20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: 28/10: Newcastle - WBA [C+ Sport 1 kl. 20.45]  (Lest 40451 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: 28/10: Newcastle - WBA [C+ Sport 1 kl. 20.45]
« Svar #180 på: 28. Okt. 2008, 23:12 »
Publikumstallet har jo mye med kaoset i klubben å gjøre da. Er jo forståelig at tom. trofaste geordier blir lei når klubben drives såpass amatørmessig og med så mye rot.
Og håpløs styring kombinert med elendige resulater over lang tid er det egentlig helt naturlig. Desverre.

Tror og håper klubben blir mer stabil når nye eiere er på plass. Da vil nok stadion fylles igjen også skal du se!!

Supporterne blir ikke noe bedre av den grunn. Er bare nok et bevis på at Newcastle fansen er som alle andre supportere:) Ikke noe verre enn det.

Det er et bevis på hvor lite tillit og hvor lite ønsket jævla Mike Cashley er i Newcastke, ikke noe verre enn det :)

Forøvrig, elendig at vi legger oss bakpå når vi leder kampen 2-0. Vi burde helt klart fortsette å male mot et lag vi uten tvil burde kunne kjøre over i 2 omganger.
Vi spilte feigt og regelrett elendig i 2. omgang i dag. Det er skuffende. Spissene var gode i 1. omgang, begge var langt svakere etter pause. Barton og Guthrie var meget gode i 1. omgang, spesielt Joey Barton var banens store spiller gjennom den omgangen. Herlig å se ham spille slik, svært lovende.
Dagens menn er i mine øyne Damien Duff og Joey Barton. Herlig med seier igjen, selv om den ikke var overbevisende.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Sebastian

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #181 på: 28. Okt. 2008, 23:22 »
Bra med 3 poeng, men greier ærlig talt nesten ikke å glede meg over seieren grunnet at vi spilte så fantastisk elendig i 2 omg, og var så ekstremt urutinert! Det er liksom det erketypiske Newcastle: Vi blir presset i en 5-10 minutters tid, og fortsetter og spille smått og kort med en gang vi får ballen, uten noe serlig fremdrift. Etter 30 sek, har vi mistet ballen og for motstanderen rett i trynet! Vi MÅ lære at vi av og til kan banke ballen mot cornerflagget, selv om det ikke er en levende sjel der, for så å flytte etter!

I andre omgang blir vi også ekstremt stillestående, og Ameobi er rett og slett tragisk der oppe! Pointet er liksom at i den situasjonen vi kom i, skal han prøve å få tak i ballen vi klarerer, og holde den til resten av laget kommer etter. Men det som sjedde, var at han enten sto med beina godt plantet i offside, eller laget frispark. Den ene gangen han fikk tak i ballen, og Duff kom på en av sine energiske og gode løp, slår han ei høg lompe av en passning, som bruker så lang tid at Duff ikke klarer å utnytte sjansen vi hadde!

Midtforsvaret synes eg ikke var noe serlig i dag. I dueller og slike synlige situasjoner i spillet er det som det skal, men noen ting irriterer meg. Hver gang WBA kom med mange folk i angrep, støtte Colo eller Tayls ut på ballfører. Det er greit om to angripere kommer rett mot våre midtstoppere, men når dei kommer flere, bør midtstopperne falle av, og la midtbanespillerne eller backene gjøre jobben. For den som ofte sjedde var at Colo eller Tayls støtte ut på ballfører, og rommet dei etterlatte seg, blei det spilt i, og en WBA spiller sprang igjennom.

Spillerbørs:

Given: 6+. Noen gode redninger. Kommer litt feil ut på målet til WBA.

Enrique 6. Bedre offensivt enn Bassong, men gjør noen rare ting med ball av og til.
Taylor 6+. Bra i duellene, og har blitt bedre med ball. Dårlig komunikasjon med Colo til tider som eg nevner over.
Colo 6+. Best langs bakken, og brukbar i lufta. Uheldig på målet.
Beye 7. Bestemann i forsvaret. God defansivt, og fin assist til Oba.

Gutierrez 6+. Kommer fint rundt og jobber bra i første omgang. Andre omgang er han helt usynlig og blir bytta ut.
Barton 7. Vil mye og får endel til. Mangler litt på tempoet, men det kommer! Bra staffe etter Carson's "finte".
Guthrie 7. God i dag. Løper mye, og slår gode pasninger. Funker greit som holdende midtbanepsiller.
Duff 8. Vår beste i dag. Duracell-kanin som jobber utrettelig! Raider ofte fint på kanten. Eneste som virker å ville noe serlig i 2 omg.

Martins 6+. Bra mål, og prøver endel. Bør slå støttepasning oftere for så å gå på løp. Tar for ofte inn ballen med mann i rygg og prøver å vende.
Ameobi 6. Skaffer straffe fint, og er mye innvolvert i 1 omg. Tragisk i 2 omg.

