20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: 28/10: Newcastle - WBA [C+ Sport 1 kl. 20.45]  (Lest 40444 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Kenneth Santa Cruz Bassan

• Supersub
  • Sweet fish
    • Vis profil
    • Dawn of retaliation
Sv: 28/10: Newcastle - WBA [C+ Sport 1 kl. 20.45]
« Svar #195 på: 29. Okt. 2008, 10:02 »
3 poeng i boks. Viktig. Men 2 omgang var latterlig dårlig, å Newcastle legger seg å bli så defensive er en skam. DU kunne se Joe Kinnear stå å vinke laget bakover, det er ikke det Newcastle vi kjenner. WBA fortjente nesten å få meg seg et poeng her. At fansen går herfra, må jo være en kombinasjon av M.A og at elendige defensive spillestilen Newcastle hadde i 2 omgang.1 omgang startet vi bra. Vi trengte 3 poeng ja, men ikke under den møkka stilen der.

Eivind

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #196 på: 29. Okt. 2008, 10:10 »
Ameobi    3 Bedre å hive innpå Nile Ranger

Å, herregud!!!! Er det mulig? Ameobi REGJERTE jo i første omgang! Han skaffet oss straffe, og hvis Beye hadde puttet på åpent mål, hadde han hatt to assists. Han var usynlig i andre omgang, men er det så jævla rart, med tanke på hvordan vi spilte???

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #197 på: 29. Okt. 2008, 10:12 »
Enig. Ameobi var i mine øyne vår beste spiss i går. Det er jo heller ikke direkte lett å spille spiss når vi legger oss så pinlig langt bak på bana, som vi gjorde i 2. omgang. Taktisk mesterstykke av Kinnear, det. Kunne lett endt med 1 poeng.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

ratatosk

• Midtbaneanker
  • Sunt pueri pueri, puerilia tractant
    • Vis profil
« Svar #198 på: 29. Okt. 2008, 10:21 »
Flott 1 omgang, hvor vi virkelig forsøker spille fotball ifra 1 sekund.   En del slurv her også, men litt slurv er tillatt hvis man har god innsats og virkelig forsøker spille god angrepsfotball.  Litt som i gode gamle KK dager
Deilig å se Jonas og Barton tilbake :)

2 omgang er rett å slett ett stort mareritt,  at det er mulig å bli så til de grader rundspilt på hjemmebane av ett så ?dårlig? lag, er skremmende :o

Men, 3 poeng er tross alt det viktigste, så får glede oss over dem ;D

Rob Lee var forøvrig gjest i Sky, herlig å høre han snakke om Newcastle som ?Vi?.   
Slike spillere kunne vi trengt idag :-*
sunt pueri pueri puerilia tractant

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #199 på: 29. Okt. 2008, 10:52 »
Når det gjelder deg som mente Coloccini var uheldig på målet til WBA er jeg ikke helt enig. Han er slett ikke uheldig, han er UDUGELIG. Makan til slett forsvarsspill er det lenge siden jeg har sett... Tror ikke en gang Titus Bramble ville vært så sløv som det der. Det så ikke ut som forsvaret var samstemte et øyeblikk i løpet av kampen. WBA fikk løpe alt for lett gjennom ved flere anledinger, og Tayls og Colo lå til tider meget langt i fra hverandre, noe som skapte store rom for WBAs offensive spillere...

Med tanke på hvor hardt vi var presset av WBA uten å ha en Nicky Butt type spiller liggende forran midtstopperne våre var det jo bare et spørsmål om tid før en slik pasning ville komme. Sett under ett i går synes jeg både Taylor og Colo gjorde en god jobb under de forutsetningene de hadde.

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #200 på: 29. Okt. 2008, 10:56 »
Ameobi    3 Bedre å hive innpå Nile Ranger

Å, herregud!!!! Er det mulig? Ameobi REGJERTE jo i første omgang! Han skaffet oss straffe, og hvis Beye hadde puttet på åpent mål, hadde han hatt to assists. Han var usynlig i andre omgang, men er det så jævla rart, med tanke på hvordan vi spilte???

