20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Om Ashley blir... Hva da???  (Lest 11365 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Radar

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Sv: Om Ashley blir... Hva da???
« Svar #15 på: 10. Okt. 2008, 20:24 »
Jeg synes det blir feil å si at fansen er for kravstore når de møter opp 52000 nesten hver eneste kamp selv om vi ikke har vunnet noe på over 50 år.

Tilskuerantallet raser i takt med posisjonen på tabellen. Noe som har skjedd de siste gangene det har vært tøffe tider. Hadde en kollega og Newcastlefan som nevnte det for meg i dag og dro fram statistikk.

Så om Robson trekker frem at han har oppfattet missnøye i noen kamper, så er det nok av de som har fortalt at SJP er den stadioen med best stemning.

Veeel..... Det kan diskuteres.

En annen ting er at HELE spillergruppa virker å støtte Keegan, og laget kollapset totalt etter at han forlot klubben. Helt utrolig at dere klarer å støtte en kynisk forretningsmann i stedet for tidens Toon manager Kevin Keegan.

At hele spillergruppen støttet KK er desverre feil. At laget kollapser og spillerne kommenterer har, så langt jeg har sett, gjeldt at det byttes managere og eiere over en lav sko. Selvfølgelig går spillerne ut og sier KK var en godt likt kar, kommer til å bli savnet osv.osv , men det har de gjort med tidligere managere også. Spill for media.

At KK er tidenes manager er sant ettersom han er den som har vært nærmest et trofe i nyere tid. Men...se på jobbene han har hatt ; han har gått fra alle etter eget ønske. Mannen er genial som manager men det er en stor mulighet at han har staheten til en unge.

Det har vært mye diskusjon blant fansen her borte om MA og KK og det er to meninger : De som tilhører middelklassen og høyere (godt utdannet) ser ut til å være mer reflektert og er uenig i oppførselen til fansen og synes det er synd at MA skvises ut. Arbeiderklassen ser ut til å være de som vil henge hele styret og vil ha et trofé i løpet av 1-2 år.

fredd

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #16 på: 10. Okt. 2008, 21:12 »
Tilskuerantallet raser i takt med posisjonen på tabellen. Noe som har skjedd de siste gangene det har vært tøffe tider. Hadde en kollega og Newcastlefan som nevnte det for meg i dag og dro fram statistikk.

2007/2008 51,320 Plassering 12.
2006/2007 50,686 Plassering 13.
2005/2006 52,032 Plassering 7.
2004/2005 51,844 Plassering 14.
2003/2004 51,996 Plassering 5.
2002/2003 51,923 Plassering 3.
2001/2002 51,373 Plassering 4.
2000/2001 51,309 Plassering 11.

Jeg vet ikke hvor du har fått statistikken din fra Radar, men dette er gjennomsnitt tilskurertall på SJP. Tilskurertallet går jo litt ned når det går dårligere, men dette er ikke mye hvis vi sammenligner med andre. Det står respekt av det gjennomsnitlige tilskuertallet som vi ha på hjemmebane, og som skribent på newutd burde du vite dette.

At hele spillergruppen støttet KK er desverre feil. At laget kollapser og spillerne kommenterer har, så langt jeg har sett, gjeldt at det byttes managere og eiere over en lav sko. Selvfølgelig går spillerne ut og sier KK var en godt likt kar, kommer til å bli savnet osv.osv , men det har de gjort med tidligere managere også. Spill for media.

Mulig det også er et spill for galeriet, men jeg har aldri opplevde at en så respektert spiller som Shay Given sier at han ønsker Keegan tilbake.

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #17 på: 10. Okt. 2008, 21:14 »
At entuiasmen har dalt har vel muligens noke med at me eiges av ein person som bare er intresert i profitt og som derfor kjøpte klubben på grunn av økonomiske hensyn og dermed driver den så billig som overhodet mulig ?
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

fredd

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #18 på: 10. Okt. 2008, 21:22 »
Denne sesongen har det vært dårlige tilskuertall pga. Ashley med veldig dårlige tall mot Tottenham i ligacupen og noe som må være vårt dårligste tilskuretall hjemme i PL siden utbyggingen mot Blackburn. Men de andre sesongnene har det vært imponernende tall selv om prestasjonene ikke har vært all verden.