« Siste redigering: 28. Okt. 2008, 23:24 av Sebastian Eriksson »

SveinInge

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #182 på: 28. Okt. 2008, 23:24 »
Off, dette gjorde vi unødvendig spennede gitt. Men så lenge me får 3p idag er eg sjeleglad!! SYYYYYKT VIKTIG var d rett å slett.

Men det er liten tvil om at vi ødelegger kampen for oss selv i andre omgang. Newcastle har aldri vært og kommer aldri til bli gode til å ligge bakpå og trygge en ledelse. vi må kjøre på med det vi kan.

Bare det at Given som kappy og vår mest rutinerte spille opptrer som han gjør i andre omgang mener eg sender totalt feil signaler. han benytter enhver anledning til å hale ut mest mulig tid ved å ikke plukke opp ballen osv. etter min mening fører dette til at tempoet i kampen senkes noe som er til wba sin fordel. Våre spillere blir stående på hæla og er ikkje klare og tente lenger, mens wba spillerne blir bare mer forbanna og hissige på å vise at sånn uthaling straffer seg.

torefl

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #183 på: 28. Okt. 2008, 23:28 »
Rett og slett utrolig ræva 2.omgang. Jeg skjønner faktisk ikke at det er mulig å legge seg så jævli bakpå og ikke prestere en dritt framover gjennom en hel omgang. Men vi får ta med oss det positive: 3 poeng, en god 1.omgang samt at spillere som Barton og Jonas er tilbake i startoppstillingen.

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #184 på: 28. Okt. 2008, 23:30 »
WBA hadde mye ball, men at de var så overlegne i possession trodde jeg ikke:

38.3   Possession   61.7

Kjottbolle

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #185 på: 28. Okt. 2008, 23:31 »
Merket jeg ble litt iritert på samspillet mellom Ameobi og Martins til tider, du ser jo at Martins er vant til å sende den på førstestolpe til owen. Så løper Ameobi på bakre stolpe og forventer å få ballen på hode...

Men grattis me kamp gutter:D slenger meg på den at Duff var banens beste, glimter til som gamle Duff til tider. Foreksempel det ene raidet i andreomgangen opp langs venstresiden!
Newcastle United Football Club<3

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #186 på: 28. Okt. 2008, 23:42 »
Publikumstallet har jo mye med kaoset i klubben å gjøre da. Er jo forståelig at tom. trofaste geordier blir lei når klubben drives såpass amatørmessig og med så mye rot.
Og håpløs styring kombinert med elendige resulater over lang tid er det egentlig helt naturlig. Desverre.

Tror og håper klubben blir mer stabil når nye eiere er på plass. Da vil nok stadion fylles igjen også skal du se!!

Supporterne blir ikke noe bedre av den grunn. Er bare nok et bevis på at Newcastle fansen er som alle andre supportere:) Ikke noe verre enn det.

Det er et bevis på hvor lite tillit og hvor lite ønsket jævla Mike Cashley er i Newcastke, ikke noe verre enn det :)

Klart de er lei, det vet alle. Alle vet grunnen til at få møter opp på kamp. Men selvom de har en god grunn så blir det ikke noe bedre av den grunn. At stusslige 45.000 møter opp på kamp er intet annet enn tragisk. De som påstår at vi kunne fylt opp SJP selvom vi hadde gått ned en division osv bør åpne øynene.

Øyvinden

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #187 på: 28. Okt. 2008, 23:53 »
Ingen andre som irriterte meg over Xisco? Mannen kom inn etter 75 minutt, og burde jo gjere alt i si makt for å imponere. I staden daffar han rundt, og eg trur faktisk Ameobi sprang meir dei siste minuttane enn han gjorde.

André S

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #188 på: 28. Okt. 2008, 23:58 »
Det pleier vel så og si alltid å være mindre folk på kampene på ukedager. Dette har vel noe med å gjøre at det er verre for tilreisende fans med tanke på jobb. Dette gjelder både bortefansen og Newcastlefans med sesongkort som bor andre steder i landet enn Newcastle. Tror ikke vi skal legge alt for mye i dette.

Når det gjelder deg som mente Coloccini var uheldig på målet til WBA er jeg ikke helt enig. Han er slett ikke uheldig, han er UDUGELIG. Makan til slett forsvarsspill er det lenge siden jeg har sett... Tror ikke en gang Titus Bramble ville vært så sløv som det der. Det så ikke ut som forsvaret var samstemte et øyeblikk i løpet av kampen. WBA fikk løpe alt for lett gjennom ved flere anledinger, og Tayls og Colo lå til tider meget langt i fra hverandre, noe som skapte store rom for WBAs offensive spillere...