HEHE, helt enig. Ameobi må åpenbart ha tatt en vidunderkur for nå spiller han fakstisk brukbar fotball. I første omgang vant han nesten alle hodedueller og hadde vi hatt Owen på banen ville nok en av stussene ha medført en stor mulighet. I tillegg har han tom lært å holde seg på rett side av offsidegrensa og han var flink til å holde på ball og flikke videre.

Var mye positivt å ta med seg i 1. omgang. Jonas var stor, men viste i 2.omgang at han ikke er matchfit. Duff jobbet som en slave både fremover og bakover, men gjør det dessverre alt for tungvint fremover, går for mye med ball, sentrer for sent og ødelegger slik gode overganger. Barton var jeg også positivt overrasket over. Guthrie var også brukbar. Bakover var det derimot Enrique og Taylor dårlige. Førstnevnte har nok ikke spilt fotball en stund, men Taylor er rett og slett forferdelig av og til, f.eks på den enorme muligheten til WBA i 1. omgang. Han er alt for arrogant til tider, og mangler litt spilleforståelse ser det ut som.

Lars Arild Stordal

• Kaptein
  • Newcastle United
    • Vis profil
« Svar #201 på: 29. Okt. 2008, 11:08 »
Jeg mener dagens dårligeste var Enrique. Han hadde store plasseringsproblemer. Han lå mange ganger foran spilleren, noe som skapte rom for Wba sin spiller. Å når vi hadde innkast, skal han alltid ta ned ballen, å få den over på den dårlige høyrefoten, noe som resulterer i dårlige klarering\passning. Han er å veldig til å ikke holde linjen, noe som resulterer i sjanser til motstanderen.

1 omg i går var utrolig innspirerende å sitte å se på. Vi ville hele tiden, å kom etter med mange spillere. Vi spilte faktisk veldig bra.
2 omg. Er noe av det værste jeg har sett Newcastle spille på hjemmebane. Vi la oss rett bakpå, ble alt for baktunge, å greide ikke følge etter med laget. Noe som skapte litt panikkstemmning i laget. De ble redde, turte ikke holde på ballen. Å jeg satt bare å ventet på at Wba skulle score.
Xisco, fyttikatta >:(
Mener det han gjorde, kunne til å med en 2 åring greie. Han virket giddalaus. Sprang rundt som en høne med sennep i baken.. En skam. Ble rett å slett forbannet der jeg satt. Ikke overbevist meg i det hele tatt. Ville faktisk heller satt inn Zoggy, å lagt om til en 5er på midten. Eller satt inn Carroll. Han jobber iallefall.

Men det viktigeste var de 3 poengene vi greide å hente i går.
Blir spennende. Siden de neste kampene er relativt enkle å burde vinnes. Eller vi skal iallefall hente poeng i alle de kampene.
H. Aston Villa 1 poeng.
B. Fulham      3 poeng.
H. Wigan       3 poeng.
Dette er kamper som skal å må vinnes.
Er ikke lett å være Newcastle fan.
Men jeg elsker klubben uansett hva som skjer.

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #202 på: 29. Okt. 2008, 11:27 »
Jeg synes ikke Xisco var så verst jeg. Han kom innpå som en spiss når vi ble overkjørt. Det eneste han fikk å jobbe med var lange håpløse klareringsballer. De få gangene han fikk mulighet til å få ballen i beina gjorde han det brukbart.