Radar

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #19 på: 11. Okt. 2008, 00:02 »
Laveste tilskuerantallet gjennom denne sesongen : 44,935. Tror fansen at klubben gagnes om de ikke møter opp? Jeg trodde ikke fansen var såpass tett at de tror alle inngangspenger og overskudd av omsetning går til Ashley? Han vil ta ut sin avkastning uansett om klubben går i minus dersom han er en normal businessmann. Den eneste ringvirkningen boikotten av klubbvarer osv vil medføre er at omsetningen vil gå ned, ansatte vil kunne miste jobben dersom det ikke er behov for de (Det finnes ingen arbeidsmiljølov her som beskytter arbeiderne) og ikke minst vil den langsiktige økonomien til klubben påvirkes.

Den største misforståelsen ser likevel ut til å være at alle tror MA styrer NUFC og har dette som sin eneste jobb. Ashley har heller aldri vært kjent for å stille opp i media selv før han overtok klubben.

Min mening er og kommer til å bli at klubben tar et kjempesteg tilbake ved å tvinge ut MA. Den eneste publisiteten klubben har for tiden er når de markedsfører seg som et sirkus. Når det ikke er noe som skjer i ledelsen så er fansen ute og hyler. Jeg skjønner godt at mange er skuffet og jeg er absolutt klar over KK's status siden jeg har fulgt engelsk fotball siden 1984 men det er ikke sikkert han er rett mann for klubben. Uansett hva som skjer så må klubben ha stabilitet i styre å stell.

Forumet her er for å ytre sine meninger. Beklageligvis ender diskusjonene her opp med diskusjoner i samme leie som "Pappa'n min er sterkere enn pappa'n din" fordi enkelte ikke tåler å høre andre meninger enn sine egne og de som stemmer med sine egne meninger.

Fortsatt mer skuffet over fansens oppførsel enn KK's avgang. Jeg skjemmes over hvordan klubben representerer seg i media og jeg håper enda en styrtrik araber kjøper seg inn i England, og da Newcastle, og bruker det som sin lekeplass og spytter inn penger og ødelegger den engelske fotballen men får kjøpt de dyreste spillerne på markedet for å tilfredsstille fansen som mener Newcastle absolutt er bedre enn alle andre i verden men vi er bare uheldig.

Abel

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #20 på: 11. Okt. 2008, 00:14 »
Du glemmer også en vesentlig ting Radar, nå har nettopp Ashley økt billettprisene som gjør at enkelte av de trofaste rett og slett ikke har råd til sesongkort lenger. Det er en utvikling jeg virkelig ikke liker, synes rett og slett det er forferdelig at de som har fulgt klubben hver sesong ikke skal ha råd til å kunne gå på kamp.
Nå kommer jeg med en påstand jeg ikke egentlig ikke har grunnlag for å komme med, men jeg har alltid trodd at mestparten av den trofaste fansen var arbeiderklassen. Hvordan tror du det føles å ikke ha råd til å følge klubben du har fulgt hele livet? Flestparten av disse var også vitne til at Keegan tok laget opp fra bunnen av 1.divisjon og gjorde oss til et topplag i PL. De elsker Keegan, og Keegan kom inn og reddet oss sist sesong og startet i tillegg denne sesongen meget bra.
Under Keegan var optimismen tilbake, slik jeg føler det mistet jeg fullstendig håpet om en god sesong den dagen Keegan trakk seg. Jeg tipper svært mange av Newcastle fansen føler det på samme måte. Og nå er det slik at Ashley er leder for klubben og må ta ansvaret for å la en gjeng tullinger bestemme over KK.
Fotball handler om følelser, ikke bare penger. Hvor mye tror du ikke det betydde for fansen da Sharer ble hentet hjem? Husker du responsen når Owen signerte? Fansen fikk håp.
Jeg er enig at man skal satse på unge talenter, men de skal hentes og gis tid. I tillegg er man nødt til å hente etablerte spillere som kan gå inn og styrke laget med engang. For å lokke til seg de beste talentene er man nødt å ha noen stjerner i klubben. Jeg er av den oppfatning av at et lag fungerer best med en miks av unge sultne spillere og rutinerte spillere.

