20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Om Ashley blir... Hva da???  (Lest 11437 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Eivind

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Om Ashley blir... Hva da???
« Svar #45 på: 13. Okt. 2008, 15:12 »
Når det går dårlig er det stort sett stille som i graven på St.James, men når det går bra er det en helt sinnsyk stemning.

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #46 på: 13. Okt. 2008, 15:35 »
Den kampen mot Liverpool forrige sesong, er helt latterlig å nevne fordi jeg har aldri sett en dårligere newcastle kamp, og liverpool hadde vel 20-0 i målsjanser. Tror Given reddet fire 100% sjanser fra en Torres som dro hjem målløs!!! Er ikke rart Vi ble sunget ut av Liverpool fansen. Var akkurat det samme som skjedde mot man.utd på SJP i vinter(var tilstede), da vi tapte 5-1, i 2.omg hørte vi omtrent ikke toon army....men hva faen forventes da!!! Vi kan ikke regne med at Toon Army står å applauderer dårlige prestasjoner.

Hvis jeg skal beskrive Toon Army med et ord, så vil jeg si "ENGASJEMENT"....jeg vil påstå at det neppe finnes supportere i England som lever og ånder så mye for klubben sin som det Geordiene gjør for Newcastle.
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #47 på: 13. Okt. 2008, 15:45 »
At vi har en av PLs beste supporterskarer, det vil jeg også påstå. Det merkes spesielt på bortebane. Toon Army sang ut The Kop og ManUre-supporterne forrige sesong på bortebane, til fæle oppvisninger av egne spillere.

Ma vare et annet Newcastlelag jeg har sett pa bortekamper for jeg har ennaa ikke hoert Newcastlefansen synge ut noen av hjemmepublikummet til Liverpool og Man U de siste aarene. Liverpoolfansen overdovet hjemmesupporterne pa SJP forrige sesong. Satt litt unna de men de lagde mye braak.
Fra norske kamper vet jeg at det kan høres helt annerledes ut på TV, enn på stadion. Men det er ingen tvil om at Toon Army høres veldig godt på bortebane og synger ut omtrent alle. Jeg har hørt Toon Army dominere både på anfield og på Old Trafford flere ganger.

Synes ordet engasjement er godt beskrivende for Toon Army. Enten det går godt eller dårlig. De kan selvfølgelig kunsten å skjelle ut eget lag etter noter. Enkelte har det med å hetse enkeltspillere, noe jeg ikke er noen fan av. Og går det bra, så er det få plasser det er så mye liv som på SJP. Samtlige spillere sier det. Det er noe spesielt med SJP. Det er noe spesielt med Newcastle-fansen. Selv spillere som aldri har spilt for Newcastle er full av beundring for det som møter dem på SJP, enten Newcastle gjør det bra eller dårlig.

At Liverpoolfansen og Pompey-fansen sang ut Toon Army på SJP forrige sesong har jo sin naturlige forklaring. Dårligere kamper er det lenge siden Newcastle har spilt.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #48 på: 13. Okt. 2008, 16:32 »
Jeg har totalt sett vært på 5 baner i England, og har aldri fått følelsen av at St.James er så mye bedre enn andre. Faktisk for meg så var Emirates den banen hvor jeg fikk "et slag i ansiktet", vanvittig stemning og trykk i hele stadion.

Newcastle fansen er nok engasjerte, men man blir ikke nødvendigvis gode supportere av den grunn.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #49 på: 13. Okt. 2008, 16:41 »
Engasjement er vel det viktigste?
Jeg syns uansett det er bortefansen som må sees på som de virkelig hardcore fansene. Her syns jeg Toon Army er helt fantastiske.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #50 på: 13. Okt. 2008, 16:53 »
Jeg har totalt sett vært på 5 baner i England, og har aldri fått følelsen av at St.James er så mye bedre enn andre. Faktisk for meg så var Emirates den banen hvor jeg fikk "et slag i ansiktet", vanvittig stemning og trykk i hele stadion.

Newcastle fansen er nok engasjerte, men man blir ikke nødvendigvis gode supportere av den grunn.

Jeg har vært en del ganger på St.James + en del andre stadioner i england og skottland inkl. Emirates, som jeg også synes var bra. Men jeg var på St.James å så Newcastle - Arsenal i fjor(1-1 kampen). Jeg har ALDRI opplevd maken til stemining på noen andre stadioner eller andre Newcastle kamper på SJP... Så mitt inntrykk er at SJP på sitt beste er noe man ikke finner så veldig mange andre steder. Det er en del her som var på Newcastle-Sunderland i april, de kan sikkert fortelle om noe lignende.

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #51 på: 13. Okt. 2008, 17:13 »
Stemningen mellom Newcastle og Sunderland i oktober 05 var ihvertfall helt fantastisk. Men det er jo en helt spesiell kamp også...

Men å si at Newcastle-fansen sang bedre enn hjemmepublikummet på OT i fjor er helt på jordet ihvertfall. Den kampen var jeg på, og det var helt klart hjemmefansen som eide den kampen.

Eivind

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #52 på: 13. Okt. 2008, 17:14 »
Jeg kan bekrefte det kø1 sier, siden jeg var på sunderlandkampen. HELT VILT! Jeg har vært på en god del andre stadioner, men ingen kan måle seg overhodet.

Lauritz

• Gjest
« Svar #53 på: 13. Okt. 2008, 17:17 »
Jeg har vært på både Tottenham kampen (3-1) og på Sunderlandkampen (3-2), og har aldri opplevd så mye trøkk og stemning som i i Sunderlandkampen! Var helt rått å være der, og har svært lyst til å ta turen over igjen snart!
Har også vært på Old Trafford, og var skuffet over livet der...

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #54 på: 13. Okt. 2008, 17:20 »
Newcastle - Tottenham har endt 3-1 på SJP i alle de tre siste oppgjørene...just so u know :P

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #55 på: 13. Okt. 2008, 17:44 »
Newcastle - Tottenham har endt 3-1 på SJP i alle de tre siste oppgjørene...just so u know :P
Glemt kampen som var for noen uker siden allerede? ;) Regner med at du mener i PL? :)

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #56 på: 13. Okt. 2008, 17:53 »
Vi snakker PL vettu ;)

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #57 på: 13. Okt. 2008, 17:53 »
Jeg var også på den Sunderland kampen. I tillegg har jeg sett Newcastle slå Arsenal når Solano puttet, samt Newcastle slå Spurs for 2 år siden.

Men Arsenal - Spurs er den kampen jeg har sett hvor det har vært best stemning. Men igjen, engasjement skaper ikke gode supportere.

Radar

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #58 på: 13. Okt. 2008, 19:27 »
Tottenhamkampen på SJP i fjorårssesongen var det utrolig bra stemning på. Sto godt brisen helt øverst på nivå 7 og vinglet. Ikke helt trygt  ;D

Men guttær : Vi beveger oss bort fra topic!!

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #59 på: 13. Okt. 2008, 19:39 »
Denne tråden har sklidd ut for lenge siden, så i mine øyne kan vi like godt fortsette disukusjonene vi allerede har startet her. Så lenge det er seriøse og gode diskusjoner som dette synes jeg ikke det gjør noe at vi sklir ut litt.