20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Joe Kinnear ansatt ut sesongen  (Lest 120312 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Joe Kinnear ansatt ut sesongen
« Svar #690 på: 04. Feb. 2009, 20:19 »
Trond Sollied er en MEGET spennende mann, MEN han har antakeligvis ikke enda et stort nok navn for vårs, og det kreves et relativt stort navn i England for denne jobben. Isolert sett hadde han vært spennende, og han er selvfølgelig Rolls Royce mens Kinnear må kunne sies å være Volvo 240.
Kinnear er for meg en dårlig manager. Ikke middelmådig, men en utdatert dinosaur av en manager. Han lever på å la kjeftesmella slå i alle mulige retninger. Kunne muligens lurt oss til å tro at han faktisk prøvde få fokuset over på han og vekk fra de andre problemene da disse 52 velkjente banningsordene kom ut, men det har han for lengst bevist at er hans "sjarmerende" managerstil.
For meg er Kinnear-effekten oppbrukt for lengst, og vi står tilbake uten noen fast form å spille fotball på. Resultatene er dårligere enn de har vært noensinne tidligere for vårs i Premier League. Jeg sier ikke at dette er Kinnears hovedfortjeneste, det veit jeg at er Ashley sin. Men Kinnear får i mine øyne ikke det beste ut av dette laget, og jeg syns ikke det er mye samhandling og taktikk over det vi bedriver. Dette vises veldig godt defensivt. Vi kommer nok til å vinne kamper igjen, fordi vi har såpass gode spillere som etterhvert kommer tilbake fra skade. Vi vant også fotballkamper under Souness fordi vi hadde kvaliteter i laget vårt. Men for meg er Kinnear en dårligere versjon av Souness.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Wroom

• Midtbaneanker
  • "Space-collector"
    • Vis profil
« Svar #691 på: 04. Feb. 2009, 20:23 »
Jeg vet utmerket godt hvordan Sollieds merittliste ser ut. Men det han gjorde for Rosenborg og Glimt har ingen betydning for hva han gjør nå.
Jeg føler ikke han har fått så mye ut av Herenveen som jeg kanskje hadde trodd. Han gjorde en ok jobb med Olympiakos, men ikke mer enn det. Fikk aldri Olympiakos videre fra gruppespillet i CL, og fikk sparken. Vant for lite med Olympiakos til å blidgjøre de høye, greske herrer.

Det kan du jo ikke holde imot han. At han vant for lite. Var der i en og en halv sesong. Vant ligagull og cupgull. Var på vei mot et nytt ligagull. Trodde du også at laget skulle revolusjonere seg i CL? Enig de spilte litt dårlig der, men litt fanatiske eiere kanskje? Han har vært i Heerenveen et halvt år, og er på 4.plass. AZ og Ajax av "topplagene" er foran på tabellen. Twente er det tredje laget. Ikke så aller værst for 7-8 mnd? Og det for et Heerenveen som ikke akkurat er bortskjemt med medaljer.

Kan jo nevne at siden 1965(!) så er det bare et annet lag utenfor topp tre(Ajax,Feyenoord og PSV) som har vunnet ligatittelen. Og det var AZ i 80/81-sesongen.
« Siste redigering: 04. Feb. 2009, 20:26 av Wroom »

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #692 på: 04. Feb. 2009, 20:33 »
Når det allerede har vært snakk om å sparke Sollied, så blir jeg noe skeptisk.
Jeg forventet ingen revolusjon av Olympiakos. Men jeg forventet faktisk at de skulle være bedre enn RBK på daværende tidpsunkt. Men det var de jo overhodet ikke. At de høye herrer i Olympiakos er kresne og storforlangne er så sin sak, det mener jeg de skal få lov å være.

I Belgia har han vunnet alt som er å vinne. Men det er Belgia. Jeg synes ikke han gjorde en for god jobb i storklubben Olympiakos. Og basert på det jeg har hørt av rapporter fra Nederland, så har han ikke overbevist der heller.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #693 på: 04. Feb. 2009, 20:34 »
Vel, da det var spekulasjoner om å sparke Sollied lå han på 9. plass i Nederland. Nå ligger han altså på 4. plass...!
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

ratatosk

• Midtbaneanker
  • Sunt pueri pueri, puerilia tractant
    • Vis profil
« Svar #694 på: 04. Feb. 2009, 21:04 »

I Belgia har han vunnet alt som er å vinne. Men det er Belgia.