Første omgang var bra, og vi burde ha drept kampen. 2-0 skulle også være nok til å ha full kontroll i andre. I stedet ender det i full kollaps, og andre omgang er noe av det dårligste jeg har sett av Newcastle på lenge, og det sier sitt. Er meget kritisk til at vi ikke setter inn Zog på slutten. Ameobi var så sliten at han ikke klarte å ta ballen en gang. En så kjapp, teknisk og kontringssterk spiller som Zog ville vært gull verdt på tampen...

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #189 på: 29. Okt. 2008, 00:06 »

Klart de er lei, det vet alle. Alle vet grunnen til at få møter opp på kamp. Men selvom de har en god grunn så blir det ikke noe bedre av den grunn. At stusslige 45.000 møter opp på kamp er intet annet enn tragisk. De som påstår at vi kunne fylt opp SJP selvom vi hadde gått ned en division osv bør åpne øynene.

Det er da mange supportere som åpenbart ikke er interessert i å spe på lommeboka til Fat Mike. Slik ser jeg det.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Kjartan

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #190 på: 29. Okt. 2008, 00:10 »
Given   7 Godt vi har Given når Taylor feilberegner i 1 omg og Bednar(?) kommer alene

Beye        5 Kan bedre
Taylor      4 Mister hodet ofte
Coloccini  5 Var vel grei nok utenom feilberegningen på 2-1
Enrique    5 Betre framover enn bakover

Jonas       7 lyspunkt
Guthrie    5 jobber og sliter
Barton     6 god 1 omgang
Duff        7 betre form enn på lenge

Ameobi    3 Bedre å hive innpå Nile Ranger
Martins     5 Ikke i form, men han kommer ;)

Inuz

• Supersub
  • Demba Ba <3
    • Vis profil
« Svar #191 på: 29. Okt. 2008, 00:59 »
Given   7 Godt vi har Given når Taylor feilberegner i 1 omg og Bednar(?) kommer alene

Beye        5 Kan bedre

Jonas       7 lyspunkt

mannen jobbet steinhardt i alle duellene idag, han skaffet straffe og hadde han vært litt smartere hadde han fått seg en skoring. Martins var mer udugelig enn shola idag, selvom oba fikk seg en skoring. Shola var ikke dårlig ide men heller god.

Ba Ba Ba!!!

Panserfauzt

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #192 på: 29. Okt. 2008, 02:20 »
først og fremst gratulerer med en 3 poenger alle sammen.. 1.omgang var til tider et fyrverkeri, men hva i helvete skjedde i 2.omgang??? rett å slett tragisk, med et eneste lyspunkt.. Duff. Han var hele tiden med og ville bygge opp angrep, men hva hjelper det når begge spissa henger igjen på midtbana...FY SKAM.

Og hva i alle dager feila kommentatoren?? mulig å bli mer fjern eller?
Roses are gay, violets are gayer, fuck this poem and listen to Slayer.

Kjartan

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #193 på: 29. Okt. 2008, 09:22 »

Beye        5 Kan bedre

Jonas       7 lyspunkt

mannen jobbet steinhardt i alle duellene idag, han skaffet straffe og hadde han vært litt smartere hadde han fått seg en skoring. Martins var mer udugelig enn shola idag, selvom oba fikk seg en skoring. Shola var ikke dårlig ide men heller god.

Det er din mening. Ja, han jobber... men vil da si det er omtrent det eneste han gjør.. Treg og veldig lite smart.. Men det var jo igrunn 2 helt forskjellige lag vi fikk se i går.. i 1 omgang var det bra fotball selv om WBA var elendige, og i 2 omgang var vi så ufattelig elendige... Vurderte å gi en spillerbørs for hver omgang... Lurer på hva de fikk i seg i pausen, var ihvertfall ikke Crazy Gang medisin..

Sondre

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #194 på: 29. Okt. 2008, 09:55 »
Grattis folkens.. denne var sykt sykt viktig!
Hadde virkelig gravd oss ned hadde vi spilt U i denne og.

anyway, de som imponerte meg mest var coloccini, gutierrez, duff og barton. Alt over ræva er jo bra for ameobi, og han fortsetter å spille som en ok spiss. vant mye dueller, men han ser usannsynlig seig ut  ;D , uansett, 2 mål og 1 straffe, i tillegg gjorde han alt forarbeidet når Beye bomma, Ameobi fortjener litt kred.

Synes martins var ekstremt dårlig, mista helt tellinga på pasnings og personlige feil han hadde, både i 1 og 2 omgang.
Får håpe han finner formen etterhvert.
Generelt var det litt for mange personlige feil egentlig.

Er det bare meg som synes martins ser sjukt bitter ut uansett hva slags feil som blir gjort av medspillere? :p Han gjør alltid en heartbreaking grimase. Jeg hadde ikke fått selvtillit etter en feil hvis den mannen hadde vært så oppgitt hele tiden iallefall...