Nå har jo en rekke managere gått ut og støttet Keegans avgjørelse, dere kritiserer valget hans. Keegan hadde garantert fortsatt hvis han hadde fått bestemme det en manager skal. Jeg kan GARANTERE at Keegan har større følelser for Newcastle enn noen i det forbanna møkka styret vårt.

Jeg står på midt og håper at Ashley får solgt denne klubben slik at vi igjen kan begynne å se framover.
an sparker ikke Bobby Robson??

Abel

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #21 på: 11. Okt. 2008, 00:18 »
Vet ikke om du sikter til meg Radar, men jeg er ikke ute etter å krangle om noe som helst. Jeg prøver å skrive min mening og diskutere saklig.

Du må ikke glemme at Ashley satte opp billettprisene betrakelig foran denne sesongen, dette kan ha gitt utslag på tilskuertallet.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #22 på: 11. Okt. 2008, 01:55 »
Helt enig Radar!
NUFC fansen er desverre altfor kravstor og har ikke anlegg for å tenke lenger enn sin egen nesetipp.

Det der er MILDT sagt en håpløs og drøy påstand.
Selvfølgelig fins der slike fans OVERALT, enten klubben heter Brann, Newcastle eller Liverpool. Men å skjære alle fans under kammen slik du her gjør er rett og slett enormt feil. Jeg vil påstå at det er et enormt mindretall av fansen som går under den gruppen.
Newcastle-fansen vil se en klubb som beveger seg fremover, og et lag som underholder fansen. Når en Spuds-fans ansetter flere karer fra London til å styre klubben, fra London, og samtidig ansetter Kevin Keegan for så å overkjøre hans ønsker totalt, da har man begått en enorm skivebom.Atpåtil satte han opp billettprisene og sparte inn penger i transfervinduet. KK brakte optimisme tilbake til byen, sesongstarten tross 3-0-tapet for Arsenal var en opptur. Dette til tross for at vår ledelse hadde bidratt til å slanke inn en allerede alt for tynn stall. Sportslig uforsvarlig kaller en det.
Geordiene er hovedsaklig lei av håpløshet, sirkus i egen klubb, elendige avgjørelser, overbetalte slasker som ikler seg verdens vakreste drakt. Dette fikk det til å renne over for de. Forståelig nok, når KK endelig hadde brakt lys tilbake i tunellen.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #23 på: 11. Okt. 2008, 08:08 »
Helt enig Radar!
NUFC fansen er desverre altfor kravstor og har ikke anlegg for å tenke lenger enn sin egen nesetipp.

Det der er MILDT sagt en håpløs og drøy påstand.
Selvfølgelig fins der slike fans OVERALT, enten klubben heter Brann, Newcastle eller Liverpool. Men å skjære alle fans under kammen slik du her gjør er rett og slett enormt feil. Jeg vil påstå at det er et enormt mindretall av fansen som går under den gruppen.
Newcastle-fansen vil se en klubb som beveger seg fremover, og et lag som underholder fansen. Når en Spuds-fans ansetter flere karer fra London til å styre klubben, fra London, og samtidig ansetter Kevin Keegan for så å overkjøre hans ønsker totalt, da har man begått en enorm skivebom.Atpåtil satte han opp billettprisene og sparte inn penger i transfervinduet. KK brakte optimisme tilbake til byen, sesongstarten tross 3-0-tapet for Arsenal var en opptur. Dette til tross for at vår ledelse hadde bidratt til å slanke inn en allerede alt for tynn stall. Sportslig uforsvarlig kaller en det.
Geordiene er hovedsaklig lei av håpløshet, sirkus i egen klubb, elendige avgjørelser, overbetalte slasker som ikler seg verdens vakreste drakt. Dette fikk det til å renne over for de. Forståelig nok, når KK endelig hadde brakt lys tilbake i tunellen.

