20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Joe Kinnear ansatt ut sesongen  (Lest 120297 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Mats

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Sv: Joe Kinnear ansatt ut sesongen
« Svar #705 på: 11. Feb. 2009, 13:59 »
Jeg håper alt ordner seg for Kinnear, synd at dette skulle skje med han. Jeg har ikke vært Kinnear sin største tilhenger denne sesongen, men når jeg tenker meg om kan det ikke være lett og vinne fotballkamper i Premier League med alle skadene han har hatt med å gjøre.

De periodene hvor vi vi hadde fullt lag så fikk han jo et par brukbare resultater, 2-0 hjemme mot Aston Villa, 3-0 borte mot Portsmouth og 2-1 hjemme mot Tottenham. Det er jo ikke sykt bra, men det er greit når en tenker på alt kaoset som har vært rundt klubben, hvor langt nede spillerne var etter Keegan sin avgang osv. Synes det var modig gjort av Joe Kinnear og gå inn å ta denne jobben, med tanke på at vi kjemper om nedrykk.

Jeg har aldri vært for og ansette en ny manager på denne tiden av sesongen, men om det skjer så håper jeg Alan Shearer er mannen som blir ny manager. Håper ikke på Steve Bruce, for da blir han sikkert i klubben en stund og jeg vil ikke vente 3-4 sesonger på og få se Alan Shearer som manager.
Jeg er enig med Sir Bobby, jeg tror Alan Shearer er den eneste mannen som kan ta Newcastle oppover, spesielt i dagens situasjon.
Han får fansen med seg, og spillerne vil garantert respektere han. Perfekt mann for jobben.

Tror ingen andre personer enn Alan Shearer og Kevin Keegan vil få den tiden de trenger for og ta klubben oppover.

Alan Shearer. Ingen over, ingen ved siden.

Tommen

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #706 på: 11. Feb. 2009, 14:15 »
Støttes !
Andre managere som har VIRKELIG STORE navn hadde også fått tid på seg, men slike er vi ikke i posisjon til å få nå. Men har troen på ett par hollendere, han jeg har mest tro på er han som nå har signert for Chelski.
Den andre er ikkje Ruud Gullit, men Luis Van Gaal, se hva han gjør me AZ for tiden, IMPONERENDE....

Romance

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #707 på: 11. Feb. 2009, 14:17 »
Nei faen heller. Nå synes jeg det er på tide å prøve en utenlandsk manager, slutt med at manageren mååå være engelsk. V i må heve oss, så enkelt er det. Taktikken "alle mann på ball" og "spill deres beste så vinner dere" holdninger som fungerte på tidlig 90-tallet fungerer ikke lenger. Hadde synes SVennis kunne vært spennende jeg da, men han trives vel i Mexico kan jeg tenke meg...
The Woods Are Lovely
Dark and Deep,
But I Have Promisess To Keep,
And Miles To Go Before I Sleep...

Mats

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #708 på: 11. Feb. 2009, 14:19 »
Jeg hadde ikke takka nei til Guus Hiddink heller  :P Han er en av verdens aller beste, i mine øyne. Ønsker mest av alt Shearer, men jeg hadde ikke blitt lei meg om Hiddink hadde blitt ny manager.

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #709 på: 11. Feb. 2009, 14:36 »
Men uansett KRISE. Chris Hughton og Colin Calderwood skal ta over. Sistnevnte fikk det overhodet ikke til i Nham. Og da er det høyst sannsynlig at det går skeis med ham i Castle også. Vi må ha inn ny manager asap!

Mats

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #710 på: 11. Feb. 2009, 14:39 »
Ja. Får vi ikke inn en ny manager kan det FORT bli nedrykk. Jeg regner med styret lærte av sist gang de lot Hughton ta styringen.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #711 på: 11. Feb. 2009, 14:55 »
Vi har ikke råd til en ny midlertidig løsning, når den allerede midlertidige løsningen ligger på sykehus, skal hjerteopereres og blir borte i MINST en måned, sannsynligvis mer, da jeg vil tro det er en relativt heftig operasjon han skal gjennom, selv om det er ren rutine for kirurgene.
Hughton og Calderwood er så midlertidig som det bare går an å bli.

