20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Om Ashley blir... Hva da???  (Lest 11364 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

dagfather

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
    • http://www.heddal.com
Om Ashley blir... Hva da???
« på: 10. Okt. 2008, 10:27 »
Jeg leser mer og mer at et salg kanskje ikke er "rett rundt hjørnet".

For min del har jeg helt ærlig ikke helt oversikt eller innsikt i hva som egentlig skjedde når KK forlot oss.

Jeg vil nok tro at saken har to sider og at det vell så mye er KK's sterke personlighet og meninger som gjorde at han ikke ville innfinne seg et "hierarkisk" system.

Om det er den rette måten å drive en fotball klubb på, nja.... Er ikke helt sikker på det..

Men om så Ashley ikke får solgt.. Hva da? Skal vi fortsette å hate karen?

Jeg vet ikke jeg.. Men om han blir bør han innfinne seg et nytt system, med managere som bestemmer over spillersalg/kjøp. Og han bør åpne pengepungen i Januar.

Om Ashley blir, kommer neppe KK tilbake..

Kanskje det beste for klubben er JK så lenge det trengs og en ny manager inn?

En ting ER sikkert.. Wise må gå!

Men "Ashley out!"... Ikke helt sikker på at det skjer...
Hvorfor elske kun en kvinne - når man kan forgude 11 menn!

Kniksen

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
Sv: Om Ashley blir... Hva da???
« Svar #1 på: 10. Okt. 2008, 11:19 »
http://www.setantasports.com/en/Sport/News/Football/2008/10/10/Prem-Harris-on-Newcastle-sale/?facets/sport-space/football/great-britain-locale/Newcastle/Barclays-Premier-League/

hvis han skal stå på sitt og kreve så mye penger for klubben, så er ikke det sikkert at han får det han vil ha nei.
Hvis han blir, og hvis han kan sparke director of football dennis wise på huet og ræva ut, og la den neste managern ha full kontroll over overganger, laguttak osv, så syns jeg ikke MA har vært så aller værst ellers.

Hvis ikke han går ned på prisen, men fortsetter som eier, så vil jo det bevise at han hele tiden har vært ute etter en kjapp profitt!

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://Newutd.com
« Svar #2 på: 10. Okt. 2008, 14:22 »
...men å få fansen bak seg igjen skal godt gjøres.

fredd

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3 på: 10. Okt. 2008, 15:20 »
Ashley har gravd sin egen grav. Han kommer aldri til å få støtte fra fansen mer og må ut. Det tror jeg han også skjønner.

Radar

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #4 på: 10. Okt. 2008, 16:53 »
Ashley har gravd sin egen grav. Han kommer aldri til å få støtte fra fansen mer og må ut. Det tror jeg han også skjønner.

Rettelse : Fansen har gravet Ashleys grav og satt opp klubbens snubletrad. Hvorfor? Fansens hyling om a fa han ut av klubben har gatt ut av alle proporsjoner. Som eier har Ashley gjort mange gode ting for klubben. Da "krisen" med KK kom var MA selv i USA og delegerte derfor, som enhver sjef skal/ma gjore, ansvaret for disse forhandlingene til klubbens styre. MA ma som leder ha full tiltro til sine ansatte og i hans verden sa ville han neppe kansellert de siste 3-4 dagenes moter i USA for a rydde opp. Han har mer a gjore i livet enn a sitte pa SJP. Det er tross alt klubbens styre som skal ta avgjorelser mens eieren skal kontrollere deres aktiviteter.

2 dager etter at MA kom tilbake fra USA ble det varslet at KK skulle i mote med han i London, et mote som i folge media varte i 2 dager uten resultat desverre.  Stikk fingeren i jorda og se pa hva som skjedde da Curbishley tok sin hatt og gikk av tilnaermet samme grunn. Gikk fansen bananas der?

Fansen har odelagt en god langtidsplan for klubben ved a kreve MA ut. At mannen har...rettelse : hadde gode hensikter for klubben tvilte jeg ikke pa men en apeflokk med folk som slar seg pa brystet og sier de er stolte over klubben som hyler skal vaere bedre for klubben? Hylekoret har gatt for langt. Desverre kommer aldri Newcastle igjen til a bli en stor klubb sa lenge situasjonen er slik den er i klubben, og den mest rabiate fansen er desverre like stor skyld i dette som klubbens ledelse.

Jeg er glad i klubben men skjemmes over fansen som hyler som et apebur fullt av aper over denne saken!

