20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: 20/10: Newcastle - Man. City 21.00 [C+ Sport 1]  (Lest 35416 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: 20/10: Newcastle - Man. City 21.00 [C+ Sport 1]
« Svar #210 på: 21. Okt. 2008, 23:56 »
Enig. Shola viste en vilje og en innsats jeg ikke har enset derifra på alt for lenge. Og han lyktes i det meste han gjorde, han klarte til og med å spille Duff glimrende igjennom. Scenarioer der jeg vanligvis sitter å kjefter over hvor håpløs Shola pleier å være i, var i går helt omvendt. Han vant dueller, han gav Dunne bank, og var god med ballen, flink i avleveringene. Det var en særdeles god kamp, og vel verdig en 8er på børsen.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

ratatosk

• Midtbaneanker
  • Sunt pueri pueri, puerilia tractant
    • Vis profil
« Svar #211 på: 22. Okt. 2008, 08:35 »
Dette er jo bare tull, Ameobi spilte sin suverent beste kamp på lang lang tid.   Startet forbedringen sin mot Everton og tok den ennu et steg videre mot City!
At han har spilt like godt tidligere er bare tull, skal noen år tilbake i tid for å finne en like god Ameobi som igår.

Skrev jeg at han har spilt like godt tidligere?

" Shola gjorde mye av det samme han har gjort tidligere i sesongen, når enkelte tilbakestående døgenikter her inne har gitt ham minuspoeng og enere på børsene sine. Hadde Martins hatt den samme kampformen som Ameobi har tror jeg neppe han hadde gjort det så veldig mye bedre. Faktum er at Ameobi faktisk fortsatt er en mer enn brukbar spiss, selv om han ikke er god nok til å spille fast på Newcastle."

Vel, du kaller alle som har kritisert Ameobi tidligere i sesongen for tilbakestående udugelige personer ettersom du mener han har gjort mye av det samme tidligere i sesongen som det han gjorde mot City.
Etter min mening så gjorde han alt anderledes mot City iforhold til hva han gjorde tidligere i sesongen, nesten så man ikke skulle tro det var samme spiller.
Men på den annen side, jeg tar nok feil, jeg er jo tross alt en tilbakestående udugelig person.

sunt pueri pueri puerilia tractant

Erlend Simonsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #212 på: 22. Okt. 2008, 10:27 »
Når dere bedømmer Amobie så synes jeg at dere glemmer 1 viktig ting. vi spillte med 1 mann mindre en City! Mannen sto alene oppe og var med i alle duellene, vant de fleste, og når ballen rullet framme så jaget han ballen. Jeg synes han spillte sin desidert beste kamp på lenge lenge, og han var en viktig del av det Newcastle laget som burde tatt 3 poeng i den kampen!

Hvis dette var en ny signert mann hadde vi vært storfornøyd, men han har underlevert i mange år nå, så jeg skjønner jo skeptisken til folk, men han var uten tvil en stor mann mot City. Dunne og Ben Haim er begge 2 spillere vi har ønsket oss inn i vårt forsvar for vi ser på dem som forsterkninger iforhold til det vi har. Og når Shonaldinho faktisk klarer å levere sterkt imot disse typene er jeg imponert.

Det som fungerte overraskende bra var teknikken hans på bakken, han var i en situasjon der han var omringet av 3 spillere og kommer ut av det med ballen som han gir videre. han spiller igjennom Duff. Og byr mange ganger opp til spill.

Det stooooore ankepunktet imot Shonaldinho er farten. Han er ekstremt treg, han startet bra mange ganger, fikk strålende passninger, men han hadde ikke farten til å utfordre forsvaret. Så jeg håpet jo at han og Martins kanskje kunne bytte plass noen ganger ;)
Han kom, ble mett og dett var dett....

Kjartan

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #213 på: 22. Okt. 2008, 12:42 »
Var en ekstremt aggresivitet og vinnervilje i denne kampen... Men lurer litt på om det er Kinnear eller det røde kortet sin fortjeneste? Håper jo det er mest Kinnear slik at vi ser den like bra mot Sunderland!

Faustino

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #214 på: 22. Okt. 2008, 15:18 »
Vel, du kaller alle som har kritisert Ameobi tidligere i sesongen for tilbakestående udugelige personer ettersom du mener han har gjort mye av det samme tidligere i sesongen som det han gjorde mot City.
Etter min mening så gjorde han alt anderledes mot City iforhold til hva han gjorde tidligere i sesongen, nesten så man ikke skulle tro det var samme spiller.
Men på den annen side, jeg tar nok feil, jeg er jo tross alt en tilbakestående udugelig person.