Kjottbolle

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #203 på: 29. Okt. 2008, 11:29 »
Tror ikke det blir så lett mot Villa og Wigan, begge lagene scorer utrolig med mål når di først får baken i gir. Og gruer meg litt til å se gabby og carew mot Enrique og taylor :-\
Newcastle United Football Club<3

Kjottbolle

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #204 på: 29. Okt. 2008, 11:30 »
Jeg synes ikke Xisco var så verst jeg. Han kom innpå som en spiss når vi ble overkjørt. Det eneste han fikk å jobbe med var lange håpløse klareringsballer. De få gangene han fikk mulighet til å få ballen i beina gjorde han det brukbart.

er enig med dette, mener ikke at han imponerte. Men han ble satt inn i en veldig vanskelig situasjon. Han kom vel til et skudd på mål og selv om det ikke nødvendigvis var den beste muligheten?
Newcastle United Football Club<3

Talentet

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #205 på: 29. Okt. 2008, 11:33 »

Ja, veldig vanskelig for xisco å komme inn som innbytter i en kamp som dette.

Synes heller Ameobi burde blitt byttet ut i andre omgang fremfor Martins. Fikk assosiasjoner til Bambi på isen... snublet i ballen, feilpasninger, offside og headinger i hytt og pine. Nå så jeg ikke første omgang, men etter jeg har fortsått spilte han bra da.

Talentet

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #206 på: 29. Okt. 2008, 11:36 »
Jeg mener dagens dårligeste var Enrique. Han hadde store plasseringsproblemer. Han lå mange ganger foran spilleren, noe som skapte rom for Wba sin spiller. Å når vi hadde innkast, skal han alltid ta ned ballen, å få den over på den dårlige høyrefoten, noe som resulterer i dårlige klarering\passning. Han er å veldig til å ikke holde linjen, noe som resulterer i sjanser til motstanderen.

1 omg i går var utrolig innspirerende å sitte å se på. Vi ville hele tiden, å kom etter med mange spillere. Vi spilte faktisk veldig bra.
2 omg. Er noe av det værste jeg har sett Newcastle spille på hjemmebane. Vi la oss rett bakpå, ble alt for baktunge, å greide ikke følge etter med laget. Noe som skapte litt panikkstemmning i laget. De ble redde, turte ikke holde på ballen. Å jeg satt bare å ventet på at Wba skulle score.
Xisco, fyttikatta >:(
Mener det han gjorde, kunne til å med en 2 åring greie. Han virket giddalaus. Sprang rundt som en høne med sennep i baken.. En skam. Ble rett å slett forbannet der jeg satt. Ikke overbevist meg i det hele tatt. Ville faktisk heller satt inn Zoggy, å lagt om til en 5er på midten. Eller satt inn Carroll. Han jobber iallefall.

Men det viktigeste var de 3 poengene vi greide å hente i går.
Blir spennende. Siden de neste kampene er relativt enkle å burde vinnes. Eller vi skal iallefall hente poeng i alle de kampene.
H. Aston Villa 1 poeng.
B. Fulham      3 poeng.
H. Wigan       3 poeng.
Dette er kamper som skal å må vinnes.

7 poeng på de neste 3 kampene hadde gjort seg ja :)

Nico

• Midtbaneanker
  • Legend
    • Vis profil
« Svar #207 på: 29. Okt. 2008, 12:34 »
Det hadde vært fantastisk  ;D Spiller vi to førsteomganger som mot WBA, kan vi lett hamle opp med Aston Villa og ta tre poeng. Det hadde vært helt konge. Gleder meg til den kampen  :D

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #208 på: 29. Okt. 2008, 12:51 »

Ja, veldig vanskelig for xisco å komme inn som innbytter i en kamp som dette.

Synes heller Ameobi burde blitt byttet ut i andre omgang fremfor Martins. Fikk assosiasjoner til Bambi på isen... snublet i ballen, feilpasninger, offside og headinger i hytt og pine. Nå så jeg ikke første omgang, men etter jeg har fortsått spilte han bra da.

Jepp, han spilte bra, utrolig nok.

Andreas Thoring

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #209 på: 29. Okt. 2008, 13:27 »
Noe nytt om Owens skade? Blir han klar mot Aston Villa?