Abel

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #5 på: 10. Okt. 2008, 17:16 »
Det du kommer med nå Radar er tull. Ashley har gjort svært mange feil som leder av denne klubben. Du kan ikke unnskylde han med at var i USA da Keegan krisen oppstod, hvem er det som har gitt Wise og den gjengen så mye makt? Jo Mike Ashley. Uansett om han var i USA så måtte han jo ha fått med seg at det ikke fungerte mellom Keegan og tullingene han delegerte ansvaret til.

Jeg vet ikke om du har forstått alvoret i det med at Keegan er borte, vi står seriøst i fare for å rykke ned. Fotballen betyr alt for folket i Newcastle, og de, jeg, og du vet at under Keegan hadde vi ikke vært med i nedrykkskrigen.

Det er også svært mange som har gått ut og sagt at Ashley kun er ute etter å tjene penger på Newcastle, og det tror jeg er svært sannsynlig stemmer.

Synes det blir direkte latterlig å skylde på fansen som har møtt opp på SJP i sesong etter sesong og bruker vannvittig mye penger på klubben, er det noe de ønsker seg så er det suksess. Og den du kan ikke unngå å se hva som er i ferd med å skje i klubben. Vi får bare håpe at Ashley selger og at vi blir reddet fra nedrykk.

an sparker ikke Bobby Robson??

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #6 på: 10. Okt. 2008, 17:26 »

Rettelse : Fansen har gravet Ashleys grav og satt opp klubbens snubletrad. Hvorfor? Fansens hyling om a fa han ut av klubben har gatt ut av alle proporsjoner. Som eier har Ashley gjort mange gode ting for klubben. Da "krisen" med KK kom var MA selv i USA og delegerte derfor, som enhver sjef skal/ma gjore, ansvaret for disse forhandlingene til klubbens styre. MA ma som leder ha full tiltro til sine ansatte og i hans verden sa ville han neppe kansellert de siste 3-4 dagenes moter i USA for a rydde opp. Han har mer a gjore i livet enn a sitte pa SJP. Det er tross alt klubbens styre som skal ta avgjorelser mens eieren skal kontrollere deres aktiviteter.

2 dager etter at MA kom tilbake fra USA ble det varslet at KK skulle i mote med han i London, et mote som i folge media varte i 2 dager uten resultat desverre.  Stikk fingeren i jorda og se pa hva som skjedde da Curbishley tok sin hatt og gikk av tilnaermet samme grunn. Gikk fansen bananas der?

Fansen har odelagt en god langtidsplan for klubben ved a kreve MA ut. At mannen har...rettelse : hadde gode hensikter for klubben tvilte jeg ikke pa men en apeflokk med folk som slar seg pa brystet og sier de er stolte over klubben som hyler skal vaere bedre for klubben? Hylekoret har gatt for langt. Desverre kommer aldri Newcastle igjen til a bli en stor klubb sa lenge situasjonen er slik den er i klubben, og den mest rabiate fansen er desverre like stor skyld i dette som klubbens ledelse.

Jeg er glad i klubben men skjemmes over fansen som hyler som et apebur fullt av aper over denne saken!

Helt enig Radar!
NUFC fansen er desverre altfor kravstor og har ikke anlegg for å tenke lenger enn sin egen nesetipp.

Et kjent eksempel er å finne i Bobby Robson sin bok. Etter 5. plass i PL og semifinale i UEFA cupen ble Bobby Robson og spillerne pepet av banen i sesongens siste hjemmekamp. Et steinkast fra St. James Park spilte Sunderland sin siste hjemmekamp for sesongen og sto bokført med 1 hjemmeseier til slutt. Selv om nedrykket var et faktum mange runder før slutt stilte fansen mannsterke opp på sesongens siste hjemmekamp og ga spillerne stående applaus da dommeren blåste av for PL sesongen 2003/04.

PS! Fansen fikk jo også sin "vilje" da Bobby Robson fikk sparken 30. august påfølgende sesong.
« Siste redigering: 10. Okt. 2008, 17:29 av Frode »

fredd

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #7 på: 10. Okt. 2008, 17:39 »
Det jeg mener med at Ashley har gravd sin egen grav er at når han presser Keegan ut av klubben vil han aldri få tilbake respekten fra fansen. Det er for all del ikke bare han som har vært med på denne prossesen, men som eier er han ansvarlig for det som har skjedd. Og hvis det var slik han ville at Keegan skulle fortsette hadde han god tid å rydde opp. Det gikk flere dager fra Keegan ikke ledet treningene til han gikk fra klubben, men Ashley valgte å fortsette med Wise og gjengen hans. Han kunne også fått Keegan tilbake da de var i møte etter KK sin oppsigelse. Heller ikke denne gangen ville han akseptere det king kev ville ha. At ashley er i USA ser hvertfall ikke jeg som noen unnskyldning. Når det skjer så damatriske hendelser må eieren av klubben få det med seg.