For det første, så skjærer jeg ikke alle over en kam. Om du hadde lest det jeg skrev så hadde du lest følgende:
Sitat
Jeg snakket ikke om noe flertall. Jeg nevnte kun det Robson skrev i sin bok. Det var tydlig misnøye på St. James Park etter en 5. plass og semifinale i UEFA cupen.
Publikum viste også sin misnøye i begynnelsen av sesongen der Robson fikk sparken, blant annet 1-1 resultatet hjemme mot Tottenham var ikke populært.
Om det var flestparten eller ikke vet jeg ingenting om, men hva tilskuerne uttrykker forteller vel en del.............

Altså, hva tilskuerne på stadion viser behøver ikke å være flertallets vilje, det har jeg heller ALDRI skrevet. Men når NUFC gang på gang, sesong etter sesong, bytter enten manager eller eier fordi fansen viser sin misnøye i så stor skala, da synes jeg fansen også er litt skyld i den manglende kontinuiteten i klubben.

Til og med Sir Bobby Robson opplevde dette, selv om han skulle blitt hyllet etter å ha ført klubben fra sisteplass til europacup på noen få år. Jeg tar med glede tilbake de årene under Robson fremfor slik det har vært de siste sesongene.

Jeg skjønner jo at fansen er lei av alle de håpløse avgjørelsene , alle utskiftningene, alle de overbetalte spillerne, osv. Det er jeg jo selv også! Men det er ikke til å komme fra at fansen også har skyld i dette tilfellet da de selv viser sin misnøye så altfor ofte og altfor raskt. Allardyce fikk f.eks. ikke mange mnd på seg før fansen var ute etter han, Ashley fikk det dobbelte.
Synes Ashley og co gjorde en del positive ting det året han var i NUFC. Han kvittet seg med gjelda, viste at han satset på akademiet og ungdommen og ville ha bort alle de med uforsvarlige kontrakter. Hadde han fått litt mer tid på seg til å rydde i klubben tror jeg også vi ville sett resultatene komme. Men ting tar tid, og det er det ikke alle som har.

Derfor har jeg også flere ganger nevnt at jeg er for at supporterne tar over klubben, nesten det eneste alternativet slik jeg ser det. For de kan jo umulig begynne å demostrere og vise sin misnøye mot seg selv. Da kan vi kansje endelig også få litt kontinuitet.
« Siste redigering: 11. Okt. 2008, 08:10 av Frode »

Abel

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #24 på: 11. Okt. 2008, 11:29 »
Synes det blir direkte latterlig å skylde på fansen for at Newcastle skifter manager hele tiden. For å ta tiden etter Robson: Hadde vi blitt sittende med Souness eller Roeder i 10 år, tror du vi hadde vært et topplag da? Jeg er ikke sikker på at vi hadde vært i PL engang. Når styret gang på gang ansetter en manager som er totalt håpløs så kan du ikke gi fansen skylden for at de viser sin missnøye når laget presterer så dårlig. Fansen har aldri hatt tro på at hverken Souness eller Roeder var den rette manageren til å føre Newcastle tilbake, men nå var det ikke fansen som ansette de. Det som i de fleste tilfeller fører til at en manager blir sparket er dårlige resultater, og nettopp dette var problemet med både Souness og Roeder. Så å gi fansen skylden for dette blir direkte håpløst.

