongen, så er han mer til skade enn til hjelp. Vi skulle virkelig hatt Emre i denne kampen. Hardtarbeidende defensivt og trygg og rolig med ball. Og med et fantastisk blikk.
Men han solgte vi selvfølgelig, fordi Mike Cashley ikke følte det var nødvendig å bruke penger.
Milner hadde også vært gull verdt å ha når Jonas forlot banen. Men også han solgte vi.
Vi var fantastisk smarte i sommerens overgangsvindu, og vi må jo for alt i verden beholde Mike Cashley, så vi er sikker på at vi IKKE kommer oss opp og frem.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Sogning

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #214 på: 29. Okt. 2008, 16:38 »
Første omgang var bra så faller laget igjennom i andre, men vi vinner og det var det viktigaste. Litt synd å se at det berre var 45 000 på Sjp.
NUFC kommer ingen veg så lenge Ashley sitter på toppen.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #215 på: 29. Okt. 2008, 16:40 »
Må forresten føye til noe ang. antallet tilskuere på SJP i går, og debatten om at Newcastle liksom har så dårlige supportere.
Det finnes ikke et lag i England som ikke er avhengige av å fylle opp stadion med sofa-supportere. Selv om sofa-supporterne nok er i mindretall i England, i forhold til i Norge.

De ekte supporterne, som støtter laget i tykt og tynt. Som står og synger på alle hjemme- og bortekamper, de svikter aldri. De er der bestandig. De var nok ganske redusert mot Coventry og Tottenham, men det er ikke alle som gidder å bruke pengene sine på en sånn kamp.

Men når tilskuertallet har sunket siden starten av sesongen, så har det med sofa-supporterne å gjøre. De snur alltid kappa etter vinden, og velger å sitte hjemme fremfor å se at Newcastle blir trampet på av all verdens tegneserielag. Det er alltid sofa-supporterne som avgjør om det blir 45 000 eller 50 000 på kamp.

Manchester United er avhengig av turistene for å fylle opp stadion. Vanligvis ikke noe problem, vil jeg tro, siden de alltid kjemper i toppen, og fordi de har det stjernegalleriet de har. Skulle Man Utd bli en middelhavsfarer i en lengre periode, derimot, så tror jeg ikke vi ser 75 000 på Old Trafford på hver kamp heller.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Eirik515

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #216 på: 29. Okt. 2008, 17:02 »
når er villa kampen? l

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #217 på: 29. Okt. 2008, 17:20 »
Joakim: Så de som hever at St.James Park kunne vært fylt opp 2 ganger fordi det er så stor pågang tar med andre ord feil. Du understreker jo egentlig bare poenget mitt..

Jeg sier ikke at Newcastle fansen er dårlige. Jeg sier bare at de er som alle andre supportere i England. Dersom det går bra fyller vi stadion, dersom det går dårlig gjør vi det ikke. At vi ikke kommer på kamp fordi vi ikke vil gi penger til Ashley kjøper jeg bare ikke.. Hvor mange united og liverpool supportere er det som vil sponse griske amerikanere?  Troligen veldig få, men de fyller stadion allikevel. Hvertfall i medgangstider, akkurat som oss.

Andy

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #218 på: 29. Okt. 2008, 17:26 »
Du snakker ofte om disse "tegneserielagene" Joakim.... Hvem er det du mener egentlig?

fredd

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #219 på: 29. Okt. 2008, 17:46 »
Joakim: Så de som hever at St.James Park kunne vært fylt opp 2 ganger fordi det er så stor pågang tar med andre ord feil. Du understreker jo egentlig bare poenget mitt..

Jeg sier ikke at Newcastle fansen er dårlige. Jeg sier bare at de er som alle andre supportere i England. Dersom det går bra fyller vi stadion, dersom det går dårlig gjør vi det ikke. At vi ikke kommer på kamp fordi vi ikke vil gi penger til Ashley kjøper jeg bare ikke.. Hvor mange united og liverpool supportere er det som vil sponse griske amerikanere?  Troligen veldig få, men de fyller stadion allikevel. Hvertfall i medgangstider, akkurat som oss.

Vi har hatt dårlige sesonger før med Shepard som eier, men da hadde vi høyere gjennomsnitt enn det vi har hatt i de første kampene. Hadde vi hatt fortsatt Shepard er jeg sikker på at flere hadde kommet på kampene så det er klart de lave tilskuertallene har noe med eieren å gjøre. Det skal også taes med at Ahsley økte bilettprisene og dette fører jo også til at færre kommer.

Jeg tror som Kristoffer at mange fans ikke vil støtte klubben med penger når Ashley sitter som eier. Når laget heller ikke akkurat er i storform blir det lett for mange å bli hjemme istedenfor å punge ut for bilett.

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #220 på: 29. Okt. 2008, 17:51 »
Jeg er fullstendig klar over situasjonen, og jeg skjønner grunnen til at mange velger og ikke komme. Men dersom Newcastle fansen er så fantastiske så hadde vi vel klart å fylle opp St.James Park uansett?

Hvis vi ikke engang klarer det, hva er det da som Newcastle fansen til den beste fansen i England/Europa/verden som noen mener?

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #221 på: 29. Okt. 2008, 18:07 »
eg meinar Newcastle er i ein særstilling på grunn av byen. 1 by 1 lag. Alle andre storklubber har fleire lag i byen. Manchester-United+City Liverpool- LFC og Everton. etc.
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #222 på: 29. Okt. 2008, 18:19 »
Men når hele byens befolkning kun har et lag å heie på, burde det jo vært enda enklere å fylle stadion?

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #223 på: 29. Okt. 2008, 19:01 »
Jo det har ein jo sett dei siste åra. Sjønner ikkje dette sytet med bare 45000 møtte opp. Kampen var ein steinkald tirsdagskveld mot cc standard lag men det er bare småtteri for klubben eiges forsatt av "vondemaen" så ganske naturlig at det ikkje blir stappfullt. Få inn ein ledelse som viser til ambisjoner så blir det ikkje noke problem og fylle stadion ein kald tirsdagskveld ska du sjå. Det er jo også ganske så mange som har uttalt dei ikkje kommer på stadion igjen etter 04-09-08 det kan jo vere noken meinte det også.
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

Eivind

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #224 på: 29. Okt. 2008, 19:29 »
Nå må dere gi dere. Det er jo allmenn kjent at geordiene er av de ypperste i England, det vet jo alle, det være seg newcastlesupportere eller andre.

Hvor mange lag kan skilte med så mange tilskuere i forhold til tabellplassering? INGEN!