Å sammenligne dette med det som skjedde i West Ham blir totalt feil siden Curbishley ikke på noen måte hadde samme status. Mitt inntrykk er at størsteparten av West Ham supporterne var nærmest glade for hans adgang.

At Ashley har gjort mnge gode bedriftsmessige beslutninger er det ingen tvil om, og som jeg har skrevet flere ande steder: det skal vi være takknemlige for. Men det er på de sportslige beslutningene han har sviktet, og det er derfor han nå også tvinges til å selge klubben.

Angående fansen så er det lett å si at dette har gått for langt. Men det er slik vår fans er: de har høye forhåpninger. Og vi kan ikke gjøre annet enn å rette oss etter dette. Det burde også Ashley gjort. Han skulle kastet ut Wise og gjort alt for å beholde Keegan.

« Siste redigering: 10. Okt. 2008, 17:47 av fredd »

Abel

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #8 på: 10. Okt. 2008, 17:41 »
Jeg tviler sterkt på at flertallet av Newcastle fansen var for å sparke Robson, selv om noen få uttrykker missnøye så betyr ikke det at fansen fikk sitt ønske oppfylt. Newcastlefansen for kravstore? Hallo, de har støttet klubben i alle år selv om vi aldri vinner noe. Synes dette begynner å bli respektløst.

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #9 på: 10. Okt. 2008, 17:47 »

Heilt einig! Godt sagt.

Eg har til og med vore på kamp "live", der eg verkeleg har skjemmast over fansen...Nesten sjokkert. Ikkje mykje støtte å få der i motgang. At folk her inne ikkje skjønnar at fansen er for kravstore og uberegnelege er ei gåta for meg.

Og det med Sir Bobby er eit glimrande eksempel på dette. På tide vi får oss eit skapleg styre og tålmodige fans.

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #10 på: 10. Okt. 2008, 17:54 »
Jeg kan se for meg at Ashley blir jeg. Dersom ikke klubben blir solgt med det første, og det stilner litt rundt Ashley og co så skal man ikke se bort i fra at Ashley bestemmer seg for å beholde klubben. Det er forsåvidt "greit nok", bare han henter inn en som er dyktig nok til å styre det daglige, Christ Mort feks.

Keegan er ferdig i Newcastle for min del, jeg vil ikke ha han tilbake, verken under Ashley eller nye eiere. Han har stukket avgårde 2 ganger, og begge gangene var jeg sur og forbannet som faen. Jeg skjønner Keegan godt, men nok får være nok. Og dersom ikke Keegan kommer tilbane bryr jeg meg fint lite om hva slags "oppsett" vi har i klubben så lenge det fungerer og det leverer resultater på banen.

Jeg ser ikke på det som en reell mulighet per i dag for at vi rykker ned. Vi er for gode til det, og mot Everton så vi at vi begynner å få troen på oss selv. Jeg tror at innen November er over har vi stabilisert oss på midten av tabellen, noe som bør være godt nok med tanke på starten av denne sesongen.

Edit:

Jeg ser helst at Wise stikker uansett.

Abel

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #11 på: 10. Okt. 2008, 17:54 »
Er det rart at fansen har vært missfornøyde de siste sesongene? Mange av spillerne har jo rett og slett vært late, når de betaler så mye for å følge laget så har de rett til å forvente litt også. Hvor mange ganger har vi ikke hørt Toon Army på bortekamer der vi har ligget under? Supporterne har måttet gjennomgå så sinnsykt mye de siste årene, men likevel stiller de opp på kamp. Jeg synes det er rørende at fansen støtter så til de grader opp om Keegan, det betyr bare hvor mye de verdsetter det han har gjort for klubben.

Erlend Simonsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #12 på: 10. Okt. 2008, 18:44 »

Helt enig Radar!
NUFC fansen er desverre altfor kravstor og har ikke anlegg for å tenke lenger enn sin egen nesetipp.