Så for å ta tiden under Ashley:
Han overtok klubben sommeren 2007, da var allerede Big Sam manager. Det gikk ikke mange månedene før Big Sam fikk sparken, med begrunnelsen at han var ikke Ashleys mann. Selvsagt var det endel fans som var missfornøyde med Big Sam, men det var ikke fansen som fikk han sparket. Jeg er en av de som fikk sjokk at Big Sam ble sparket, jeg synes det var direkte feil da jeg tror han kunne ført Newcastle oppover på tabellen. Det jeg og mange andre hadde å utsette på Big Sam var fotballen vi spilte. Men likevel var Big Sam en manager av en helt annen kaliber enn Roeder og Souness. Men allerede her gjorde Ashley en stor feil etter min mening, hvis Big Sam ikke var hans mann skulle han jo vært sparket før sesongen startet.
Oppgittheten over at Big Sam ble sparket ga seg medengang KK ble ansatt, jeg har ikke vært så optimistisk siden Robsons dager i klubben. Etter mange trøblete kamper i starten snur det og Newcastle avslutter sesongen meget sterkt. Jeg var optimistisk foran sesongen, var veldig fornøyde med endel av forsterkningene. Vi åpner sesongen meget sterkt med uavjort borte mot Manu, vinner hjemme mot Bolton og karrer oss videre i Ligacupen.
For min egen del skjønte jeg at noe virkelig var galt da Milner dro, dette var en spiller KK virkelig ville satse på. Så ble han solgt for å finansiere en spanjol og leie en ubrukelig spiller fra Uruguay. Og dagen etter overgangsvinduet stengte kom nyheten om at KK ville trekke seg. En av mine tyngste dager som Newcastlesupporter, på noen dager var håpet om en meget god sesong snudd til total oppgitthet og frykten for nedrykk spredte seg. Jeg klarer ikke klandre KK for å trekke seg, da jeg er av den oppfatning at en manager skal bestemme hvilke spillere som skal kjøpes, selges og hvilke spillere som skal gis ny kontrakt. KK ville helst beholde Milner, signere ny kontrakt med Owen, ingenting av dette ble gjort. Når det i tillegg ble kjøpt spillere som han ikke ville ha ble det umulig å fortsette. Så må dere gjerne kalle han sta og grinete, KK vet hvordan han vil ha det men han elsker denne klubben mer enn noen i styret noen gang vil gjøre. Og jeg synes det blir helt feil å frata Ashley skylden fordi han var i USA når dette skjedde, det holder bare ikke. Han har ansatt disse tullingene og har hele ansvaret for at ting er som de er.
Fansen reagerte enormt på det som skjedde, og støtten Keegan har fått synes jeg er fantastisk. Og det er en grunn til at ingen manager vil ta over denne klubben permanent. Det er ikke fordi fansen er så utrolig vanskelig, men det er fordi måten Ashley styrer klubben på er horribel.
Ashley har nå heldigvis bestemt seg for å selge klubben, og det kunne den vært hvis han ikke ønsker å presse mest mulig penger ut av kjøperen. Hadde Ashley hatt samme følelser for klubben som Keegan og fansen så hadde han ikke krevd usannsynlig mye mer enn han selv ga for den. Nå gjør resultatene og finanskrisen at han sannsynligvis kan se langt etter det beløpet han først ville ha.

Når det gjelder hvem som kjøper klubben så har jeg aldri sagt at jeg ønsker meg en steinrik araber. Jeg vil ha en eier som er villig til å gi manageren alt ansvar når det gjelder overganger, og jeg vil ha en eier som er villig til å bruke et relativt stort beløp på spillerkjøp. Dette fordi stallen vår er alt for liten, og for å henge med de andre klubbene i PL er vi nødt til å forsterke laget. Slik det er under Ashley mister vi de beste spillerne og får inn spillere som kanskje kan bli god.

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #25 på: 11. Okt. 2008, 11:53 »
Synes det blir direkte latterlig å skylde på fansen for at Newcastle skifter manager hele tiden. For å ta tiden etter Robson: Hadde vi blitt sittende med Souness eller Roeder i 10 år, tror du vi hadde vært et topplag da? Jeg er ikke sikker på at vi hadde vært i PL engang. Når styret gang på gang ansetter en manager som er totalt håpløs så kan du ikke gi fansen skylden for at de viser sin missnøye når laget presterer så dårlig. Fansen har aldri hatt tro på at hverken Souness eller Roeder var den rette manageren til å føre Newcastle tilbake, men nå var det ikke fansen som ansette de. Det som i de fleste tilfeller fører til at en manager blir sparket er dårlige resultater, og nettopp dette var problemet med både Souness og Roeder. Så å gi fansen skylden for dette blir direkte håpløst.