Hadde jeg sagt at Ameobi kom til å bli banens beste spiller to måneder etter Arsenal-kampen (en subjektiv fremstilling, men det kan lett forsvares) hadde anti Ameobi mobben kalt meg tilbakestående. Enkelte her mente vi heller burde spille med ti mann, enn å ha Ameobi på topp, så ja jeg har ingen betenkeligheter med å kalle slike folk tilbakestående. Men nok om den saken nå. Vi bør heller fokusere på det positive, og det er at Ameobi forhåpentligvis kan ha en fremtid i klubben igjen.

ratatosk

• Midtbaneanker
  • Sunt pueri pueri, puerilia tractant
    • Vis profil
« Svar #215 på: 22. Okt. 2008, 15:29 »
Hadde jeg sagt at Ameobi kom til å bli banens beste spiller to måneder etter Arsenal-kampen (en subjektiv fremstilling, men det kan lett forsvares) hadde anti Ameobi mobben kalt meg tilbakestående. Enkelte her mente vi heller burde spille med ti mann, enn å ha Ameobi på topp, så ja jeg har ingen betenkeligheter med å kalle slike folk tilbakestående. Men nok om den saken nå. Vi bør heller fokusere på det positive, og det er at Ameobi forhåpentligvis kan ha en fremtid i klubben igjen.

Etterpåklok er det selvfølgelig lett å være ja!   Synes Ameobi spilte en meget god kamp, men skal litt mer enn 1-2 kamper før han fortjener noe ny kontrakt etter min mening. 
Man skal være noe tilbakestående om man tilbyr en som har vært nærmest komplett udugelig og nærmest gjort mer skade enn nytte når han har spilt i flere år ny kontrakt bare for at han spiller ett par gode kamper.
Men for all del, positivt og ekstremt overraskende at han har startet å spille fotball igjen, og fortsetter han i samme stil så er han velkommen til å bli værende.
sunt pueri pueri puerilia tractant

Faustino

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #216 på: 22. Okt. 2008, 18:17 »
Etterpåklok er det selvfølgelig lett å være ja!   Synes Ameobi spilte en meget god kamp, men skal litt mer enn 1-2 kamper før han fortjener noe ny kontrakt etter min mening. 

Hvor mange fotballspillere presterer etter å ha gått et år uten å ha spilt en A-lagskamp? Gir du mannen litt mer tid og kamper er jeg sikker på at han er en god nok backupspiller for klubben vår, slik han har vært tidligere.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #217 på: 22. Okt. 2008, 20:21 »
Hvis noen hadde sagt til meg før sesongen startet at Ameobi kom til å bli kåret til Man of the Match etter denne kampen, så hadde jeg forlangt å fått vedkommende inn på intensivavdelingen på et mentalsykehus. Jeg ville sagt at vedkommende var splitter pine gal.

Shola Ameobi spilte en særdeles god kamp mot City på mandag. Hvilket ord man vil bruke er opp til hver enkelt. Jeg brukte ordet fantastisk. Kunne brukt et hvilket som helst annet ord. Poenget var bare å få frem hvor utrolig god Ameobi var. Når det er sagt, så var det for to dager siden. Og jeg mener fremdeles at Shola Ameobi, på tross av en veldig god kamp sist, ikke har noen fremtid i denne klubben. Han er ikke god nok i forhold til våre ambisjoner om å bli et topplag igjen. Vi satset på topp 6, topp 8, topp 10 før sesongen startet. Skal den målsettingen gjelde også neste år, så må Shola Ameobi ut, og vike plass for en langt bedre spiss, som kan ta oss enda et steg videre og ut i Europa igjen.

Når jeg skriver at hans svakheter ble hans styrke, så mener jeg at han lyktes med det vi alltid kritiserer ham for. Teknikken satt. Avleveringene var gode. Han gikk svært sjelden i offside. Han fikk oss ikke til å rive oss i håret over latterlig dårlige involveringer. Han fikk i hvert fall meg til å riste på hodet og begynne å lure på hva i all verden som foregikk utpå banen der. Han er selvfølgelig ikke noe hurtigtog, og var heller ikke det på mandag. Men så snakker vi jo også om noe han aldri har vært i stand til. Det at Ameobi scoret med en dårlig touch viser at han ikke er noen klassespiller. Men han hadde en usannsynlig god dag. Jeg håper i det lengste at han har flere sånne dager. Men jeg tviler på at Ameobi vil begynne å vise seg som en klassespiller med det første.

Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #218 på: 25. Okt. 2008, 21:19 »
Komt heim frå ein ubeskrivelig tur til Newcastle. Fantastisk bra omvisning på St James før kampen nesten større enn sjølve kampen, sjølv om kampen også var magisk i flomlysbelysninga. Vanskelig og bedømme spillerne fra 2 rad men fekk med meg Colo vant mange viktige dueller. Konge når Ameobie utligna men hadde ikkje sett for meg han sko scora det første måle av ein nufc spiller live på st james  :P hehe Holdt også på og snubla i føtno til Joey Barton når eg gjekk forbi der han satt.
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]