Et kjent eksempel er å finne i Bobby Robson sin bok. Etter 5. plass i PL og semifinale i UEFA cupen ble Bobby Robson og spillerne pepet av banen i sesongens siste hjemmekamp. Et steinkast fra St. James Park spilte Sunderland sin siste hjemmekamp for sesongen og sto bokført med 1 hjemmeseier til slutt. Selv om nedrykket var et faktum mange runder før slutt stilte fansen mannsterke opp på sesongens siste hjemmekamp og ga spillerne stående applaus da dommeren blåste av for PL sesongen 2003/04.

PS! Fansen fikk jo også sin "vilje" da Bobby Robson fikk sparken 30. august påfølgende sesong.

kan ikke være annet en enig i det dere sier, når ting begynner å komme på bordet og man tar 2 steg tilbake og ser på klubben og supporterne, så er det ikke vanskelig å se hvor problemet ligger. En annet eksempel som viser hvor lite vi egentlig kan er transfer sommern vi nettop var igjennom. Vi var ekstremt sjalu på dette Tottenham laget og alle de store profilene de hentet inn! Vi var sint for at ikke vi hentet de samme, men når vi ser på hva folk skriver inne på premier league tråden så klager vi faktisk på Ramos og hans kjøp! alle spillerne som ikke passer i Premier League... dette er spillere vi ville ha i Newcastle for bare 2 måneder siden...

Ashley har gjort mye bra i denne klubben, og hadde en klar rettning på hvordan han ville gjøre dette. Han trådde feil og det fikk kjempe konsekvenser, men hvis Ashley slo pusten ut av Newcaslte, så tok vi begge kneskålene...
Han kom, ble mett og dett var dett....

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #13 på: 10. Okt. 2008, 19:18 »
Jeg tviler sterkt på at flertallet av Newcastle fansen var for å sparke Robson, selv om noen få uttrykker missnøye så betyr ikke det at fansen fikk sitt ønske oppfylt. Newcastlefansen for kravstore? Hallo, de har støttet klubben i alle år selv om vi aldri vinner noe. Synes dette begynner å bli respektløst.

Jeg snakket ikke om noe flertall. Jeg nevnte kun det Robson skrev i sin bok. Det var tydlig misnøye på St. James Park etter en 5. plass og semifinale i UEFA cupen.
Publikum viste også sin misnøye i begynnelsen av sesongen der Robson fikk sparken, blant annet 1-1 resultatet hjemme mot Tottenham var ikke populært.
Om det var flestparten eller ikke vet jeg ingenting om, men hva tilskuerne uttrykker forteller vel en del.............

Angående det å støtte klubben, det er det flere måter å gjøre på. Å hele tiden vise sin misnøye å demonstrere mot klubbeier har ikke nødvendigvis bidratt til suksess. Ikke bare mot Ashley men også de 3, kansje 4, kansje til og med 5 eierne før Ashley har fått akkurat samme behandling!

PS! Ashley hadde visjoner og planer om fremtiden, bygge ungt og lage et solid fundament som skulle være vår vei mot toppen.
Vi så jo sist Keegan var manager i NUFC hvor fort et lag kan gå fra topp til bunn når hele laget er kjøpt og man ikke prioritere for fremtiden.
Et kjøpelag gir nok suksess kjappest, men kan vel kansje også raseres raskere.....
« Siste redigering: 10. Okt. 2008, 19:23 av Frode »

Abel

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #14 på: 10. Okt. 2008, 19:44 »
Du tar fansen under en kam, selvfølgelig finnes det enkelte grupper som viser sin missnøye uansett. Jeg synes det blir feil å si at fansen er for kravstore når de møter opp 52000 nesten hver eneste kamp selv om vi ikke har vunnet noe på over 50 år. Så om Robson trekker frem at han har oppfattet missnøye i noen kamper, så er det nok av de som har fortalt at SJP er den stadioen med best stemning. Shearer er en av de som alltid har skrytt av den fantastiske atmosfæren fansen lager på SJP.

Det du skriver om å satse ungt henger ikke på greit når man selger det største vingtalentet i klubben. Han klarte heller ikke å fornye kontrakten til lagets kaptein som var managerens største ønske gjennom HELE sommeren.

En annen ting er at HELE spillergruppa virker å støtte Keegan, og laget kollapset totalt etter at han forlot klubben. Helt utrolig at dere klarer å støtte en kynisk forretningsmann i stedet for tidens Toon manager Kevin Keegan.