Så for å ta tiden under Ashley:
Han overtok klubben sommeren 2007, da var allerede Big Sam manager. Det gikk ikke mange månedene før Big Sam fikk sparken, med begrunnelsen at han var ikke Ashleys mann. Selvsagt var det endel fans som var missfornøyde med Big Sam, men det var ikke fansen som fikk han sparket. Jeg er en av de som fikk sjokk at Big Sam ble sparket, jeg synes det var direkte feil da jeg tror han kunne ført Newcastle oppover på tabellen. Det jeg og mange andre hadde å utsette på Big Sam var fotballen vi spilte. Men likevel var Big Sam en manager av en helt annen kaliber enn Roeder og Souness. Men allerede her gjorde Ashley en stor feil etter min mening, hvis Big Sam ikke var hans mann skulle han jo vært sparket før sesongen startet.
Oppgittheten over at Big Sam ble sparket ga seg medengang KK ble ansatt, jeg har ikke vært så optimistisk siden Robsons dager i klubben. Etter mange trøblete kamper i starten snur det og Newcastle avslutter sesongen meget sterkt. Jeg var optimistisk foran sesongen, var veldig fornøyde med endel av forsterkningene. Vi åpner sesongen meget sterkt med uavjort borte mot Manu, vinner hjemme mot Bolton og karrer oss videre i Ligacupen.
For min egen del skjønte jeg at noe virkelig var galt da Milner dro, dette var en spiller KK virkelig ville satse på. Så ble han solgt for å finansiere en spanjol og leie en ubrukelig spiller fra Uruguay. Og dagen etter overgangsvinduet stengte kom nyheten om at KK ville trekke seg. En av mine tyngste dager som Newcastlesupporter, på noen dager var håpet om en meget god sesong snudd til total oppgitthet og frykten for nedrykk spredte seg. Jeg klarer ikke klandre KK for å trekke seg, da jeg er av den oppfatning at en manager skal bestemme hvilke spillere som skal kjøpes, selges og hvilke spillere som skal gis ny kontrakt. KK ville helst beholde Milner, signere ny kontrakt med Owen, ingenting av dette ble gjort. Når det i tillegg ble kjøpt spillere som han ikke ville ha ble det umulig å fortsette. Så må dere gjerne kalle han sta og grinete, KK vet hvordan han vil ha det men han elsker denne klubben mer enn noen i styret noen gang vil gjøre. Og jeg synes det blir helt feil å frata Ashley skylden fordi han var i USA når dette skjedde, det holder bare ikke. Han har ansatt disse tullingene og har hele ansvaret for at ting er som de er.
Fansen reagerte enormt på det som skjedde, og støtten Keegan har fått synes jeg er fantastisk. Og det er en grunn til at ingen manager vil ta over denne klubben permanent. Det er ikke fordi fansen er så utrolig vanskelig, men det er fordi måten Ashley styrer klubben på er horribel.
Ashley har nå heldigvis bestemt seg for å selge klubben, og det kunne den vært hvis han ikke ønsker å presse mest mulig penger ut av kjøperen. Hadde Ashley hatt samme følelser for klubben som Keegan og fansen så hadde han ikke krevd usannsynlig mye mer enn han selv ga for den. Nå gjør resultatene og finanskrisen at han sannsynligvis kan se langt etter det beløpet han først ville ha.

Når det gjelder hvem som kjøper klubben så har jeg aldri sagt at jeg ønsker meg en steinrik araber. Jeg vil ha en eier som er villig til å gi manageren alt ansvar når det gjelder overganger, og jeg vil ha en eier som er villig til å bruke et relativt stort beløp på spillerkjøp. Dette fordi stallen vår er alt for liten, og for å henge med de andre klubbene i PL er vi nødt til å forsterke laget. Slik det er under Ashley mister vi de beste spillerne og får inn spillere som kanskje kan bli god.

Så at han sparkar Big Sam som fekk heile stadion mot seg i foreksempel Liverpool-kampen, for så å ansetja KK som er fansen sin "Messiah", har ingenting med fansen å gjera!?!?

Abel

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #26 på: 11. Okt. 2008, 12:04 »

[/quote]

Så at han sparkar Big Sam som fekk heile stadion mot seg i foreksempel Liverpool-kampen, for så å ansetja KK som er fansen sin "Messiah", har ingenting med fansen å gjera!?!?