Kinnear må enkelt og greit erstattes med en permanent løsning i løpet av de nesten to ukene som er igjen til neste kamp. Vi har ikke råd til noe annet.

Men som jeg har sagt før, spar dere for dette "Bruce med Shearer som assistent"-tullet. Shearer er minst like kvalifisert for toppjobben som Steve Bruce, og enhver idiot vet at Shearers comeback vil fullstendig overskygge vår nye manager, som aldri vil bli kvitt Shearer-spøkelset, for alle vil gå å vente på når Shearer skal få jobben. Det vil forsåvidt gjelde om Shearer ikke skulle bli assistent også. Steve Bruce vil ha et helt vanvittig stort Shearer-spøkelse hengende over seg, som fort kan gjøre presset så uendelig mange ganger større enn det allerede er.

Hvorfor ikke bare ansette Alan Shearer først som sist? Han er jo det beste vi kan få uansett. Og da slipper vi dette maset om når Shearer skal få jobben.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #712 på: 11. Feb. 2009, 15:02 »
Altså Big Al er Gud i castle uten tvil, men at du Joakim kan påstå at Alan Shearer er minst like kvalifisert som Steve Bruce til å være manager i castle er for meg en gåte. Steve Bruce har vært manger siden 98 med suksess i små klubber som Birmingham og Wigan, mens Shearer har NULL managererfaring. Vi trenger en KOMPETENT manager nå som kan få skuta på rett kjøl, med Alan Shearer som nr 2 hvor han da får muligheten til å lære av sin læremester. Hvis Shearer så finner ut at dette er noe han får til og klubben mener det samme så kan han ta over.

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #713 på: 11. Feb. 2009, 15:04 »
Må si meg enig med InspectorC her, alt tilsier at Bruce pr. nå er en bedre manager enn Shearer. Vi aner ikke hvor Shearer står da han ALDRI har vært manager for noen klubb noen gang. Jeg aner ikke hvor god Shearer ville vært som manager, men å si at han er bedre kvalifisert enn Bruce som har en god CV er litt merkelig.

Mats

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #714 på: 11. Feb. 2009, 15:13 »
Altså Big Al er Gud i castle uten tvil, men at du Joakim kan påstå at Alan Shearer er minst like kvalifisert som Steve Bruce til å være manager i castle er for meg en gåte. Steve Bruce har vært manger siden 98 med suksess i små klubber som Birmingham og Wigan, mens Shearer har NULL managererfaring. Vi trenger en KOMPETENT manager nå som kan få skuta på rett kjøl, med Alan Shearer som nr 2 hvor han da får muligheten til å lære av sin læremester. Hvis Shearer så finner ut at dette er noe han får til og klubben mener det samme så kan han ta over.
[/quote

Respekten for Alan Shearer vil nå lengre enn erfaringen til Steve Bruce. Tror også spillere som Martins og Owen heller vil ha Shearer som sjef, enn Steve Bruce. Steve Bruce har bevist at han kan gjøre det bra med lag som Wigan og Birmingham, og han minner meg om Sam Allardyce sånn sett.
Han kan gjøre om små lag til stabile Premier League lag som av og til kjemper seg mot en bra sluttplassering, men tviler på at han kan ta klubben mot top 4-5.

Tror Steve Bruce ville tatt Newcastle til samme nivå som Allardyce gjorde, tror ingen av de er de rette for en stor klubb som Newcastle.
Og gjør ikke Bruce det noe bra så får han fansen mot seg med en gang. Alan Shearer får tid, tillitt og fansen bak seg.
Det er det Newcastle trenger.

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #715 på: 11. Feb. 2009, 15:28 »
For det første er Bruce selv fra castle noe som gjør saken enklere. For det andre hjelper det ikke med respekt hvis kompetansen ikke er tilstede. Dessuten kommer også respekt gjennom kompetansen og resultatene en manager har tidligere. Samtidig vil Big Al miste respekten fort hvis han gjør en del gale valg. For å se hvor dyktig  Bruce er det bare å ta Wigan: Han har klart å utvikle relativt ukjente navn til attraktive fotballspillere. Kjøpte Palacos for 1 mill pund og solgte ham for 14. Det er akkurat en slik utvikler vi trenger! Han har fått Wigan til å bli et godt def. lag med TITUS BRAMBLE i hjertet av midtforsvaret. Nå er klubben med og kjemper om uefacupplass.