Så pga at det var "snakk" om å sparke Sollied halvveis i sesongen blir du skeptisk, selv om de nu ligger på 4 plass?   Du støtter altså Newcastle modellen med å sparke Managere før de er i nærheten av å få tid på seg til å påvirke laget av betydelig grad.

Hvorfor er prestasjonen mindre bare for at det er i Belgia?       
sunt pueri pueri puerilia tractant

Øyvinden

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #695 på: 04. Feb. 2009, 21:16 »
Slik eg ser det har Sollied gjort en glimrande jobb kvar enn han har vore, og då inkluderar eg tida i Olympiakos. Laget var jo fullstendig suverene i ligaen og tok cupgull, at dei då kan gje han sparken er for meg ganske sjukt, en kan ikkje bedømme en trenar av nokre få kampar i CL. Sollied er hjertelig velkommen til Newcastle, rett og slett en av dei bedre trenarane i Europa.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #696 på: 05. Feb. 2009, 17:39 »

I Belgia har han vunnet alt som er å vinne. Men det er Belgia.

Så pga at det var "snakk" om å sparke Sollied halvveis i sesongen blir du skeptisk, selv om de nu ligger på 4 plass?   Du støtter altså Newcastle modellen med å sparke Managere før de er i nærheten av å få tid på seg til å påvirke laget av betydelig grad.

Hvorfor er prestasjonen mindre bare for at det er i Belgia?       
Jeg har aldri sagt at jeg støtter det å gi trenere sparken etter bare et par måneder. Men det at det var snakk om å sparke ham tidligere i sesongen vil jeg på ingen måte tolke positivt. Men det kan jo kanskje tyde på at ting har bedret seg etter den tid. Noe det vanligvis gjør, hvis du gir trenere tid. Men når det blir snakk om sparking tildig i første sesong, så er det bekymringsfullt. I hvertfall der og da.
'
Prestasjonen i Belgia er mindre rett og slett fordi Belgia ikke holder samme nivå som den nederlandske ligaen.
Og fordi jeg regner Brugge og Gent for å være forholdsvis små klubber sammenliknet med for eksempel Olympiakos.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Jani

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #697 på: 11. Feb. 2009, 09:17 »
Joe Kinnear's future as Newcastle manager is in doubt after doctors told him he needs an emergency heart bypass operation. (The Sun)

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #698 på: 11. Feb. 2009, 09:47 »
Joe Kinnear's future as Newcastle manager is in doubt after doctors told him he needs an emergency heart bypass operation. (The Sun)

Dette er jo ikke bra. Det vil være krise å ha assistent-chris som manager ut sesongen. Alle så hvordan det gikk sist.

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #699 på: 11. Feb. 2009, 10:21 »

Dette er jo ikke bra. Det vil være krise å ha assistent-chris som manager ut sesongen. Alle så hvordan det gikk sist.

Off ja, dette var ikkje so bra viss det stemmer. Betre med Kinnear resten av sesongen enn ingen manager resten av sesongen. Er jo heilt klart at spelarane vil ha ein manager og stabile forhold.

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #700 på: 11. Feb. 2009, 10:26 »
Klubben må se seg om etter ny manager nå. BBC skriver at operasjonen skal gjennomføres fredag, og jeg vil tro det er en rimelig lang rehabilitering etter en hjertoperasjon og dermed er vi bare nødt å takke Joe Kinnear for en fin innsats, og finne nytt blod!

Så, Alan Shearer!!??
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #701 på: 11. Feb. 2009, 11:29 »

Synes det er trist om dette er sant. Håper alt går bra.

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #702 på: 11. Feb. 2009, 11:41 »
Steve Bruce med Shearer som assistent! Hadde Ashley klart å fikset den biffen tror jeg castlefansen tilgir ham pronte.

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #703 på: 11. Feb. 2009, 12:15 »
Det var triste nyheter!! Jeg synes JK har gjort en brukbar jobb så langt, og dette er på ingen måte det optimale tidspunktet å lete etter en ny manager på..!

Gi Steve Bruce en 10års kontrakt med engang, så kan Shearer bli med når han føler for det. Den neste manageren vi får inn må få den tiden han trenger til å bygge et lag, uavhengig om vi flørter med nedrykk et par år.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #704 på: 11. Feb. 2009, 13:16 »
Kjør på!
The Telegraph skriver at Ashley kanskje vil prøve seg på Venables igjen.