[/quote]

Poenget er at Ashley var den som sparket Big Sam, det er det ingen som helst tvil om. Enkelte av fansen viste nok sin missnøye med Big Sam men at dette var nok til at han ble sparket er ikke sant. Det hadde vært null problem for Big Sam å fortsette. Men Ashley hadde allerede bestemt seg for at han ikke var hans mann, da blir det helt latterlig å skylde på fansen.
Selvfølgelig var fansen i ekstase når Keegan ble ansatt, og dette ga Ashley massiv støtte fra fansen. Men det hjelper ikke når Keegan ble presset ut senere.

Det jeg reagerer sterkt på at enkelte skylder på fansen for alle managerbyttene, fansen verker ansetter eller sparker managere.

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #27 på: 11. Okt. 2008, 12:53 »
Selvfølgelig må fansen ta sin del av ansvaret for at det er blitt så mange managerbytter de siste årene. Tror du virkelig at Fat Fred hadde sparket en manager i året dersom fansen sa at de var fornøyd og at de var villige til å gi den daværende tid nok til å rette opp skuta?!

Tror du Roeder hadde fått sparken hvis et samlet St.James Park ropte støtteerklæringer til Roeder fremfor å bue laget av banen?

Abel

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #28 på: 11. Okt. 2008, 13:08 »
Selvfølgelig må fansen ta sin del av ansvaret for at det er blitt så mange managerbytter de siste årene. Tror du virkelig at Fat Fred hadde sparket en manager i året dersom fansen sa at de var fornøyd og at de var villige til å gi den daværende tid nok til å rette opp skuta?!

Tror du Roeder hadde fått sparken hvis et samlet St.James Park ropte støtteerklæringer til Roeder fremfor å bue laget av banen?

Du glemmer jo en vesentlig ting her, hvem er det som har ansatt Roeder og Souness? Jo nettopp Fat Fred, det er aldri fansen som ansetter manager. Helt ærlig, ville du fortsette med Roeder og Souness? Fansen kan jo ikke støtte en manager de overhodet ikke har troa på. Dessuten er det alltid noen få av fansen som viser sin missnøye i alle klubber. Det har skjedd at Manu har blitt pepet ut til pause, Barcelona har ledet og blitt buet av banen. Fansen må få lov til å vise hva de mener, men at de står bak de mange managerbyttene blir direkte feil å si. Hadde vi hatt et styret som hadde klart å finne rett man så hadde vi fått mer stabilitet.
Hvorfor skal et samlet SJP rope støtteerklæringer til Roeder når han styrer laget helt horribelt, Roeder er jo en dårlig manager.

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #29 på: 11. Okt. 2008, 13:12 »
Synes det blir direkte latterlig å skylde på fansen for at Newcastle skifter manager hele tiden.

Det har jeg heller ikke sagt/skrevet! Jeg sier at fansen må ta sin del av skylda for dette her, de viser jo sin misnøye så fort det dupper litt imot!

Given har vært i NUFC i 11 år! Ser vi bort ifra Kinnear vil han få sin 8. manager når klubben ansetter en fast (9. om man regner med Kinnear). Av disse managerne er det kun Keegan som IKKE har fått fansen imot seg og som ville fått den tiden han trenger, det vet vi alle!

Det er sant at det ikke er fansen som ansetter og sparker managerne, men de kan meget så godt vise hva de mener og det gjør NUFC fansen så til de grader. Jeg vil også kalle det et pressmiddel mot styreformennene for å vise sin mening og kreve handling.

Å si at supporterne IKKE påvirker styreformennene, eierne eller de som sitter i styret når det vises så mye misnøye er bare noe forbanna tull. Tror du oppriktig at Ashley sitt salg av klubben IKKE har noe med fansen å gjøre? Tror du oppriktig at Shepherd IKKE lyttet til fansen da han sparket Dalglish, Gullit, Robson og Roeder?

Helt greit at vi har hatt noen dårlige managere som fortjente sparken, men vi har hatt noen som IKKE fortjente sparken også, og noen som så avgjort kunne fått bedre tid på seg!