Dessuten tror jeg neppe Big Al vil ta over castle uten selv å ha managererfaring. For å si det litt banalt: Det er vel ingen av dere heller som ville ha hoppet i fallskjerm uten overhodet å blitt kurset først. Ditto er det det er hodeløst å ansette en person i en klubb når han ikke har erfaringen og samtidig vet ikke vedkommende selv om dette er en jobb han vil trives med og i tillegg behersker.  Jeg er en Shearertilbeder av dimensjoner men vi kan ikke gi jobben til Shearer bare fordi hans prestasjoner i castle og hans status. Dessuten vil det vært utrolig synd om han tar jobben og mislykkes: Da vil hans heltestatus bli redusert.
« Siste redigering: 11. Feb. 2009, 15:32 av InspectorC »

Kristian G

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #716 på: 11. Feb. 2009, 15:32 »
Tror det vil bli sinnsykt dyrt å hente en manager som allerede er i jobb (eks. Bruce), med mindre de har
en eller annen form for klausul i kontrakten sin (noe jeg tror Svennis har).

Men, det er fortsatt mange god alternativer der ute.

- Shearer - Kanskje ikke den mest erfarne, men godt utdannet. Godt alternativ, men jeg tror ikke han vil nå.
- Svennis - Har sansynligvis klausul i Mexico-jobben. Fantastisk trener.
- Javier Aguirre - Sparket fra Madrid selv med gode resultater. Spennende fyr. Men kan han engelsk??
- Avram Grant - God trener som bare ikke passet i Chelsea. Liker fyren jeg :)

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #717 på: 11. Feb. 2009, 15:33 »
Shearer sin heltestatus i Newcastle, og hans mangeårige kapteinsgjerning gjør at han selv uten trenererfaring, har like gode kort på hånda som Steve Bruce.

Poenget mitt var uansett at Alan Shearers blotte nærvær vil overskygge Steve Bruce så til de grader. Bruce er et helt ordinært mangertalent, i mine øyne. Hans navn bringer ikke det fnugg mer respekt enn Shearers. Shearers blotte nærvær får de aller fleste spillere til å stå i stram giv akt. Steve Bruce er mer en "okey, vi har en ny manager. La oss se hva vi kan gjøre for ham".

Steve Bruce har en god CV. Men ikke noe mer enn det. Han har kun erfaring fra små klubber med et lite budsjett, mye det samme som Sam Allardyce. Alan Shearer har navnet. De to kan bare ikke jobbe sammen. Det vil ikke gå bra. Hvem skal spillerne lytte til, hvem er egentlig sjefen? Selv om Steve Bruce offisiellt er sjefen, så ser jeg ikke for meg at Alan Shearers tilstedeværelse vil bygge opp Bruces autoritet på noen måte. Snarere stikk motsatt.

Det blir som om Obama skulle valgt Hillary som visepresidentkandidat før presidentvalget. Den ene ville overskygget den andre. Hillarys erfaring mot Obamas karisma. Det blir litt sånn med Bruce og Shearer.

Shearer må ha managerjobben, eller jobbe under en som har et mye større navn enn han selv.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #718 på: 11. Feb. 2009, 15:34 »
Grant kan være et godt alternativ. Han er som er som nevnt kontraktsløs og gjorde det godt i Chelsea.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #719 på: 11. Feb. 2009, 15:40 »
Men hvem har sagt at Shearer må være assistenten til Bruce?! Det er jo bare et forslag her inne.
Jeg for min del heller veldig mot Steve Bruce for øyeblikket. Mannen er geordie, han har uten tvil et stort managerpotensiale, og i Wigan har han laget et defensivt godt organisert lag som samtidig spiller ganske god fotball. Mannen veit å klare seg med begrensede midler. Jeg er positiv. Whelan har også uttrykt forståelse over at Bruce nok kan kom til å ende opp i Newcastle en dag, så vi får neppe noe enormt problem der heller.
Shearer har dessuten uttrykt en motvilje mot å jobbe under Ashley og Wise.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida