Siden eg aldri har hatt noe forhold til Michael Jackson, så sørger eg ikke over hans dødsfall. Hørte foresten i dag at siden han består av 87 % plast, så skal han ikke kremeres. Han skal smeltes om, og så skal dem lage lego av han så barn fortsatt kan å leke med han............
Jeg har aldri vært noen fan som sådan, men den der er på alle mulige måter usmakelig og upassende. Og ikke i nærheten av å være morsom.
Man kan si mye om utseendet hans, man kan si mye om hans "forhold til barn". Man kan si mye om hans svært så offentlige privatliv.
Men det er en helt annen diskusjon. Jeg synes svært lite om at media skal brette ut all mulig informasjon om obduksjonen av liket.
Michael Jackson er ikke mer, men jeg vil sitte igjen med gode minner, ikke fæle bilder som følge av obduksjonsrapporter gjengitt i media.
Det er likegyldig for meg hva som var årsaken til at Michael Jacksons hjerte stoppet å slå. Jeg fokuserer på hans betydning for dagens pop-musikk. Hvor hadde Justin Timberlake, Madonna, Britney Spears eller Beyonce vært i dag, hvis det ikke hadde vært for Michael Jackson?
Det MJ gjorde på 70- og tidlig 80-tall var nøyaktig det samme som dagens pop-helter gjør. Og hvis det er "moderne" i dag, så var MJ i aller høyeste grad veldig forut for sin tid.